Gå til innhold

Hva er det med stemødre?

Fremhevede innlegg

Gjest Tweek
Skrevet

På askepott er stemoren slem, men det er jo på tegnefilm!

men hvorfor skal de være noen j***a f***er hele tiden :frustrert:

pappaen min har vært sammen med min stemor i 5 år ca, og det var greit i begynnelsen,

hun var snill og jeg syntes det var fint at pappa hadde kjæreste selv om det ikke hadde gått et år enda siden mamma og pappa ble skilt(!)

men etter et par år så ble alt annerledes, jeg kom hjem var litt full, men hun nektet meg å spise, noe jeg ikke skjønner hvorfor, og jeg nektet, men hun slo meg og dyttet meg vekk og brukte makt for å få meg opp, så ble hun helt psykotisk hvor hun sto å lo av meg selv om jeg grein, og når jeg prøvde å gå ut så tok hun tak i meg og slang meg vekk!

jeg rømte vekk, men det overtalt meg til å komme tilbake, og da snakket jeg med pappa..

det var bare meg, min stebror som hadde sett alt uten å gjøre noen ting, og min stemor som hadde vært der.

Pappa trodde ikke helt på meg, men det er fordi hun er en helt annen person når pappa ikke er tilstedet.

Etter en stund flyttet hun ut, for jeg ville ikke ha henne der. og hun flyttet tilbake etter et år.

jeg sa det var greit for vi kom godt overens..

det skulle jeg aldri ha gjort!

Tidligere i vinter, så hadde jeg sovet hos min kjæreste siden han ikke fikk sove hos meg (er 18 så jeg kan jo gjøre det)

Vi kom hjem til meg dagen etter å laga brownies, og da kommer min stemor ut og sier, jeg syntes du skal snakke med din far når han kommer hjem. da sa jeg det er jo det ejg skal.

Så klikka hun helt!

hun sa stygge ting til meg hele tiden, du er en drittunge, du har ikke respekt for noen og masse andre stygge "kallenavn"

jeg ble dritlei meg og begynte å grine, men da begynner hun å le, og kjæresten min som hadde sett hele greia, ble så sinna for at hun sto å lo av meg når jeg grein og begynte å krangle med hun! jeg gikk opp!

Det kjæresten min hadde sagt var at han skjønte ikke hvorfor hun lo når jeg grein og sa hun var frekk og masse sånn, så sier hun ting som ikke har med saken å gjøre.

han sa hun er den mest usaklige personen han har snakket med, det er som å snakket til et barn... svaret hun sitt var å skrike etter han: ja, du er som å snakke med en på 1 år :frustrert:

at det er mulig!

vi hørte hun snakket i telefonen så hyggelig og falskt, hun sto ute i ganga med kjæresten min og han spurte om hun skulle gå, hun sa det har faen ikke du noe med og smalt døra igjen så det rista i hele kjøkkenet!

Pappa kom hjem og kjæresten min snakka med han så med meg, vi fortalte nesten helt likt, og sa han skulle snakke med henne osv..

Men tingen var at han mener jeg skal si unnskyld til henne, men det kommer aldri til å skje!

Hun er skylda og skal si unnskyld til meg!

jeg er lei av at alt er min feil, og pappa mener tydligvis at det er min feil alt sammen, for det er jo den som har gjort en feil som sakl si unnskyld!

men kjæreste så unnskyld til ho, og da sa hun: ja det var på tide for jeg hadde ikke snakket til deg hvis ikke :overrasket:

jeg fortalte det til pappa, men hun hadde sagt til pappa at hun hadde sagt unnskyld, og pappa trodde selfølgelig på henne!

Et par dager senere skulle jeg ned i garasjen da jeg hørte, jeg tåler faen kke trynet på hun!

jeg ble drit lei meg, og pappa kom ned å spurte hva jeg nå hadde gjort :tristbla:

ingenting svarer jeg, og nå var det plutselig det som var problemet, jeg måtte slutte å grine, men kan jo ikke det nå jeg er drit lei meg, og hører min stemor snakke dritt om meg til pappa, og han tror at det er min feil..

jeg vet ikke hva han har sagt til henne, men kan ikke være så mye..

hun er slem med min lillebror også, men han vet ikke helt å ta igjen på en måte..

det er ikke hevn jeg er ute etter jeg vil bare at han skal forsvare seg der og da!

Jeg har nå flytta ut p.g.a dette, og jeg vil ikke komme hjem så lenge hun er der..

har tatt en par besøk, og da går min stemor, om det er opp i andre etasje som hun bare befinner seg i når jeg er på besøk eller et helt annet sted, når vi snakker med pappa sitter hun bare å ser sur ut, og det er helt utrolig å se!

at det går ann å oppføre seg slik!

Hun overbeviste pappa om at det var behov for en bil, selv om pappa ikke har råd til det, eller han har råde, men de trengte ikke ny bil..

Hva er det stemødre gjør med pappaer?

pappa er egentlig kjempesnill, men min stemor gjør han ikke det, og hun er helt gal i huet!

det verste er at hun snakker drit om meg også til familien og vennene sine, så når de er på besøk så ser de alltid stygt på meg..

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil ha henne vekk og ut av livet vårt!

jeg vil at pappa skla ha kjæreste men han fortjener så mye bedre en hun!

jeg vil gjerne høre fra dere som har stemor, eller som ER det..

og åssen dere opplever deres hverdag

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Usj da det der høres ikke greit ut.

Min far har vært sammen med flere forskjellige, og hun ene tålte meg ikke i det hele tatt. Hun elsket broren min, men jeg var bare at avskum. Så hadde jeg ikke noe godt forhold til pappa heller, så etter de hadde vært 2 år sammen, så pratet jeg ikke med dem på 3-4 år. Nå har pappa ny kjæreste som er helt herlig!

Siden far din ikke tror på deg, hva med f.eks å ta opp på lydbånd hva hun sier? De fleste har vel en mobil med lydopptager eller lignende, så kan du gi han bevis på hvordan hun faktisk er- Jeg tror jeg ville gjort det, i og med at han alltid tror på henne og aldri på deg! Men kanskje det blir litt vanskelig nå siden du ikke bor der lenger, og ikke ser henne mer...

Har du prøvd å snakke med stemoren din? Prøv rasjonelt å ta opp med henne det hun driver med (da hadde det vært en god ide å ta med lydopptager) og be henne slutte med det?

Håper det ordner seg, og at faren din en dag åpner øynene og ser hva som skjer...

:klem:

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg tror han tror litt på meg, men for min de er ikke det nok sånn som hun holder på!

Det har går for langt til at jeg kommer ikke til å snakke med henne, og jeg har prøvd å spør henne før, men da er det fordi jeg har gjort noe, svart frekt tilbake eller noe..

jeg har ingen respekt for henne og det er derfor jeg svarer frekt noen ganger..

Jeg har lydopptaker på mobilen min, men er ikke sikker på hvor lenge den holder..

på tidligere mobiler har det var 30 sekunder..

Jeg har på en måte også sluttet å bry meg selv om det er vanskelig, men jeg vil ikke at pappa skal bli lei seg..

derfor er det ikke mye jeg kan gjøre, min lillebror fortalte de hadde kranglet en del i det siste, og jeg ble glad da han fortalte det, for da er sjansen litt større til at de slår opp..

jeg sluttet å røyke, og pappa var stolt av meg, og han sluttet han og, fordi han ville.

men min stemor nekter å slutte, og det gjør det vanskelig for han..

og hun ødelegger så mye :sad:

Gjest gjest1
Skrevet

Hvor gammel er broren din da? Om han må gå gjennom det samme, så er jo det helt uholdbart!!!

Se hvor lang tid du kan ta opp på mobilen din, eller se om du kan finne noe annet du kan bruke, og få øynene opp på faren din hva som skjer!!!

Om du har gitt opp for din egen skyld, gjør det i det minste for broren din sin skyld, så ting blir lettere for han?

Gjest Tweek
Skrevet

Min lillebror er 14, hun er ofte frekk med han, og han hater henne, men han glemmer fort på en måte, og han vet ikke hva han sakl si..

Det med lydopptaker er en genianal ide, men som sagt det har gått altfor langt, og hvis jeg spør henne kommer ikke hun til å svare meg..

Vært gang jeg har vært hjemme er jeg ofte lei meg 1 dag eller 2 etterpå..

vet ikke hvorfor, men er så vondt å se at jeg føler pappa har valgt henne ovenfor meg..

mn lillebror bor hos mamma en del, og vi har snakket med mamma om dette..

men får se om jeg vil gjøre det eller ikke..

vet ikke helt hva jeg skal si heller..

Hun ødelegger familien vår, selv om den var langt fra perfekt før, men jeg har blitt eldre nå, og da fungerer familien mye bedre uansett..

Gjest gjest1
Skrevet

Hm, det er ikke lett nei. Håper broren din klarer seg bra ut av med å ha henne i livet sitt da!

Evt kan du sette på en lydopptager på bror din! hihi, litt CIA her...

Håper alt ordner seg til slutt da! :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Flytt hjemmefra! det er jo på tide, du er tross alt over 18 år...

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du leser innlegget, så står det jo at hun er flyttet ut!

Gjest Tweek
Skrevet

hehe, vel å bruke min bror som forsøkskanin er vel litt drøyt :D

skal heller vente litt å se om de slår opp, hehe..

forresten, fint bilde du hadde chic

Gjest gjest1
Skrevet
hehe, vel å bruke min bror som forsøkskanin er vel litt drøyt :D

skal heller vente litt å se om de slår opp, hehe..

forresten, fint bilde du hadde chic

Ja du får nok det :)

Njaeh, bildet er fra kvinneguiden, har ikke somla meg frem til å finne en egen en ;)

Men thanx ;)

Kult bilde du har også, er det deg selv i south park kanskje? hehe

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Nå er vel ikke alt bare stemor sin feil.

Du får igjen hva du gir, å det virker ikke som at du heller er noe snill mot din stemor, så hvorfor skal hun da gå å slikke tærne dine :overrasket:

Har du forresten hørt om stebarn fra helvete? Det er nemlig mitt inntrykk av deg, at du netopp må være det. Å at kjæresten din også blander seg oppi stemor gjør absolutt ikke situasjonen bedre.

Nå må du også huske på at det er også din stemors hjem, å hun skal også eksistere der. Å selv om du er 18 år så må du regne med at du må respektere de andre i huset og følge husets regler, klarer man ikke det er det bare å flytte å se om voksenverdenen er så rosenrød. Det ser jeg at du har tatt konsekvensen av ved å flytte.

Gjest gjest1
Skrevet
Nå er vel ikke alt bare stemor sin feil.

Du får igjen hva du gir, å det virker ikke som at du heller er noe snill mot din stemor, så hvorfor skal hun da gå å slikke tærne dine :overrasket:

Har du forresten hørt om stebarn fra helvete? Det er nemlig mitt inntrykk av deg, at du netopp må være det. Å at kjæresten din også blander seg oppi stemor gjør absolutt ikke situasjonen bedre.

Nå må du også huske på at det er også din stemors hjem, å hun skal også eksistere der. Å selv om du er 18 år så må du regne med at du må respektere de andre i huset og følge husets regler, klarer man ikke det er det bare å flytte å se om voksenverdenen er så rosenrød. Det ser jeg at du har tatt konsekvensen av ved å flytte.

Har du lest innlegget? Stemoren hennes virker jo å være en løgner og skittkaster og det som værre er! Ja, hun lever der hun også, men spør du meg, så skal barna komme først!!! Og det er de som er barna, og hun den voksne!

Såklart finnes det helvete stebarn også, men utifra hvordan hun skriver her så virker det jo som om det er stemoren som har et stort problem, og ikke henne!

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Har du lest innlegget? Stemoren hennes virker jo å være en løgner og skittkaster og det som værre er! Ja, hun lever der hun også, men spør du meg, så skal barna komme først!!! Og det er de som er barna, og hun den voksne!

Såklart finnes det helvete stebarn også, men utifra hvordan hun skriver her så virker det jo som om det er stemoren som har et stort problem, og ikke henne!

Nå skal man vel ikke bare sluke alt rått fra en frustrert tenåring heller vel :overrasket:

Skulle gjerne likt å høre stemors versjon også, for alt er nok ikke så svart som stedatter skal ha det til.

Ja barna går først, men de må også tåle å vise respekt for andre og følge husreglene.

Det virker som at stemor bare var OK så lenge hun danset etter stebarnas pipe, å i begynnelsen av et forhold så føler man seg gjerne fram. men etter at foreldrene flytter sammen så vil jo selvsagt også stemor ha litt å si i sitt eget hjem. Kanskje stemor stilte krav til barna, å kanskje barna ikke var vant til å bli stilt krav til. Det kan hende at barna brukte den velbrukte frasen som: Du har ikke noe du skulle ha sagt for du er ikke mamman min. Du bestemmer ikke over meg. Jeg skal ødelegge mellom pappa og deg osv.

En sak har ikke bare en side, å her har vi bare hørt den enes side, å det fra en bortskjemt tenåring :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet
Nå skal man vel ikke bare sluke alt rått fra en frustrert tenåring heller vel :overrasket:

Skulle gjerne likt å høre stemors versjon også, for alt er nok ikke så svart som stedatter skal ha det til.

Ja barna går først, men de må også tåle å vise respekt for andre og følge husreglene.

Det virker som at stemor bare var OK så lenge hun danset etter stebarnas pipe, å i begynnelsen av et forhold så føler man seg gjerne fram. men etter at foreldrene flytter sammen så vil jo selvsagt også stemor ha litt å si i sitt eget hjem. Kanskje stemor stilte krav til barna, å kanskje barna ikke var vant til å bli stilt krav til. Det kan hende at barna brukte den velbrukte frasen som: Du har ikke noe du skulle ha sagt for du er ikke mamman min. Du bestemmer ikke over meg. Jeg skal ødelegge mellom pappa og deg osv.

En sak har ikke bare en side, å her har vi bare hørt den enes side, å det fra en bortskjemt tenåring  :overrasket:

Det er ikke snakk om å sluke rått..

Men ser du at hun skriver at moren nekta henne mat og brukte vold for å få henne vekk fordi hun kom hjem litt full, noe som er helt normalt på den tiden av livet?

Og at hun står å ler henne opp i trynet når jenta blir fra seg???

Det er ikke normalt av noen å gjøre...

Skrevet

Jeg har en stemor. OG hun er kjempe snill. Hun er ikke bedre enn mamma selvfølgelig. Men siden hun kom inn i mitt liv når jeg var 11 har hun bare vært snill. Hun fikk en datter sammen med min far men har aldri foskjell behandlet oss. Så alt er bare bra der. Men nå har jeg aldri bodd med dem. Var der bare i helgene og i feriene.

Jeg er nå selv sammen med en som har en sønn fra før. Og jeg vil og behandle denne gutten på samme måte som min stemor har gjort med meg. Hun er et fantastisk menneske. Så heldigvis er ikke alle stemødre teite

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
jeg sluttet å røyke, og pappa var stolt av meg, og han sluttet han og, fordi han ville.

men min stemor nekter å slutte, og det gjør det vanskelig for han..

og hun ødelegger så mye  :sad:

Det er da stemors valg om hun skal slutte å røyke eller ikke.

Det får være grenser for hva andre skal legge seg oppi :frustrert:

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Det er ikke snakk om å sluke rått..

Men ser du at hun skriver at moren nekta henne mat og brukte vold for å få henne vekk fordi hun kom hjem litt full, noe som er helt normalt på den tiden av livet?

Og at hun står å ler henne opp i trynet når jenta blir fra seg???

Det er ikke normalt av noen å gjøre...

Jada jeg ser hva ts skriver.

Men hverken du eller jeg var tilstede når dette skal ha skjedd.

Hva vet vel du om stedatters oppførsel når hun kom full hjem?

Kan hende at stedatters oppførsel var hva jeg vil kalle for uakseptabel.

Kan også hende at stedatter var brutal mot stemor - som hun tydeligvis hater - å at stedatter benyttet anledningen som beruset til å være både ekkel og voldelig mot stemor. Men sånne ting utelater selvsagt ts å nevne siden det vil ta seg dårlig ut når hun prøver å få sympati for sin slemme stemor.

Gjest gjest1
Skrevet
Jada jeg ser hva ts skriver.

Men hverken du eller jeg var tilstede når dette skal ha skjedd.

Hva vet vel du om stedatters oppførsel når hun kom full hjem?

Kan hende at stedatters oppførsel var hva jeg vil kalle for uakseptabel.

Kan også hende at stedatter var brutal mot stemor - som hun tydeligvis hater - å at stedatter benyttet anledningen som beruset til å være både ekkel og voldelig mot stemor. Men sånne ting utelater selvsagt ts å nevne siden det vil ta seg dårlig ut når hun prøver å få sympati for sin slemme stemor.

Vel, nå kommer hun på kvinneguiden for å lette på trykket, noe alle gjør. og du har jo ikke snøring på hva som skjedde, det har ikke jeg heller, men skal vi begynne sånn, kan vi jo tvile på alle som har et problem her på kvinneguiden!

Det er faktisk ekstremt unormalt at noen ler et barn oppi ansiktet når de er fra seg, eller skal du unnskylde det også? Kanskje stemoren hadde en grunn til å le henne slik opp i trynet?????

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Jeg har en stemor. OG hun er kjempe snill. Hun er ikke bedre enn mamma selvfølgelig. Men siden hun kom inn i mitt liv når jeg var 11 har hun bare vært snill. Hun fikk en datter sammen med min far men har aldri foskjell behandlet oss. Så alt er bare bra der. Men nå har jeg aldri bodd med dem. Var der bare i helgene og i feriene.

Jeg er nå selv sammen med en som har en sønn fra før. Og jeg vil og behandle denne gutten på samme måte som min stemor har gjort med meg. Hun er et fantastisk menneske. Så heldigvis er ikke alle stemødre teite

Du er heldig du. Å jeg er enig i at det også finnes snille stemødre, ikke bare den slemme varianten.

Men jeg er nesten sikker på at siden du har et godt forhold til din stemor, så har det hatt litt å si på din oppførsel også.

Det er ikke sikkert at din stemor ville vært like grei hvis du hadde vært en drittsekk mot henne.

Ja, vi voksne skal gå foran som et godt eksempel, men det er også grenser for hva vi skal tåle fra ungene. Å ungene må på lik linje som de voksne lære seg å innrette seg etter forholdene, og å vise gjensidig respekt. Det går ikke bare en vei.

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet
Vel, nå kommer hun på kvinneguiden for å lette på trykket, noe alle gjør. og du har jo ikke snøring på hva som skjedde, det har ikke jeg heller, men skal vi begynne sånn, kan vi jo tvile på alle som har et problem her på kvinneguiden!

Det er faktisk ekstremt unormalt at noen ler et barn oppi ansiktet når de er fra seg, eller skal du unnskylde det også? Kanskje stemoren hadde en grunn til å le henne slik opp i trynet?????

Ja, kanskje det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...