Gå til innhold

Hva er det med stemødre?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Hvis du har lest tråden så vet du jo at dette har pågått noen år.....

Hvordan kan du vite det?

Å denne episoden som ts refererer til her har etter hva jeg forstår skjedd ganske nylig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan kan du vite det?

Å denne episoden som ts refererer til her har etter hva jeg forstår skjedd ganske nylig.

Læll, stemoren har vært sammen med pappaen i 5 år.

Kaller du en 13 åring voksen?

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Læll, stemoren har vært sammen med pappaen i 5 år.

Kaller du en 13 åring voksen?

En 13 åring er ikke voksen, men en på 18 som tar voksne avgjørelser anser jeg som en voksenperson som selv må ta ansvar for sine handlinger.

Skrevet
En 13 åring er ikke voksen, men en på 18 som tar voksne avgjørelser anser jeg som en voksenperson som selv må ta ansvar for sine handlinger.

Og det er selvfølgelig helt UHØRT at en 18-åring kommer full hjem! :ironi:

Kanskje hun hadde gjort seg fortjent til litt tilsnakk, alt etter tilstanden hun kom hjem i, men som 18-åring har hun da lov å drikke seg snydens. Stemors reaksjon i dette tilfellet kan ikke forsvares.

Skrevet

Hm.. Har dessverre ingen råd, men en lignende historie... Når jeg var rundt ti år hadde faren min en kjæreste jeg forgudet. Jeg syntes hun var kjempekul og ungdommelig, og hun var vel bare noen og tjue år. Men jeg har i ettertid skjønt, og husket episoder som tilsier, at denne dama virkelig ikke var god i hodet. Hun hatet mammaen min over alt på jord, og var sjalu på henne selv om det ble slutt mellom henne og pappa for ti år siden. Hvis mamma ringte hjem til pappa (de kom godt overens) og denne dama tok telefonen, fikk mamma bare en hånlig latter og et "ja, det kan du tro" som svar når hun spurte etter faren min. Koselig dame.. Det ble slutt etter noen år, og jeg har skjønt at denne dama virkelig ødela mamma i flere år. Mamma prøvde virkelig å være vennlig innstilt, og inviterte henne trofast til bursdagene mine, men det kan ikke ha vært lett. Husker også at jeg en søvnløs natt overhørte pappa og denne dama krangle om et familieselskap hun ikke ville gå i, fordi familien min ville være der. jeg skjønte ikke helt den store sammenhengen, men ble veldig lei meg. Sånt er ikke gøy å komme utfor..

Så jeg håper det ordner seg for deg og, og at faren din forstår hva som skjer. Lykke til :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Stemor, hvor gammel er du egentlig?

Det er da veldig så unyansert du er, og alle som er voksne vet at en 18-åring har både voksne og umodne sider. Det er ikke enten/eller her. Som voksen må en gi litt slack til en 18-åring. :ironi:

Skrevet

Jeg tror jeg kan forstå trådstarters fortvilelse veldig godt, selv om vi har bare hennes side i denne saken. Det hun skriver om at stemoren ler av henne når hun gråter er ikke normalt, og at hun er fysisk i mot henne som å ta tak i henne og dytte henne. Uansett hvor provosert stemoren hennes kan ha blitt av hennes oppførsel så er det ikke å forsvare at hun har brukt fysisk vold tilbake. Jeg tror også på trådstarter når hun sier at dette har skjedd, uten å vite bakgrunnen for hendelsen.

Jeg synes reaksjonen din Gjest_Stemor_ er helt utrolig. Det er helt klart lov til å stille seg tvilende til det som blir skrevet på et åpent forum, men det må da finnes grenser til reaksjon og holdning overfor trådstarter. Du kaller henne bla bortskjemt drittunge, hvilken bakgrunn har du for å gjøre det? Ut i fra det hun skriver? Synes slike nærmest personangrep bør de fleste holde seg for god til, det å kalle hverandre ting synes jeg er utrolig lite voksent og skikkelig umodent gjort, selv på et diskusjonsforum. Det holder vel å si sine meninger på en saklig måte uten å trekke inn hva man måtte mene om vedkommende?

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Jeg synes reaksjonen din Gjest_Stemor_ er helt utrolig. Det er helt klart lov til å stille seg tvilende til det som blir skrevet på et åpent forum, men det må da finnes grenser til reaksjon og holdning overfor trådstarter. Du kaller henne bla bortskjemt drittunge, hvilken bakgrunn har du for å gjøre det? Ut i fra det hun skriver? Synes slike nærmest personangrep bør de fleste holde seg for god til, det å kalle hverandre ting synes jeg er utrolig lite voksent og skikkelig umodent gjort, selv på et diskusjonsforum. Det holder vel å si sine meninger på en saklig måte uten å trekke inn hva man måtte mene om vedkommende?

Jeg danner meg en mening om ts utifra det hun skriver ja. Er det godtatt bare så lenge man kosemoser med personene?

Siden du er så imot at man danner seg en mening om mennesker så har du faktisk oversett endel innlegg i denne tråden som også fint kan kalles personangrep. Se på f.eks innlegg kl 19.17. Ikke direkte sjarmerende skrevet det heller :overrasket:

Skrevet (endret)
Jeg danner meg en mening om ts utifra det hun skriver ja. Er det godtatt bare så lenge man kosemoser med personene?

Siden du er så imot at man danner seg en mening om mennesker så har du faktisk oversett endel innlegg i denne tråden som også fint kan kalles personangrep. Se på f.eks innlegg kl 19.17. Ikke direkte sjarmerende skrevet det heller :overrasket:

Jeg mener ALLE bør holde seg for gode til å "snakke" slik til hverandre. ;) Meninger har alle lov til å ha, men det går an å skrive på en saklig og fornuftig måte selv om man er uenig. Det å kalle hverandre ting generelt synes jeg er fullstendig usaklig.

Endret av Kitz
Skrevet

Ting til ettertanke: når det ikke er noen som er enig med deg, er det kanskje dags for å tenke: "Kan det være at det er meg som tar feil?"

Skrevet
Ting til ettertanke: når det ikke er noen som er enig med deg, er det kanskje dags for å tenke: "Kan det være at det er meg som tar feil?"

Godt sakt!! :ler:

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Er det meg du sikter til :overrasket:

Hvis du leser andre stemortråder så vil du se at holdningen til stemødre generellt er negativ, å siden det ser ut til at jeg er den eneste stemor som har svart her får jeg all pepperet.

Det finnes flere der ute som er enig med meg, tro det eller ei.

Skrevet

Hvis du leser andre stemortråder så vil du se at holdningen til stemødre generellt er negativ, å siden det ser ut til at jeg er den eneste stemor som har svart her får jeg all pepperet.

Nope, er stemor selv,jeg!

Gjest gjest1
Skrevet

Kanskje det er fler der ute som er enig med deg på enkelte områder, men tror ikke det er mange som er så trangsynt og enspora og nedlatende som du er her!

Skrevet
Kanskje det er fler der ute som er enig med deg på enkelte områder, men tror ikke det er mange som er så trangsynt og enspora og nedlatende som du er her!

:klappe:

Skrevet

Jeg er vel også det man kan kalle stemor, selv om jeg aldri vil omtale meg selv som det vel og merke, min samboer har barn. ;)

Skrevet (endret)

Grunnen til at man kan få inntrykk av at stemødre generelt sett er dårlig likt er jo den samme som at nyhetsbildet i media er skjevt: skal man først skrive om noe, er det som regel ikke om det som fungerer som det skal. Vi vil aldri få høre på nyhetene, "tre ungdommer av utenlandsk opprinnelse oppførte seg i dag." Dette fordi det hverken er nytt eller interessant.

Derfor er det heller ingen som åpner tråder om sine gode stemødre. Eller biologiske mødre, for den saks skyld. Det betyr da slett ikke at de ikke finnes av den grunn, men det er bare ikke noe å skrive om. Holdningen til stemødre generelt er vel ikke mulig å ta tempen på, og ihvertfall ikke ut ifra å lese på forum. Det eneste man kan skue er holdningen til de stemødrene som blir nevnt, ikke stemødre generelt.

Endret av K.A.
Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet og delt. Diskusjonen om meningsytringer og argumentasjon finner du her.

Pheps

-mod

Endret av Pheps
Gjest Hilde79
Skrevet

Hvilke andre stemor-tråder? Har du linker? Hadde vært interessant å lese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...