Gjest Tweek Skrevet 21. juli 2006 #21 Skrevet 21. juli 2006 Nå er vel ikke alt bare stemor sin feil. Du får igjen hva du gir, å det virker ikke som at du heller er noe snill mot din stemor, så hvorfor skal hun da gå å slikke tærne dine Har du forresten hørt om stebarn fra helvete? Det er nemlig mitt inntrykk av deg, at du netopp må være det. Å at kjæresten din også blander seg oppi stemor gjør absolutt ikke situasjonen bedre. Nå må du også huske på at det er også din stemors hjem, å hun skal også eksistere der. Å selv om du er 18 år så må du regne med at du må respektere de andre i huset og følge husets regler, klarer man ikke det er det bare å flytte å se om voksenverdenen er så rosenrød. Det ser jeg at du har tatt konsekvensen av ved å flytte. ← Hvis du hadde lest forklaringen min så hadde du ikke sagt det, den første historien da jeg ville spise men hun sa nei, og jeg nektet.. men det er jo faen ikke noen grunn tilå slå meg og slenge meg rundt.. min stebror og kameraten satt å så p åmen gjorde ingen ting, og sa ingenting heller.. Jeg vet at det finnes snille stemødre også, men jeg har bare aldri møtt en! Nå skal man vel ikke bare sluke alt rått fra en frustrert tenåring heller vel Skulle gjerne likt å høre stemors versjon også, for alt er nok ikke så svart som stedatter skal ha det til. Ja barna går først, men de må også tåle å vise respekt for andre og følge husreglene. Det virker som at stemor bare var OK så lenge hun danset etter stebarnas pipe, å i begynnelsen av et forhold så føler man seg gjerne fram. men etter at foreldrene flytter sammen så vil jo selvsagt også stemor ha litt å si i sitt eget hjem. Kanskje stemor stilte krav til barna, å kanskje barna ikke var vant til å bli stilt krav til. Det kan hende at barna brukte den velbrukte frasen som: Du har ikke noe du skulle ha sagt for du er ikke mamman min. Du bestemmer ikke over meg. Jeg skal ødelegge mellom pappa og deg osv. En sak har ikke bare en side, å her har vi bare hørt den enes side, å det fra en bortskjemt tenåring ← selvfølgelig blir jo ikke historien lik, som da hun sa til pappa at hun sa unnskyld tilbake, kan jeg aldri tenke meg at hun gjorde! Hun har hatt sine snille sider også, og vi kom godt overens før, men hun slo meg, noe som resulterte at jeg slo tilbake, ikke at de var noen sjakktrekk men det er ikke noe jeg kan gjøre med det også! og fordi jeg er tenåring, betyr det at jeg lyver da? NEI, det gjør faktisk ikke det.. men når min stemor snakker dritt om meg, og jeg hører ofte på, og hun slå, og skjeller meg ut, kaller meg stygge ting, og jeg får all skylda! Det gjør til at jeg mister all respekten for henne, og flytter ut! fortiden bor jeg hos kjæresten min, hvor hans sin stemor ikke akkurat er den snilleste, men hun er faktisk grei nok.. Vi sakl snart kjøpe leilighet sammen og det gleder jeg meg til, hvor det er mitt hjem! det er jo klart jeg ikke føler meg velkommen hjemme, når alt som skjer galt og er negativt er min og min lillebror sin feil! men istedet for at du skal kaller meg løyner, så kan du heller forklare din hverdag, jeg regner med at du er stemor.. det er det jeg vil vite, og hvordan du takler å være "den nye" i familien..
Gjest Tweek Skrevet 21. juli 2006 #22 Skrevet 21. juli 2006 feil å kalle meg bortskjemt tenåring, for det er jeg værtfall ikke!! Jeg har å brukt, du kan ikke bestemme over meg for du er ikke mammaen min, det er når jeg spurte pappa om jeg kunne sove hos vennine, eller sånne ting.. Min stebror som er likegammel som meg, så var det bare hun som bestemte over han.. men når det gjelder meg skal hun blande seg inn.. hun sier hva pappa skal gjøre hele tiden, for hun tror han ikke er god nok foreldrer, og de er han faktisk! han klarer utmerket og oppdra sine egne barn, uten hun sin innblandig. akkurat som hun oppdro sine barn uten at pappa blandet seg inn!
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #23 Skrevet 21. juli 2006 Hvis du hadde lest forklaringen min så hadde du ikke sagt det, den første historien da jeg ville spise men hun sa nei, og jeg nektet.. men det er jo faen ikke noen grunn tilå slå meg og slenge meg rundt.. min stebror og kameraten satt å så p åmen gjorde ingen ting, og sa ingenting heller.. Jeg vet at det finnes snille stemødre også, men jeg har bare aldri møtt en! selvfølgelig blir jo ikke historien lik, som da hun sa til pappa at hun sa unnskyld tilbake, kan jeg aldri tenke meg at hun gjorde! Hun har hatt sine snille sider også, og vi kom godt overens før, men hun slo meg, noe som resulterte at jeg slo tilbake, ikke at de var noen sjakktrekk men det er ikke noe jeg kan gjøre med det også! og fordi jeg er tenåring, betyr det at jeg lyver da? NEI, det gjør faktisk ikke det.. men når min stemor snakker dritt om meg, og jeg hører ofte på, og hun slå, og skjeller meg ut, kaller meg stygge ting, og jeg får all skylda! Det gjør til at jeg mister all respekten for henne, og flytter ut! fortiden bor jeg hos kjæresten min, hvor hans sin stemor ikke akkurat er den snilleste, men hun er faktisk grei nok.. Vi sakl snart kjøpe leilighet sammen og det gleder jeg meg til, hvor det er mitt hjem! det er jo klart jeg ikke føler meg velkommen hjemme, når alt som skjer galt og er negativt er min og min lillebror sin feil! men istedet for at du skal kaller meg løyner, så kan du heller forklare din hverdag, jeg regner med at du er stemor.. det er det jeg vil vite, og hvordan du takler å være "den nye" i familien.. ← Jeg vet at det finnes snille stemødre også, men jeg har bare aldri møtt en! Det er nok fordi at du har en holdning som sier at alle stemødre er slemme. Du gir de ikke en sjangse engang. selvfølgelig blir jo ikke historien lik, som da hun sa til pappa at hun sa unnskyld tilbake, kan jeg aldri tenke meg at hun gjorde! Hva vet du om det da og fordi jeg er tenåring, betyr det at jeg lyver da? Har ikke sgt at du lyver, men du forteller alt fra din side, å du er en frustrert tenåring. Alle vet at frustrerte tenåringer har det med å overdrive og dramatisere ting for at det skal høres værre ut enn det er.
Gjest Tweek Skrevet 21. juli 2006 #24 Skrevet 21. juli 2006 Gjest_Stemor_* du har en litt lik tendens som min stemor.. Men som det beste, snilleste stemoren i verden kunne du fortalt litt om din hverdag som stemor
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #25 Skrevet 21. juli 2006 Gjest_Stemor_* du har en litt lik tendens som min stemor.. Men som det beste, snilleste stemoren i verden kunne du fortalt litt om din hverdag som stemor ← Nå er det ikke min hverdag tråden handler om, men din generaliseringen av at alle stemødre er ødeleggende og noen drittsekker.
Gjest Tweek Skrevet 21. juli 2006 #26 Skrevet 21. juli 2006 Nå er det ikke min hverdag tråden handler om, men din generaliseringen av at alle stemødre er ødeleggende og noen drittsekker. ← Jeg lagde ikke denne tråden for å bevise en gang for alle at ALLE stemødre er noen forbanna familie ødleggende drittsekker Jeg foklarte MIN historie om hvordan MIN stemor er! Jeg VET at ikke alle er sånn, men sånn som du hakker på meg om hva jeg skriver og sier er det jo ikke som du forbedrer stemor-inntrykket! Jeg ga en sjanse, vi kom godt overens først, men alle kan ikke være venner! Det med unnskyldingen, det er ingen som kan vite det, ord-mot-ord! jeg tenker meg bare lite sannsynlig at hun har gjort det, for hun er ikke en person som sier unnskyld! og DET er noe jeg vet bedre en deg! Men som jeg sa i det første innlegget mitt, så vil jeg også vite hvordan dere stemødre har det i hverdagen.. Og jeg vil faktisk vite det, for jeg lurer hva stemødre tenker om diverse ting...
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #27 Skrevet 21. juli 2006 Nå er det ikke min hverdag tråden handler om, men din generaliseringen av at alle stemødre er ødeleggende og noen drittsekker. ← Hvorfor forsvarer du bare deg selv hele tiden, Stemor? Du prøver ikke å forstå denne frustrerte jenta i det hele tatt. Er det en god egenskap hos en stemor? Husk at når en treffer en mann som har barn og en skal opptre som stemor for hans barn, har en et stort ansvar for å være den voksne i forholdet stemor/stebarn. Å være voksen innebærer å se den andres side av saken. Barn av skilte foreldre er ofte såre, og de er såre når det kommer et nytt menneske inn i livet dere, de har overhode ikke vært med på å velge denne nye, og de er prisgitt dennes godvilje. Det er helt naturlig at barn og unge er i opposisjon til foreldrene sine, og det er helt naturlig at barna er ekstra frustrerte og i opposisjon på steforeldrene sine. Selvsgat skal barn og unge lære seg å repektere andre mennesker og se andres sider. Men de er ikke voksne, dermed kan en ikke krevet at de skal ha like stort ansvar for at forholdet stemor/stebarn skal bli bra.
Gjest Tweek Skrevet 21. juli 2006 #28 Skrevet 21. juli 2006 Det er ikke sånn at jeg vil være frekk med henne, jeg er det for p.g.a hvordan hun er mot familien og meg.. jeg "forsvarer" meg selv, for jeg vil ikke bli dradd ned, og jeg fortjener faktisk heller ikke å bli snakket til på den måten... Jeg hevner meg ikke heller, selv om jeg vil.. men gjør det ikke p.g.a pappa.. og vold mot barn er ikke måten å gå frem på ksal jeg love deg! til din informasjon er det IKKE LOV og slå barn i norge! og hadde det ikke tatt deg en kalori og tatt meg i ørene og brukt litt gammeldags vold mot barnet, hadde det heller ikke tatt meg en kalori og anmeldt deg til politiet heller!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #30 Skrevet 21. juli 2006 men hvorfor skal de være noen j***a f***er hele tiden Hva er det stemødre gjør med pappaer? jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil ha henne vekk og ut av livet vårt! jeg vil at pappa skla ha kjæreste men han fortjener så mye bedre en hun! ← Jeg lagde ikke denne tråden for å bevise en gang for alle at ALLE stemødre er noen forbanna familie ødleggende drittsekker Jeg foklarte MIN historie om hvordan MIN stemor er! Jeg VET at ikke alle er sånn, men sånn som du hakker på meg om hva jeg skriver og sier er det jo ikke som du forbedrer stemor-inntrykket! Men som jeg sa i det første innlegget mitt, så vil jeg også vite hvordan dere stemødre har det i hverdagen.. Og jeg vil faktisk vite det, for jeg lurer hva stemødre tenker om diverse ting... ← men hvorfor skal de være noen j***a f***er hele tiden Her bl.a vil du vite hvorfor de er noen j***a f***er. Ikke din stemor, men de. Å da leser jeg at du mener at alle stemødre er det. Hva er det stemødre gjør med pappaer? Du spør om hva stemødre gjør med pappaer. Jeg regner med at pappaer selv velger hvilken person han vil leve med, å at pappa er en tenkende og selvstendig person som kan ta egne avgjørelser. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil ha henne vekk og ut av livet vårt! jeg vil at pappa skla ha kjæreste men han fortjener så mye bedre en hun! Nå er det vel ikke du som skal velge kjæreste for pappa. Det må han få velge selv Du vil nok aldri godta noen stemor i det hele tatt, å vil nok benytte enhver anledning til å ødelegge pappas forhold selv om han skulle få seg ny dame. Men som jeg sa i det første innlegget mitt, så vil jeg også vite hvordan dere stemødre har det i hverdagen.. Og jeg vil faktisk vite det, for jeg lurer hva stemødre tenker om diverse ting... Vi stemødre er normalt tenkende mennesker med følelser på lik linje med alle andre mennesker. Vi tåler ikke å bli behandla på en ufin måte, på lik linje med deg og ellers alle andre. Men når vi sier ifra å setter foten ned så er det med en gang galt, å sånne som deg får en grunn til å si at: Ja, det stemmer at stemødre er slemme.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #31 Skrevet 21. juli 2006 Hvorfor forsvarer du bare deg selv hele tiden, Stemor? Du prøver ikke å forstå denne frustrerte jenta i det hele tatt. Er det en god egenskap hos en stemor? Husk at når en treffer en mann som har barn og en skal opptre som stemor for hans barn, har en et stort ansvar for å være den voksne i forholdet stemor/stebarn. Å være voksen innebærer å se den andres side av saken. Barn av skilte foreldre er ofte såre, og de er såre når det kommer et nytt menneske inn i livet dere, de har overhode ikke vært med på å velge denne nye, og de er prisgitt dennes godvilje. Det er helt naturlig at barn og unge er i opposisjon til foreldrene sine, og det er helt naturlig at barna er ekstra frustrerte og i opposisjon på steforeldrene sine. Selvsgat skal barn og unge lære seg å repektere andre mennesker og se andres sider. Men de er ikke voksne, dermed kan en ikke krevet at de skal ha like stort ansvar for at forholdet stemor/stebarn skal bli bra. ← 'Dette syns jeg var godt sagt!
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #32 Skrevet 21. juli 2006 Du får som sagt hva du gir. Å gir du dårlig oppførsel kan du ikke regne med annet enn det samme i retur. ← Så det vil si at du forventer at barnet oppfører seg perfekt mot deg først, før du i det hele tatt vil være snill mot det? Har du forstått at du er den voksne, og de er barna?
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #33 Skrevet 21. juli 2006 QUOTE(Tweek @ 21.07.2006 (15:34) og vold mot barn er ikke måten å gå frem på ksal jeg love deg! til din informasjon er det IKKE LOV og slå barn i norge! og hadde det ikke tatt deg en kalori og tatt meg i ørene og brukt litt [b)gammeldags vold mot barnet, hadde det heller ikke tatt meg en kalori og anmeldt deg til politiet heller! ← Til din informasjon så yter ikke jeg vold mot noen, hverken barn, voksne eller dyr. Les hva jeg skriver da jentunge. Jeg skiver ikke god gammeldags vold, men god gammeldags oppdragelse. Det er stor forskjell der.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #34 Skrevet 21. juli 2006 Så det vil si at du forventer at barnet oppfører seg perfekt mot deg først, før du i det hele tatt vil være snill mot det? Har du forstått at du er den voksne, og de er barna? ← Nå har jeg hele tiden snakket om gjensidig respekt. Det er også stor forskjell på små barn og undom, å en ungdom som stadig oppfører seg dårlig mot en annen person - det være seg voksen eller barn - kan ikke regne med annet enn det samme tilbake.
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #35 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Men først må man faktisk gjøre seg fortjent til respekt! Hvis du som voksen bare "turer" frem i ditt eget tempo uten å ta hensyn til barnas grenser så kan det fort ødelegge et ste-forhold! Hvis man ikke klarer å få tillit fra barn, så får du heller ikke respekt fra et barn Endret 21. juli 2006 av Tibeke
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #36 Skrevet 21. juli 2006 Men først må man faktisk gjøre seg fortjent til respekt! ← Ja det er jeg enig i. Alle må gjøre seg fortjent til respekt.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #37 Skrevet 21. juli 2006 Nå har jeg hele tiden snakket om gjensidig respekt. Det er også stor forskjell på små barn og undom, å en ungdom som stadig oppfører seg dårlig mot en annen person - det være seg voksen eller barn - kan ikke regne med annet enn det samme tilbake. ← Det er STEMOREN som har mest ansvar her, gjensidig respekt er bra, men stemoren er fremdeles den som skal vise størst forståelse og gjøre sitt beste på at ting skal gå bra. Ungen skal såklart gjøre sitt beste også, men h*n er faktisk en unge som står i en vanskelig situasjon, og ikke bare det, å være 18 eller litt yngre er heller ingen lett alder!
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #38 Skrevet 21. juli 2006 Det er STEMOREN som har mest ansvar her, gjensidig respekt er bra, men stemoren er fremdeles den som skal vise størst forståelse og gjøre sitt beste på at ting skal gå bra. Ungen skal såklart gjøre sitt beste også, men h*n er faktisk en unge som står i en vanskelig situasjon, og ikke bare det, å være 18 eller litt yngre er heller ingen lett alder! ← Kjempe enig!
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #39 Skrevet 21. juli 2006 Men først må man faktisk gjøre seg fortjent til respekt! Hvis du som voksen bare "turer" frem i ditt eget tempo uten å ta hensyn til barnas grenser så kan det fort ødelegge et ste-forhold! Hvis man ikke klarer å få tillit fra barn, så får du heller ikke respekt fra et barn ← Å hvis du som stebarn bare motarbeider stemor og er direkte ufin så kan heller ikke du forvente respekt. Hvis du leser hele tråden så vil du også se at ts vil ha stemor bort. Hun er sjalu på stemor og ser nok helst at mamma og pappa flytter sammen igjen.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #40 Skrevet 21. juli 2006 Det er STEMOREN som har mest ansvar her, gjensidig respekt er bra, men stemoren er fremdeles den som skal vise størst forståelse og gjøre sitt beste på at ting skal gå bra. Ungen skal såklart gjøre sitt beste også, men h*n er faktisk en unge som står i en vanskelig situasjon, og ikke bare det, å være 18 eller litt yngre er heller ingen lett alder! ← Stemødre tar veldig ofte sitt ansvar på alvor. Men de blir også veldig ofte motarbeidet av både stebarna og deres mor, å ett sted går faktisk grensen for hva en stemor (som tross alt er et menneske med følelser det også) skal ta imot av dritt fra andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå