Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #41 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Å hvis du som stebarn bare motarbeider stemor og er direkte ufin så kan heller ikke du forvente respekt. Hvis du leser hele tråden så vil du også se at ts vil ha stemor bort. Hun er sjalu på stemor og ser nok helst at mamma og pappa flytter sammen igjen. ← Har ikke vært noe snakk om at hun vil at mammaen og pappaen hennes skal flytte sammen, har det det??? Jeg klarer heller ikke finne noe som helst tegn på sjalusi i det hun skriver her... Og om noe skulle tilsi det, er ikke akkurat noe særlig at pappaen din er sammen med ei som oppfører seg som en nedlatende merr, såklart vil man ikke ha noe slikt i familien sin! Endret 21. juli 2006 av Chic
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #42 Skrevet 21. juli 2006 Har ikke vært noe snakk om at hun vil at mammaen og pappaen hennes skal flytte sammen, har det det??? ← Nei, det har ikke vært nevn enda.
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #43 Skrevet 21. juli 2006 Å hvis du som stebarn bare motarbeider stemor og er direkte ufin så kan heller ikke du forvente respekt. Hvis du leser hele tråden så vil du også se at ts vil ha stemor bort. Hun er sjalu på stemor og ser nok helst at mamma og pappa flytter sammen igjen. ← Har lest tråden, og jeg oppfatter STEMOREN som den sjalue her.... Hvorfor skulle hun ellers "skifte" personlighet når Pappaen er i nærheten?
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #44 Skrevet 21. juli 2006 Har lest tråden, og jeg oppfatter STEMOREN som den sjalue her.... Hvorfor skulle hun ellers "skifte" personlighet når Pappaen er i nærheten? ← Men nå har vi bare hørt stedatterens versjon da. Har ikke tanken på at stemors versjon sikkert er en helt annen? Både fordi at stemor er en annen person, ser ting fra sin side og stemor sannsynligvis er en voksen person som sikkert ser lenger enn akkurat dit nesetippen rekker?
Gjest Tweek Skrevet 21. juli 2006 #45 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Å hvis du som stebarn bare motarbeider stemor og er direkte ufin så kan heller ikke du forvente respekt. Hvis du leser hele tråden så vil du også se at ts vil ha stemor bort. Hun er sjalu på stemor og ser nok helst at mamma og pappa flytter sammen igjen. ← jeg vil ikke at mamma og pappa skal flytte sammen igjen, det er bare krangling.. jeg hadde respekt for min stemor men det ødla hun flere ganger.. jeg forventer ikke at hun skal ha respekt for meg for det har hun ikke, men det er faktisk HUN som begynner hver gang.. det er jo ikke noe hun gjør som hun gjør for å være snill mot meg.. hadde hun bare vært som hun var de 2 første årene, hvor vi gikk på shopping sammen, snakket, og andre ting som normale mennesker så hadde jeg ikke hatt noe problem i det hele tatt.. men hun behandler meg og min lillebror som dritt, og DA får hun tilbake.. jeg syntes at meg og min lillebror skal komme først.. det er vi som er avkommet til pappa, vi er barnan han sine, min stemor er bare den nye kjæresten.. men så er det slik at barn tar av foreldrene/den voksne i huset, og man kan ikke forvente at barnene skal følge reglene når de som lager dem ikke gjør det Endret 22. juli 2006 av Pheps
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #46 Skrevet 21. juli 2006 Men nå har vi bare hørt stedatterens versjon da. Har ikke tanken på at stemors versjon sikkert er en helt annen? Både fordi at stemor er en annen person, ser ting fra sin side og stemor sannsynligvis er en voksen person som sikkert ser lenger enn akkurat dit nesetippen rekker? ← Alle saker har selvfølgelig to sider! Men at stemoren som faktisk er den voksne i denne saken står å LER når stedatteren gråter...trenger jeg si mer?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #47 Skrevet 21. juli 2006 Alle saker har selvfølgelig to sider! Men at stemoren som faktisk er den voksne i denne saken står å LER når stedatteren gråter...trenger jeg si mer? ← prøvde å si det her et par ganger, funka ikke stort! Hun kunne ha en grunn til å stå å le når ungen er helt fra seg...
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #48 Skrevet 21. juli 2006 prøvde å si det her et par ganger, funka ikke stort! Hun kunne ha en grunn til å stå å le når ungen er helt fra seg... ← jeg og!
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #49 Skrevet 21. juli 2006 hun var snill og jeg syntes det var fint at pappa hadde kjæreste selv om det ikke hadde gått et år enda siden mamma og pappa ble skilt(!) men etter et par år så ble alt annerledes, jeg kom hjem var litt full, Etter en stund flyttet hun ut, for jeg ville ikke ha henne der. og hun flyttet tilbake etter et år. jeg sa det var greit for vi kom godt overens.. det skulle jeg aldri ha gjort! og kjæresten min begynte å krangle med hun! Det kjæresten min hadde sagt var at han skjønte ikke hvorfor hun lo når jeg grein og sa hun var frekk og masse sånn, så sier hun ting som ikke har med saken å gjøre. hun sto ute i ganga med kjæresten min og han spurte om hun skulle gå, hun sa det har faen ikke du noe med og smalt døra igjen så det rista i hele kjøkkenet! Hun overbeviste pappa om at det var behov for en bil, selv om pappa ikke har råd til det, eller han har råde, men de trengte ikke ny bil.. ← jeg vil ikke at mamma og pappa skal flytte sammen igjen, det er bare krangling.. jeg hadde respekt for min stemor men det ødla hun flere ganger.. jeg forventer ikke at hun skal ha respekt for meg for det har hun ikke, men det er faktisk HUN som begynner hver gang.. det er jo ikke noe hun gjør som hun gjør for å være snill mot meg.. hadde hun bare vært som hun var de 2 første årene, hvor vi gikk på shopping sammen, snakket, og andre ting som normale mennesker så hadde jeg ikke hatt noe problem i det hele tatt.. men hun behandler meg og min lillebror som dritt, og DA får hun tilbake.. jeg syntes at meg og min lillebror skal komme først.. det er vi som er avkommet til pappa, vi er barnan han sine, min stemor er bare den nye kjæresten.. kan tenke meg du er ganske jævlig selv, og mener at alle stebarn er drittunger.. men så er det slik at barn tar av foreldrene/den voksne i huset, og man kan ikke forvente at barnene skal følge reglene når de som lager dem ikke gjør det ← jeg vil ikke at mamma og pappa skal flytte sammen igjen, det er bare krangling.. jeg hadde respekt for min stemor men det ødla hun flere ganger.. Har tanken slått deg at du faktisk kan ha vært med på å ødelegge det fine forholdet dere hadde de 2 første årene? Jeg sier ikke at du alene har gjort det, men skylden kan være like mye din som stemors. jeg forventer ikke at hun skal ha respekt for meg for det har hun ikke, men det er faktisk HUN som begynner hver gang.. det er jo ikke noe hun gjør som hun gjør for å være snill mot meg.. Synes du dette krever respekt? Ingen foreldre liker å få hjemmeboende barn fulle hjem, å ingen voksne liker å bli lekset opp av obsternasige tenåringer som er på besøk. jeg kom hjem var litt full, og kjæresten min begynte å krangle med hun! Det kjæresten min hadde sagt var at han skjønte ikke hvorfor hun lo når jeg grein og sa hun var frekk og masse sånn, så sier hun ting som ikke har med saken å gjøre. hun sto ute i ganga med kjæresten min og han spurte om hun skulle gå, hun sa det har faen ikke du noe med og smalt døra igjen så det rista i hele kjøkkenet! Etter en stund flyttet hun ut, for jeg ville ikke ha henne der. og hun flyttet tilbake etter et år. jeg sa det var greit for vi kom godt overens.. det skulle jeg aldri ha gjort! For meg virker det som om din pappa ikke har noe han skulle ha sagt. Hvis ikke (som du sier) stemor bestemmer så bestemmer du. Kan ikke være enkelt å være mannen i det sirkuset her. Hun overbeviste pappa om at det var behov for en bil, selv om pappa ikke har råd til det, eller han har råde, men de trengte ikke ny bil.. Hva har du med det å gjøre om de skal kjøpe en bil til eller ikke? Jeg går utifra at stemor også tjener penger, å da må da hun også få være med på å avgjøre hva de skal bruke penger på
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #50 Skrevet 21. juli 2006 men hun behandler meg og min lillebror som dritt, og DA får hun tilbake.. jeg syntes at meg og min lillebror skal komme først.. det er vi som er avkommet til pappa, vi er barnan han sine, min stemor er bare den nye kjæresten.. Jeg synes synd på deg ts, det er sikkert veldig vanskelig å ha det slik du har det. Kanskje du føler at du mister pappan din og det er fryktelig tungt. Jeg vil bare at du skal se litt på deg selv også. Din stemor virker ikke bra eller snill, slik vi leser nå. Men jeg kunne så gjerne tenkt meg å høre hennes versjon også. Hva er det som har skjedd? Med stor sansynlighet har hun det også veldig tungt med denne situasjonen. Finnes det ganger der dere kommuniserte bedre enn nå? Det har du forsåvidt skrevet om, det var de 2 første årene, da hun gjorde ting sammen med deg. Nå i den senere tid da? Kan du huske noe du gjorde annerledes da dere kom bedre overens? Har du bestemt deg for at det aldrig kan bli bra igjen? Jeg stusset litt på det du skrev som jeg har quotet her, kan hende dette har et snev av sjalusi i seg også. Uten at det trenger å være noe galt i det. For alles del så måtte det vel være det beste som kunne skje at dere klarte å finne utav ting. Hva er det du har aller minst lyst å gjøre i forhold til din stemor nå? Hva er det du sist av alt kunne tenke deg å gjøre? Med tanke på at det skal skje noe bra i forhold til deg og henne?
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #51 Skrevet 21. juli 2006 prøvde å si det her et par ganger, funka ikke stort! Hun kunne ha en grunn til å stå å le når ungen er helt fra seg... ← Er ts "ungen" nå da? Stakkars unge da, som er gammel nok til å ha kjæreste som hun bor sammen med, komme full hjem og ikke minst ha flyttet hjemmefra
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #52 Skrevet 21. juli 2006 Er ts "ungen" nå da? Stakkars unge da, som er gammel nok til å ha kjæreste som hun bor sammen med, komme full hjem og ikke minst ha flyttet hjemmefra ← Hvis du har lest tråden så vet du jo at dette har pågått noen år.....
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #53 Skrevet 21. juli 2006 Er ts "ungen" nå da? Stakkars unge da, som er gammel nok til å ha kjæreste som hun bor sammen med, komme full hjem og ikke minst ha flyttet hjemmefra ← unge, barn, det er jo faktisk ungen eller barnet til faren her... Og tror ikke hun tar det så ille opp, eller gjør du det Tweek? Isåfall beklager jeg
K.A. Skrevet 21. juli 2006 #54 Skrevet 21. juli 2006 Gjest_stemor, jeg blir rett og slett syk av å lese innleggene dine. På den ene siden har du rett i at vi ikke bare skal sluke den ene siden av saken ukritisk, men på den annen side hadde du bestemt deg, allerede fra første stund, at Tweek er en "bortskjemt drittunge". Et par punkter du absolutt bør ha merket deg, men som du avfeier som ingenting: Det finnes INGEN unnskyldning for å le av noen som gråter. Det skal MYE til for at en outsider, som barnets kjæreste, skal våge å blande seg inn. Når det kommer en ny person inn i familien og skal være formynder, som f.eks. en STEMOR, da er det HUN som har ansvaret for først å gjøre seg fortjent til hele familiens tillit og respekt. Å bare komme og være sjef og kreve respekt viser total mangel på sosiale antenner. Til å være noen som sier man ikke bør dømme før man har sett begge sider av saken, synes jeg du er utrolig ensidig, stemor. Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg så makan til respektløs, hyklersk arroganse.
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #55 Skrevet 21. juli 2006 Gjest_stemor, jeg blir rett og slett syk av å lese innleggene dine. På den ene siden har du rett i at vi ikke bare skal sluke den ene siden av saken ukritisk, men på den annen side hadde du bestemt deg, allerede fra første stund, at Tweek er en "bortskjemt drittunge". Et par punkter du absolutt bør ha merket deg, men som du avfeier som ingenting: Det finnes INGEN unnskyldning for å le av noen som gråter. Det skal MYE til for at en outsider, som barnets kjæreste, skal våge å blande seg inn. Når det kommer en ny person inn i familien og skal være formynder, som f.eks. en STEMOR, da er det HUN som har ansvaret for først å gjøre seg fortjent til hele familiens tillit og respekt. Å bare komme og være sjef og kreve respekt viser total mangel på sosiale antenner. Til å være noen som sier man ikke bør dømme før man har sett begge sider av saken, synes jeg du er utrolig ensidig, stemor. Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg så makan til respektløs, hyklersk arroganse. ←
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #56 Skrevet 21. juli 2006 unge, barn, det er jo faktisk ungen eller barnet til faren her... Og tror ikke hun tar det så ille opp, eller gjør du det Tweek? Isåfall beklager jeg ← Er klar over at ts er pappans barn, eller unge da. Men ts har tatt noen ganske så voksne avgjørelser som 18 åring. Går derfor utifra at ts anser seg som voksen. Hun snakker t.o.m. om å kjøpe seg egen bolig med kjæresten.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #57 Skrevet 21. juli 2006 Er klar over at ts er pappans barn, eller unge da. Men ts har tatt noen ganske så voksne avgjørelser som 18 åring. Går derfor utifra at ts anser seg som voksen. Hun snakker t.o.m. om å kjøpe seg egen bolig med kjæresten. ← i all verden, skal du kverrulere på alt vi sier her eller?
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #58 Skrevet 21. juli 2006 Gjest_stemor, jeg blir rett og slett syk av å lese innleggene dine. På den ene siden har du rett i at vi ikke bare skal sluke den ene siden av saken ukritisk, men på den annen side hadde du bestemt deg, allerede fra første stund, at Tweek er en "bortskjemt drittunge". Et par punkter du absolutt bør ha merket deg, men som du avfeier som ingenting: Det finnes INGEN unnskyldning for å le av noen som gråter. Det skal MYE til for at en outsider, som barnets kjæreste, skal våge å blande seg inn. Når det kommer en ny person inn i familien og skal være formynder, som f.eks. en STEMOR, da er det HUN som har ansvaret for først å gjøre seg fortjent til hele familiens tillit og respekt. Å bare komme og være sjef og kreve respekt viser total mangel på sosiale antenner. Til å være noen som sier man ikke bør dømme før man har sett begge sider av saken, synes jeg du er utrolig ensidig, stemor. Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg så makan til respektløs, hyklersk arroganse. ← Deg om det
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 21. juli 2006 #59 Skrevet 21. juli 2006 i all verden, skal du kverrulere på alt vi sier her eller? ← Er ikke dette et diskusjonsforum? Du har ikke kommet til kosemoseklubben nå.
razmatazz Skrevet 21. juli 2006 #60 Skrevet 21. juli 2006 Gjest_stemor, jeg blir rett og slett syk av å lese innleggene dine. På den ene siden har du rett i at vi ikke bare skal sluke den ene siden av saken ukritisk, men på den annen side hadde du bestemt deg, allerede fra første stund, at Tweek er en "bortskjemt drittunge". Et par punkter du absolutt bør ha merket deg, men som du avfeier som ingenting: Det finnes INGEN unnskyldning for å le av noen som gråter. Det skal MYE til for at en outsider, som barnets kjæreste, skal våge å blande seg inn. Når det kommer en ny person inn i familien og skal være formynder, som f.eks. en STEMOR, da er det HUN som har ansvaret for først å gjøre seg fortjent til hele familiens tillit og respekt. Å bare komme og være sjef og kreve respekt viser total mangel på sosiale antenner. Til å være noen som sier man ikke bør dømme før man har sett begge sider av saken, synes jeg du er utrolig ensidig, stemor. Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg så makan til respektløs, hyklersk arroganse. ← Kunne ikke sagt det bedre selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå