Nuka Skrevet 15. november 2018 #12721 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg var en dum kunde i går. Ikke frekk eller respektløs, men korttenkt. Skulle regne kjøpe gave og regne pris og for første gang på lenge gjorde jeg det i hodet. Kom fram til 190,- og tenkte det var greit da det var 197,- på kortet jeg hadde fått med meg. Damen bak kassa slo inn, spurte om jeg skulle ha pose og fikk ja takk til svar. "Det blir 202 kroner" skvetter litt, "hæ?" Hun smiler "202 kroner" jeg blir rød "øh, oi. Beklager, jeg regna i hodet og bomma visst litt.. kan jeg betale med to kort eller vil du helst ha kort og kontant da? Det er ikke nok på det ene kortet så beklager altså!" Hun smiler nå fortsatt og svarer at to kort går fint, men litt pinlig blir det jo. Fikk med kortet til svigermor og det var visst da plassert innpakningspapir sammen selv om prisen varierte med 5,- 😅 jeg takket og sa hade bra og fikk et smil i retur. Lurer på hvor mange sånne episoder det er der ute, jeg er ikke så dårlig på hoderegning, men går som regel med kalkulator for sikkerhets skyld 😁😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #12722 Del Skrevet 16. november 2018 Hva er det med kunder som truer med at de ikke kommer tilbake fordi de ikke får det akkurat som de vil. Prøver å pakke denne inn litt i og med at jeg redd for å bli gjenkjent. Hadde en kunde som fikk tilbud om nye varer, men det var ikke tale om for de skulle til redusert pris. Sier at kunden kan komme tilbake når h*n har tid til å vente på nye varer (snakk om 10 min), men da kunne jeg bare glemme at h*n kom tilbake. I og med at det var en liten sum på noen varer så ga jeg etter (angrer, men er redd sjefen hadde ment det var unødvendig diskusjon). For sjefen er det viktigste å holde kundene der, men jeg synes ikke det er fair til enhver pris. Noen ganger går det litt på prinsipp også! Dessverre er vi ikke helt enig der, så må bare la ting gå.. Har flere historier på lur utover julesesongen. Blir vel sikkert noen med tanke på innpakking og greier utover. Anonymkode: ffdcd...054 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 17. november 2018 #12723 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) På 21.8.2018 den 9.16, Sphynx skrev: Hadde noen kunder som kjøpte en god del vibratorer og undertøy. Litt mer enn hva jeg antok de ville tatt seg råd til (jeg vet, burde ikke dømme, men du vet når du har noen kunder som ser typisk litt gjerrig ut, eller som kanskje burde bruke pengene på noe annet... Som mat eller såpe? Eller som prioriterer å bruke penger på ulovlige stoffer ). Unasett, de handler overraskende mye og er ikke veldig nøye på hva ting koster. De tar alt jeg anbefaler og sier de skal kose seg på Oslo tur i helga (dette var en fredag). Dagen etter får min kollega en massiv retur. Fra disse folka. De har rett og slett ødelagt meste parten av varene og klager på at de var slik. Sånn typ, fjernkontroller knust, lokk på vibrator som er borte eller knekt av og påstår at diverse andre ting ikke lader, ikke vibrerer osv. Klager på at strømpen revnet med en gang (første gang du bruker strømper/strømpebukse eller?) og at andre klær var i feil størrelse, selvom alt er ultra-godt brukt -PÅ EN DAG-! (Hater å få vibratorer med størkna juices eller fleshlights med cum-rester på i retur. VASK DE FOR FAEN. Fra nå av tar jeg ikke imot en retur med mindre den er vasket. Hjelper ikke med 10 par gummihansker på, sykt nasty uansett!!!! Og at ikke kunden skjemmes når du i avsky holder opp vibratoren, så langt unna deg som mulig, med masse hansker?) Kollegaen min har mye å gjøre, disse folka blir forbanna for at hun er skeptisk til å ta tilbake hele returen. Og til tross for at kollegaen min tilkaller vekter, så lager disse folka et helvete i en stappfull butikk, rett før stengetid, selvfølgelig. Hadde jeg vært kollegaen min hadde jeg stått på mitt og ikke returnert en eneste vare. Altså, la oss si at de hadde kommet med en vibrator, suuuuuure, jeg hadde bytta den, trodd de var maks uheldige osv, men disse var åpenbart bare ute etter å kjøpe noe gøy til helgekosen forså å ødelegge det og håpe på pengene tilbake dagen etter. Luringer, tror de ikke folk har prøvd seg på det før??? Kollegaen min bytta noen av varene og de fikk en tilgodelapp. Haha, hos oss får man ikke penger tilbake og de ble jo selvfølgelig illsinte for at planen gikk i vask. De bodde ikke i Oslo så de kunne jo ikke bruke tilgodelappen på en stund. Og ikke hadde de tid til å handle fordi butikken var i ferd med å stenge. I morgen var det søndag og alle planene deres gikk i vask. Da får de sitte der da, men en stor tilgodelapp som kun er gyldig hos oss -uten ett eneste sexleketøy. Til den dagen de kommer tilbake, er alle ansatte obs på hvem de er (De var veldig lettkjennelige på utseende og væremåte). Da får de streng beskjed om at det blir uaktuelt å bytte noen varer som de eventuelt bruker tilgodelappen på. Men tror ikke vi ser de igjen gitt. Disse folka var nettopp innom igjen og brukte tilgodelappen sin! Jeg var kort i setningene med de og rett og slett gadd ikke gi de en eneste anbefaling eller service (Ja, jeg er litt barnslig og langsint ). De fant produkter for samme sum som tilgodelappen og når de kom til kassa med ting, åpnet jeg alt og viste de at alt fungerte. Viste fram størrelser på klær og spurte om det var riktig størrelse. De syntes det var litt rart, men sa ikke noe særlig på det. Jeg legger alt i posen, men beholder kvitteringen selv, når hun spørr om de ikke skal ha kvitteringen, så sier jeg: Alt her fungerer, alle klær er i riktig størrelse, her er det ingenting som trenger å returneres, så jeg beholder kvitteringen selv. Forventet skikkelig sinte kunder, men de bare sto og måpte i noen sekunder før hun sa ''ja, jo, skjønner hva du sikter til.'' Også gikk de. YESS! Endret 17. november 2018 av Sphynx 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #12724 Del Skrevet 17. november 2018 48 minutter siden, Sphynx skrev: Disse folka var nettopp innom igjen og brukte tilgodelappen sin! Jeg var kort i setningene med de og rett og slett gadd ikke gi de en eneste anbefaling eller service (Ja, jeg er litt barnslig og langsint ). De fant produkter for samme sum som tilgodelappen og når de kom til kassa med ting, åpnet jeg alt og viste de at alt fungerte. Viste fram størrelser på klær og spurte om det var riktig størrelse. De syntes det var litt rart, men sa ikke noe særlig på det. Jeg legger alt i posen, men beholder kvitteringen selv, når hun spørr om de ikke skal ha kvitteringen, så sier jeg: Alt her fungerer, alle klær er i riktig størrelse, her er det ingenting som trenger å returneres, så jeg beholder kvitteringen selv. Forventet skikkelig sinte kunder, men de bare sto og måpte i noen sekunder før hun sa ''ja, jo, skjønner hva du sikter til.'' Også gikk de. YESS! Har du lov til å ikke gi ut kvittering da? Anonymkode: af770...972 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 17. november 2018 #12725 Del Skrevet 17. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du lov til å ikke gi ut kvittering da? Anonymkode: af770...972 Har de lov å returnere ting de ødelegger selv? Mye lovbrudd ute å går. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #12726 Del Skrevet 17. november 2018 3 minutter siden, Sphynx skrev: Har de lov å returnere ting de ødelegger selv? Mye lovbrudd ute å går. Nei, selvsagt ikke. Det var ikke noe nedlatende eller kritisk rettet spm. Det var et genuint spm. Jeg har stor forståelse for alt det ubehagelige du må oppleve på jobb, til tross for at det blir til noen av de beste (og mest sjokkerende) historiene her inne. Det må da likevel være lov å stille et helt nøytralt spm. Anonymkode: af770...972 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 17. november 2018 #12727 Del Skrevet 17. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, selvsagt ikke. Det var ikke noe nedlatende eller kritisk rettet spm. Det var et genuint spm. Jeg har stor forståelse for alt det ubehagelige du må oppleve på jobb, til tross for at det blir til noen av de beste (og mest sjokkerende) historiene her inne. Det må da likevel være lov å stille et helt nøytralt spm. Anonymkode: af770...972 Hehe, var nok litt på hugget der ja! Beklager det! Vet faktisk ikke helt hvordan regler er rundt det, men sjefen min sier ikke noe på det iallefall 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elghund Skrevet 17. november 2018 #12728 Del Skrevet 17. november 2018 På 13.9.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg. Selv har jeg kuttet ut 'skal ha' og informerer bare om hva bestillingen er. 'Hei, en pølse i brød, takk.' Eller på Rema 'en paramount'. Jeg smiler, hilser, svarer nei takk eller ja takk til pose og kvittering og takker for handelen, siet ha-det eller god helg alt ettersom. Jeg er helt for at man skal være høflig og grei mot serviceansatte. De er mennesker og skal behandles med respekt. Like fullt skal jeg ha den pølsa/sigarettene/snusen og er det tilgjengelig har jeg rett til å kjøpe den og den ansatte plikt til å selge den. Så å spørre om jeg kan få en tilgjengelig vare er uaktuelt. Anonymkode: 3e488...a3b Den ansatte har rett til - eller vil i hvert fall ikke bli straffeforfulgt for - å slutte i jobben i dét du er i kassa. Når jeg sier 'kan jeg få' tenker jeg mest at jeg ber vedkommende rekke meg noe jeg ikke får tak i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 20. november 2018 #12729 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg brukte 8 dager på å gå igjennom hele denne tråden. Og jeg anbefaler det. Kok noen kopper kaffe og enjoy. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #12730 Del Skrevet 20. november 2018 15 minutter siden, MalloryK skrev: Jeg brukte 8 dager på å gå igjennom hele denne tråden. Og jeg anbefaler det. Kok noen kopper kaffe og enjoy. Det der var et veldig dårlig/godt råd nå i eksamenstida Anonymkode: af770...972 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevod Skrevet 20. november 2018 #12731 Del Skrevet 20. november 2018 29 minutter siden, MalloryK skrev: Jeg brukte 8 dager på å gå igjennom hele denne tråden. Og jeg anbefaler det. Kok noen kopper kaffe og enjoy. Tror du tok noe sterkere enn kaffe for å holde deg våken 192 timer i strekk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #12732 Del Skrevet 20. november 2018 Det er noen kunder som av en eller annen grunn kommer fem minutter før det stenger og blir irriterende lenge. En sånn fyr dukket opp presis hver torsdag og hver torsdag var vi ansatte irtitert over han. Men så utvidet butikken åpningstidene sine. Fyren kom som vanlig og fikk ikke det vanlige tilsnakket om at nå MÅ du virkrlig gå.. så han kom å spurte oss: skal dere ikke stenge? Det verste er at han begynte å komme to timer senere så samme problematikken dukket opp igjen. Anonymkode: a4965...9f0 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cottonball Skrevet 20. november 2018 Populært innlegg #12733 Del Skrevet 20. november 2018 Ei dame mente jeg burde få et "ansiktsløft" som ho kalte det... jeg har en føflekk på haka som buler litt, altså en "føflekkklump" om man kan kalle den det. Ho hadde altså hatt en slik selv, og fikk fjerna den såååå billig hos en lege i nærheten av butikken jeg jobber i. Ho anbefalte meg virkelig å gå til denne legen og fjerne den. Meg: "ja det er flott når det ikke koster skjorta hos legen, det er godt du er fornøyd." Hun: "ja du må gå til han altså! Så slipper du å bruke mangfoldige tusen hos andre leger!" Meg: "åja neida, jeg har ingen planer om å fjerne føflekken min. Den plager meg ikke." Hun: jo den må du fjerne. Du trenger et ansiktsløft, og det koster jo ikke noe! Meg: takk for tipset, men jeg klarer meg helt fint. Hun: jo du må! Det blir ikke arr en gang, han er så flink! Slik holdt hun det gående helt til det kom andre kunder for å betale varene sine. Dette er andre gangen ho prøver å overtale meg 😅 ... En annen historie når jeg først er så godt i gang med utseendet mitt. Rundt halloween tidene var ei mor og hennes sønn innom meg for å handle litt. Sønn: mamma, dama i kassa ser ut som en heks! Moren: ja det har du rett i! Ho mangler jo bare hatten så er ho komplett! Meg: ??? Altså, jeg er 27 år gammel, og føler jeg ser ganske decent og normal ut. Hva skjer? 😂 sønnen er forsåvidt tilgitt. Lille gutten var sikkert hyped på halloween, og babla i vei, men i slike tilfeller skal vel foreldre si: "du, sånt kan vi ikke si til folk" eller? 😅 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #12734 Del Skrevet 21. november 2018 8 timer siden, Cottonball skrev: Ei dame mente jeg burde få et "ansiktsløft" som ho kalte det... jeg har en føflekk på haka som buler litt, altså en "føflekkklump" om man kan kalle den det. Ho hadde altså hatt en slik selv, og fikk fjerna den såååå billig hos en lege i nærheten av butikken jeg jobber i. Ho anbefalte meg virkelig å gå til denne legen og fjerne den. Meg: "ja det er flott når det ikke koster skjorta hos legen, det er godt du er fornøyd." Hun: "ja du må gå til han altså! Så slipper du å bruke mangfoldige tusen hos andre leger!" Meg: "åja neida, jeg har ingen planer om å fjerne føflekken min. Den plager meg ikke." Hun: jo den må du fjerne. Du trenger et ansiktsløft, og det koster jo ikke noe! Meg: takk for tipset, men jeg klarer meg helt fint. Hun: jo du må! Det blir ikke arr en gang, han er så flink! Slik holdt hun det gående helt til det kom andre kunder for å betale varene sine. Dette er andre gangen ho prøver å overtale meg 😅 ... En annen historie når jeg først er så godt i gang med utseendet mitt. Rundt halloween tidene var ei mor og hennes sønn innom meg for å handle litt. Sønn: mamma, dama i kassa ser ut som en heks! Moren: ja det har du rett i! Ho mangler jo bare hatten så er ho komplett! Meg: ??? Altså, jeg er 27 år gammel, og føler jeg ser ganske decent og normal ut. Hva skjer? 😂 sønnen er forsåvidt tilgitt. Lille gutten var sikkert hyped på halloween, og babla i vei, men i slike tilfeller skal vel foreldre si: "du, sånt kan vi ikke si til folk" eller? 😅 Fy fader så frekt. Anonymkode: a6878...2bb 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 24. november 2018 #12735 Del Skrevet 24. november 2018 På 20.11.2018 den 23.44, Cottonball skrev: Ei dame mente jeg burde få et "ansiktsløft" som ho kalte det... jeg har en føflekk på haka som buler litt, altså en "føflekkklump" om man kan kalle den det. Ho hadde altså hatt en slik selv, og fikk fjerna den såååå billig hos en lege i nærheten av butikken jeg jobber i. Ho anbefalte meg virkelig å gå til denne legen og fjerne den. Meg: "ja det er flott når det ikke koster skjorta hos legen, det er godt du er fornøyd." Hun: "ja du må gå til han altså! Så slipper du å bruke mangfoldige tusen hos andre leger!" Meg: "åja neida, jeg har ingen planer om å fjerne føflekken min. Den plager meg ikke." Hun: jo den må du fjerne. Du trenger et ansiktsløft, og det koster jo ikke noe! Meg: takk for tipset, men jeg klarer meg helt fint. Hun: jo du må! Det blir ikke arr en gang, han er så flink! Slik holdt hun det gående helt til det kom andre kunder for å betale varene sine. Dette er andre gangen ho prøver å overtale meg 😅 ... En annen historie når jeg først er så godt i gang med utseendet mitt. Rundt halloween tidene var ei mor og hennes sønn innom meg for å handle litt. Sønn: mamma, dama i kassa ser ut som en heks! Moren: ja det har du rett i! Ho mangler jo bare hatten så er ho komplett! Meg: ??? Altså, jeg er 27 år gammel, og føler jeg ser ganske decent og normal ut. Hva skjer? 😂 sønnen er forsåvidt tilgitt. Lille gutten var sikkert hyped på halloween, og babla i vei, men i slike tilfeller skal vel foreldre si: "du, sånt kan vi ikke si til folk" eller? 😅 I det siste tilfellet tror jeg faktisk at jeg hadde tatt av ekspeditørmaska og sagt hva privatpersonen jeg egentlig mente om en sånn kommentar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 24. november 2018 #12736 Del Skrevet 24. november 2018 En julaften for noen år siden, kommer det løpende en kunde 10 minutter etter stengetid og jeg var i ferd med å ta ned gitteret. Oppgjør og alt var tatt, og jeg gledet meg til å kunne ta noen dager med velfortjent fri. Det er ingen hemmelighet at det er rovdrift på butikkansatte i desember... Denne kunden begynner med å rope at jeg ikke kunne stenge da han måtte ha en bestemt vare. Jeg forklarte at det kunne han ikke få, jeg hadde stengt, og tatt oppgjør og det er ikke sånn at jeg bare kan koble opp alt igjen for hans skyld. Han kjeftet og brukte seg, jeg hadde ødelagt julefeiringen for hele familien hans om han ikke fikk kjøpe den varen. Da kjente jeg at jeg ble skikkelig irritert og svarte « Vet du, vi har hatt to salgsdager med nattåpent, 8 dager med langåpent i tillegg til utvidet åpningstid på lørdag og søndagsåpent. At du ikke har fått kjøpt denne varen før, er ikke mitt problem! Du har hatt mange muligheter.» da fyren svarte at han egentlig hadde bestilt den på nett, men at den ikke hadde kommet i tide, snudde jeg meg og gikk derfra..... 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #12737 Del Skrevet 25. november 2018 På 15.11.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev: Fy faen så mye rart som finnes der ute 😮 Må bare si at jeg som kunde, oppfører meg i butikker 😂 Hvis telefonen ringer og jeg blir ekspedert, tar jeg den selvfølgelig ikke. Det ser jeg på som utrolig uhøflig overfor den ansatte. Jeg smiler og sier hei når jeg kommer frem til kassen. Jeg sier "ha det bra", når jeg går derfra. Hvis jeg ønsker å få noe pakket inn, spør jeg på en hyggelig måte om de har mulighet til å gjøre dette for meg. Hvis de har mye å gjøre og sier nei, da er det helt ok! Ingen selvfølge at dem skal gjøre det i mitt hode. Jeg blir seriøst sjokkert over å lese enkelte historier her inne. Hva f**n feiler det folk?! Når ble vanlig høflighet en mangelvare? Det er så sykt respektløst at jeg har ikke ord! Og hvis butikken er stengt, går man ikke inn for å se på varer! Når porten inn til butikken er halvveis nede, da sier det seg selv at man ikke kryper under den! Folk!! 😡 Anonymkode: bd5d9...5d7 Det er heldigvis ikke mangelvare! Jeg har jobbet i butikk i 17 år, og for min del går det langt mellom historiene som ville vært denne tråden verdig. De aller aller fleste opptrer høflig i butikken. Men det finnes unntak, og de er jo samlet på ett sted her. Anonymkode: 8e596...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #12738 Del Skrevet 25. november 2018 På 5.10.2018 den 15.56, AnonymBruker skrev: Meg: "Det blir 51 kroner :)" Kunde: *Gir meg 50* Meg: "Jeg må ha en krone til takk :)" Kunde: "Jeg har bare ti.." Meg: Ja, men det går fint :)" Kunde: *Ser dumt på meg* Meg: "Jeg kan ta tieren jeg så får du tilbake veksel" Kunde: "Ja, men jeg har ikke en krone" Meg: *Tar imot tieren og gir tilbake ni kroner* Jeg skjønte ikke helt hva som var greia. Det virka ikke som om at hun forstod at om hun gav meg tieren så skulle hun få tilbake penger.. Jeg jobber i kantine og vi har salatbar som det går mye av. Når jeg står i kassa og det er kø er det ofte at jeg tar salaten til neste kunde bare for å veie den før kunden jeg holder på med er ferdig. Sånn at det skal gå fortere. Noen ganger får folk fullstendig panikk fordi de tror at jeg ikke forstår hvem salaten hører til. "DEN DER VAR IKKE MIN!!" "JEG SKAL IKKE BETALE FOR DEN DER!" Eller så står de bare der og ser fullstendig sjokkskadet og paniske ut. Anonymkode: b89ea...30e Egentlig synes jeg det der er en uting av den som står i kassen. Folk bør forvente såpass service, at den bak kassen gjør seg ferdig med kunden den behandler, før den begynner å veie nestemanns mat. Selv om det går noe tregere. Anonymkode: 4f8c9...b19 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #12739 Del Skrevet 25. november 2018 Følte meg litt som en dum kunde når jeg kom i butikken 23:58 for å kjøpe noe. Butikken er åpen fra 06:00 til 00:00. Men når jeg sto i kassa å så alle som gikk å tassa rundt i butikken med handlevogn ble jeg litt sjokkert 😱 skal sies at jeg var ute igjen av butikken 23:59🙊 var veldig rask i butikken Anonymkode: 4cc97...199 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. november 2018 #12740 Del Skrevet 25. november 2018 (endret) Vi har åpent kjøp i 2 uker, men det gjelder ikke salgsvarer, bl.a Kunde hisser seg opp for at jeg ikke vil gi henne penger tilbake på en salgsvare. Ikke godtok hun tilgodelapp og ikke godtok hun å få bytte i noe annet. For å avslutte diskusjonen ber jeg henne lese på kvitteringen. Kunde: BYTTES INNEN 2 UKER... (Ser triumferende på meg) Meg: Les hele setningen.. Kunde: Leser hele setningen hvor det står at åpent kjøp ikke gjelder salgsvarer... Stormer deretter rasende ut. Endret 25. november 2018 av The Kitten 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå