Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

7 timer siden, MarianneE skrev:

Det kom en dame igår som ville bytte en størrelse opp, det var ikke noe problem men jeg trengte kvitteringen. Den hadde hun ikke med. Jeg sa at om hun kan si meg hvilken dag hun var hos oss så kan jeg finne kvitteringen på kassa. 

Damen sa at hun kanskje var der for tre uker siden, kanskje to? Så om jeg kunne gå gjennom alle salg fra uke 40 og 41 så hadde det vært fint asså.  Det gjorde jeg ikke, til damens store overraskelse. Derimot oppfordret jeg henne til å se på kontoutskriften i nettbanken for å finne datoen der. Det syntes hun var veldig mye jobb, men å be meg om å gå igjennom alle salg i løpet av 14 dager for et plagg til 299, det var vist bare småtterier i forhold. 😂

Men å kreve kvittering for å bytte i en annen størrelse, er ikke det litt drøyt...?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, MarianneE skrev:

Det kom en dame igår som ville bytte en størrelse opp, det var ikke noe problem men jeg trengte kvitteringen. Den hadde hun ikke med. Jeg sa at om hun kan si meg hvilken dag hun var hos oss så kan jeg finne kvitteringen på kassa. 

Damen sa at hun kanskje var der for tre uker siden, kanskje to? Så om jeg kunne gå gjennom alle salg fra uke 40 og 41 så hadde det vært fint asså.  Det gjorde jeg ikke, til damens store overraskelse. Derimot oppfordret jeg henne til å se på kontoutskriften i nettbanken for å finne datoen der. Det syntes hun var veldig mye jobb, men å be meg om å gå igjennom alle salg i løpet av 14 dager for et plagg til 299, det var vist bare småtterier i forhold. 😂

Aldri vært borti at jeg må ha kvittering for å bytte størrelse, så jeg hadde også blitt en overrasket kunde i dette tilfellet. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2017 den 11.27, The Kitten skrev:

Den er billig. 

First price-brusen synes jeg egentlig smaker mye bedre enn vanlig Coca Cola. 

Den er ganske god, egentlig 

Endret av Mari Y
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, anniewal skrev:

Men å kreve kvittering for å bytte i en annen størrelse, er ikke det litt drøyt...?

Nei, det er ganske vanlig i flere klesbutikker vet jeg. Vi har nå ihvertfall den praksisen og retter oss etter det reglement som er satt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarianneE skrev:

Nei, det er ganske vanlig i flere klesbutikker vet jeg. Vi har nå ihvertfall den praksisen og retter oss etter det reglement som er satt.

Ja selvfølgelig skal du rette deg etter dette. 😊 Kanskje det er fordi dere selger merker som andre butikker også selger? Selv handler jeg på butikker som fører sine egne merker og da står det jo i plagget og på lappen så da er det liksom ikke tvil om at plagget kommer fra den kjeden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Tipptoppi skrev:

Ja selvfølgelig skal du rette deg etter dette. 😊 Kanskje det er fordi dere selger merker som andre butikker også selger? Selv handler jeg på butikker som fører sine egne merker og da står det jo i plagget og på lappen så da er det liksom ikke tvil om at plagget kommer fra den kjeden. 

Spørsmålet er vel ikke så mye hvor klesplagget kommer fra. Det er ikke derfor butikkene krever kvittering ved bytting. Det er for å få bevis på at plagget er kjøpt og betalt, og ikke stjålet. Kunden kan ha vært innom og stjålet klesplagget en dag før, og så går de innom senere og krever å bytte det til annen størrelse. Dette byttet slås inn på kassa. Da får de "ny" kvittering, og så kan de gå innom en gang til og få penger igjen på kvitteringen.

Anonymkode: a4fa0...6b9

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er vel ikke så mye hvor klesplagget kommer fra. Det er ikke derfor butikkene krever kvittering ved bytting. Det er for å få bevis på at plagget er kjøpt og betalt, og ikke stjålet. Kunden kan ha vært innom og stjålet klesplagget en dag før, og så går de innom senere og krever å bytte det til annen størrelse. Dette byttet slås inn på kassa. Da får de "ny" kvittering, og så kan de gå innom en gang til og få penger igjen på kvitteringen.

Anonymkode: a4fa0...6b9

Nei det kan man ikke. På kvitteringen vil det stå bytte og man får ikke penger igjen på en slik kvittering såfremt ekspeditør ikke har stiftet på gammel kvittering i tillegg eller notert dato for opprinnelig kjøp og signert+stemplet kvitteringen. 

Anonymkode: 785a5...011

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med kunde om kulden som begynner å krype inn og at det snart blir snø.

Kunde; Tempraturen begynner å lukte penger.💰

Jeg; ?

Kunde; Jeg jobber for et energiselskap. Intern humor. :hoho:

Jeg; :idesmil:

Alna, Oslo
mandag 10:00
Sol
Sol
-1
°C | °F
Nedbør: 84%
Luftfuktighet: 74%
Vind: 3 m/s
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

En kunde kommer bort til kassen og jeg ser på henne, smiler og sier "heihei" 😄

Kunden slenger varen på disken og sier "GAVE!"

ooooookeiiiiii.

Gleder meg til juuul :nisse: 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg har begynt å (nesten) konsekvent spørre om de vil jeg skal pakke de inn for de når de kommer med "Dette skal være to gaver!" og slikt. Blir de sure for det kan de bare ha det så godt :phaedra:  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Sugar&Spice skrev:

ooooookeiiiiii.

Gleder meg til juuul :nisse: 

Takk for gaven, burde du svart 😂

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BunnyBlue skrev:

Takk for gaven, burde du svart 😂

Neste gang :fnise: 

"åh, er den til meg! Tusen takk!"

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like frustrert hver gang når jeg sier hei hei og spørr: ''Hva kan jeg hjelpe deg med i dag'' med et smil, også får jeg bare ordrenr i retur. Spør innimellom bare på trass om de skal hente en ordre.

Samme når de ringer. Så sier jeg ''Hei du har kommet til xx''. Så får man bare: ''Har du xx på lager?''

Trenger ikke å ha en eviglang samtale, men et lite hei er vel ikke så vanskelig.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så mange historier at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. 

Vi har to typer roser i butikken hvor jeg jobber. Den ene typen er mye finere enn den andre, mye lengre, det er flere roser i og den er også mye dyrere. En kunde har valgt den dyreste rose pakken og går i kassen til min kollega (som er nyansatt). Jeg hører masse kjefting og går for å sjekke hva som er galt. Finner ut at han er helt uenig i prisen. 

Meg: jeg må bare beklage, men de billige rosene er disse her. Du har tatt de som koster xxx. 

Han: De er jo f*** meg helt identiske. Hvordan i h*** mener dere at jeg skal forstå at de har forskjellig pris når de attpåtil står i samme bøtte!!!! Jeg forlanger å få disse til xx (billige prisen) 

Meg: beklager, rosene har samme farge, men som du ser så er disse mye lengre, de er flere og har en mye høyere kvalitet. Vi prøver selvfølgelig å følge med på at varene ligger på rett plass, men kunder flytter.... 

Han: *tramper avgårde* dette gidder jeg f** ikke, makan til kundeservice 

Jeg står målløs igjen. Noen tenker kanskje at han hadde rett. Men hvis vi skulle endret på prisen på alle varene som kunder legger vilkårlig rundt forbi så hadde vi hatt store problemer. 

Anonymkode: a8574...777

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet litt som vikar på lager i en forretning som driver med rørlegging og sånt. Det er en utrolig flink dame i kundemottak og hun kan sine ting, tidligere i dag kom en eldre mann som absolutt insisterer på at hun går og spør en mann, uansett hvor mye hun peker og forklarer. Dette hørte jeg siden lager er en dør inn bak mottaket og det er åpen løsning. Til slutt sier hun greit, kommer ut til meg på lageret og spør hvordan været er, hvordan hunden min har det, blir stående i sikkert 10 min å småprate før hun går ut og sier "ja, han kåre mente at (og gjentok alt hun tidligere hadde sagt)" den eldre mannen takket og bukket, tok varene og dro. 

Anonymkode: f2cec...0f0

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så mye rart som finnes der ute 😮 

Må bare si at jeg som kunde, oppfører meg i butikker 😂 Hvis telefonen ringer og jeg blir ekspedert, tar jeg den selvfølgelig ikke. Det ser jeg på som utrolig uhøflig overfor den ansatte. Jeg smiler og sier hei når jeg kommer frem til kassen. Jeg sier "ha det bra", når jeg går derfra. Hvis jeg ønsker å få noe pakket inn, spør jeg på en hyggelig måte om de har mulighet til å gjøre dette for meg. Hvis de har mye å gjøre og sier nei, da er det helt ok! Ingen selvfølge at dem skal gjøre det i mitt hode.  Jeg blir seriøst sjokkert over å lese enkelte historier her inne. Hva f**n feiler det folk?! Når ble vanlig høflighet en mangelvare? Det er så sykt respektløst at jeg har ikke ord! Og hvis butikken er stengt, går man ikke inn for å se på varer! Når porten inn til butikken er halvveis nede, da sier det seg selv at man ikke kryper under den! Folk!! 😡

Anonymkode: bd5d9...5d7

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...