Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunde kommer til kassa og setter noen varer på disken, deriblant en 6-pakk med vinglass til 199 kr.

Meg: "Hei, skal noe av dette pakkes som gaver?"

Kunden: "Neida, jeg skal ha alt selv. Men jeg skal bare ha to glass fra den esken. Det er det jeg mangler."

Meg: "De selges kun i 6-pakk, vi selger dem dessverre ikke stykkvis."

Kunden: "Seriøst?! Jeg må kjøpe seks glass når jeg kun trenger to?"

Meg: "Ja, det er sånn det er. Disse glassene selges som sagt kun i 6-pakk."

Kunden: "Men det er da ikke verre enn å dele prisen på seks?"

Meg: "Det kan vi ikke gjøre."

Kunden: "Så du sier at jeg må kjøpe tre ganger så mange glass som jeg trenger? Det er jo helt idiotisk!"

Meg: "Ja, det kan du si, men jeg får dessverre ikke gjort noe med pakningstørrelsen."

Etter litt mer om og men bestemte kunden seg surmulende for å kjøpe glassene. Sånt blir jeg så oppgitt over. Om en vare selges enkeltvis eller i pakker med 2, 4, 6 etc. er ikke opp til butikken - og aller minst vi som jobber der - å bestemme.🤷‍♀️

Anonymkode: 4e972...d85

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 16.57):

Ååå, foreldrene mine gjør faktisk det. Jeg innså ikke at teppe ikke er teppe, men pledd før jeg var 20+ og møtte mannen min😅

Anonymkode: b025d...16e

https://naob.no/ordbok/teppe_1

En kan bruke teppe om pledd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Etter litt mer om og men bestemte kunden seg surmulende for å kjøpe glassene. Sånt blir jeg så oppgitt over. Om en vare selges enkeltvis eller i pakker med 2, 4, 6 etc. er ikke opp til butikken - og aller minst vi som jobber der - å bestemme.🤷‍♀️

Anonymkode: 4e972...d85

Sånne ting leer jeg ikke på et øyelokk for lenger :ler:  Sier meg bare helt enig med kunden at joda, det er skikkelig teit at du ikke kan kjøpe én, helt horribelt faktisk. Det ble mye lettere å holde ut med når jeg sluttet å føle at jeg måtte forsvare praksisen, for det må jeg ikke. Jeg kan være 100 prosent i kundens hjørne, selv om jeg ikke kan selge én rose fra en pakke på 20, eller ett knivblad fra en pakke på 10. Som regel vil de bare at man skal si seg enig i at dette må være en skikkelig kjip opplevelse for dem. :ler: 

Anonymkode: b6d18...db5

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karen. Det er det nye ordet på slike folk. Karen

Anonymkode: 8cb8e...a08

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2021 den 19.47):

Hvem faen bruker cash i dag?

Anonymkode: d47d6...073

Akkurat nå med covid bruker jeg ikke, men ellers foretrekker jeg å ikke kunne spores

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Karen. Det er det nye ordet på slike folk. Karen

Anonymkode: 8cb8e...a08

Karen er et rasistisk begrep som ikke hører hjemme noen steder.

Anonymkode: b6d18...db5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Karen er et rasistisk begrep som ikke hører hjemme noen steder.

Anonymkode: b6d18...db5

På hvilken måte er karen rasistisk? Det er jo bare en beskrivelse av en urimelig kvinnelig kunde som oppfører seg ufint. En karen kan ha en hvilken som helst hudfarge 

Anonymkode: 0381b...1dc

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Karen. Det er det nye ordet på slike folk. Karen

Anonymkode: 8cb8e...a08

Hva kaller man den mannlige utgaven da? jeg har møtt på noen sånne òg.

Anonymkode: 11a79...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva kaller man den mannlige utgaven da? jeg har møtt på noen sånne òg.

Anonymkode: 11a79...aa2

Ken, Ronny osv

Anonymkode: af7b4...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva kaller man den mannlige utgaven da? jeg har møtt på noen sånne òg.

Anonymkode: 11a79...aa2

Manne Karen... 

Anonymkode: de358...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte er karen rasistisk? Det er jo bare en beskrivelse av en urimelig kvinnelig kunde som oppfører seg ufint. En karen kan ha en hvilken som helst hudfarge 

Anonymkode: 0381b...1dc

En urimelig hvit kvinne. Om du ikke forstår opprinnelsen til dette begrepet burde du ikke bruke det.

Anonymkode: b6d18...db5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

På hvilken måte er karen rasistisk? Det er jo bare en beskrivelse av en urimelig kvinnelig kunde som oppfører seg ufint. En karen kan ha en hvilken som helst hudfarge 

Anonymkode: 0381b...1dc

Karen er i 9/10 tilfeller brukt om hvite kvinner så forstår ab'n som sier det er rasistisk

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 20.20):

Sto i køen på en megabutikk. Ei ung jente med navnelapp hvor det sto "under opplæring" satt alene i kassen. 

Fremfor meg i køen sto ei fin dame på 50, og hadde vogna full av varer. Masse frukt og grønt. Og hun stakkars jenta bladde og bladde i boka etter de ulike kodene. 

Dama sto nede i enden av båndet og pakka poser og kommenterte konstant med en nedlatende tone at varene ikke kom fort nok (fordi hun stakkars jenta slet jo med å slå det inn). 

Da alt endelig var ferdig og betalt begynte dama og kontrollere kassalappen nøye. Noe var tydeligvis feil, og hun dro frem en pose frukt og fortalte jentungen, høyt slik at alle kunne høre det, at dette var ikke plommer, nei dette var aprikoser fra madeira (eller noe tilsvarende med schjuvg over seg). 

Så den stakkars jenta måtte slå inn på nytt, og slå inn retur, og dette var helt tydelig noe hun aldri hadde gjort før. 

Og 50åringen bare hoverte over situasjonen. 

 

Helt til endelig den spake jenta bak kassen var ferdig med kodene sine og kunne si til hurpa "da blir det 52kr å betale"

 

 

Jeg har aldri noen sinne godtet meg så mye 😂😂😂 (var nesten som å opple scenen fra pretty woman)

Anonymkode: 48e24...74a

Lol! Jeg har hatt noe lignende engang for mange år siden. Jobbet i en bokhandel og vi hadde en del "ræl" på tilbud. Sånn type fargerike viskelær og div småleker til barn til 5-10 kr. Så kom en kunde i kassen med masse av dette rælet og jeg skanner alt inn og slår rabatten inn og hun betaler. Så står hun der og saumfarer lappen og finner en vare som hadde skannet inn feil ift ordinærprisen. Det var snakk om om kanskje 2-3 kr for mye, greit nok at hun hadde rett i det, men hun ble bare så veldig sur og "indignert kunde" og krevde at jeg skannet alt inn på nytt og slo det på prislappen og ikke kassaprisen. Så jeg gjorde akkurat det og kunne meddele at hun skyldte meg faktisk 25 kr! Da sa hun surt "da vil jeg ikke klage lenger" og røsket til seg varene og  stakk! 

Anonymkode: fc685...3df

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 23.31):

Kunde på chat til en stor kjede:

Kunde: jeg vil vite om vare X har spesifikasjon Y.

*leter lenge på våre nettsider og leverandør/produsent sine sider. Vurderer om jeg skal henvise kunde til å ta direkte kontakt med leverandør slik rutine er, eller sjekke for han*

 

Meg: beklager, dette var ikke så lett å finne, verken vi eller leverandør har dette tilgjengelig men jeg sjekket dette opp med produsent nå, og om jeg får din email kan jeg sende deg detaljene med en gang jeg får de.

Kunde: det er så dårlig at dere ikke har alle detaljene ute det gjør det så vanskelig for oss som forbrukere 

*jeg begynner skrive en høflig melding om at vi prøver så godt vi kan å oppdatere alle våre tusenvis produkter og beklager at....*

Kunde: dette er DÅRLIG KUNDESERVICE! Forferdelig SKUFFENDE! 
 

Meg: jeg beklager at jeg vi ikke hadde denne informasjonen tilgjengelig, men jeg har tatt kontakt med produsent nå og vil oppdatere deg så fort som mulig. Er det noe annet jeg kunne gjort for å gjøre din kundeopplevelse bedre i dag?

 

Stille fra kunde. Heeelt stille.

Anonymkode: 4221c...72e

Jeg har sittet på kundeservice før i tiden, før chat var vanlig. Og selv nå, når man bare kan ghoste personen i chatten, er jeg som kunde opptatt av å avslutte på en hyggelig måte. Selv om jeg ikke fikk løst problemet mitt eller fikk svar på det jeg lurte på, så takker jeg for hjelpen og ønsker en god dag.

Takes one to know one, regner jeg med.

Endret av Maayaaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne episoden opplevde jeg tidlig på dagen 16.mai. Alle skulle da handle til 17.mai. Jeg var selv kunde. 

Det var i ferskvaredisken på en stor butikk. Alle som skulle ha varer måtte trekke kølapp, køen strakk seg langt ut, men 5-10 av kundene som kom først hadde ikke oppdaget at de måtte trekke kølapp. Derfor gikk de siste kundene som kom først i køen, fordi de hadde trukket kølapp. Det ble straks dårlig stemning da ei dame i 50-årene som ikke hadde ventet særlig lenge fikk betjening før mannen i samme alder som hadde ventet mye lenger. 

Han snudde seg til mannen bak seg, og sa: « Jævla hurpe» om kvinnen som gikk foran han. Da trodde jeg at jeg skulle knekke sammen. 

Anonymkode: 04e19...d5f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har jobbet i en butikk i mange år og hatt mange rare/snåle/ufine kunder, til og med fått sparken av en megasint kunde (foran min egen sjef til og med!) men aldri følt meg "truet" før denne hendelsen. Den høres egentlig veldig komisk ut og litt sånn "skjult kamera" og jeg hadde sikkert skrevet det på dårlige sosiale antennaer hvis ikke kunden hadde vært så aggressiv og ubehagelig. Det var liksom ikke morsomt i det hele tatt og jeg følte meg utrygg. Dette skjedde en rolig dag på jobben like etter lunsj, når to "kjekke og pent kledde karer" i 30-årene kommer hvor jeg står og rydder i varer og samtalen gikk ca slik:

 

Kunde 1: Er du ledig? Jeg trenger hjelp.

Jeg: Ja, selvfølgelig. Hva kan jeg hjelpe deg med? 

Kunde 1: Jeg prøver å finne konen min, har du sett henne? 

Jeg: Eh... konen din? 

Kunde 1: Vi avtalte å møtes her, hun er omtrent like høy som deg og har brunt hår. Har du sett henne?

Jeg: Nei, jeg har ikke sett henne. 

Kunde 1 (stirrer på meg): Du har ikke sett henne? 

Jeg: Nei, jeg har ikke sett henne.

Kunde 1: Hun er omtrent like høy som deg, brunt hår... Er du sikker på at du ikke har sett henne? 

Jeg: Beklager, men nei, jeg har ikke sett henne... 

Kunde 1 (i skeptisk tone): Seriøst?? Du har ikke sett henne? 

Jeg: Nei

Kunde 1: Jeg snakket med henne for bare en time siden og hun SA at hun skulle treffe meg her. 

Jeg: OK...

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du HELT sikker på at du ikke har sett henne? Hun SA hun skulle komme hit. 

Jeg: Nei, som jeg har allerede sagt, så har jeg ikke sett noen i dag som passer til hennes beskrivelse.

Kunde 1 (i en aggressiv og sint tone): Faen i helvete... 🤬 Hun SA hun skulle komme hit, så HVOR er hun?? Du MÅ ha sett henne, omtrent like høy som deg, brunt hår... (stirrer på meg)

Kunde 2 følger med, men holder avstand og sier ingenting og det føltes nesten litt som han var ikke akkurat redd, men forsiktig rundt kunde 1. 

På dette tidspunktet begynner jeg å føle meg veldig ubekvem, kunden har et veldig intens og ubehagelig blikk og aggressiv tone og har meg attpåtil  "innesperret" i et stille hjørne hvor det er hverken andre kunder eller kollegaer synlige. 

Jeg: Nei, dessverre, så har jeg ikke sett henne. 

Kunde 1: Vel, hvorfor ville hun sagt til meg å møte henne her hvis hun ikke er her? 

Jeg (i håpet om at han bare GÅR): Det vet jeg ikke, kanskje noen av mine kollegaer har sett henne? Du kan jo prøve å høre med de...

Kunde 1 (glor på meg): Hun sa at hun skulle være her om 20 minutter, det var for en halvtime siden. Hvorfor ville hun sagt det til meg, hvis hun ikke skulle komme hit? Det tar ikke 20 min å gå hit fra *annet sted* (ser på kunde 2 som nikker i enighet).

Jeg: Vel, hvis du snakker til henne i denne tonen, skjønner jeg godt at hun lyver om hvor hun er... 

Neida, turte ikke si det, istedet -->

Jeg: Det er umulig for meg å vite, kanskje du bør prøve å ringe henne? 

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du SIKKER på at du har ikke sett henne?

Jeg: Nei! Jeg har ikke sett henne! 

Her var det like før jeg truet med å ringe vekterne, men heldigvis dro de ikke så lenge etter. Tipper at det hele  varte i maks 10 minutter, men føltes som en evighet, jeg trodde han skulle aldri gi seg. Og det første jeg gjorde når de gikk, var å skynde meg i "trygghet" hvor det var andre mennesker!  (Litt senere om dagen kom faktisk en dame innom som passet til beskrivelsen, en kollega nevnte senere at hun hadde oppført seg veldig fjernt. Men om det var kona vet jeg ikke!)

 

Anonymkode: fc685...3df

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 21.51):

Jeg har jobbet i en butikk i mange år og hatt mange rare/snåle/ufine kunder, til og med fått sparken av en megasint kunde (foran min egen sjef til og med!) men aldri følt meg "truet" før denne hendelsen. Den høres egentlig veldig komisk ut og litt sånn "skjult kamera" og jeg hadde sikkert skrevet det på dårlige sosiale antennaer hvis ikke kunden hadde vært så aggressiv og ubehagelig. Det var liksom ikke morsomt i det hele tatt og jeg følte meg utrygg. Dette skjedde en rolig dag på jobben like etter lunsj, når to "kjekke og pent kledde karer" i 30-årene kommer hvor jeg står og rydder i varer og samtalen gikk ca slik:

 

Kunde 1: Er du ledig? Jeg trenger hjelp.

Jeg: Ja, selvfølgelig. Hva kan jeg hjelpe deg med? 

Kunde 1: Jeg prøver å finne konen min, har du sett henne? 

Jeg: Eh... konen din? 

Kunde 1: Vi avtalte å møtes her, hun er omtrent like høy som deg og har brunt hår. Har du sett henne?

Jeg: Nei, jeg har ikke sett henne. 

Kunde 1 (stirrer på meg): Du har ikke sett henne? 

Jeg: Nei, jeg har ikke sett henne.

Kunde 1: Hun er omtrent like høy som deg, brunt hår... Er du sikker på at du ikke har sett henne? 

Jeg: Beklager, men nei, jeg har ikke sett henne... 

Kunde 1 (i skeptisk tone): Seriøst?? Du har ikke sett henne? 

Jeg: Nei

Kunde 1: Jeg snakket med henne for bare en time siden og hun SA at hun skulle treffe meg her. 

Jeg: OK...

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du HELT sikker på at du ikke har sett henne? Hun SA hun skulle komme hit. 

Jeg: Nei, som jeg har allerede sagt, så har jeg ikke sett noen i dag som passer til hennes beskrivelse.

Kunde 1 (i en aggressiv og sint tone): Faen i helvete... 🤬 Hun SA hun skulle komme hit, så HVOR er hun?? Du MÅ ha sett henne, omtrent like høy som deg, brunt hår... (stirrer på meg)

Kunde 2 følger med, men holder avstand og sier ingenting og det føltes nesten litt som han var ikke akkurat redd, men forsiktig rundt kunde 1. 

På dette tidspunktet begynner jeg å føle meg veldig ubekvem, kunden har et veldig intens og ubehagelig blikk og aggressiv tone og har meg attpåtil  "innesperret" i et stille hjørne hvor det er hverken andre kunder eller kollegaer synlige. 

Jeg: Nei, dessverre, så har jeg ikke sett henne. 

Kunde 1: Vel, hvorfor ville hun sagt til meg å møte henne her hvis hun ikke er her? 

Jeg (i håpet om at han bare GÅR): Det vet jeg ikke, kanskje noen av mine kollegaer har sett henne? Du kan jo prøve å høre med de...

Kunde 1 (glor på meg): Hun sa at hun skulle være her om 20 minutter, det var for en halvtime siden. Hvorfor ville hun sagt det til meg, hvis hun ikke skulle komme hit? Det tar ikke 20 min å gå hit fra *annet sted* (ser på kunde 2 som nikker i enighet).

Jeg: Vel, hvis du snakker til henne i denne tonen, skjønner jeg godt at hun lyver om hvor hun er... 

Neida, turte ikke si det, istedet -->

Jeg: Det er umulig for meg å vite, kanskje du bør prøve å ringe henne? 

Kunde 1 (stirrer på meg): Er du SIKKER på at du har ikke sett henne?

Jeg: Nei! Jeg har ikke sett henne! 

Her var det like før jeg truet med å ringe vekterne, men heldigvis dro de ikke så lenge etter. Tipper at det hele  varte i maks 10 minutter, men føltes som en evighet, jeg trodde han skulle aldri gi seg. Og det første jeg gjorde når de gikk, var å skynde meg i "trygghet" hvor det var andre mennesker!  (Litt senere om dagen kom faktisk en dame innom som passet til beskrivelsen, en kollega nevnte senere at hun hadde oppført seg veldig fjernt. Men om det var kona vet jeg ikke!)

 

Anonymkode: fc685...3df

Huff. Er du sikker på at ikke kunde nr 1 gjorde dette som en avledningsmanøver mens kunde nr. 2 stjal noe? 

 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 19.12):

Hadde en gjest som spurte meg om det var nøtter i kaken. 

er det nøtter i denne sjokoladekaken?

Nei det er ikke nøtter i denne kaken.

Men jeg er allergisk, er det nøtter i denne kaken? kan dere ikke sette opp et allergi skilt?

Nei det er ikke det, og skiltet står rett ved siden av kaken der. 

Kan du virkelig ikke svare meg? kan jeg få snakke med en kokk?

Jeg er en kokk. 

Kan jeg få snakke med noen andre som faktisk vet hva de snakker om?

Jeg gikk og hentet sjefen min som sto noen meter unna.

Er det nøtter i denne kaken her?

sjefen: Nei det skal det ikke være, Han ser på meg Hadde du i nøtter når du bakte denne kaken.

Nei jeg hadde ikke nøtter i denne kaken.

Gjesten: da bare dropper jeg å spise kaken da siden ingen kan svare meg om det er nøtter i den...

2 dager etter fikk vi en klage på mail fra gjesten, Useriøse kokker som ikke kan svare på enkle allergi spørsmål. :vetikke:

 

Anonymkode: 027ce...4da

Haha! Verste er at jeg er ikke overrasket. Mange ganger har jeg omtrent hatt den samme samtalen med kunder selv, og hver gang står jeg bare og klør meg i hodet og lurer på hva i alle dager de ikke forstod. 
 

Anonymkode: 0c868...192

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 18.55):

Manne Karen... 

Anonymkode: de358...383

Altså, karen 😄

Anonymkode: fc685...3df

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...