Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jupp har opplevd å spørre om en normal vare, men ikke funnet det når kikket, spør betjening som sier de er tom. Sjekker online og joda de har, min standar er da å ta alt av varen i en vogn og kjøre de bort til kassen for så å forlate butikken.

Karma 🙂

Anonymkode: 35be3...002

På hvilken måte er dette karma?

Jeg ville kjøpt produktet jeg var ute etter og så sendt mail til butikksjefen så de kan skjerpe rutinene. Men da virker man kanskje litt vel oppegående? 

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Bare forklarte at det er ikke ulogisk, er mange malebutikker som selger tekstilfarge. Kjøper om jeg ikke kan farge det ting med naturlige farger 

Jeg skrev jo i teksten at spørsmålet ikke var ulogisk, men at det var ulogisk av kunden å nekte å tro på meg.

Det at jeg personlig ikke har sett produktet hos en farvehandel betyr ikke at det ikke finnes, det betyr bare at jeg ikke kunne fortelle kunden hvilken butikk hun skulle gå til. Så jeg anbefalte panduro i stedet, som var i nærheten og jeg var sikker på at de hadde. Men det trodde hun heller ikke på.

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg skrev jo i teksten at spørsmålet ikke var ulogisk, men at det var ulogisk av kunden å nekte å tro på meg.

Det at jeg personlig ikke har sett produktet hos en farvehandel betyr ikke at det ikke finnes, det betyr bare at jeg ikke kunne fortelle kunden hvilken butikk hun skulle gå til. Så jeg anbefalte panduro i stedet, som var i nærheten og jeg var sikker på at de hadde. Men det trodde hun heller ikke på.

Anonymkode: 177e7...abc

Har forståelse for at dette var irriterende for deg, siden du antagelig er blant dem som har kontroll på hva butikken har eller ikke har.

Men jeg har også vært borte i at ansatte sier at de ikke har en vare, men så har de den likevel. Den siste gangen jeg opplevde dette, hadde jeg gått en stund og sett etter en bestemt vare som jeg skulle gi bort i gave, spurte så betjeningen, som sa at de ikke hadde den, for så deretter å oppdage den i en hylle i det jeg skulle forlate butikken. Så en del ansatte tar ganske lett på dette, og kunden du forteller om kjente ikke deg, og kunne ikke med sikkerhet vite at du hadde full oversikt.

Kan også fortelle at jeg ved to anledninger bare siste halvåret har blitt med betjening bak disken for å søke opp produkter som de hevder at butikken ikke selger... Jeg hadde på forhånd funnet produktene på nettsiden, men i butikken ble det hardnakket hevdet at de ikke førte produktet. Først etter at jeg fysisk ble med bak disken for å søke opp produktene, måtte de innrømme at de hadde varen. Jeg er en høflig kunde, så dette tok vi med et smil begge parter, men jeg synes jo at det er litt spesielt...

Anonymkode: a5613...124

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (3 timer siden):

Jeg ser flere skrive at dere ikke låner ut toalett til besøkende, men kun til små barn. Gjelder det også for voksne med sykdommer eller akutte magetilstander? Får ikke de heller låne toalett i nødstilfeller? 

Serveringssteder skal ha egne personaltoaletter. Av smittevernhensyn skal ikke publikum kunne bruke disse, særlig ikke om de har sykdommer. Den ansatte kan ikke vite om noen må på do fordi de har Chrons eller fordi de har salmonella eller norovirus.

Anonymkode: a3ec3...4d5

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har forståelse for at dette var irriterende for deg, siden du antagelig er blant dem som har kontroll på hva butikken har eller ikke har.

Men jeg har også vært borte i at ansatte sier at de ikke har en vare, men så har de den likevel. Den siste gangen jeg opplevde dette, hadde jeg gått en stund og sett etter en bestemt vare som jeg skulle gi bort i gave, spurte så betjeningen, som sa at de ikke hadde den, for så deretter å oppdage den i en hylle i det jeg skulle forlate butikken. Så en del ansatte tar ganske lett på dette, og kunden du forteller om kjente ikke deg, og kunne ikke med sikkerhet vite at du hadde full oversikt.

Kan også fortelle at jeg ved to anledninger bare siste halvåret har blitt med betjening bak disken for å søke opp produkter som de hevder at butikken ikke selger... Jeg hadde på forhånd funnet produktene på nettsiden, men i butikken ble det hardnakket hevdet at de ikke førte produktet. Først etter at jeg fysisk ble med bak disken for å søke opp produktene, måtte de innrømme at de hadde varen. Jeg er en høflig kunde, så dette tok vi med et smil begge parter, men jeg synes jo at det er litt spesielt...

Anonymkode: a5613...124

Det skjønner jeg.

Men det finnes folk som er dårlige i jobben sin i alle yrker, og hvis alle skulle anta at de man møter er en av de dårlige så blir det ikke spesielt hyggelig for noen.

Dessverre har mange dårlig inntrykk av butikkansatte generelt, noe som gjør at man blir stående dag ut og dag inn med kunder som snakker til deg som om du var dum.

Resultatet er at alle de ressurssterke, som egentlig trives i jobben, ikke orker mer og finner på noe annet. Jeg har ett år igjen av studiene og teller minuttene til jeg er ferdig med det drittopplegget der.

Et lite tips hvis du har overskudd er å gi beskjed høyere opp (butikksjef, hovedkontor, etc) når du er misfornøyd, så blir alt bedre over tid.

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, sofie777 said:

I utlandet finnes det faktisk kort de med f.eks. IBS kan vise frem. Da SKAL de kunne låne toalettet. Men det finnes ikke sånne offentlige kort her (tror jeg), selv om det burde kunne gis ut av lege eller IBS-forening eller lignende. Vet noen har laget sine egne kort.

Ibs foreningen har slike kort. 

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å forstå hvorfor man må være medlem i én forening for å få et slikt kort. Hva om jeg har store problemer, men ikke råd til 400,-/år. Fri el ev med et adm.gebyr på 50 kr el noe. 

Anonymkode: df0f4...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke sant

Anonymkode: d585a...ed9

Hahahaha er du helt sikker på at du uttaler deg riktig her? Prøver du å fortelle meg at jeg ikke vet hvordan arbeidsplassen min fungerer? Den er grei 🤣

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Gir ikke bed kunder purregebyr før jeg har kontaktet fak avd deres og hørt om det har skjedd en forglemmelse (slikt skjer gjerne ved ferieavvikling)

Vi har ikke saksbehandling. Jeg har 10.000+++ åpne saker, vi massebehandler. 
forglemmelse eller ei - er ikke fakturaen betalt til forfall er den ikke betalt til forfall. Som skyldner har man et ansvar å betale for seg. Nytter ikke si "opsann jeg glemte den jeg". 

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Winer er standar, grill er grill

Anonymkode: 35be3...002

Det var det veldig delte meninger om😄 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Winer er standar, grill er grill

Anonymkode: 35be3...002

Nei

Anonymkode: 20b85...041

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg vitne til en kunde som var dust.

Lørdag formiddag, mye kø i kassa på matbutikken.  Middelaldrende mann, meget ung jente i kasse. Samtalen foregikk noenlunde som dette:

J: Pose?

M: Hva tror du, det er du som er poseeksperten?

J: Vil du ha pose?

M: Du må fortelle meg hvor mange poser jeg skal ha, det er tross alt du som er poseeksperten!

J: [litt fortvila nå]: Siden du må betale for posene, vil jeg gjerne at du sier hvor mange du vil ha...

M: [lettere snurt]: Men det er jo du som er eksperten!

J [tydelig lei seg]: Ta to poser, da. (Antakelig redd for å gi mannen for mange poser og dermed koste ham ekstra penger).

M [etter å ha pakket varene sine og kommet fram til at det er for snaut]: Jeg trodde du var eksperten her, jeg, jeg har helt åpenbart fått for få poser!

Da bryter min mann (lav terskel for sutring) inn og sier "Men så ta en av de forbanna posene våre, da!"  (Det er mulig det kun er i min fantasi han sa "forbanna", men den forbanna idioten hadde så inderlig fortjent det).

Anonymkode: a13e6...22e

  • Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

I dag var jeg vitne til en kunde som var dust.

Lørdag formiddag, mye kø i kassa på matbutikken.  Middelaldrende mann, meget ung jente i kasse. Samtalen foregikk noenlunde som dette:

J: Pose?

M: Hva tror du, det er du som er poseeksperten?

J: Vil du ha pose?

M: Du må fortelle meg hvor mange poser jeg skal ha, det er tross alt du som er poseeksperten!

J: [litt fortvila nå]: Siden du må betale for posene, vil jeg gjerne at du sier hvor mange du vil ha...

M: [lettere snurt]: Men det er jo du som er eksperten!

J [tydelig lei seg]: Ta to poser, da. (Antakelig redd for å gi mannen for mange poser og dermed koste ham ekstra penger).

M [etter å ha pakket varene sine og kommet fram til at det er for snaut]: Jeg trodde du var eksperten her, jeg, jeg har helt åpenbart fått for få poser!

Da bryter min mann (lav terskel for sutring) inn og sier "Men så ta en av de forbanna posene våre, da!"  (Det er mulig det kun er i min fantasi han sa "forbanna", men den forbanna idioten hadde så inderlig fortjent det).

Anonymkode: a13e6...22e

Hadde han fått én pose for mye hadde han vel ropt høyt ut om ran. De der altså 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 67f47...f50

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (På 3.12.2022 den 2.30):

Uff den der kan jeg også gjøre meg skyldig i. Hvis jeg har veldig dårlig tid og trenger hjelp/evt skal betale for noe, er det veldig frustrerende hvis det ikke er noen ansatte å se. Skjønner at de har mye å gjøre, men de bør vel ikke bare forlate butikken? Hva om noen da stjeler ting?

Forlate butikken? Gikk inn på lageret og fylte vannflasken. Du kunne jo ikke kjøpe noe vare heller da hvis butikkansatte ikke får gå inn på lageret og hente varer 😅 stjele hva? Kunne du jo lettere stjele om jeg hjalp en kunde på prøverommet, det tar ofte mer enn 5 sekunder, men alarmen går jo uansett.  Lurer på og butikkansatte er eneste arbeidstakere det er uhørt at drikker vann i løpet av dagen? At du har dårlig tid er egentlig ikke mitt problem, hadde du kommet 20 min før måtte du stå i lang kø. Tror ikke vedkommende kan ha rukket og se seg om i butikken nei, hun hørte jo at jeg sto og fylte vann. 

Anonymkode: 6b57e...8a2

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag var jeg vitne til en kunde som var dust.

Lørdag formiddag, mye kø i kassa på matbutikken.  Middelaldrende mann, meget ung jente i kasse. Samtalen foregikk noenlunde som dette:

J: Pose?

M: Hva tror du, det er du som er poseeksperten?

J: Vil du ha pose?

M: Du må fortelle meg hvor mange poser jeg skal ha, det er tross alt du som er poseeksperten!

J: [litt fortvila nå]: Siden du må betale for posene, vil jeg gjerne at du sier hvor mange du vil ha...

M: [lettere snurt]: Men det er jo du som er eksperten!

J [tydelig lei seg]: Ta to poser, da. (Antakelig redd for å gi mannen for mange poser og dermed koste ham ekstra penger).

M [etter å ha pakket varene sine og kommet fram til at det er for snaut]: Jeg trodde du var eksperten her, jeg, jeg har helt åpenbart fått for få poser!

Da bryter min mann (lav terskel for sutring) inn og sier "Men så ta en av de forbanna posene våre, da!"  (Det er mulig det kun er i min fantasi han sa "forbanna", men den forbanna idioten hadde så inderlig fortjent det).

Anonymkode: a13e6...22e

Haha, for en dust. Herlig at mannen din blanda seg og « poseeksperten « fikk et pusterom. 

Anonymkode: 6b57e...8a2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forsøker å forstå hvorfor man må være medlem i én forening for å få et slikt kort. Hva om jeg har store problemer, men ikke råd til 400,-/år. Fri el ev med et adm.gebyr på 50 kr el noe. 

Anonymkode: df0f4...e44

Meld deg ut igjen da. 

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 1.40):

Det skjønner jeg.

Men det finnes folk som er dårlige i jobben sin i alle yrker, og hvis alle skulle anta at de man møter er en av de dårlige så blir det ikke spesielt hyggelig for noen.

Dessverre har mange dårlig inntrykk av butikkansatte generelt, noe som gjør at man blir stående dag ut og dag inn med kunder som snakker til deg som om du var dum.

Resultatet er at alle de ressurssterke, som egentlig trives i jobben, ikke orker mer og finner på noe annet. Jeg har ett år igjen av studiene og teller minuttene til jeg er ferdig med det drittopplegget der.

Et lite tips hvis du har overskudd er å gi beskjed høyere opp (butikksjef, hovedkontor, etc) når du er misfornøyd, så blir alt bedre over tid.

Anonymkode: 177e7...abc

Alle kan gjøre en feil, så jeg går ikke videre til butikksjef etc. uten at jeg får direkte dårlig service. Mange av de som står i butikkene er ekstrahjelper som kanskje ikke er så erfarne.

Synes det er trist at folk behandler butikkansatte (og andre yrkesgrupper) dårlig. Det sier alt om dem. Samtidig så har vi en tråd her på hundrevis av sider, som beskriver hvor latterlig dumme vi kunder er, så det handler vel litt om at vi møtes på halvveien, og er rause mot hverandre.

 

Anonymkode: a5613...124

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alle kan gjøre en feil, så jeg går ikke videre til butikksjef etc. uten at jeg får direkte dårlig service. Mange av de som står i butikkene er ekstrahjelper som kanskje ikke er så erfarne.

Synes det er trist at folk behandler butikkansatte (og andre yrkesgrupper) dårlig. Det sier alt om dem. Samtidig så har vi en tråd her på hundrevis av sider, som beskriver hvor latterlig dumme vi kunder er, så det handler vel litt om at vi møtes på halvveien, og er rause mot hverandre.

Anonymkode: a5613...124

Det å gi beskjed om et problem er ikke det samme som å klage på en ansatt. Man trenger ikke nevne hvem det er, men man hjelper butikken veldig ved å si ifra om problemområder og mangler.

Man kan også si at det er hundrevis av sider som beskriver kunder som roper, skriker, er sure og snakker nedsettende til butikkansatte. 

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (På 12.12.2014 den 17.18):

Kunde: Jeg skal ha en gave til min mann, sønn, mor, niese og nevø.

Meg: Noe spesielt du er på utskikk etter?

Kunde: Nei, jeg venter her mens du finner noe.

 

Jobben min er ikke å finne julegaver til familien din. :opplyser:

Du har jammen mange rare kunder :skratte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...