Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

hei på deg :D :D

måtte innom dagboka di en tur jeg, har faktisk sniklest i den flere ganger :blunke:

kan tenke meg at det blir godt for deg å begynne på aktiv sykmelding, godt med en litt rolig start av og til :D

håper du får en koselig kveld monja :kgsmil:

:kgsmil: sola :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oy oy oy :sjokk:

Han var direkte ja...... Men du er FLINK som holder deg i skinnet ja.... :Hehe:

Det må jeg si...

Forvirra i dag du da?????

Dusja to ganger å greier.... :ler:

Hehe, du er morsom du Monja... Det må jeg si... :Nikke:

Å blir man ikke små sprø av gamle tanter som prater så fort og lenge at du bare sitter å lurer på om de kommer til å svime av snart, av oksygenmangel??? :ler:

Du hører knapt ett ord de sier for du sitter bare å tenker : " pust da, pusssst". å du bllir mer og mer imponert over mengden på ord i minuttet...

Fyttikatta, det må ha tatt lang og intens trening altså.... :ler2:

Vel vel, ha en flott kveld videre da vennen, å så koselig at du får jobbe litt da..

Jeg går også hjemme nå som du vet, men jeg har ikke gjort det mer enn i litt over to uker eller noe jeg, så det er fortsatt deilig for meg....

Regner med jeg blir lei snart jeg også... :-?

Tjobing til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Liten detalj om oss som snakker fort... (mitt russeportret startet med "(navnet mitt) er jenta som kan få sagt det. Max antall ord mer minutt? Tellemaskina brøt sammen.....")

Ja, mange sier til meg også "pust da!", men saken er den, jeg puster i massevis jeg, jeg bare snakker på "innoverpust" også... Så, ikke tenk på at vi besvimer av oksygenmangel, for det gjør vi altså ikke (men dere gjør, om dere prøver å holde pusten like lenge som vi snakker... :wink: )

Ha det ellers bare fint, Monja. Flink jente du ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: monja, du monja. Ble du litt satt ut eller?? Men det var direkte sagt av han ja, tror jeg hadde blitt litt satt ut jeg også. Du får jo testa deg litt da. Ikke la deg "vippe av pinnen". (eller var det pinnen??) Eeehhh...*kremt* Ikke la deg vippe!!!

Du nevnte noe om vikarbyrå i dagboka mi. Om å høre om de har noe på kveldstid. Jeg tror det meste av jobbene er på dagtid, og at det er mer telefonsalgjobber på kveldstid. (nei, det er ikke det jeg gjør - passer ikke til å være selger, er alt for mild og snill. :roll: )

Men det er vel ikke for ingenting at du ikke får jobbe mer enn du vil for øyeblikket? :wink: *passe på* :fy: Er vel greit å ta det rolig i begynnelsen etter en sykemelding. Fint at du kan jobbe litt igjen. :)

*passe på klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

God kveld, god kveld, Monja!

:hoho: Måtte skratte da jeg leste om dusjinga di! Ser deg for meg, titter på den våte dusjen og ikke skjønner noen ting... :hoho:

Du er rar du, Monja... :wink: ...og veldig morsom!

Men du, :fy: ...Denne "aprilspøken" må ikke utvikle seg til å bli både "mai-, juni- og julispøk" også da...Kan ikke tenke meg at sambo syns spøken er så morsom... :wink:

Men jeg forstår godt at du blir betatt og smigret...Deilig å få oppmerksomhet, ikke sant? Skjønner deg godt. Vi trenger det, vi jenter. Men man må passe på at man ikke går for langt...

:ler: En liten moralpreken fra Kverula... :wink:

Nei, nå er det på tide å legge seg...Skal innom dagboka mi å slokke for natta først også, så jeg får stikke!

Stor klem til deg fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooood Morgen...........!!!!!!!!!!!!!! :D

For en strålende morgen.

Jeg har kjørt sambo på jobben (30 minutter hver vei), det har snødd litt :evil: (men hva gjør vel egentlig det når jeg endelig har plass til bilen i garasjen?!?), sola skinner fra nesten skyfri himmel (men det blir sikkert snøstorm før jeg er ferdig med dagboka mi :ler: ) og dottene i ørene er nesten borte :ler:

Så du er en sånn "pratemaskin" Fredagsbarn? Hm, høres iallefall ut som at du har dreisen på det. Snakker på innover pust og?? Hender jeg blir så ivrig at jeg glemmer å puste. Trekker ikke pusten før jeg er helt blå i trynet.... :sur: Holdt på å besvime mange ganger.....så nå snakker jeg en smule roligere.... :ler2:

Ja, Kverula....jeg sto der og klødde meg i hodet og lura på om sambo hadde dusja. Han er alltid tidligere oppe enn meg, så det hadde jo ikke vært noen umulighet. Men det var da snålt det og, for det var jo bare min håndduk som hang der?!? :forvirra: Av fare for å støte noen så tror jeg det må være alderen som har gjort seg gjeldende....Eller er jeg en toppkandidat til Alzheimer kanskje?? :lol:

Slapp av dere......Ingen fare for at "aprilspøken" utvikler seg til noe mer. Herregud da, jeg skal jo gifte meg snart, og da er det glupest å holde seg på matta...og ikke på pinnen :ler:

Neida, jeg snakka med han i morges, for sambo jobber på skolen han har datteren sin. Da han hadde satt av henne lurte han på om jeg ble en smule overkjørt....(og hadde ikke han det gøy da :ler: ), men han sa at han aldri hadde til hensikt å prøve seg på noe...puh. Ble rent nervøs jeg. Han har alltid hatt en smule pervers humor, som meg, så jeg burde ha sett på det annerledes, men jeg tror det heter.....panikk :o Kom jo så overraskende på liksom. Heldigvis er gubben utstyrt med samvittighet. Så nå er definitivt faren over. Men jeg skal innom han idag og jeg. Vel, ikke bare han, men noen andre kollegaer....Vet ikke om oss to alene er noen suksess enda...er litt skjelven jeg :-?

Men takk for moralprekener iallefall!!

Jeg tenkte ikke jeg skulle begynne med noen overstadig jobbing rett etter sykmeldinga, men kanskje senere en gang....Til høsten eller noe. Men det kan være at jeg får helstilling på plassen jeg er, og da blir det sikkert greit da. Pluss at jeg får jobbe ekstra der.....Er jammen ikke noe synd på meg nei :D

Tusen takk for besøk alle sammen. Så koselig atte.....Får labbe på besøk hos dere nå jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei hei heeeei...

DU er våken, sant vel?? For det VET jeg, for du har skrevet her idag.... Så koselig, at her er noen andre som er oppe .... :ler:

Lærte en ny ting idag jeg, når jeg leste Fredagsbarn sitt innlegg.. De puster med INNOVERPUST OGSÅ JA.. Hmmm, det har jeg faktisk ikke tenkt på jeg..... :D

Men NÅ vet jeg det, og lykkelig er jeg.. Da har jeg lært noe idag også.... Jeg er da fæl til å prate jeg også da, men ikke så godt trent som de enda tror jeg.... Selv om jeg får munn-diare i tide og utide.

Idag skal jeg altså klippe meg ja, og det gleder jeg meg til.. Blir noen timer til enda da men.. :D

Innom idag også du da?? Hehe, håper han ikke setter deg fullstendig ut i dag igjen da..... :blunke:

Syns jeg så uttrykket ditt da ja..... :ler:

Vel vel, ha en forstatt flott dag da, her skinner solen, så sola og Midnattsol har virkelig stått på og det er jeg meget takknemmelig for..... :Nikke:

Tar meg sikkert en tur innom igjen senere.

Klem til deg vennen...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, jeg kan jo ikke garantere for ALLE, men JEG snakker uten tvil også på innpust.

Ja, min fransklærer påpekte at jeg snakket for fort, og trudde jeg var nervøs.... Hun mente jeg skulle trekke pusten dypt, og dermed ville det hele løse seg, for da ville jeg jo måtte roe ned for å puste.... Trudde hun ja. Det resulterte bare i at jeg snakka ekstra forty på "slutten av pusten", for å få sagt alt jeg ville før jeg trakk pusten igjen, og det hele ble enda mer uforståelig. Så, ja, jeg snakker gjerne på innpust også. Men jeg kan trekke pusten DYPT og snakke lenge på den også, om det er det om å gjøre, altså. Men, jeg besvimer nok aldri av oksygenmangel, da snakker jeg heller på innpust ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg ler meg skakk, du er morsom du Fredagsbarn..... :hoho::hoho:

Jeg må si du imponerer stort!!!! Ikke alle som klarer DET nei, så du må nok ha en spesiell gave.... :Nikke: :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei monja.

Jo, det er godt når livet smiler litt, og i gåt kveld lo jeg masse. Ungdommen i huset spilte twister, og det ga seg en del rare uttrykk.

Så etter en god dag, fikk jeg en "latterlig" kveld, og slike dager er energigivende.

Igjen - takk for hyggelig hilsen......

Og aprilspøker kan ta pusten fra en - på mange måter, men de er bare gyldige 1.april.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg :D :D

stikker innom boka di for å ønske deg en riktig koselig kveld monja :kgsmil:

kjempe koselig dagbok du har , man blir fort avhengig av disse dagbokrundene, må liksom innom for å se hvordan det står til vet du :kgblunk:

klem fra sola :kgsmil: :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med sola. Må liksom stikke innom for å se hvordan det står til. Trist at en av "ungene" dine er syke og må til doktor. Men, sånn er det og ha små i huset hører jeg. Blir nok frisk snart.

Forresten, hvordan er det å ha en chinchilla? (skrev jeg det rett??)

Er ikke de veldig aktive på natten, hopper høyt og gnager på ledninger? Hadde litt lyst på en skjønner du, men jeg ombestemte meg litt.

Ha en fin kveld! :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare såååå herlig med chinchillaer, Midnattsol! Skjønnere dyr skal du lete lenge etter. Vi har to gutter vi, som heter Aspic og Ruslebiffen (sammen er de "Bruspulvergutta") :ler:

De er ganske aktive om natta ja, men vi hører ikke noe til dem for de bor på kjøkkenet. Sambo var flink og bygde et digert bur til dem. Det er laget med en helt ordinær sånn hvit inne-takplate i bunn og topp (så det er ganske stort), og så er det omtrent 160 cm høyt ( totale mål er 80*60*160). Vi har brukt vanlig hønsenetting på det og det funker fin det. Så nå har de et stort bur med masse "trinn" oppover sidene som de kan hoppe på. Og noen "gangbroer" mellom dem igjen da. I bunnen er det et par store røtter, og et badekar de kan ha badesand i. Ellers er det endel leker for undulater (speil, treleker, bjeller ol) inni der så de har noe å holde på med. Når vi slipper dem ut passer vi på å gjøre det på et oversiktlig rom hvor det ikke er alt for mange ledninger - nam nam! :D

Da hopper de og spretter de som bare det. Koser seg masse da.

Kommer alltid til å ha chinz jeg. Det blir spennende å se hvor lenge disse lever. De kan nemlig bli 25 år med godt stell :o

Og det beste av alt - de er allergifri dyr. Det er absolutt en fordel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du har vært på dagbokrunde igjen her... Både i dine egne innlegg og antall innlegg i dagboken din. Jeg har nemlig gjennomskuet deg nå... Det foregår ikke noe bloddoping her... Det som foregår er ren og skjer gammeldags... Etter eller annet... La meg forklare.... :roll: Ehh... Er ikke helt sikker på hva jeg vil frem til... *klør seg i hodet.*

:ler:

Natta* :oops:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja!

Jeg ser også at du har tatt runden i alle dagbøkene igjen. Men det er bare koselig det altså! Det er ofte sånne små besøk som gjør at dagen ikke blir så ille som det den så ut til å bli!

Jeg vil også ha chinchilla... men det hadde nok blitt litt mye for oss. Holder med det bortskjemte kosedyret vi har tror jeg. Her i huset har vi snakket om masse dyr. Flere hunder, katter, kaniner, fisker, marsvin osv. Men vi VET at det blir bare mer arbeid og mer krangel om vask av bur og sånt. Holder med EN hund!!! Inntil videre i alle fall.

Ha en fin kveld da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Bedre og bedre, vet ikke jeg. Virker som at "det er mer der det kommer fra" (eller noe sånt) :-? Gleder meg i hvert fall til hun blir ferdig med røytinga.

Går det greit med chincilla'ene og hundene sammen? Jeg hadde en hamster før jeg fikk tak i bikkja, men jeg måte bare gi den bort. Mulig bikkja fikk en :hjerte: crush :hjerte: på den lille pelsdotten, ikke vet jeg, men hu sto nå vaffal ved det buret 24/7 :Gjesp:

Bingetid for små jenter nå :briller:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også lyst på chinchilla.. Men kattene hadde vel spist de opp tenker jeg.. En venninne av meg hadde to sånne.. De var så utrolig fine.. Å så fikk de barn.... Pittesmå som fyrstikkesker..... Nusselige... :D

Vel vel, har du hatt en fin kveld nå da???

Håper det ...

Du ligger vel å sover tenker jeg, så jeg lister meg ut igjen så jeg ikke vekker deg, å lover å stikke innom i morgen igjen.... :Nikke:

Natta da.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Monja!

Takker og bukker for hyggelige hilsner i dagboka mi og hilser pent tilbake :D

Nå er det snart helg igjen og det skal bli bra : - )

Ha det hyggelig sålenge:)

Klem, Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hah! Var det ikke det jeg visste...

...her står alle lysa på og døra på vidt gap... :fy: Jeg skal si deg nattevaktjobben begynner å bli omfattende nå! Hos Skusla stinka det parfyme, så jeg måtte sette opp til lufting, før det er mulig å stenge for natta der...Ja, ja. Det er jo sånt man har nattevakter til da... :wink:

Takker for besøk hos meg idag - det er alltid like koselig at du stikker innom, Monja! :D

Ååå...chinchillaer er såå søte...Ta dem med hit inn da, så har jeg noen å leke med på natterstid!

Nei, nå får det være bra for idag... :Gjesp: Kommer sterkere tilbake imorgen, jeg.

Her er alt i orden. Slukker og går jeg nå...

Ha en fortsatt god natt da, Monja!

*Kverula nattevakt legger igjen en twist før hun går...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Så nå er definitivt faren over. Men jeg skal innom han idag og jeg. Vel, ikke bare han, men noen andre kollegaer....Vet ikke om oss to alene er noen suksess enda...er litt skjelven jeg :-?

Men takk for moralprekener iallefall!!

Min første visitt dagboka di blir desverre en liten moralpreken - Herregud for et førsteinntrykk jeg sikkert gjør :ler:

MEN, og jeg sier et stort MEN - hva i all verden skal du innom han for plutselig hver dag nå. Etter det jeg har skjønt så har dere ikke sett hverandre noe særlig tidligere - kun sporadisk....

Og hva jeg har opplevd tidligere så er gutter/mannfolk kun direkte når det gjelder en ting - uansett hva de måtte si.

Du tenker sikkert - "herregud, hvem er du som kommer her og kommer her" - men jeg vil bare at du åpner øynene og er ærlig mot deg selv. Legger du bare en uskyldig flørt i det... Og satt litt på spissen, hva hvis det hadde vært samboeren din som holdt på sånn med ei annen dame !?! Og du hadde oppdaget det ..... ?? Og ja, det man ikke vet har man ikke vondt av - men alt dritt kommer frem i dagslys fort......

Uskyldig flørt er en ting, mens når man oppsøker hverandre blir det noe helt annet. Håper du finner ut av hva du vil...

Og da dette som et godt råd da.... og ikke bli fornærmet :wink:

Dagboka di er forresten artig å lese :D

Ha en fortsatt strålende dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...