Gå til innhold

En 2007-modell på vei!


83`

Anbefalte innlegg

Jeg har EL - smerter nesten i ei uke omtrent jeg, så det er vanskelig å vite akkurat når EL er. Derfor satser vi på å :humpe: jevnlig, men bare fordi vi har lyst, ikke fordi vi må - det er jo det beste vel :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næh, har du virkelig EL-smerter i en uke, angelou??! :overrasket: Vel, tror jeg har hatt det max 2-3 dager.. men nå vart jeg usikker på om jeg hadde EL i går.. :ler:

Får kose oss litt i kveld da, for sikkerhetsskyld! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det - helt sant :overrasket: Men jeg har masse EL - slim (Ok, detaljer man bør unngå, i know) i et par dager, så det er slik jeg prøver å time EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre om slimet ditt! :ler: Jeg har også slim (her kommer det fra meg også.. :ler: ) i et par dager, men har mest EL-smerter når jeg har mest slim..

men jeg regner ut at jeg har EL akkurat midt i syklusen...

Men regner med at om man har sex ca annenhver dag midt i syklusen, er man rimelig dekket, uansett..

Har forresten kjøpt meg "Min svangerskapsdagbok" allerede.. :sjenert:

Hadde den i forrige svangerskap (kjøpte den før jeg hadde testet, fordi jeg var så sikker på positivt resultat... kanskje det hjelper nå også ;) ) og jeg synest den har vert veldig bra!! Veldig fin å se tilbake på nå når jeg er prøver igjen, og ikke minst bare for å mimre.. Limte inn bilder av magen hver uke, og det er fint å se på i neste svangerskap og sammenligne! I tillegg var der plass for å skrive hver uke om hvordan formen var, og lignende..

Link her; http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....roduktId=153599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske merkbare EL-smerter i dag også... kan ikke huske jeg har hatt det så mange dager før...

I dag blir det soling og bading sammen med barnet mitt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, den boka skal jeg såå kjøpe meg når den dagen kommer! Jeg har listemani og skriver opp alt i den vanlige almanakken min, så kjekt å ha en egen en som bare dreier seg om magen. takk for tipset 83. Kos deg i solen med barnet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen EL-smerter i dag, så nå er det iallefall over. Bare å vente... Kommer til å kjenne godt etter om en eller to dager etter festesmerter (men de var ikke akkurat vanskelig å kjenne sist.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en fin dag :)

Den boka du tipset om virket kjempe koselig, så den må jeg nok gå til innkjøp av når det blir min tur tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, shatika og angelou! -og svangerskapsboken er virklelig bra ja! Titter i min galme veldig ofte for tiden.. ser på magen og drømmer.. ahh.. kommer meg litt ned på jorda igjen når jeg leser om plager og hvor lei jeg var på slutten da..

Husker jeg tenkte på slutten ; "horfor gledet jeg meg sånn til å bli gravid? hvorfor gledet jeg meg til å få stor mage, kvalme, og tretthet?"

Vel, nå gleder jeg meg igjen. Nesten så jeg gleder meg til fødselen også. Men det gjorde jeg bare et par dager etter fødselen i forfjor også! -er jo sinnsykt vond, men tiden etterpå er bare så herlig.. ammetåken er så herlig.. at jeg glert meg vanvittig til neste gang (håper bare jeg slipper såre brystvorter, det var så pyton)

Neste helg skal jeg i utdrikkingslag for en veninne. Hva svarten skal jeg gjøre?? Sa til gubben at jeg kunne vel drikke LITT, bare for syns skyld.. men da steilet han og sa at det kunne jeg da IKKE! (hehe, litt søtt at han er så bekymret for kommende baby -eller ikke kommende ..) Men nå kommer jeg til å grue meg til neste helg. Har absolutt ingen unnskyldning for å ikke drikke, og har sagt til alle hvor mye jeg gleder meg til den helga. (var jo før jeg planla å starte prøving denne mnd.)

Jaja.. sånt følger med prøveperioden ;) Håper det fester jeg en liten spire i morgen eller overmorgen da.. slik at alt styret med neste helg ikke blir forgjeves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, må ikke glemme å legge til at jeg har kjendt LITT stikkinger nede til venstre (og litt på høgre?) side idag. Men sikkert iiiingenting som har med noe å gjøre . Sikkert noe jeg har hver mnd, men som jeg først oppdager nå.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det skader å drikke litt neste helg altså...for det vil jo uansett være så tidlig at fosteret ikke deler blodbane (eller noe sånt..) Det skal hvertfall gå lenger tid før alkohol kan gjøre noe skade (etter 6 uker eller noe..). Og man kan jo ikke sette livet på vent bare fordi man prøver..tror jeg hadde blitt rimelig sprø da..i og med at vi har prøvd i over tre år uten resultat (men så drikker jeg ikke alkohol mer enn 4-5 ganger i året da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke, Capricorn? :sjenert: Var i grunnen det jeg også trodde!!

Kanskje jeg drister meg til å drikke litt da.. men har tenkt å teste lørdags morgen, og viser det seg da at jeg er gravid, tror jeg nok ikke jeg klarer å presse i meg en liten slurk engang.. ;) Viser den negativt, kan jeg jo driste meg til å slurpe litt alkohyl.. vi får se. Takk for info. iallefall :klem:

Har faktisk hatt litt mer stikninger i kveld, Shatika! Spennede, spennende! :enig:

Tusen takk for kveldshilsen, Vannmelon!! :klem: Skal gå og legge meg nå! Er så trett atte.. :sove:

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, temaet alkohol og prøving er jo diskutert opp og ned i mente her inne, og det er en del delte meninger. Men når man ikke deler blodbane før det har gått et par uker, skulle jeg tro det funker fint om du drikker litt alkohol jeg da. Kan jo ikke slutte å leve helt selv om man er blitt prøver. Og det kan jo være siste festen med alkohol på stund da ;) Og tenk bare på alle de som ikke vet at de er gravide før mensen plutselig ikke kommer. En god del av dem vil jeg tro drikker alkohol mellom EL og IKM...

Men du får ta en test for sikkerhetsskyld ihvertfall. Og er den negativ, kan du nok drikke med god samvittighet (er jo ikke nødvendig å drikke seg fullstendig sørpings heller da.. :ler: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja, du har sikkert rett.. blir bare så usikker når man stadig får høre at man ikke vet HVOR tidlig LITT alkohol kan skade.. Synest ikke det er lenge siden jeg hørte at man kunne skade barnet med alkohol før man visste at man var gravid, og at det var noen tiidlige uker som var spesielt kritiske..

har forresten litt murring i dag.. kanskje noe som fester seg?! ;)

Har ikke de store smertene jeg hadde sist jeg hadde festesmerter, men bare litt sånn mensenaktig murring... Kan vel kanskje vere fordi jeg spiste sterk mat i går.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringer og stikninger høres positivt ut det så jeg krysser fortsatt fingrene jeg :)

Håper du får en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke det skader barnet om du drikker litt så tidlig. Det vil vel i så fall bare gi en minimal sjanse for abort. Men så lenge du ikke tar helt av går det nok bra :)

Kos deg på fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som ikke vet om at de er gravide før det har gått en stund, og de har vel kanskje da drukket litt. Det er klart man ikke vil gjøre det med vitende vilje, men.. Vanskelig det der. Du kan jo gjøre som en annen her sa - ta en test først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...