Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har hatt noen stativer med nedsatte sommervarer, stativene er TYDELIG merket med -50% og varene er priset ned. Da skjer alltid følgende: 

* flere kommer inn i butikken, plukker med seg masse varer fra resten av butikken  og blir sjokkert over prisen, for var virkelig  ikke hele butikken på halv pris?

* Noen skal diskutere på den nedsatte prisen: Er det halv pris av den nye prislappen, eller er den nye påklistrede som er gjeldende pris? Og er -50% nok nedsatt, kunne jeg ikke slått av litt ekstra kanskje?

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MarianneE skrev (7 timer siden):

Vi har hatt noen stativer med nedsatte sommervarer, stativene er TYDELIG merket med -50% og varene er priset ned. Da skjer alltid følgende: 

* flere kommer inn i butikken, plukker med seg masse varer fra resten av butikken  og blir sjokkert over prisen, for var virkelig  ikke hele butikken på halv pris?

* Noen skal diskutere på den nedsatte prisen: Er det halv pris av den nye prislappen, eller er den nye påklistrede som er gjeldende pris? Og er -50% nok nedsatt, kunne jeg ikke slått av litt ekstra kanskje?

Det er da et legitimt spørsmål all den tid ikke alle butikker/kjeder priser på nytt ved salg. Kverulere på det bør man som kunde droppe, men å spørre om en vare er ferdig nedpriset må være godt innafor.

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 30
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da et legitimt spørsmål all den tid ikke alle butikker/kjeder priser på nytt ved salg. Kverulere på det bør man som kunde droppe, men å spørre om en vare er ferdig nedpriset må være godt innafor.

Anonymkode: 3e488...a3b

Hadde tenkt å skrive det samme. Synes det er veldig greit med de som skriver f.eks. "Halv pris av rød pris" eller "Varene er ferdig nedpriset." Da vet man hva man har å forholde seg til.

Anonymkode: 62c84...ec7

• Liker 38
Skrevet

Jeg jobbet tidligvakt og en av de første kundene mine kjøpte en bryllupsgave. Da jeg pakket inn oppdaget jeg at det var tomt for gavebånd og det var også tomt på lageret. Altså hadde jeg ikke bånd. Ettersom jeg var alene på jobb hadde jeg ikke mulighet til å løpe til bokhandelen på motsatt ende av senteret for å kjøpe bånd, så jeg beklaget ovenfor kunden og håpet det ville være ok.

Det var det selvsagt ikke. Det var vanvittig dårlig service. Uakseptabelt dårlig faktisk. Jeg fikk masse kjeft og det var ikke måte på hvor ubrukelig og dum jeg var som ikke kunne trylle frem gavebånd fra intet.

Joda, jeg er enig i at det var dumt at vi ikke hadde bånd, men når kollegaen min som jobbet kvelden i forveien ikke hadde gitt meg beskjed om at det var tomt var det lite jeg kunne gjøre. Hadde jeg visst om det på forhånd kunne jeg jo fikset noe, tatt med noe hjemmefra eller kjøpt inn om jeg hadde tid før butikkene stengte.

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 18.09):

Hadde tenkt å skrive det samme. Synes det er veldig greit med de som skriver f.eks. "Halv pris av rød pris" eller "Varene er ferdig nedpriset." Da vet man hva man har å forholde seg til.

Anonymkode: 62c84...ec7

Taes til etterretning til senere 🌹

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Megaspesielt at du ikke gikk fra butikken for å bygge en provisorisk skjerm, altså 😂

Anonymkode: 2f3c7...4d7

Ja, jeg burde vel tatt med meg noen tomme pappesker og litt pakketape og konstruert en midlertidig skjerm, men tviler vel på om senterledelsen hadde satt pris på det.🤪 Problemet med "kikkere" fra kafeen er heller ikke så stort som mannen skulle ha det til, med mindre folk sitter med kikkert og virkelig gjør en innsats for å se noe er sjansen for at kafegjester får med seg hva som skjer på minibanken minimalt.

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Et par historier fra denne uka:

Kunde: Det skal være bryllupsgave. 

Meg: Da pakker jeg inn. Skal jeg legge ved byttelapp?

Kunde: Byttelapp?! Nei, ærlig talt. De skal da vel ikke bytte gaven fra meg. Den må de ha som et minne om at jeg husket på dem da de giftet seg.

Meg: (tenker) Ja, jøss.🤪 Du står dem så nært at du kjøper en masseprodusert vannkaraffel som er på salg til 125 kr i bryllupsgave. Dette "minnet" vil de nok sette pris på resten av livet.🙄

-----

Kunde: De to skal sammen. Og disse to og denne for seg.

Meg: Den er grei. *slår inn de to første varene og sier totalprisen*

Kunde: Er du helt fjern eller? Du må jo slå inn alle varene før jeg betaler da.

Meg: Beklager, da misforsto jeg. Trodde du mente at disse to skulle slås inn sammen, så disse to og denne til sist.

Kunde: Å herreguuud... Disse to skal pakkes sammen. Samme med disse to. Og denne skal pakkes i egen pakke.

Meg: *kjemper hardt for å ikke rulle med øynene* Da fikser jeg det. Skal jeg legge ved byttelapper?

Kunde: Det er ikke nødvendig. Det er julegaver. Du har vel julepapir?

Meg: Dessverre, vi har ikke fått julepapir enda. Vi har kun dette. *viser kunden det vanlige gavepapiret vårt*

Kunde: Jaja, du får pakke inn i det da. Men det er skikkelig dårlig at du ikke har julepapir. Nå må jeg jo pakke inn på nytt i julepapir.

Meg: Om du uansett skal pakke det inn på nytt i julepapir er det vel lite vits i at jeg pakker det inn?

Kunde: Det kan jo være jeg ombestemmer meg å gir det bort før jul, så det er greit at det er innpakket. Gjør jobben din du, i stedet for å kverulere med meg.

Meg: :bond:

Hvordan våger dere å ikke ha julepapir i september😎😁

• Liker 37
Skrevet
MarianneE skrev (26 minutter siden):

Kunden, dame i 50 årene, kastet to vrengte overdeler til meg i det hun gikk forbi og sier her, vreng dem tilbake for meg, jeg skal prøve.  Jeg vrenger tilbake til rett og går og leverer overdelene til kunden som har gått til prøverommet så lenge. Kunden prøver, uffer seg over hvor ENORMT størrelse 46/48 er og forsvinner inn i prøverommet igjen for å skifte tilbake. Jeg oppholder meg i nærheten av prøverommet og smårydder litt slik at jeg er i nærheten om kunden ønsker noe.

Så går kunden ut av prøverommet, gjør en sånn "kom hit" bevegelse med pekefingeren samtidig som hun sier "du.. kom hit og rydd opp etter meg" og så gikk hun sammen med venninna hun kom inn med.

Jeg følte meg så veldig nedverdigende behandlet.

Sånne folk kan ikke ha det godt med seg selv. Det er de færreste som har gode liv som trenger å tråkke på andre. Trøst deg med at du alt i alt ganske sikkert har en bedre tilværelse enn hun har.

Skrevet

Jeg: Firmanavn AS, du snakker med Magika

Kunde: 150902385093258

Jeg: ...

Ingen "hei" eller introduksjon eller forklaring på hva slags nummer det er de leser opp eller hva spørsmålet er, det kan være fødselsnummer, kontonummer, kundenummer, KID, transaksjonsnummer eller gudene vet og jeg slår opp disse i forskjellige programmer avhengig av hva det er og det er jo heller ikke sånn at jeg sitter klar til å taste inn en drøss tall hver gang jeg tar telefonen 

• Liker 36
Skrevet
Egirl skrev (På 2021-9-3 den 2.44):

Rett og slett skammelig. 

Skrevet
Magika_fra_Fyll skrev (1 time siden):

Jeg: Firmanavn AS, du snakker med Magika

Kunde: 150902385093258

Jeg: ...

Ingen "hei" eller introduksjon eller forklaring på hva slags nummer det er de leser opp eller hva spørsmålet er, det kan være fødselsnummer, kontonummer, kundenummer, KID, transaksjonsnummer eller gudene vet og jeg slår opp disse i forskjellige programmer avhengig av hva det er og det er jo heller ikke sånn at jeg sitter klar til å taste inn en drøss tall hver gang jeg tar telefonen 

Det samme skjedde med meg en gang, jeg jobbet i en nettbutikk. De bare ramset opp en haug med nr. De gav opp før meg heldigvis. Jeg skjønte ikke hva de ville

• Liker 6
Skrevet
Egirl skrev (På 3.9.2021 den 2.44):

Minner meg om en kunde som ønsket jeg skulle pakke inn gaver til jul i november en gang. Julepapir hadde vi, så det var ikke noe problem, men vi hadde ikke rosetter - kun bånd. Da fortalte jeg at jeg gjerne tok det på for henne nå, men at krøllen på båndet (du vet, når du drar saksen fra innerst til ytterst…) ville slakke seg ut innen julen kom og gaven skulle overleveres. Båndet ville simpelthen ikke holde seg fint og sprettent og krøllete i over en måned. 

jeg forteller kunden dette og spør om jeg ikke heller skal sende med båndet, så hun kan ta det på og krølle det selv nærmere jul. 

Hvordan kunne jeg VÅGE å være så frekk!!!!!!! Å ikke krølle båndet!!!!! For henne!!!!!!!! Hun var helt himmelfallen…. 

Så da krølla jeg bånd da, på mange pakker…. Med vissheten om at… båndet måtte klippes av…. Og legge på nytt…. Før julaften kom :(  Waste of time and money, men kunden har jo som kjent alltid rett…….

• Liker 28
Skrevet
MarianneE skrev (På 2021-9-3 den 7.10):

Kunden, dame i 50 årene, kastet to vrengte overdeler til meg i det hun gikk forbi og sier her, vreng dem tilbake for meg, jeg skal prøve.  Jeg vrenger tilbake til rett og går og leverer overdelene til kunden som har gått til prøverommet så lenge. Kunden prøver, uffer seg over hvor ENORMT størrelse 46/48 er og forsvinner inn i prøverommet igjen for å skifte tilbake. Jeg oppholder meg i nærheten av prøverommet og smårydder litt slik at jeg er i nærheten om kunden ønsker noe.

Så går kunden ut av prøverommet, gjør en sånn "kom hit" bevegelse med pekefingeren samtidig som hun sier "du.. kom hit og rydd opp etter meg" og så gikk hun sammen med venninna hun kom inn med.

Jeg følte meg så veldig nedverdigende behandlet.

Hvorfor godtok du denne oppførselen?

Skyld deg selv.

Damer i 50åra+ er det verste man kan møte på i serviceyrker, det har jeg funnet ut etter ca 20år i jobben min. Så nå godtar jeg ingenting

Anonymkode: 967f3...bc3

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor godtok du denne oppførselen?

Skyld deg selv.

Damer i 50åra+ er det verste man kan møte på i serviceyrker, det har jeg funnet ut etter ca 20år i jobben min. Så nå godtar jeg ingenting

Anonymkode: 967f3...bc3

Er det ikke en tråd som heter "Ting man har lyst til å si til dumme kunder" eller noe sånt?

Jo, da, man har veldig lyst til å si fra noen ganger.  Men; jeg skal love deg at da vil slike damer snakke med sjefen.  Sjefen (som aldri står i kasse/resepsjon/ekspedisjon/skranke selv) mener selvfølgelig at kunden alltid har rett.  Da vil man ikke komme unna med så mange slike tilsvar før man nok bør begynne å se seg om etter en annen jobb...

Anonymkode: a13e6...22e

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...