linky Skrevet 24. januar 2008 #14161 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg og! Liker egentlig dagbøker bedre enn blogger... Må si meg enig. Jeg finner heller ikke helt ut av den bloggen jeg, hvor du skriver dine daglige innlegg. Er ikke helt inni det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #14162 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg skal pusse støvet av dagboka igjen!!!! Skal legge inn noen oppdaterte innlegg utover dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. januar 2008 #14163 Del Skrevet 30. januar 2008 *phew* Litt letta over det jeg...for jeg liker ikke helt de derre bloggene...synes dagboka er så mye mere oversiktlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #14164 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er jo mange som har etterlyst dagboka, men jeg skal fortsette å ha bloggen min og. Regner med at bilder og sånt legges i blogg mens dagboka får en oppdatering den og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 30. januar 2008 #14165 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg skal pusse støvet av dagboka igjen!!!! Skal legge inn noen oppdaterte innlegg utover dagen. :jippi: Synes blogg er genialt mtp at det blir mere privat, men synes det er mindre oversiktelig, må klikke seg inn og lese her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 30. januar 2008 #14166 Del Skrevet 30. januar 2008 :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. februar 2008 #14167 Del Skrevet 5. februar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kort innpå Skrevet 5. februar 2008 #14168 Del Skrevet 5. februar 2008 Hørte noen rykter, men her skjer det jo ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 5. februar 2008 #14169 Del Skrevet 5. februar 2008 Går det bra monja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #14170 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg er her. Den oppdateringen jeg skulle gjøre "senere idag" har latt vente på seg. Men den kommer altså....må bare få tid. Men jeg har det bra, og lillebror i magen har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. februar 2008 #14171 Del Skrevet 8. februar 2008 Godt du vil blåse liv i dagboka også Er jo greit å ha en kombinasjon. Synes bloggen din er fin altså, men litt vanskeligere å følge med... Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. februar 2008 #14172 Del Skrevet 9. februar 2008 Det var bare å bøye seg for flertallet og opprette dagbok igjen. Men jeg skjønner jo at det er lettere å følge med i dagbøker hvis man ikke blogger selv. Ha en fin lørdagskveld, monjavennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14173 Del Skrevet 10. februar 2008 Oppdatring fra monjaheimen!!! Endelig en liten oppdatering. Jeg er nå kommet inn i min 30. uke med lillebror i magen :dåne: Synes tiden har gått så utrolig fort. Han sparker og er utrolig aktiv noen dager, mens andre dager er han roligheten selv. Nå er den lille blitt nærmere 1,3 kilo og nærmer seg 35 cm. En stor gutt med andre ord. Tenk at det er bare 10 uker og 6 dager til termin. Kjenner jeg nok ikke er helt klar for dette, men det er vel for sent å melde seg av nå Jeg har såvidt begynt å "bygge rede". Vi har kjøpt nytt klesskap til smurfen sånn avi fikk flytta kommoden vi har brukt siden han var baby inn på det nye babyrommet. Smurfen er jo blitt så glad i det nye skapet sitt, mest på grunn av at det er oversiktlig og han finner klærne sine selv. Jeg har enda ikke begynt å legge babyklærne i kommoden, men det jeg skal ha etter smurfen er funnet fram og vasket sammen med det nye vi har kjøpt. Gleder meg til å begynne å legge det på plass. Mest trolig skjer det idag. Vi har og kjøpt bilstol. Den kom i hus i går og det ble en Akta Graco Logico S i de fargene som vist på bildet. 1598 kroner inkl. base og solskjerm på kampanje. Vi kunne jo ikke si nei til det. Vogna er jo i hus og alle større ting vi trenger har vi fra før. Nå mangler vi madrass til vugga (litt usikker på om vi skal skjære til en skumgummimadrass eller kjøpe en fibermadrass) og til sprinkelsenga (vi kjøpt ny til senga i 2006 og den er nesten ikke brukt så det er mulig vi bruker den om igjen), lammeskinn (det kjøper svigermor til oss) og stelleprodukter. Jeg har lyst på ny stelleveske, men det er ikke prioritert siden jeg har en BabyBjörn hardbox hengende etter smurfen. Ikke at det er min favoritt, men den duger vel. Oppdatert utstyrsliste kommer lenger ned i dagboka Forrige uke var jeg på akupunktur på sykehuset på tirsdag og torsdag. Det er for bekkenet og jeg synes det hjelper masse. Onsdagen kjente jeg ingen smerter i det hele tatt og det var jo så deilig. Da fikk jeg gjort masse i huset og følte meg som et menneske igjen. De resterende dagene etter det har jeg tatt det mer med ro. Ikke noe vits i å slite seg ut. Jeg skal ringe på fødeavdelinga i morgen og, for jeg skal ha ny time da. Det var bare å ringe sånn at de visste mer hvordan dagen er og når de har tid til å sette nåler. Må si jeg ser fram til det. I tillegg har nålene gitt meg mer energi. Så deilig. Ja, og jeg har begynt å strikke :dåne: Herrefred, jeg som ikke har tatt i en strikkepinne på mange år er i gang med babyteppe. I alpaca ull. Blir så deilig atte. Og smurfen har ønska seg samme teppe, bare litt større etterpå så jeg vet nå hva jeg har i vente Men et av målene for året er at jeg skal lære meg å strikke så det er vel bare å henge i Kanskje jeg skal legge inn et magebilde? Fikk nemlig en skikkelig "sprettmage" i går da mannen tok bilde. Lillebror la seg langt opp og pressa ut rompa så godt det gikk. Herlig ja Magen i uke 29+0 Fra nå skal jeg bli flinkere til å oppdatere dagboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14174 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg har forresten somla meg til min aller første jordmorkontroll. Det ble ikke før i uke 28, men det syntes hun var helt passe, så det gjør ikke noe om jeg er treig Tallene: Uke: 27+2 - 3 mnd til termin Vekt: Opp 4 kilo Hb: ikke målt Blodtrykk: 140/84 (og glad var jeg, for i siste svangerskap var det høyere) Ødemer: 0 Urin: negativ Hjertelyd: 145 (altså skikkelig jentelyd på denne gutten og ) SF - mål: 28 cm (3 cm over det røde streket - 1 cm over det grønne feltet) Og en kjapp kontroll på første akupunkturtimen: Uke: 28+3 Vekt: ikke målt Hb: ikke målt Urin: neg Ødemer: 0 BT: 137/88 (det er på tur opp ) Fosterlyd: 145 - med flott variasjon SF mål: 30 cm Leie: H/L Han ligger med hodet ned og nærmer seg bekkenet. Nå har jeg ikke neste kontrollen før uke 32 (25. februar). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 10. februar 2008 #14175 Del Skrevet 10. februar 2008 Kjekt med en oppdatering her også Godt akupunkturen hjelper deg da. Nå går det unna for oss, wæææ Ha en fin søndag monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. februar 2008 #14176 Del Skrevet 10. februar 2008 Så moro å lese oppdatering fra deg Ha en fin morsdag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. februar 2008 #14177 Del Skrevet 10. februar 2008 litt for 29 uker! Fint med oppdatering, ja Fin mage også, hender det blir litt variasjon på fasongen her også ja Du har ikke gått opp mye da - fire kilo er jo ingenting! Hvordan gjør du det??? Heldig med hodeleie også da, en bekymring mindre Ha en fin søndag, og morsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14178 Del Skrevet 10. februar 2008 Utstyrslista: Vi har: - Kombivogn (Hoco Zaphir) - Vugge - Stellebord (men vi skal ikke bruke det pga plassmangel denne gangen) - Sprinkelseng - Madrass til sprinkelsenga (vurderer å kjøpe ny) - Tynn overmadrass til sprinkelsenga - babydyne 60*80 cm til vugge og vogn - thermopose (ikke aktuell før til vinteren kanskje) - barnedyner 80*100 cm til sprinkelsenga - div. sengetøy i ass. størrelser - masse klær fra str 50 og opp - kjøredresser - bleiebøtte - 6 Pampersbleier i str 1 (newborn 2 - 5 kilo) - 2 pk Pampersbleier i str 2 (New Baby Mini 3 - 6 kg) - 1 pk Pampersbleier i str 3 (Active Fit Midi 4 - 9 kg) - amme BH'er - vippestol - bilstol 0 - 13 kg (Akta Graco Logico S) - laken til vugge Vi mangler: - madrass og overmadrass til vugga (har ikke bestemt oss for om vi skal kjøpe en fibermadrass eller skjære til en skummadrass enda) - tisselaken - lammeskinn til vugge/vogn (svigermor kjøper) - gulpekluter (kjøper 10 pk med tøybleier på JYSK. Holder i massevis) - tåteflasker - badebalje - ammeinnlegg - refill til bleiebøtta - brystvortekrem - stelleprodukter Får føye på litt etterhvert. Grunnen til at vi har så masse bleier er at Coop hadde en kupong i reklamen som fulgte med årsoppgave som ga en pakke gratis bleier. Så nå har vi henta oss en pakke, mamma henta en pakke, svigermor henta en pakke og mormora mi skal ordne en pakke Greit å få med seg det man kan. Og så var det 6 bleier i str 1 med i Apotekets babypakke. Erfaringsmessig trenger vi ikke flere av de minste bleiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14179 Del Skrevet 10. februar 2008 Du har ikke gått opp mye da - fire kilo er jo ingenting! Hvordan gjør du det??? Jeg har nok gått opp et par kilo til siden den kontrollen. Jeg har nemlig delsvis gitt meg over til en vanvittig ulvehunger de siste ukene..... Og så mye snop jeg har lyst på hele tiden :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14180 Del Skrevet 10. februar 2008 Magen har blitt litt større enn den var i uke 18+1 iallefall 18+1 29+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå