Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

16 hours ago, AnonymBruker said:

 

Nei, vi har faktisk ikke mulighet. Har gavekortet gått ut på dato er pengene borte. For å eventuelt erstatte et gavekort på 1000 kroner må vi i så fall betale 1000 kroner for å lage et nytt gavekort.

Anonymkode: c3b87...b36

Det må være ulikt fra sted til sted.  Hos oss er det bare regnskapteknisk så vi kunne utvide noe.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere eller færre dumme kunder nå for tiden? 🤭 

Jeg liker heller ikke gavekort, men i år tvang jeg meg selv til å bruke dem raskt, og unngikk dermed å legge dem i en skuff, glemme dem, rydde i skuffen og gremme meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det må være ulikt fra sted til sted.  Hos oss er det bare regnskapteknisk så vi kunne utvide noe.

Anonymkode: 79530...14c

Ja, det er det jo garantert, jeg snakker bare for egen butikk :) når våre kort går over dato forsvinner all informasjon fra kortet, og kan ikke hentes tilbake.

Vi har muligheten til å utvide kort som nærmer seg utløpsdato, men ikke hvis de allerede er gått ut.

Anonymkode: c3b87...b36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hang en lapp med beskjeden om «beklager rotet, og manglende priser, vi pusser opp» på døren til butikken. Alt stod på hodet i noen dager, da alt fra hyller, og plassering og diverse ble byttet ut, og endret. Likevel fikk vi surmagede kommentarer på rot, og at enkelte varer ikke hadde prisen påklistret. Oppussing og alt det der var ikke en gyldig unnskyldning. Vi skulle innføre elektronisk prissystem, så vi hadde ikke annet valg enn å fjerne hyllekantene med prislapper på. Skrømtet skal ha melka si de også 🤷🏻‍♀️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at det kommer kunder inn med varer som ikke er kjøpt i vår butikk for å reklamere. Det er overraskende ofte at det kommer folk inn med noe ræl de har kjøpt for x-antall år siden og klager på at det ikke virker. Jeg jobber i lys butikk, og blir så overasket når det kommer folk med en eller annen pyntedings som de har kjøpt på salg for  mange år siden til 99 kr og forventer at de skal få pengene igjen når det ikke virker lenger. Jeg skjønner det hvis man har lagt litt penger i det, men når det er noe billig kinagreier, så kan man ikke forvente evig holdbarhet. Men det skjer hele tiden, ekstra morsomt er det når de kommer med noe som helt tydelig ikke er kjøpt i vår butikk, men likevel insisterer på at det er kjøpt her. Jeg har jobbet i butikken lenge, og er godt kjent med hvilke merker vi fører og sortimentet de siste årene. 
 

Det er trist med bruk-og-kast-samfunnet, men om du skal ha varer som holder lenger enn et par år, så må man som regel legge litt mer en 99 kr i det. Fikk kjeft i går da jeg ikke ville gi penger igjen til en kunde som kom med en ødelagt vare som ikke var kjøpt i vår kjede, en vare vi aldri har ført, fikk også kjeft da jeg sa at varen ikke kunne fikses. 

Anonymkode: c6944...0a9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/9/2020 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Og, da jeg var student måtte jeg vente på faglig kontroll fra farmasøyt for alle resepter, da spurte gjerne kunden om h*n kunne betale mens vi ventet fordi h*n har dårlig tid. Ehm, nei selvsagt ikke. Da forsvinner jo hele hensikten med at farmasøyten skal kontrollere utleveringen.

Med alle mulig respekt, det du skriver her er vel ikke alltid "dumt gjort" av kunden. Du skriver her at kunden har dårlig tid. Jeg kunne lett ha spurt om dette selv jeg, men da for at handelen skal gå raskere og DU kan bli kvitt meg og kan ekspedere neste kunde. For oss som sjelden/aldri er på apotek eller har med resepter/utleveringer å gjøre så er det ikke så lett å vite at du bak kassa må vente på godkjenning etc den prosessen der. Hvis det er "dumt" av meg å ikke vite så beklager jeg det 😂

Anonymkode: 12909...53b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 11.46):

Samme i apotek. Særlig i reseptur, der folk prøver å tæppe eller sette kortet i terminalen med EN GANG du har plukket frem legemidlene fra hylla. Alle pakker som utleveres til kunde fra resept skal kontrolleres både manuelt og med skanning for å sikre at riktig etikett festes på riktig legemiddel, samt at hver pakke er merket med en kode som må verifiseres ved skanning for å sjekke at legemidlet ikke er forfalsket. Slikt tar jo litt tid, men det er det mange som ikke forstår.

Og, da jeg var student måtte jeg vente på faglig kontroll fra farmasøyt for alle resepter, da spurte gjerne kunden om h*n kunne betale mens vi ventet fordi h*n har dårlig tid. Ehm, nei selvsagt ikke. Da forsvinner jo hele hensikten med at farmasøyten skal kontrollere utleveringen.

Anonymkode: 21b9a...ae5

Jeg har vært for kjapp der noen ganger. Men det skader ikke om de ansatte opplyser om dette da. 

Anonymkode: 89038...a82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske at kunder visste at bare fordi jeg JOBBER i en matbutikk betyr ikke det at jeg er kokk eller kan så sinnsykt mye om mat (og nei: jeg jobber ikke på Meny eller Coop Mega eller sånne butikker med delikatesse/varmedisker). 
 

Nei, jeg vet ikke hvilke nøtter du trenger til denne thai middagen du tenker på. Nei, jeg kan ikke si deg hvilket mel er best å bake med. Sorry, jeg spiser ikke indrefilet og drikker ikke øl så aner ikke om denne er god. Ja, jeg hjelper deg så godt jeg kan. Jeg kan komme med noen generelle råd kanskje, men hvordan man skal lage en gulrotkake fra bunnen av? Tror du har bedre av å finne en oppskrift på nettet eller en kokebok...

Anonymkode: 45010...df3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle ønske at kunder visste at bare fordi jeg JOBBER i en matbutikk betyr ikke det at jeg er kokk eller kan så sinnsykt mye om mat (og nei: jeg jobber ikke på Meny eller Coop Mega eller sånne butikker med delikatesse/varmedisker). 
 

Nei, jeg vet ikke hvilke nøtter du trenger til denne thai middagen du tenker på. Nei, jeg kan ikke si deg hvilket mel er best å bake med. Sorry, jeg spiser ikke indrefilet og drikker ikke øl så aner ikke om denne er god. Ja, jeg hjelper deg så godt jeg kan. Jeg kan komme med noen generelle råd kanskje, men hvordan man skal lage en gulrotkake fra bunnen av? Tror du har bedre av å finne en oppskrift på nettet eller en kokebok...

Anonymkode: 45010...df3

Akkurat det er veldig individuelt for den som jobber i matbutikk. Jeg var en røver på å finne på middagstips til kundene våre, før kjeden stengte ned butikken jeg jobbet i, og hadde flere kunder som hadde fått tips om at de burde snakke med meg om mat og tips og slike ting.
Det var ikke alltid jeg hadde peiling på hvilke ekstra ting som skulle i middager jeg ikke selv hadde laget, men jeg fant som regel gode alternativer hvis jeg fikk oppskrifter som manglet ting vi ikke hadde.
For noen få kunder laget jeg også oppskriftshefter, så jeg var vel mer enn gjennomsnittet interessert i mat da 😛

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Minya said:

Akkurat det er veldig individuelt for den som jobber i matbutikk. Jeg var en røver på å finne på middagstips til kundene våre, før kjeden stengte ned butikken jeg jobbet i, og hadde flere kunder som hadde fått tips om at de burde snakke med meg om mat og tips og slike ting.
Det var ikke alltid jeg hadde peiling på hvilke ekstra ting som skulle i middager jeg ikke selv hadde laget, men jeg fant som regel gode alternativer hvis jeg fikk oppskrifter som manglet ting vi ikke hadde.
For noen få kunder laget jeg også oppskriftshefter, så jeg var vel mer enn gjennomsnittet interessert i mat da 😛

Haha ja da blir det noe annet. Jeg personlig liker ikke å lage mat eller bake så det er lite hjelp å få av meg😂 Blir bare litt spesielt når jeg sier jeg ikke er helt sikker på noe spesifikt som hvordan lage ertestuing fra bunnen av og de sier «Men du jobber jo i matbutikk?» 

Anonymkode: 45010...df3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde som har ventet i hele 2 minutter på å bli ekspedert på en plass der en faktisk må forvente litt ventetid: «Hallo!?»

Meg: «Bare et øyeblikk, må bare gjøre meg ferdig😊» 

Kunde: «Jeg er på jobb» 

I mitt stille sinn: Ja, det er jeg også, og jeg regner med du som kunde ønsker at jeg gjør den ordentlig.

 

Anonymkode: 436da...80d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 15.58):

Er så lei av at det kommer kunder inn med varer som ikke er kjøpt i vår butikk for å reklamere. Det er overraskende ofte at det kommer folk inn med noe ræl de har kjøpt for x-antall år siden og klager på at det ikke virker. Jeg jobber i lys butikk, og blir så overasket når det kommer folk med en eller annen pyntedings som de har kjøpt på salg for  mange år siden til 99 kr og forventer at de skal få pengene igjen når det ikke virker lenger. Jeg skjønner det hvis man har lagt litt penger i det, men når det er noe billig kinagreier, så kan man ikke forvente evig holdbarhet. Men det skjer hele tiden, ekstra morsomt er det når de kommer med noe som helt tydelig ikke er kjøpt i vår butikk, men likevel insisterer på at det er kjøpt her. Jeg har jobbet i butikken lenge, og er godt kjent med hvilke merker vi fører og sortimentet de siste årene. 
 

Det er trist med bruk-og-kast-samfunnet, men om du skal ha varer som holder lenger enn et par år, så må man som regel legge litt mer en 99 kr i det. Fikk kjeft i går da jeg ikke ville gi penger igjen til en kunde som kom med en ødelagt vare som ikke var kjøpt i vår kjede, en vare vi aldri har ført, fikk også kjeft da jeg sa at varen ikke kunne fikses. 

Anonymkode: c6944...0a9

Merkelig holdning. Om det selges billig eller dyrt i butikken har jo ikke noe å si

Anonymkode: 20b85...041

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 15.58):

Er så lei av at det kommer kunder inn med varer som ikke er kjøpt i vår butikk for å reklamere. Det er overraskende ofte at det kommer folk inn med noe ræl de har kjøpt for x-antall år siden og klager på at det ikke virker. Jeg jobber i lys butikk, og blir så overasket når det kommer folk med en eller annen pyntedings som de har kjøpt på salg for  mange år siden til 99 kr og forventer at de skal få pengene igjen når det ikke virker lenger. Jeg skjønner det hvis man har lagt litt penger i det, men når det er noe billig kinagreier, så kan man ikke forvente evig holdbarhet. Men det skjer hele tiden, ekstra morsomt er det når de kommer med noe som helt tydelig ikke er kjøpt i vår butikk, men likevel insisterer på at det er kjøpt her. Jeg har jobbet i butikken lenge, og er godt kjent med hvilke merker vi fører og sortimentet de siste årene. 
 

Det er trist med bruk-og-kast-samfunnet, men om du skal ha varer som holder lenger enn et par år, så må man som regel legge litt mer en 99 kr i det. Fikk kjeft i går da jeg ikke ville gi penger igjen til en kunde som kom med en ødelagt vare som ikke var kjøpt i vår kjede, en vare vi aldri har ført, fikk også kjeft da jeg sa at varen ikke kunne fikses. 

Anonymkode: c6944...0a9

Jeg håper alle reklamerer på billige ting som går i stykker, da slutter kanskje butikkene å selge sånt ræl.

Anonymkode: 57b37...07f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg håper alle reklamerer på billige ting som går i stykker, da slutter kanskje butikkene å selge sånt ræl.

Anonymkode: 57b37...07f

Men gjør det i riktig butikk i det minste ;)

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på lageret for en nettbutikk. Jeg fikk klage for at jeg hadde sendt varen altfor fort!

Hun mente nemlig "sendes innen 24 timer" mente hun hadde 24 timer på å bestemme seg for om hun ville ha varen etter å ha bestilt...

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalliope88 skrev (På 1.10.2020 den 11.34):

Kunde: Ja jeg har fått inkasso, hva er dette?

Meg: Her mangler vi betaling på august fakturaen.September er heller ikke betalt, men den har ikke gått til inkasso enda.

Kunde: Ja jeg var på reise så da betalte jeg ikke fakturaen og trodde det var i orden. Kan du fjerne inkasso?

Meg: Nei, jeg kan dessverre ikke.

Kunde: Du kan, men du vil bare ikke fordi jeg er utlending!

Er det vanlig å bare fjerne inkasso fordi kunden valgte å ikke betale reningen?😲

Nei

Bare be de sette opp alt i nettbanken slik at det går automatisk

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 1.10.2020 den 11.47):

Jeg var ganske ny i jobben i matbutikk, og så klarte jeg å slå feil kode på druene til en kunde. Slo de inn som blå druer og ikke grønne. 

Damen står og pakker posene og så ser jeg at hun står og studerer kvitteringen før hun kommer og stiller seg opp bak kunden jeg ekspederer og glor stygt på meg. Da jeg var ferdig med den kunden sier hun: 

«Jeg kjøpte GRØNNE druer, IKKE BLÅ.» Jeg beklaget at jeg slo inn feil, men forklarte at det var samme pris. «Det er ikke poenget, jeg kjøpte GRØNNE druer.» Så jeg tok i mot druene og slo inn alt på nytt. Da jeg var ferdig sier hun: «JA, skal jeg få tilbake noe eller??» «Nei, som sagt.. samme pris for de grønne som de blå. Vil du ha den nye kvitteringen?» «NEI, hva mener du jeg skal med den da da?» 🤷🏻‍♀️
 

Hadde fryda meg hvis de blåe druene faktisk hadde vært dyrere🙈😂

 

En annen gang hadde jeg en kunde som ba om 6 bæreposer. Da hun var ferdig med å pakke hadde hun en pose til overs og kjefta ned meg fordi jeg måtte da ha forstått at det holdt med 5 poser.. hun stelte seg opp i køa på nytt for å få igjen pengene for den sjette posen, som den gang kosta 50 øre. 

Anonymkode: d6e04...ebb

Jeg gjorde det en gang.

Kjærringen i kassen nektet å tro meg når jeg sa jeg kun trengte 2 poser og la på 4 (altså dobbelt så mange.

Viola jeg klarte meg med god margin med 2 poser. Var såpass rævhol at jeg ba henne betale meg tilbake i 2 transaksjoner. Så fikk 2kr istedenfor 1 tilbake 🙂

Anonymkode: 35be3...002

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2020 den 19.43):

Jobber på en restaurant på et kjøpesenter. På morgenen smører vi tre fat med rundstykker og horn med forskjellig pålegg, men i utgangspunktet er det annen type mat vi selger - som burger, pasta og Club sandwich, så når det er tomt på fatene lager vi ikke flere fat med det, men smører noe på bestilling hvis det er muligheter for det, men det blir da ventetid på lik linje med den andre maten vi selger. Påsmurt er det som går aller først, så vi er som regel tomme for påsmurt i 1-tiden, horn noe før (og det smører vi ikke mer av i det hele tatt siden det er fryst og de tåler ikke kjapp opptining like godt som rundstykkene). 
Hver eneste dag kommer det kunder, og det er nesten alltid eldre damer, som klager over at det ikke kommer flere fat for «det er jo altfor dårlig». De som spør om vi kan smøre for dem, får nesten bestandig ja, men innimellom må vi si nei (skjer hvis det er veldig mye å gjøre og de på kjøkkenet rett og slett ikke har tid). 
Hadde en gang to eldre damer som rett og slett ble så forbanna over at vi ikke kunne smøre et par rundstykker til dem at de klagde på det ikke mindre enn TRE ganger; først til meg som stod i kassa den dagen, så til sjefen et par dager senere og den tredje gangen var det mennene deres som kom og krevde å få snakke med sjefen. Jeg har aldri i mitt liv forstått den fascinasjonen spesielt eldre har til påsmurte rundstykker, det er rett og slett helt merkelig. Men å bli så sur for et par rundstykker er faktisk noe av det merkeligste jeg har vært borti. 

Ellers er det generelt mange sure folk ute og spiser som har liten forståelse for at det blir 15 minutter å vente også på en salat når de 15 før deg i køa også har bestilt mat. 

Anonymkode: 0c868...192

Om dere er tomme så tidelig bør dere vurdere å øke mengden 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2020 den 22.37):

Markedet er aller størst på varmmat. Vi smører ofte opp ekstra brett på lørdager, hvis kveldsvakta har husket å ta opp ekstra, men hvis det er kun tatt opp det antallet vi vanligvis har, blir det vanskelig å smøre flere brett. Rundstykkene vi bruker tåler en kjapp opptining fint, men ikke horn, f.eks, så når det er tomt, så er det tomt for resten av dagen. Det er disse som går først, og dette smører vi ikke flere av. 
Er ikke hver dag vi går tom, men vi prøver å se an å dagen også, og 9 av 10 ganger smører vi flere rundstykker når kundene spør. Det er virkelig ikke noe problem. Problemet oppstår de få gangene vi er nødt til å si nei fordi vi f.eks er underbemannet eller når de får opplyst at ventetiden på rundstykker da blir den samme som på varmmaten. Det vil de færreste av mine kunder godta, for «det tar jo bare et par minutter å smøre et rundstykke». De skjønner ikke at det må varmes opp før de kan smøres, og at de som gjør det, også lager annen mat som burgere, pasta og salater. 

Anonymkode: 0c868...192

Bare av forvetenhet hvilken horn bruker dere? (Leverandør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2020 den 15.37):

Hvis du stod til siden for der alle de andre kundene fant det naturlig å stå, regnet de vel med at du allerede fikk hjelp og ventet på levering. Jeg kunne nok gjort det samme og gått rett mot den ansatte og gått ut fra at du allerede fikk hjelp.

Anonymkode: 5701e...dc8

Vanlig folkeskikk er jo å spørre om det er andre i henteområdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...