Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest MyzTeri
Skrevet (endret)

Jeg har jobbet hele livet i servicebransjen.

Jobbet i ett museum en gang, og jeg tror jeg hver helg hadde mye lengre åpent enn det jeg fikk betalt for. Spesielt i sommersesongen. Det hadde seg også sånn at vi fikk bonusbetalt på salg, og ingen skjønte helt hvorfor jeg hadde 3-4ganger større salg enn de andre ansatte. Det var fordi det var kjent blant guider og turistbyråer at jeg ville åpne døra for folk. En gang hadde jeg stengt døra etter en lang lørdag alene uten å ha spist eller tisset på nesten 10 timer, hadde bretta opp kjolen i butikken og var på fullfart inn på toalettet for å tisse når jeg ser 3 busslast med japanere komme. Unødvendig å si at trusa kom fort på baken og jeg sprang i firsprang for å åpne døra. Jeg hadde, som mange andre, tatt oppgjør i tiden før stengetid når det begynte å tommes for folk og kassa var oppgjort. Solgte for nesten 50k den ettermiddagen - det tok meg riktignok en time ekstra jeg ikke fikk betalt for og dessuten ble jeg fri noen for varer til dagen etterpå, hehe. Kansellerte bare oppgjøret og tok ett nytt.

Endret av MyzTeri
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 5/21/2019 at 10:39 AM, Anwa said:

Jeg jobbet i lekebutikk og bor i en havneby. Rundt stengetid var det et par piker rundt og kikket i butikken som småbarn ofte gjør, ikke noe uvanlig med det. Men så kommer to lettere berusede sjømenn inn i butikken av utenlandsk opprinnelse. Heller ikke uvanlig, og så lenge de oppfører seg er det ikke noe problem. (Her er det snakk om lettere beruset, og de kommer som regel innom rundt stengetid, så ikke ofte det er noen andre i butikken. Disse kundene punger ofte ut med tusenvis av kroner på en gang også, så sjefen mente det ikke var noen vi skulle umiddelbart vise bort)

Men en av disse karene fant det for godt å begynne og snakke til en av disse småpikene på kanskje 9-10 år. Jeg vet ikke om det var jeg som bare leste situasjonen i en negativ forstand, men det tok meg ca ett sekund fra han begynte å prate til henne før jeg var der og ba han forlate butikken. Han lot som han ikke gjorde noe som helst, men jeg var krass nok til at det ikke ble noe særlig krangling av det.

Kan godt hende han ikke hadde vonde intensjoner, men å nærme seg ett fremmed barn når du selv er beruset og dere ikke har et felles språk virket ikke som noe barn ville sett på som en komfortabel situasjon.

Det syns jeg virker helt fair. I slike situasjoner skal man alltid sette tryggheten til barnet før følelsene til en voksen mann!

• Liker 18
Skrevet

HVA er greia med at kunder stapper inn kortet og begynner å taste koden før jeg i det hele tatt er HALVVEIS i å scanne inn varene og stille spørsmål? (trenger du pose, medlem i kundeklubb osv osv)....

Så prøver jeg å si at de må vente litt til - men de står bare der med nesa ned i tastene og HØRER IKKE ETTER OG SÅ BLIR DE OVERRAKSET OVER AT TERMINALEN LAGER EN UVANT LYD og jeg står der og bare "ja, hehe, jeg er ikke ferdig enda, det nytter ikke taste kode før je......" "HJEEEEEELP hallo hvorfor fungerer ikke terminalen deres!!!"

Altså helt seriøst. er det så HIMLA vanskelig å høre etter.

:bond: 

snart ferdig.

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2019 den 15.56, MyzTeri skrev:

Jeg har jobbet hele livet i servicebransjen.

Jobbet i ett museum en gang, og jeg tror jeg hver helg hadde mye lengre åpent enn det jeg fikk betalt for. Spesielt i sommersesongen. Det hadde seg også sånn at vi fikk bonusbetalt på salg, og ingen skjønte helt hvorfor jeg hadde 3-4ganger større salg enn de andre ansatte. Det var fordi det var kjent blant guider og turistbyråer at jeg ville åpne døra for folk. En gang hadde jeg stengt døra etter en lang lørdag alene uten å ha spist eller tisset på nesten 10 timer, hadde bretta opp kjolen i butikken og var på fullfart inn på toalettet for å tisse når jeg ser 3 busslast med japanere komme. Unødvendig å si at trusa kom fort på baken og jeg sprang i firsprang for å åpne døra. Jeg hadde, som mange andre, tatt oppgjør i tiden før stengetid når det begynte å tommes for folk og kassa var oppgjort. Solgte for nesten 50k den ettermiddagen - det tok meg riktignok en time ekstra jeg ikke fikk betalt for og dessuten ble jeg fri noen for varer til dagen etterpå, hehe. Kansellerte bare oppgjøret og tok ett nytt.

Men hva hadde dette med dumme ting kunder sier å gjøre? Høres jo ut som om du synes det var helt greit at det kom tre busslass etter stengetid. 

Anonymkode: 0c868...192

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2019 den 5.38, AnonymBruker skrev:

Nå sa ikke denne kunden noe, men det hun gjorde var meget spesielt.

Jeg var innom en stor matbutikk, det var lørdag og masse kunder. I store glassmontre ligger det forskjellige bakervarer, og jeg tenkte kjøpe rundstykker. Ved siden av meg står det en strøken dame i 40-årene som plukker fylte smultboller i en pose. En av bollene faller ned på gulvet, damen bøyer seg elegant ned og plukker opp smultbollen, nå full av skitt og støv fra et gulv der hundrevis av mennesker har tråkket rundt, og plasserer den pent tilbake sammen med de andre bakervarene, før hun skynder seg videre.

Anonymkode: aa350...1c9

fyfaen..... 

Anonymkode: ec11e...fcb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Altså helt seriøst. er det så HIMLA vanskelig å høre etter.

Ja, det er nok det. Folk kan ikke lese heller – oppfatter halvparten av et innlegg på Kg, gjetter seg til resten og og taster i veg.

Anonymkode: 2cc52...131

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo ut som om du synes det var helt greit at det kom tre busslass etter stengetid. 

Ja selvfølgelig er det – ikke bare greit – men gledelig både at museet får stort besøk, stort salg og at den ansatte får stor bonus. Arbeidsstolthet, kalles det visst. Arbeidsglede er et annet ord, og den gleden dreier seg ikke om å få stengt sjappa tidligst mulig og skynde seg hjem.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Vox_populi skrev:

Ja selvfølgelig er det – ikke bare greit – men gledelig både at museet får stort besøk, stort salg og at den ansatte får stor bonus. Arbeidsstolthet, kalles det visst. Arbeidsglede er et annet ord, og den gleden dreier seg ikke om å få stengt sjappa tidligst mulig og skynde seg hjem.

Helt enig. Poenget var nok hva dette innlegget hadde å gjøre i denne tråden som omhandler dumme ting kunder sier?

Anonymkode: 5701e...dc8

• Liker 31
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Poenget var nok hva dette innlegget hadde å gjøre i denne tråden som omhandler dumme ting kunder sier?

Anonymkode: 5701e...dc8

Det var vel et svar til et tidligere innlegg i tråden om kunder som ikke klarer å dra rumpen sin ut av butikken minutter over stengetid. Hadde kanskje passet bedre i en annen tråd, men det får nå bare være :Nikke:  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Personen som så gladlig hjalp disse busslastene fikk jo bonus for salg, altså på sett og vis ekstra betalt arbeid som også var frivillig. Hadde vel ikke noe med yrkesstolthet å gjøre akkurat og ikke så bra innlegg i diskusjonen om at folk med fast arbeidstid og lønn etter det gjerne vil hjem når butikken stenger (som er helt naturlig).

Anonymkode: de68c...138

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er like rart hver gang kunder aggressivt spytter ut anklager vedrørende priser og sammenligner prisene med klær i andre land 🙈😅

hallo kjære kunde, det er dyrt å drive i Norge. Det er ekstremt dyrt å leie butikk-lokale for eksempel. 

Feks - hvor mye av den 56 kr dyre kaffen tror du kafeen sitter igjen med ? Store deler går til HUSLEIE, innkjøp, frakt , lønninger og ikke minst skatt. Vær så snill å forstå dette da 🙈😅😅

butikk-lokaler er helt sinnsykt dyre. Utleierne graver sin egen grav- snart har ingen råd til å drive noe som helst pga sinnsyke utleiepriser 

Anonymkode: 8abb3...e33

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2018 den 1.41, Cottonball skrev:

I dag var jeg kunde. Var på Lindex og hadde funnet meg en skjorte. Gikk til kassa og der sto det tre damer med barnevogner og unger som tydeligvis var lei av dagens shopping. Hun ene sto ikke i køen, men et lite stykke bortenfor køen og så på noen tilbudsvarer ved siden av kassa, så når kassa ble ledig gikk jeg frem med skjorta mi, for så å bli avbrutt av denne dama som hadde tittet på salgsvarer. "Jeg skal betale!" Så satte hun barnevogna forran meg, og gikk tilbake til disse salgsvarene for å kikke mer på de. Hun la ikke varer på disken etter at hun hadde sperra for meg heller. Jeg hadde vert ferdig med å betale skjorta mi for lengst på den tiden hun brukte på å kikke 😣 ugh. På en rolig dag hadde jeg ikke blitt irritert, men det var lørdag ettermiddag med MASSE folk på senteret,  og jeg var lei 😂

Jeg kan ikke fatte at ikke ekspeditøren sa noe i dette tilfellet? :klo:

Anonymkode: f20c3...216

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fatte at ikke ekspeditøren sa noe i dette tilfellet? :klo:

Anonymkode: f20c3...216

Jeg hadde bare flytta vogna og sagt 'jeg er klar til å betale, det er ikke du, ergo kan du ikke blokkere kassa'.

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2019 den 6.51, Sofus21 skrev:

De fantastiske kundene som legger igjen matrestene sine rundt i butikken.. 

Meg: Ehm.. Unnskyld, men jeg tror du glemte den halvspise burgeren din bak de pottene i den hylla der 😊

Har ikke tall på hvor mye søppel jeg har plukka opp etter kunder. Altså... Spørr meg heller om jeg har ei søppel bak kassa!!! Selvsagt skal du få lov til å kaste søpla de der! 

For ikke å glemme porsjonsposer med snus eller brukt tyggis. 

Anonymkode: df750...f4e

• Liker 5
Skrevet
På 5.6.2019 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare flytta vogna og sagt 'jeg er klar til å betale, det er ikke du, ergo kan du ikke blokkere kassa'.

Anonymkode: 3e488...a3b

Opplevde noe lignende. Var på en meny- butikk. En av våre stortingsrepresentanter satte tomme kurven sin i køen og gikk rundt i butikken og hentet varer. En dame påpekte at det kunne hun ikke gjøre, men fikk bare frekt svar tilbake. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg havnet bak en kunde som hadde allverden med tid. Da han hadde lempet alle varene på båndet gikk han for å sortere varene kassamannen hadde scannet ferdig. Slik holdt han på også når alle varene var ferdigscannet. Alt ble sortert, og deretter pakket. Saaakte og nøye. Det var tydelig at alt måtte komme på rett plass. Slik holdt han på helt til kassamannen måtte be han om å komme for å betale for varene sine. "Jeg kommer straks, skal bare pakke ferdig denne posen først." Kassamannen gadd tydeligvis ikke vente, så han fikk satt salget på vent før han scannet mine varer. Da fikk mannen fart på seg og skyndte seg til kassa for å scanne coop-kortet sitt! Også begynner kassamannen å forklare at han valgte å ta meg siden mannen brukte for lang tid. "Det går helt fint. Jeg skyndte meg bare for å få bonusen hennes. Hehe".

Stor takk til kunden  bak meg i køen som svarte mannen med at hvis han hadde visst at det var noen ører som skulle til for at han fikk fart på seg, så skulle han ha tilbudt han ei hel krone. 😄 Og til kassamannen som passe irritert kom med ei lang forklaring om at butikken ikke tillater at kunder prøver å tillure seg andres coop-bonus.

Han var ikke særlig høy i hatten der han sto med kortet i hånda og ventet på at kassamannen skulle bli ferdig og la ham få betale. 

Anonymkode: 39f55...e40

• Liker 39
Gjest LaptopPute
Skrevet
14 hours ago, Sola de said:

Opplevde noe lignende. Var på en meny- butikk. En av våre stortingsrepresentanter satte tomme kurven sin i køen og gikk rundt i butikken og hentet varer. En dame påpekte at det kunne hun ikke gjøre, men fikk bare frekt svar tilbake. 

Åååh si hvem det var da.

Skrevet
7 timer siden, LaptopPute skrev:

Åååh si hvem det var da.

Hun er frp- politiker.  

• Liker 3
Gjest LaptopPute
Skrevet
1 hour ago, Sola de said:

Hun er frp- politiker.  

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...