Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg en kunde... Hun ble ordentlig sint fordi hun ikke kunne benytte en rabattsms på allerede nedsatte varer. Jeg sa at dette er dessverre vanlig praksis og ingenting jeg kan gjøre noe med. Damen slo hånda i disken, påpekte at hun hadde tross alt reist 13 mil for å handle de 4 klesplaggene og aldri opplevd verre service osv. Jeg beklaget nok en gang og henviste til kundeservice om hun ønsket det, hvis ikke måtte hun gjerne kontakte sjefen min etter klokka 13 og prate med henne. 

Det var snakk om klesplagg for under tusenlappen selv før den rabatterte prisen var slått inn. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i en teknisk helpdesk og skulle hjelpe en båt. For å feilsøke måtte de koble en hvilken som helst PC til utstyret. Fortalte hvilken port på hvilket utstyr de måtte koble seg på. Vi fikk svar tilbake at de ikke kunne gjøre det fordi de hadde ikke en nettverkskabel som var lang nok til å rekke fra broen og ned til utstyrsrommet... Ingen laptoper der altså? Mistenker at de ikke levde i 2021.

Anonymkode: a6411...480

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei som kjørte fra Haugesund til Oslo, for en tjeneste hun hadde satt opp til å få gjort kl 15:45 på en fredag. Normalt sperrer vi av disse timene siden vi stenger 16 og folk for det aller meste uansett kommer for sent til disse timene, men denne hadde greid å snike seg inn på et eller annet vis. 
 

Kunden ringer litt over kl 15 og sier det har vært kø over fjellet, og at hun blir litt forsinket. Jeg sier til henne at hun må være her innen kl 16, om ikke kommer hun til lukkede og låste dører og må dra igjen med uforrettet sak. 
Hun blir faktisk sint, og mener at «det må da være mulig å yte litt service til de som kommer langveis fra». Vel, hadde du vært på plass innen klokken 16 ville ikke det vært et problem, men å komme klokken 16:15 når du egentlig hadde time 15:45 er ikke særlig populært hos oss. Føler meg brukt når sånne ting skjer, det er liksom null respekt for at vi også har ting å gjøre utenom jobb.. PLANLEGG litt bedre da, for faen. Kan ikke forvente at en tur som ifølge Google Maps tar 7 timer, tar - vel, nettopp - 7 timer. Selv ville jeg nok plusset på 2-3 timer i «sikkerhetsnett», da jeg hater å komme for sent. 

Anonymkode: c0b1f...bf2

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highhopes skrev (4 timer siden):

Kom på en historie fra min tid i butikken pga diskusjonen om åpne/lukkede kasser på de siste sidene.

Den dagligvaren jeg jobbet i hadde cashguard. Vi hadde fire kasser, men pleide bare å fylle på sedler i kasse 2 og 3. Kasse 4 ble bare brukt når det var svært travelt og da med kun kort funksjon. 
En lørdag det var veldig travelt åpnet jeg kasse 4 og hang opp et «kun kort» skilt og informerte også alle kunder om at det kun var kortbetaling der.

Meg: Skal du betale med kort?

Kunde: 🙂

*kunde legger på typ tre ting og jeg skanner, for så å rekke frem en 500-lapp*

Meg: det er kun kortbetaling her.

Kunde: (kjekker seg) jeg ser jo du har cashguard her også, håhå.

Meg: *Legger 500-lappen i cashguarden, ut hagler det ut veksel i mynter, mest enkroninger.

Kunde: 🙃🙃

Love it!🙏😂😂

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sånn kan du faktisk ikke holde på. Når det stenger, så stenger det. Kunden skal få lov til å betale for varene sine altså, men så må de gå. Fordi det stenger. Du kan ikke la dem ture rundt i butikken i en time etter stengetid fordi du ikke tør å si fra at det er stengt.

Jeg har selv jobbet i butikk og vet godt hvor frekke kunder kan være. Jeg dro alltid ned gitteret helt når jeg stengte  (ikke halvveis som jeg ser noen gjør), slik at kundene ikke kan snike seg inn under. Stod det noen å banka på gitteret (og ofte står de å jamrer "hallooo, er det åpent???"..........) så informerte jeg om at vi var dessverre var stengt, derav gitter nede og avslåtte lys (jeg pleide å slå av lysene også). De var hjertelig velkommen tilbake i morgen, men nå var arbeidsdagen min slutt og jeg skulle hjem. 

Anonymkode: 3bb37...bf8

Da jeg jobbet på kiosk så var det en gang ved stengetid, jeg sto å rullet ned gitteret. Da ser jeg en mann komme løpende i vill fart mot butikken, gitteret var nesten nede, og han kastet seg ned og rullet under gitteret😳 Reiste seg fornøyd opp og sa: Yes, jeg rakk det! Har du flere baconpølser? 😂😂😂 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollie skrev (2 timer siden):

Da jeg jobbet på kiosk så var det en gang ved stengetid, jeg sto å rullet ned gitteret. Da ser jeg en mann komme løpende i vill fart mot butikken, gitteret var nesten nede, og han kastet seg ned og rullet under gitteret😳 Reiste seg fornøyd opp og sa: Yes, jeg rakk det! Har du flere baconpølser? 😂😂😂 

Men fikk han pølsa si?

Anonymkode: af7b4...a9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2021 at 5:53 PM, AnonymBruker said:

Hva kaller man den mannlige utgaven da? jeg har møtt på noen sånne òg.

Anonymkode: 11a79...aa2

Dave.

Vi kaller dem Dave.

Jeg jobber paa ett hotel i England og har gitt opp paa mennesker! Vi har fremdeles ganske strenge Covid -19 regler.

 "Table service only". 

But, I just want to buy a drink and some food, why can't I just order it from the bar?" . Nei, sitt ned!

Vi har store skilt paa noen av bordene hvor det staar " This table is unavailable because of social distancing ".

Likevel setter folk seg ned der, ser paa skiltet og flytter skiltet litt bortetter paa bordet! Ah! 

Anonymkode: 73372...607

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men fikk han pølsa si?

Anonymkode: af7b4...a9b

Haha ja, han fikk faktisk det😂 men han måtte love å aldri gjøre det igjen😂 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fremdeles paa hotel i England...

Mr H kom inn I dag. Vi hater Mr H! Han spiser alltid i resturanten. Han faar gratis mat og hotel  paa grunn av at han er lege.

Klager paa alt! I dag var det at han ikke fikk nok pepper til maten, og ikke tartar saus til sin burger! Tartar saus er ikke inkludert i burger meny, og hvem spiser tartar saus!?! 

Anonymkode: 73372...607

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kundeservice og telefonsamtaler:

1. kunde som insisterer på at vi måtte ordne bankappen hennes. Prøvde å forklare at hun måtte kontakte banken, ikke de som hadde solgt henne nettbrettet. Var så vidt hun trodde på meg🤷🏻‍♀️

2. «nå har jeg venta i 37 minutter»

«ja, det er veldig mange som ringer for tiden, takk for at du ventet - hva kan jeg gjøre for deg?»

«Det der er bare noe tull, det er ikke så mange som ringer»

Ookei, så vi sitter og drikker kaffe vi da eller? I wish!

Anonymkode: 4221c...72e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2021 at 11:13 PM, AnonymBruker said:

Sånn kan du faktisk ikke holde på. Når det stenger, så stenger det. Kunden skal få lov til å betale for varene sine altså, men så må de gå. Fordi det stenger. Du kan ikke la dem ture rundt i butikken i en time etter stengetid fordi du ikke tør å si fra at det er stengt.

Jeg har selv jobbet i butikk og vet godt hvor frekke kunder kan være. Jeg dro alltid ned gitteret helt når jeg stengte  (ikke halvveis som jeg ser noen gjør), slik at kundene ikke kan snike seg inn under. Stod det noen å banka på gitteret (og ofte står de å jamrer "hallooo, er det åpent???"..........) så informerte jeg om at vi var dessverre var stengt, derav gitter nede og avslåtte lys (jeg pleide å slå av lysene også). De var hjertelig velkommen tilbake i morgen, men nå var arbeidsdagen min slutt og jeg skulle hjem. 

Anonymkode: 3bb37...bf8

Enig. Jeg er VELDIG pliktoppfyllende av meg og livredd for å gjøre kundene sure og misfornøyde, men er det en ting jeg ikke bryr meg om så er det kunder som blir sure for at de ikke får komme inn når jeg stenger. Klart, kommer det noen som i full fart kan betale for noe så lar jeg det gå. 

Forresten forbausende mange som kommer inn sånn 1 minutt på stengetid og sier "jeg vet dere stenger straks, skal bare se litt jeg så..". Og så fortsetter de å gå rundt å kikke selv om du har stengt kassa, holder på å ta på deg yttertøyet og driver og slukker lysene? Sånne folk kan aldri i livet ha hatt en butikkjobb. Kunne aldri falt meg inn å gjort noe sånn, jeg vegrer meg for å gå inn i en butikk når det er 30 minutter til stengetid til og med 🙈 

Anonymkode: 12909...53b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

*bump* Noen som har noen morsomme/sjokkerende historier å komme med? 😊

Anonymkode: ceb7f...bf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde: Er det den blå pistolen jeg pleier å bruke?
Meg:................... 
(Bensinstasjon, forskjellige farger på pistolene for forskjellige typer drivstoff) 

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så flau, skal dele da jeg var den dumme kunden. 

Jeg gikk inn på en litt dyr butikk, skal sies jeg er sjenert og redd for å "lage en scene". Jeg skulle kjøpe en bursdagsgave og der så jeg en ting på utstilling som jeg visste ville passe mottaker. Jeg spurte pent om jeg kunne få se på den og jenta bak disken tok den ned til meg så jeg fikk sett. Jeg ble overbevist om at jeg måtte ha den! Men til min store skuffelse så jeg at den hadde riper og hakk, og jeg ville ikke bruke så mye penger på den da, men ville ha den. Så jeg tok masse mot til meg og sa: 

- jeg vil så gjerne ha denne, men den er litt skadet her og der dessverre, se. 

Jenta i kassa - ja se her, vent skal jeg gå på lager og se om vi har flere. 

Og det hadde de! Jeg vet ikke hva jeg skal skylde på, pga korona har jeg ikke vært på shopping på flere måneder, men jeg trodde tydeligvis altså at de ville solgt meg UTSTILLINGSMODELLEN som attpåtil var skadet, herregud. All ære til henne som ikke bare lo av meg.

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er jeg så flau, skal dele da jeg var den dumme kunden. 

Jeg gikk inn på en litt dyr butikk, skal sies jeg er sjenert og redd for å "lage en scene". Jeg skulle kjøpe en bursdagsgave og der så jeg en ting på utstilling som jeg visste ville passe mottaker. Jeg spurte pent om jeg kunne få se på den og jenta bak disken tok den ned til meg så jeg fikk sett. Jeg ble overbevist om at jeg måtte ha den! Men til min store skuffelse så jeg at den hadde riper og hakk, og jeg ville ikke bruke så mye penger på den da, men ville ha den. Så jeg tok masse mot til meg og sa: 

- jeg vil så gjerne ha denne, men den er litt skadet her og der dessverre, se. 

Jenta i kassa - ja se her, vent skal jeg gå på lager og se om vi har flere. 

Og det hadde de! Jeg vet ikke hva jeg skal skylde på, pga korona har jeg ikke vært på shopping på flere måneder, men jeg trodde tydeligvis altså at de ville solgt meg UTSTILLINGSMODELLEN som attpåtil var skadet, herregud. All ære til henne som ikke bare lo av meg.

Anonymkode: f2cec...0f0

Syns ikke du var så forferdelig dum. Det er ikke nødvendigvis sånn at de har flere på lager alltid.

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 14.04):

Syns ikke du var så forferdelig dum. Det er ikke nødvendigvis sånn at de har flere på lager alltid.

Anonymkode: b89ea...30e

Takk! Følte meg litt som en idiot etterpå for å være ærlig.

Anonymkode: f2cec...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...