Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sugar&Spice skrev (På 30.9.2020 den 19.03):

 

Åh, jeg hadde -elsket- å ha det som jobb.

- du ser passe treg ut😂😂... fra en taxi kunde fordi jeg vil unngå fartsbot. I tillegg begynner å gnåle om at ..  du må stoppe taxametret jeg har ikke mer penger. 
- d er greit skal stoppe taxameteret men da får du gå fra her. Ble så han betalte det han skulle..🙈.

Anonymkode: bcf88...eb6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ååå, foreldrene mine gjør faktisk det. Jeg innså ikke at teppe ikke er teppe, men pledd før jeg var 20+ og møtte mannen min😅

Anonymkode: b025d...16e

Jeg bruker ordet "teppe", og ikke "pledd". Tror det er vanlig her jeg bor (Bergen).

Anonymkode: cbc39...e4a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2021 at 5:52 PM, AnonymBruker said:

Jeg bruker ordet "teppe", og ikke "pledd". Tror det er vanlig her jeg bor (Bergen).

Anonymkode: cbc39...e4a

Vanlig i Oslo og. Jeg strikker babytepper, ikke babypledd.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 5.32):

Og hvor mange% utgjorde de 20 kr.

Google er lett å endre åpningstider på 

Anonymkode: 35be3...002

Riktig pris på potta var under 100 kr. Joda, de 20 kronene utgjorde da en stor forskjell.

Men å skrike på en ansatt, og få denne til å gråte? Unnskylder du denne oppførselen?

Hvis jeg var kunden, ville jeg sagt at potta stod til en annen pris. På en rolig måte. Men hva vet vel jeg, jeg er ingen Karen

Anonymkode: 4e032...8f4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexz
AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 16.04):

Jeg var innom en fastfood kjede som ligger inntil en av hovedveiene inn til hovedstaden her om dagen. 

Der var det en familie som tok seg til rette og prøvde å sette seg i den avstengte delen med sitteplasser. Mor og barna gikk under sperrebåndene og mor begynte å ta ned stolene som stod på bordet mens far stod å ventet på maten. En ansatt oppdaget det ganske raskt og ga beskjed om at det ikke var greit, at de kun hadde takeaway pga coronarestriksjonene.

De ble møkk sure. Skulle de spise i bilen da liksom? De ansatte kunne da ikke mene det? Makan dårlig service og kundefiendtlig innstilling hadde de ikke vært borti. Mor og ungene trampet surt ut og far stod igjen og ventet på maten. Da den ble ferdig fikk den ansatte som leverte den ut en skyllebøtte om hvor dårlig det var at de stakkars barna hans ikke fikk sitte ved et bord å spise. 

Anonymkode: 379a7...032

Hva sa du til dem da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjon

Ikke en spesifikt kunde, men noe jeg har vært borti kunder si mange ganger. Vi er som regel alene på jobb, og vi selger jo ganske mye mat. Har skjedd så mange ganger, at jeg nettopp er ferdig med et lite rush, hvor jeg sjonglerer 3-4 mat bestillinger på en gang, når jeg er ferdig med det og de kundene går, så kommer det en annen kunde et par minutter etterpå: stille i dag? 😂

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Måtte tidligere på jobb for å henge opp plakater fra taket pga vi skulle kjøre en kampanje med 30% på hele butikken. Var vel 20 minutter til vi åpnet og jeg stresset som en gal for å få hengt opp disse plakatene, sånn at jeg kunne få gjort alt det andre man må gjøre før åpning (ordne veksel, henge på plass prøvde klær fra kvelden før, moppe gulvet osv)

Så står jeg da å balanserer i høy gardintrapp, det er VARMT pga x antall spotlights oppi taket der, og plakatene veier et tonn. Og jeg hører noen som banker i gitteret. Fyker ned og tenker det er vareleveranse eller noe, men der står to eldre damer og spørr om jeg ikke skal få opp gitteret så de får handla. Når jeg sa at vi ikke åpnet før 10 så så de på klokka og sa at det kunne da ikke være såå nøye, det var ikke snakk om mange minuttene før jeg åpnet uansett. Nei, jeg har mye jeg skal gjøre før jeg åpner så dere får vente.

Snudde meg for å gå men da begynte de å spørre ut om hvor lenge denne tilbudskampanjen foregikk og mye annet og jeg sa at de fikk vente til jeg åpnet.

"Du?? DU??!😡 Vi er bekjente av *en eller annen som var butikksjef i kjeden for flere år siden* altså, nå kommer du tilbake og svarer oss!!😡"

Så gikk de og surmulte når jeg endelig åpnet og de fikk komme inn, og jeg hadde med å skjerpe meg og behandle stamkundene pent. Herregud.

Anonymkode: 12909...53b

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Måtte tidligere på jobb for å henge opp plakater fra taket pga vi skulle kjøre en kampanje med 30% på hele butikken. Var vel 20 minutter til vi åpnet og jeg stresset som en gal for å få hengt opp disse plakatene, sånn at jeg kunne få gjort alt det andre man må gjøre før åpning (ordne veksel, henge på plass prøvde klær fra kvelden før, moppe gulvet osv)

Så står jeg da å balanserer i høy gardintrapp, det er VARMT pga x antall spotlights oppi taket der, og plakatene veier et tonn. Og jeg hører noen som banker i gitteret. Fyker ned og tenker det er vareleveranse eller noe, men der står to eldre damer og spørr om jeg ikke skal få opp gitteret så de får handla. Når jeg sa at vi ikke åpnet før 10 så så de på klokka og sa at det kunne da ikke være såå nøye, det var ikke snakk om mange minuttene før jeg åpnet uansett. Nei, jeg har mye jeg skal gjøre før jeg åpner så dere får vente.

Snudde meg for å gå men da begynte de å spørre ut om hvor lenge denne tilbudskampanjen foregikk og mye annet og jeg sa at de fikk vente til jeg åpnet.

"Du?? DU??!😡 Vi er bekjente av *en eller annen som var butikksjef i kjeden for flere år siden* altså, nå kommer du tilbake og svarer oss!!😡"

Så gikk de og surmulte når jeg endelig åpnet og de fikk komme inn, og jeg hadde med å skjerpe meg og behandle stamkundene pent. Herregud.

 

Det tror jeg er det veeeerste jeg vet, at folk står klint oppi gitteret og venter på at jeg skal åpne. 

Jeg har en «tvangstanke» om at jeg må gå på do på et visst tidspunkt, og flere ganger har det stått folk utenfor når jeg går ut. Smiler til de, men går fort videre.. De står selvfølgelig der når jeg er tilbake og man ser at de nesten forventer at jeg skal åpne, men da tar jeg opp gitteret  akkurat sånn at jeg kan dukke under og går en tur på bakrommet før jeg åpner. 
Trives med kundeservice og gjør det jeg kan for kundene mine, men innenfor åpningstiden. Har også småting å gjøre før åpning, men liker å ta det i «slappe av» tempo på morningen. 
 

Heldigvis har ingen sagt noe til meg enda 😂

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
qwerty123 skrev (11 timer siden):

 

Herregud, denne er så utrolig spot on! 😂

Anonymkode: c0b1f...bf2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

qwerty123 skrev (17 timer siden):

 

Spot on!

Anonymkode: edfae...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken jeg jobber i ligger på et kjøpesenter. Senteret har åpent fra kl. 10 til kl. 21 på hverdager og kl. 10 til kl. 18 på lørdager. Matbutikken på senteret har egne åpningstider, kl. 8 til kl. 22 mandag til lørdag. Senteret er strenge på at det kun er matbutikken (og Vinmonopolet) som har lov til å ha avvikende åpningstider, øvrige butikker må følge senterets åpningstider.

Når jeg jobber tidligvakt hender det jeg starter klokka 9. Da har jeg en del ting å gjøre før butikken åpner, f.eks. bytte plakater i taket om det er ny kampanje eller det er varer som må flyttes og/eller prises ned pga at de skal på kampanje. Som regel går den timen fort og jeg har fullt opp.

Da er det irriterende når det kommer folk som "skal bare" før åpningstid. De enten har vært eller skal på matbutikken og synes at de må få unnagjort aller ærender når de "først er på senteret". Sorry, klokka er 9:15 og vi åpner om tre kvarter. Jeg har ikke lov til å åpne før resten av senteret åpner.

Det synes mange er dårlig service. Det må de gjerne mene, det er ikke jeg som har laget reglene. Om de synes de er dumt at det er sånn får de klage til senterledelsen, det er de som bestemmer reglene for senteret. Ikke de enkelte butikkene. Det opplyser jeg om.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timeplan

Jeg slutter aldri å overraskes over hvor utrolig vanskelig enkelte har for å forstå enkle instruksjoner. Vi har en ganske stor butikk så folk spør ofte om veien, og det skjønner jeg godt, men de hører sjeldent etter når jeg forklarer. 

Vi har for eksempel en del varer utenfor butikken.

Kunde: hvor er vare x?

Meg: ute, på baksiden *peke*

Kunde: ute? 

Meg: ute ja

Kunde: helt ut?

Meg: ja, rett frem ut den døren *peke*, og så fortsetter du rett frem til du kommer ut 

Kunde: *går uten å si noe mer*

Jeg ser kunden gå inn den første døren og tar en rett venstre. Så jeg må gå etter å si ifra om at de må fortsette rett frem. 

Kunde: åja, mente du HELT ut?

:bond:

Samme skjer om noe faktisk er rett til venstre innom døra. Hva gjør kunden? Går rett frem, selvfølgelig. Gjerne helt ut av butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandlingssted, der kunder fort tilbringer et par timer. Salongen er i en gammel bygård, så om man vil låne kundetoalettet er det litt kronglete å finne, man må rundt et par hjørner og ta rett dør (av to). Derfor følger jeg alltid kunden til de ser de to dørene, og ber dem ta den til høyre, og så døra til høyre av de to bak der igjen. Er veldig tydelig når jeg snakker, og bruker færrest mulig ord så det ikke skal bli forvirrende. Det er også skilt med WC på de rette dørene. Likevel vil 85% av alle velge døra rett fram, og ikke den til høyre, selv om jeg sier "rundt hjørnet til høyre for deg nå". 

Anonymkode: 22ba1...f4c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Timeplan skrev (5 timer siden):

Jeg slutter aldri å overraskes over hvor utrolig vanskelig enkelte har for å forstå enkle instruksjoner. Vi har en ganske stor butikk så folk spør ofte om veien, og det skjønner jeg godt, men de hører sjeldent etter når jeg forklarer. 

Kjenner meg så igjen i dette! Butikken jeg jobber i er også ganske stor og i tillegg er enkelte ting litt ulogisk (i mitt hode) plassert. Vi har som hovedregel at vi skal følge kundene til det de spør etter, men vi jobber en del alene og står vi opptatt i kassa og noen spør etter en vare blir det jo til at man peker og gir en "veibeskrivelse". En typisk samtale er:

Kunde: "Unnskyld, hvor har dere xxx?"

Meg: "Om du går rett frem mot døra du ser foran deg og inn til venstre ved bordet med vasene på finner du dem."

Kunde: "Takk!"

Hva skjer i ni av 10 tilfeller? Kunden går mot høyre og ender opp langt fra termokannene. Vandrer litt forvirret rundt til jeg blir ferdig med å ekspedere kunden jeg holder på med og går for å lose hen på rett vei.

Kunde (når jeg nærmer meg): "Jeg finner ikke termokannene, jeg. Det var jo her du sa de var."

Meg: "Du gikk i motsatt retning av hva jeg sa, bli med meg så skal jeg vise deg."

Kunde: "Du er ikke så god i å gi veibeskrivelser du skjønner jeg."

Jeg har mest lyst til å svare noe om at de ikke er så gode til å ta i mot nevnte veibeskrivelser, men biter det i meg.:sur:

----

I fjor sommer var jo mange nordmenn turister i eget land og vi hadde mange kunder som kom fra andre deler av landet. De fleste av dem var hyggelige, men så hadde vi dem som forventet at jeg kunne fungere som turistinformasjon. Som ble sure for at jeg ikke visste hvor alle campingplassene i 10 mils omkrets befant seg eller om hotellet i nabobyen hadde ledige rom. Altså, jeg jobber i butikk. Ikke turistinformasjon. Kan ikke si jeg gleder meg til å jobbe i sommer, for jeg regner jo med at det blir litt av det samme, siden mulighetene til utenlandsreiser ser ut til å bli begrensede i år også.

Anonymkode: 4e972...d85

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde på chat til en stor kjede:

Kunde: jeg vil vite om vare X har spesifikasjon Y.

*leter lenge på våre nettsider og leverandør/produsent sine sider. Vurderer om jeg skal henvise kunde til å ta direkte kontakt med leverandør slik rutine er, eller sjekke for han*

 

Meg: beklager, dette var ikke så lett å finne, verken vi eller leverandør har dette tilgjengelig men jeg sjekket dette opp med produsent nå, og om jeg får din email kan jeg sende deg detaljene med en gang jeg får de.

Kunde: det er så dårlig at dere ikke har alle detaljene ute det gjør det så vanskelig for oss som forbrukere 

*jeg begynner skrive en høflig melding om at vi prøver så godt vi kan å oppdatere alle våre tusenvis produkter og beklager at....*

Kunde: dette er DÅRLIG KUNDESERVICE! Forferdelig SKUFFENDE! 
 

Meg: jeg beklager at jeg vi ikke hadde denne informasjonen tilgjengelig, men jeg har tatt kontakt med produsent nå og vil oppdatere deg så fort som mulig. Er det noe annet jeg kunne gjort for å gjøre din kundeopplevelse bedre i dag?

 

Stille fra kunde. Heeelt stille.

Anonymkode: 4221c...72e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tråd! :) Har kommet til side 65 og jeg opplevde mange av tingene som er nevnt hittil de årene jeg jobbet i diverse kundeserviceyrker. 

Denne minnet meg om en histore mamma fortalte meg her om dagen:

AnonymBruker skrev (På 29.5.2011 den 0.29):

"har du roastbiff som er gjennomstekt?"

Mormor hadde ringt mamma og hadde bl.a. klaget over hvor smakløs den vacumpakkede roastbiffen som henger sammen med pålegget var. Mamma hadde foreslått at hun kunne gå på Meny og kjøpe roastbiff i ferskvaredisken der.

Dagen etter ringte mormor til mamma igjen og var helt sjokkert over at mamma hadde anbefalt roastbiffen til Meny. Den var jo ROSA og enda verre; den unge jyplingen i disken der hadde hevdet at det var sånn den skulle være. Mormor hadde prøvd å forklare hvordan hun mener roastbiff skal være (grå), til ingen nytte. Der skulle hun altså ikke handle igjen, for makan til uvitende betjening som ikke en gang skjønner at roastbiff skal gjennomstekes!

Anonymkode: 99cc1...8ae

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...