Gå til innhold

En 2007-modell på vei!

83`

Anbefalte innlegg

Vi ligger ikke så langt fra hverandre vi da i syklusen :sjarmor: spennende, spennende :) Krysser fingrer for deg.

God natt og sov så godt.

natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at tanta har pakket kofferten :) Nå er det bare å vente på EL... Det er jammen litt av en tålmodighetsprøve denne prøvingen :tristbla: Først vente på å bli ferdig med mensen, så vente på EL, deretter å vente på IKM, for så å begynne på nytt igjen :forvirret: Skjønner ikke at vi gidder :ler:

Håper dere lykkes denne pp (også...)! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, så stussli! Var innom såvidt i ferien og så at du var gravid, og så kom jeg her nå og så er du ikke det lenger :tristbla: Håer det går bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10

Liljen; ja, vi ligger ganske tett sånn syklusmessig.. er litt usikker på fra når jeg skal regne ut at jeg får neste mens.. siden den "mensen" jeg fikk kom to dager etter den egentlig skulle.. Men regner den dagen jeg fikk tidlig SA som den første dagen denne syklusen. Derfor har syklusen min denne mnd. forskjøvet seg med to dager siden forrige mnd.

Lubelillen; håper jeg får bruk for de klærne om tre måneder, eller så ;):sjarmor: Anger ikke på at jeg kjøpte de iallefall..

Eeyore: har hatt akkurat de samme tankene som deg! Er et slit med denne prøvetiden! Misunner angelou som bare kunne glemme hele greia for en mnd tid :ler: Men samtidig er det jo en vanvittig spennende tid som bare er fin, så lenge man ikke har prøvd mange måneder og fått mange nederlag..

...som du har, Capricorn.. Så glad jeg hadde vært om det hadde klaffet for dere denne mnd! Ikke sånn overfladisk; "å, så hyggelig at hun ble gravid" glad.. men jeg tror jeg virkelig hadde blitt glad innvendig på dine vegne. Prøver liksom å tenke meg hvordan det må være å gå så lenge uten å få det til, men tørr ikke helt å sette meg skikkelig inn i hva følelser det må innebære.. :sjenert:

Angelou: var litt stusselig dinna tidlige SA ja.. Men vi håper det klaffer raskt igjen, og tar det hele med godt mot! :klem:

Nå er det endelig helg. Har hatt en uke i min nye jobb, og alt er nytt og spennende! Var kjekt å begynne i jobbe, selv om jeg har jobbet mye i sommer og da.. Men siden det er en stressende jobb, gruer jeg meg litt til evt. kvalme og sånn som jeg evt. måtte få som følge av en evt. graviditet.. Og jeg gruuuuer meg til å fortelle det til sjefen viss det skulle klaffe raskt,... Men har ikke lysst å utsette prøvingen heller, så vi står på! :sjarmor:

Regner med at EL enten er rett over helgen, eller ikke før onsdag.. som sagt vanskelig å vite siden mensen vart forskyvd.. Best å "ha seg" ( :ler: ) annenhver dag uansett, så man er sikker!

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 10

...som du har, Capricorn..  Så glad jeg hadde vært om det hadde klaffet for dere denne mnd! Ikke sånn overfladisk; "å, så hyggelig at hun ble gravid" glad.. men jeg tror jeg virkelig hadde blitt glad innvendig på dine vegne. Prøver liksom å tenke meg hvordan det må være å gå så lenge uten å få det til, men tørr ikke helt å sette meg skikkelig inn i hva følelser det må innebære.. :sjenert:

En lærer å leve med det..og en dag tror jeg nok vil komme veldig styrket ut av denne perioden av livet..håper ihvertfall det.. :sjenert:

Men at det er et kaos med følelser å holde styr på, kan jeg ihvertfall skrive under på..

Best å "ha seg" ( :ler: ) annenhver dag uansett, så man er sikker!

:ler:

Sånn tenkte vi og denne mnd ;)

(derfor jeg har hatt så stor tro på at det skulle gå bra denne mnd..men nå har nok tvilen tatt meg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13

Uhh... kjenner god til eggløsningen i dag ja... eller, blir vel riktigere å skrive symptomene på EL, da jeg ikke vet sikkert om den kommer i dag, i morgen eller i overimorgen...

Lurer litt på dette i grunnen... :sjenert: Ser vi bort i fra forrige syklus skulle jeg etter skjema hatt EL i dag (mandag). Men siden mensen forrige syklus ble forsinket med 2 dager pga. SA (onsdag), kan jeg da vente meg EL to dager etter opprinnelig syklus, eller kan den fortsatt komme som vanlig i dag mandag?

Er det alltid sånn at EL kommer 14 dg etter mensen, eller er det før?

Synest jeg har funnet litt forskjellig informasjon om dette. Noen sier at den alltid kommer 14 dg før mensen, noen sier den alltid kommer 14 dg etter mensen... jaja. Uansett er det ikke sååå nøye.. har man sex annenhver dag blir man jo sikret uansett hvilken dag EL er på. Men har hatt mye slim i dag + øm i livmoren/eggstokk-området.

Ellers må jeg takke for hilsener, Eeyore, Capricornog Yamaha! Er så kjekt når dere gidder å stikke innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg kopiere listen som Liljen kopierte med iselin22 som kopierte den med Eeyore.. :ler: Selv om det sikkert blir lenge til jeg kan svare på den da..

Menstruasjonen uteblir.-

Brystene blir ømme. -

Det brune feltet på brystene (areola), vokser og blir mørkere. -

Hårsekkene langs ytterkanten på areola blir tydeligere -

Tretthet. -

Raskere sliten -

Fryser lett -

Humørsvingninger -

Mensmurring -

Magekramper -

Smerter i korsryggen -

Nesten lignende vokseverk i kroppen -

Stikkninger i området rundt halebeinet -

Tykkere hår/tynnere hår -

Blødende tannkjøtt -

Spenn/vondt i tennene -

Munnsår -

Halsbrann-

Hyppige dobesøk for å tisse -

Kvalme -

Stikk i magen -

Kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen) -

Skiftende hard/løs mage -

Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor) -

Sukkertrang/sitrustrang -

Ekstra tørst og/eller sulten -

Overfølsom luktesans -

Endrede matønsker (Yndlingsretten smaker plutselig...) -

Ny glød -

Vannansamlinger i kroppen. -

Leggkramper (Å spise kalk skal hjelpe) -

Skjelving -

Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt ) -

Hodepine -

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei 83 :vinke:

Så spennende men EL :hoppe: Hva gjør du her forran PC'n da? :ler:

Det med EL er en finurlig ting. Dersom man har 28 dagers syklus kommer EL både 14 dager etter og 14 dager før mensen. Dersom man har lengre sykluser vil EL som regel komme 14 dager før mensen. MEN så har du sånne som meg, som har lang lutealfase... Forrige pp hadde jeg 19 dager fra EL til mensen :klø:

Godt at lista mi kommer til nytt flere steder :) Jeg hadde de syke tegnene som sopp, munnsår og blødende tannkjøtt UTEN å være gravid :ler:

Kos dere :sjarmor: Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Eeyore..

Hva gjør du her?? EL og greier ;)

Den lista fant jeg ut var veldig kjekk å ha. Som regel så pløyer jeg internett for å finne skikkelige lister over symptomer. Nå slipper vi lete mer :ler:

Men jeg skal ikke fylle ut min liste før det er IKM tenkte jeg... tror jeg :ler:

God natt og sov så godt vennen, og kos deg :sjarmor:;)

stor stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 16

Nå tipper jeg at EL er tilbakelagt i denne omgang. Hadde i denne syklusen (som i forrige) veldig sterke EL-symptomer. Men kjenner ikke noe til murring eller noe ennå, slik som jeg gjorde i forrige syklus på denne tid da jeg ble gravid... Kanskje jeg ikke blir gravid denne måneden likevel, føler det i grunnen ikke så mye på meg. Men det uansett aaaalt for tidlig å fundere på bare en eller to dager etter EL :ler: Tyyypisk meg!

Ellers så er det fullt kjør på jobb. Mye nytt å sette seg inni, og lange dager. Men er i grunnen ikke så værst! Nå er det snart helg også. Var ute forrige helg og tok meg en "dram" (eller flere.. :sjenert: ), så denne helgen blir nok rolig. Blir nok rolig neste også, gidder ikke å feste når jeg vet jeg kanskje kan vere gravid. Selv om mange mener at det ikke er mulig at det kan gi skade fordi man ikke deler blodbane før man er noen uker gravid, er det visst også forsket på at man kan skade fosteret før man vet at man er det. Så her tar jeg ingen sjanser ;)

Ååå.. håper jeg begynner å kjenne symptomer og slikt om noen dager.,. Hadde vært så bra! Tenk mai-baby da dere!! :kyss:

Sist fikk jeg baby midt på vinteren. Og det synest jeg var en topp tid å få barn på. Jeg kunne kose seg inne med babyen om kveldene, en årstid hvor man likevel er mye inne og sløver. Jeg blir ikke så rastløs om høsten/vinteren som om våren/sommeren. Og når babyen ble stor nok til å begynne å røre på seg og energien min kom tilbake, var sommeren komt og man kan være mer ute...

Sånn sett synest jeg mai kan virke som en litt masete mnd. å få barn i. Maaange bursdager i slekten vår, mange helligdager og selskaper og styr... Og man bruker gjerne hele sommeren til å komme seg igjen formmessig (jeg var iallefall mye trett og slapp etter forrige fødsel og våkenetter).

Men likevel ser jeg mange positive sider med mai, så en bebbis er hjertelig velkommen den 18. mai 2007!! :sjarmor:

:babysmokk:

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:klem: til Capricorn (som jeg gjærne skulle dradd med meg til gravidland snart), Eeyore (som visstnok har hatt spotting de siste dagene, hva nå enn det innebærer..spennende!), Liljen, som ligger litt forran meg i løypa) og Vannmelon (som endelig er prøver på ekte!! ) :klappe: Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Kjære vil gjerne ha juni-barn, men jeg har prøvd å forklare at det kan bli litt vanskelig å få til å bli gravid akkurat når vi vil...

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...