linky Skrevet 10. februar 2008 #14181 Del Skrevet 10. februar 2008 Har lyst på sjokolade hele tiden jeg Fine magen, har vokst en del den ja Hvordan får du forresten til å legge ut bilder? jeg sliter enda med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14182 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg legge ut bilder på Eurofoto, så kopierer jeg bare URL adressen på bildet og legger det inn som link i dagboka mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14183 Del Skrevet 10. februar 2008 Skulle jo helst ha sett at det gikk an å legge inn bildene på galleriet her på KG, men det får jeg altså ikke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 10. februar 2008 #14184 Del Skrevet 10. februar 2008 Skulle jo helst ha sett at det gikk an å legge inn bildene på galleriet her på KG, men det får jeg altså ikke til Ikke jeg heller, utrolig irriterende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14185 Del Skrevet 10. februar 2008 Vi har rydda en del på babyrommet. Tidligere har vi brukt det som "roterom" så det er en del der som enten skal kastes eller ned i kjelleren. Tror vi må få tak i et lass med bananesker over helga sånn av i har en nogenlunde oversikt over hva vi har. Eller kanskje flytteesker hadde vært noe. Eller plastkasser. Vi får se litt. Men jeg har fått lagt i kommoden til babyen. Til nå har vi lagt dit: Str 50/56 - 1 tynn jakke - 2 hjelmluer - 8 bodyer - 6 bukser/sparkebukser - 2 omslagsjakker - 1 genser - 3 pyjamaser - 2 strømpebukser - 1 lue - 1 fleecedress Str 62 - 1 omslagsjakke - 1 bukse - 2 sparkebukser med tilhørende jakker - 2 fleecedresser - 1 tynn strikket genser Str 62/68 - 7 bodyer - 4 pyjamaser - 1 "maskinstrikket" heldress Ellers: - 4 hjemmestrikka dresser i str 0 - 6 mnd - 5 par sokker i str 10/12 - 1 nydelig strikket vognteppe - 1 tykt tova vognteppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14186 Del Skrevet 10. februar 2008 Utstyrslista: Vi har: - Kombivogn (Hoco Zaphir) - Vugge - Stellebord (men vi skal ikke bruke det pga plassmangel denne gangen) - Sprinkelseng - Madrass til sprinkelsenga (vurderer å kjøpe ny) - Tynn overmadrass til sprinkelsenga - babydyne 60*80 cm til vugge og vogn - thermopose (ikke aktuell før til vinteren kanskje) - barnedyner 80*100 cm til sprinkelsenga - div. sengetøy i ass. størrelser - masse klær fra str 50 og opp - kjøredresser - babycall - stelleveske (BabyBjörn hardbox som jeg hadde til smurfen) - bleiebøtte (angelcare) - 6 Pampersbleier i str 1 (newborn 2 - 5 kilo) - 2 pk Pampersbleier i str 2 (New Baby Mini 3 - 6 kg) - 1 pk Pampersbleier i str 3 (Active Fit Midi 4 - 9 kg) - amme BH'er - vippestol - bilstol 0 - 13 kg (Akta Graco Logico S) - laken til vugge Vi mangler: - madrass og overmadrass til vugga (har ikke bestemt oss for om vi skal kjøpe en fibermadrass eller skjære til en skummadrass enda) - tisselaken - lammeskinn til vugge/vogn (svigermor kjøper) - gulpekluter (kjøper 10 pk med tøybleier på JYSK. Holder i massevis) - tåteflasker - badebalje - ammeinnlegg - refill til bleiebøtta - brystvortekrem - stelleprodukter Får føye på litt etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 10. februar 2008 #14187 Del Skrevet 10. februar 2008 Ligger godt an i løypa dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14188 Del Skrevet 10. februar 2008 Vi hadde nok ikke gjort det om vi måtte ha alt nytt. Det er liksom så lettvint å hente opp alt fra kjelleren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. februar 2008 #14189 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeeeeeeeeeej! Kjenner jeg blir litt små stressa når jeg ser den utstyrslista di. Du har jo alt! Å mere til Vi har kjøpt vogn nå da ihvertfall.... Hvilket klesskap har dere kjøpt til smurfen? Høres jo genialt ut at han får tak i klærne sine selv Du får ha en fortsatt fin søndag og morsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14190 Del Skrevet 10. februar 2008 Det er bare et helt vanlig klesskap med en halvdel til å hange i og i den andre halvdelen er det tre skuffer (en for truser og boxere, en for sokker og en for strømpiser, ullundertøy og ullsokker. I hyllene som er i skapet over skuffene har vi pysjer, gensre, t-skjorter og bukser. Han bruker en stol og henter det han vil ha på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. februar 2008 #14191 Del Skrevet 10. februar 2008 Gurimalla så flink en smurf! Hvor fant du dette skapet? Hørtes veldig praktisk ut ja Vi har bare satt et kurvstativ inn iskapet til guttene, og det finnes ikke praktisk i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14192 Del Skrevet 10. februar 2008 Kjøpte det på Jysk. Litt lavere enn vanlige skap, men perfekt på barnerommet. Skal se om jeg ikke finner bilder av det..... HER og HER Ja, han har litt klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 10. februar 2008 #14193 Del Skrevet 10. februar 2008 Se der ja! Det var jo kjempe stort jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14194 Del Skrevet 10. februar 2008 Ikke sjokkerende kanskje, men jeg er i oppussingsmodus! Og denne gangen er det babyrommet som skal i ilden. Vi har et lite rom, på omtrent 6 kvm, den lille skal ligge på. Men det er panel overalt. Så det virker så innestengt og inneklemt på en måte. Nå har vi brukt dagen til å rydde det. Det er "roterommet" vårt nå så det er nok å ta tak i. Men vi har rydda ut det meste. I morgen skal jeg kvitlakke det. Om jeg ikke begynner i kveld kanskje. Så skal mannen male det med oljemaling i fargen Dun i løpet av uka. Håper egentlig han begynner i morgen Karmen og lister og døra skal males eggehvitt. Det kommer til å bli så flott tror jeg Og så virker det nok mye større. Har tatt noen før - bilder innimellom det rotet og babyutstyret som står igjen der inne. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Vi skal og legge nytt gulv og sette inn 120*120 cm vindu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 10. februar 2008 #14195 Del Skrevet 10. februar 2008 Oppussing er gøy, det blir nok kjempefint Barnerommet her er på 8 kvm ca. og veggene er malt i eggehvitt. Virker mye større da. Gleder meg til å se etterbilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #14196 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg gleder meg til å ta fatt på rommet. Skal kvistlakke det idag og så håper jeg gubben orker å male i morgen iallefall. Så får jeg heller leve i litt malingslukt noen dager. Han skal male gangen og tre dører utenfor rommet og. Gangen i vannbasert maling da, men nå har jeg spurt både fastlegen min, tre jordmødre og overlegen på føde/gyn og alle sier at kortvarig oppussing i hjemmet ikke er skadelig for fosteret. Det finnes visstnok ingen rapporter på det - så jeg skulle bare nyte forvandlingen Høres bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 11. februar 2008 #14197 Del Skrevet 11. februar 2008 Det kommer til å bli kjempefint! Hvitt panel er bare lekkert, og det vil gjøre rommet mye større. Vi har hvitmalt panel i gangen både nede og oppe, og vi er veldig fornøyde med det. Oppussing er gøy så lenge man slipper å gjøre alt selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. februar 2008 #14198 Del Skrevet 11. februar 2008 Trodde ikke man kunne lakkere og male med gravide i hus jeg? Husker vi ble anbefalt og male (vi skulle male en seng) et halvt år før babyen skulle sove i den. (og jeg fikk ikke male) Men tidene (og malingen?) forandrer seg Mye arbeid med kvistlakkering da!!!! Lykke til! Jeg er helt "allergisk" mot tre/panel så det blir nok kjempe flott! Vi har også malt i "hvitt"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. februar 2008 #14199 Del Skrevet 11. februar 2008 Høres gøy ut med litt oppussing. Jeg har også malt litt med vannbasert, har heller ikke hørt noe skummelt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 11. februar 2008 #14200 Del Skrevet 11. februar 2008 Tror det rommet kommer til å bli veldig bra. Gleder meg også til å se etter-bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå