Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Uff, pusse vinduer ja...det skulle jeg ha gjort også...Kanskje jeg skal ta stuevinduene i dag?

Ikke sol hos meg i dag heller...kjedelig. Jeg føler virkelig at jeg trenger SOL nå, og gårsdagen var så deilig! (Selvom det var skitkaldt!)

Så moro å bygge på da, monja - blir spennende å høre om prosjektet! Er det dyrt på bygge på din kant av landet eller? Svigerinna mi bygga på en utedo på hytta si, og måtte ut med nesten 100 000! Det er sykt! Naboen vår bygger på nå, og jeg tror det nærmer seg 300 000 - og det er ikke mange kvadratmeterne (men 1,5 etasje med et noget spesielt tak...)

Moro å få tegninger i orden da, og lån - sånn at det bare er å sette i gang!

Ha en fin dag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så dyrt å bygge på her nei. For de kvadratene vi tenker å sette opp - vi har et helt rett en etasjes hus - blir det mellom 70 000 og 100 000 et sted. Fordelen vår er at vi bare betaler for materialene og strømopplegg. Mannen min er egentlig utdanna snekker og bestekompisen hans er snekkermester, så det hele gjøres i dugnadsånd :wink: Sånt sparer man penger på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjenare herliga flickan :kyss:

Herlig med regn..

Blir så friskt og godt :P

Åh var det så enkelt å få lån

til å bygge på huset ? Jej !!

:tommelsmil:

Huset stiger jo masse i verdi også ...

Da kan dere jo bygge på etterhvert som ungene

kommer på løpende bånd... Tjihi...

Du får ha en fin dag vennen :klem2:

:kyss::hjerte: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Heldig du som skal bygge på! Jeg elsker innredning og oppussing - blir ikke mye av det på 43 leide kvadratmeter... :-? ¨

Lykke til med byggeplanene, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har ikke sagt definitivt JA, enda, men vi har litt å gå på da. Huset vårt er verdisatt til 525 000 i banken (før vi pussa opp det....vel, snarere totaltrenoverte det), og vi har bare belånt 410 000 på det. Dessuten tror jeg det hjelper at pappsen har et firma som omsetter for 30 millioner i samme bank pr år. Uff da, og jeg som alltid har vært i mot å tilegne seg goder via bekjentskap :ler: Av og til kommer det utrolig godt med da.

Da kan dere jo bygge på etterhvert som ungene

kommer på løpende bånd... Tjihi...

:sjokkert: kommer det fler? Blir ikke enda det nei. Maaaange år til - kanskje aldri :wink:

Var i begravelse idag. Skikkelig pliktløp synes jeg det ble. Kjente ikke gubben, men mannen min er firemenning med barnebarna hans :o Blir ikke det fryktelig langt ut i slekta det da?!? Vel, vel...uansett er jeg jo ved min manns side :wink: Og det var forferdelig. For det flørste: Når jeg ikke kjenner en person blir ikke begravelsen så rørende og trist som jeg "forventer". For det andre: Jeg fikk skikkelig vondt i rævva (kirken er jammen gniere når det gjelder puter på benkene - vel man skal vel lide da?!? :roll: ). Til slutt greide jeg ikke å sitte stille og satt som en ångelmark (som det heter på trøndersk) på benken min. Noe som har medført at jeg har vondt både i rævva, ryggen, magen og hoftene nå. :evil:

Og vi som kanskje skal hente litt mer ved i ettermiddag/kveld. Ikke at det blir for lite nå, men jeg skal være forberedt til neste høst. Så vi henter ved som ikke er helt tørr nå sånn at den får ligge i garasjen og tørke seg i løpet av sommeren :wink: Begynner med 1000 liter idag og så skal vi hente 4000 liter til utpå våren. Da skulle vi ha en stund :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei monja

Det ser ut til at formen er god.

Sånne kirkebenker - de er antagelig laget så ubehagelige for at folk ikke skal sovne. Men en pute til utlån - det hadde ikke vært dumt. Jeg vet om kirker som har det.

Går det bra med bank og utbyggingsplaner?

Ønsker deg en god uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Monja,

Stikker innom å ønsker deg en riktig god helg før jeg løper ut av døra på jobben og ute i helge friheten! Spennede byggeplaner dere har, håper det ordner seg med banken. Dere får nok å gjøre dere nå hvis det skal være ferdig til den lille kommer...

:klem: fra Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 50 000 i banklån på fredag :hoppe: (Og vi som ikke har levert inn papirer på omkostninger enda... :klø: ) Dessverre ser det ut som om løsningen vi først ville ha kommer til å overstige de 70 000 kronene vi har, men vi vet ikke med hvor mye enda - det får vi vite på mandag.... Det er uansett ikke noen katastrofe, for jeg har en plan 2 - som kanskje utnytter arealet enda litt bedre enn den første planen vår. Det ser ut til at det blir plan nummer 2 uansett nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny herlig dag. Strålende sol fra skyfri himmel, 4,1 grader på morgenkvisten og vårfeelingen er mer inne enn noen gang.

Mannen og jeg var oppe i 9-tiden, etter å ha ligget og pratet en stund, og da lagde han speilegg til meg.....*slafse, slafse* Etter min tilmålte KG tid (det er liksom ikke så mange her på en søndags formiddag), skal vi ta på oss flabbene og ut å gå en tur med voffse. Blir deilig. Skal bli godt å røre seg litt mer også nå. Litt mer motiverende å gå en tur nå enn på vinteren :-D

Ha en herlig dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er Søndag og alt måtte jeg jo bare inn på "Gud gir svar" spalten til www.herregud.com . Her er noen spørsmål og svar :ler:

Kjære Gud: Jeg har en klage på Jesus!

Noen ganger åpenbarer han seg midt i stua. Da velter han vaser og roter opp i ALT! Så sier han "Det er ikke det materielle som teller".

Kan du be ham stoppe med dette? Det er høyst irriterende.

Gud svarer: Kjære ”Vase-entusiast”!

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jesus er nødt å få kontroll over denne fordømte åpenbaringen sin nå! Du er ikke den første som klager. Jeg har flere ganger sagt til guttungen at synkende popularitet må sees i sammenheng med at han har problemer med å la sitt åsyn vises på en måte som står til de forventningene som folk har. De fleste lar seg ikke lengre imponere av åpenbaringer alene. I en periode prøvde han riktig nok å være inn i tiden ved å gjøre åpenbaringene til multimedieshow med powerpoint-presentasjoner og bakgrunnsmusikk. Men 3D-grafer og animerte overskrifter har ikke den gjennomslagskraften det en gang hadde. Det var verre da han brukte stensiler og overhead, men det er på tide å modernisere seg igjen.  

Nå som han er tilbake til enkle åpenbaringer så hender det litt for ofte at mange av disse er helt bortkastet. Han feilberegner stadig og ender opp i garderobeskap og bokhyller. Som i ditt tilfelle så materialiserer han seg noen ganger på steder hvor det står pyntegjenstander, som ofte har høy affeksjonsverdi. Som en del av en større organisasjon er det på tide at Jesus innser at disse tabbene ikke bare går ut over han selv, men at det er flere her oppe som får ekstraarbeid når han bæsjer på leggen.

Jeg har også sagt til Jesus at han skal kutte ut å si at det ikke er ”det materielle” som teller. Det er lett for ham å si. Han har ikke gjort en ærlig dags arbeid i hele sitt liv. Da han levde på jorden var han mest opptatt av å cruise rundt på eslene sammen med disiplene, og etter at han hadde gjort litt for mye vann om til vin, så dro de alltid ned til synagogen for å yppe til bråk med de skriftlærde. Så han kan fortsette å preke om at det materielle ikke teller, men så lenge han bor under mitt tak og sitter ved MIN høyre hånd, så får han for pokker gjøre som han får beskjed om.

Jeg beklager ulempene som Jesus har påført deg, og har nå tilbakeført vasen til sin originale tilstand.

Kjære Gud: Hellige vorde ditt navn og så videre... Vi er to jenter som sliter med å enes i spørsmålet om hvem som lager best musikk. Hva syns du, Dimmu Borgir eller Alice Cooper? Svaret vil avgjøre hvem av oss som må gi tapt ved neste ofring. Takknemlig for hjelp!

Gud svarer: Hei jenter!Det er bare å innse at de artistene som er på Min side, i hovedsak produserer musikk som i beste fall kan karakteriseres som dørgende kjedelig. Når Jeg skal få litt fart på den guddommelige rockefoten, så må Jeg nok finne fram plater til de band som er i stallen til Den Onde Manager, gjerne Dimmu Borgir.

Det er en del mennesker som Jeg har måttet slippe inn i Himmelen de siste årene, som Jeg mye heller skulle ekspedert ned i kjelleren. Nemlig gladkristne, hvite mennesker med fortid i gospelkor. Ved Allah, Jeg får rykninger i prostata hver gang når de kommer i flokk for å synge og prise Mitt navn. Jeg skal love deg at de blir forvirret når Jeg får nok av brekingen deres. Da blåser Jeg dem til Helvete bort fra Mitt åsyn, ved å fyre opp Spellbound by the Devil på anlegget.

Men Jeg hører gjerne også på Alice Cooper. I hvertfall de platene han lagde før han begynte å tro på Meg. Jeg er faktisk fristet til å utlyse et amnesti til alle musikere. Det er helt greit at dere er satanister og geiteskjendere. Dere trenger ikke å tro på meg, dere skal likevel få slippe inn i Himmelen når dere dør, så lenge dere lager musikk som smeller i pungen. På den annen side kommer Jeg i framtiden til å sende alle kristne musikere med ekspressbuss rake veien ned til de dypeste hullene i Helvete. Selv om Jesus døde for syndene deres, så må dere ikke tro at dette inkluderer den helvetes kjipamusikken dere produserer!

Men for å avslutte anbefaler Jeg at dere ofrer vedkommende som holder en knapp på Alice Cooper, så skal Jeg sørge for at de begge havner på den samme bussen ned.

Kjære Gud: Kommer Brann til å vinne serien før jeg dør? Inge

Gud svarer: Kjære Inge!

Det er ikke umulig at Brann henter seriegullet hjem til ”Staddaen” i din levetid. Husk nemlig det som står i 4. mosebok kapittel 18: Den mann som brenner kvigen, skal også vaske sine klær og bade sitt legeme i vann; men han skal være uren til om aftenen.  

Dette har strengt tatt ingenting med sportsklubben Brann, tippeligaen eller for så vidt din levetid å gjøre, men i den nye stillingsinstruksen står det at jeg bør inkludere et vers fra Bibelen i alle mine bønnesvar, og dette var det første jeg kom på. Men tilbake til ditt spørsmål. Dersom Brann skal vinne serien i din levetid, så må jeg nok sørge for at du lever til du blir 432 år gammel. Gidder jeg det? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg så :evil: :kjempesinna::frustrert: :fy:

Alt går på tverka og jeg har bare lyst til å sette meg ned å :grine:

*er det dette man kaller "hormoner"?!?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg så :evil: :kjempesinna::frustrert: :fy:

Alt går på tverka og jeg har bare lyst til å sette meg ned å :grine:

*er det dette man kaller "hormoner"?!?*

Ikke nødvendigvis.

Jeg pleier å kalle det en dårlig dag.

Har sånne dager til stadighet, jeg. Og det trenger ikke å ha noe med hormoner å gjøre.

Men i ditt tilfelle kan det nok være hormoner likevel :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Stor fare for at det der har sammenheng med hormoner ja...

Men, det greie er jo at du har LOV til å ha hormoner da, i det minste. Og at du tross alt er så heldig at det vokser et lite liv inni magen din, som skal bli et levende vesen som først sparker inni magen så du kjenner den er der, så kommer den ut og er det nydeligste du noen gang har sett... og bare vent til den ser på deg og smiler... legger hånna si i de og sier "du er den beste mamma'n i hele verden". Da... da er det sikkert verd litt hormoner underveis likevel?

Men uansett... ellers får du bare ta det ut på et elle annet som fortjener det, og håpe det går over. Vil du skal få ha fine dager jeg :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en god blanding kanskje? Litt hormoner og litt en dårlig dag? Men dagen var jo fin inntil for en times tid siden, så jeg velger å tro at det er hormoner....Stakkars gubben får jo kjeft både på kryss og tvers idag.

*det er hardt å være mann*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Malama

Men, du vet, DET ER HANS SKYLD!

Det er det alltid når noe er galt. Ja, selv når jeg har masse minuspoeng når jeg spiller kabal (kummulativ poengtelling, så det blir masse minus) ja, da er det hans feil, for han lot meg spille videre når jeg hadde pluss-poeng! (og, han påtok seg skylda også.... "fordi han er glad i meg")

Så... mannfolk HAR skylda. Og de tåler nok litt hormonkjeft skal du se :)

Dårlig dag har vi jo alle, men siden din begynte så bra, så har den enten forandra seg veldig... eller så har hormonene tatt et hoppe. Uansett det.... det går nok over, og jeg håper du får ei fin uke nå neste uke... ferdig med de 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dårlige hormondagen varte og rakk og var ikke ferdig før utpå kvelden i går. Men idag er jeg i strålende humør igjen. Som ei sol :-D Så idag skal jeg prøve å gjøre godt alt det slemme jeg sa i går :o Heldigvis er mannen min verdens mest tålmodige sjel, så det skal litt til for å vippe han av pinnen......

Nå skal jeg spise frokost og så skal jeg kjøre han på jobb før jeg skal handle litt mat *takk og pris for Rema 1000 som åpner klokka 8*Så er det rett tilbake til KG igjen. Har nemlig funnet den rette tonen og tror jeg holder på å bli avhengig på nytt :ler: . Og hvordan ialle dager klarte jeg å være borte herfra i dagesvis :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at humøret ditt er bedre i dag! :ler: Godt du har en forståelsesfull mann som lar deg få rase litt. De fleste vet vel at hormonene raser litt ekstra i kroppen når man er gravid. Jobber du for tiden foressten eller er du bare umenneskelig tidlig oppe for en som har fri? Jeg benyttet sjansen på min "jobbe hjemme dag" og sov til kvart på ni. Deilig! :D

Ha en fin dag!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'll be back....

.....men først må jeg inn til byen å skaffe Pyrisept eller noe. Jeg har nemlig vært i slåsskamp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...