Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Minya skrev:

Vi er jævla serviceinnstilte vi, men når klokka bikker 18:00 og butikken stenger 18:00 så står 90% av oss der på fritida vår. Tviler sterkt på at du selv ville vært spesielt serviceinnstilt når du stod der og ikke fikk betalt, og på toppen av det hele ville endt opp med å miste bussen din og det var en time til neste.

Ingen nevnte noen buss? Da er det vel greit å forklare det? 

Jeg jobber innen service 🙂 bare at vi får oppdrag fra firmaer og andre forretninger. Vi må ute service, ellers kan vi lett bli avskrevet. Det virker på meg som om problemet for mange i butikker, er at det er ren usikkerhet og dårlig selvtillit som gjør at de ikke yter litt ekstra. At de er redde for å bli sett på som "slaver" som en skrev her et sted.

Jeg setter veldig stor pris på service og hyggelige folk. Det kan faktisk gjøre dagen min. Når det gjelder det at du må rekke en buss, så har nok de fleste forståelse for det. Ellers må en alltid tenke at uten kunder hadde ikke butikken gått. Å ute service gir dere et godt rykte, og det kan lett gi flere kunder. Syns det er både dumt og helt feil å ikke ute det pga dårlig selvtillit.

Jøss! Yte.

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? said:

Ingen nevnte noen buss? Da er det vel greit å forklare det? 

Jeg jobber innen service 🙂 bare at vi får oppdrag fra firmaer og andre forretninger.

Det var spesifisert at det var potensiale for å miste bussen i det opprinnelige innlegget.

Dette er også litt av problemet "ditt" i dette tilfellet; Du jobber ikke i dagligvare eller lignende retail.
Det er deprimerende hvor mange mennesker som legger igjen hjernen hjemme eller mister totalt alt av folkeskikk så snart de kommer inn gjennom de doble dørene.
Å prøve å forklare et sånt menneske at du er på ubetalt fritid og skal rekke en buss er å prøve å snakke til en drita full person som diskuterer med seg selv. Evt en treåring med tempertantrum som ikke helt vet hvorfor de er sinte engang.
Med snart tjue års erfaring i dagligvareforretning, er det dessverre ingenting som forbauser meg lenger. Mange folk er utrolig kjipe, og prøver du å yte ekstra service, kan det hende d står igjen uten så mye som et halvhjerta takk, som regel kjefter de deg huden full fordi det var opplagt at de skulle ha 450 kroner i kjøregodtgjørelse fordi de måtte kjøre fra Vinterbro til Ryen, Oslo for å levere en skinkesteik som var dårlig før dato.

• Liker 35
  • Hjerte 1
Skrevet
10 minutter siden, Minya skrev:

Det var spesifisert at det var potensiale for å miste bussen i det opprinnelige innlegget.

Dette er også litt av problemet "ditt" i dette tilfellet; Du jobber ikke i dagligvare eller lignende retail.
Det er deprimerende hvor mange mennesker som legger igjen hjernen hjemme eller mister totalt alt av folkeskikk så snart de kommer inn gjennom de doble dørene.
Å prøve å forklare et sånt menneske at du er på ubetalt fritid og skal rekke en buss er å prøve å snakke til en drita full person som diskuterer med seg selv. Evt en treåring med tempertantrum som ikke helt vet hvorfor de er sinte engang.
Med snart tjue års erfaring i dagligvareforretning, er det dessverre ingenting som forbauser meg lenger. Mange folk er utrolig kjipe, og prøver du å yte ekstra service, kan det hende d står igjen uten så mye som et halvhjerta takk, som regel kjefter de deg huden full fordi det var opplagt at de skulle ha 450 kroner i kjøregodtgjørelse fordi de måtte kjøre fra Vinterbro til Ryen, Oslo for å levere en skinkesteik som var dårlig før dato.

Min feil. Jeg så ikke det med buss... 

Ja, det er vanskelige kunder. Jeg sier ikke mot det, og jeg skjønner at det kan føles vanskelig å være serviceinnstilte mot enkelte. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia med kunder som kommer inn og sier: "Du kan hente den og den varen til meg"?

Frister mer å hjelpe hvis de spør om jeg kan hente de tingene på en penere måte.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Minya skrev:

Du var ikke tilfeldigvis i nærheten av Manglerud eller Ryen i Oslo?

Hvorfor er folk i denne tråden så EKSTREMT opptatt av hvor de som deler historier holder til? Det er HELT irrelevant.

• Liker 22
Skrevet
24 minutter siden, Emmelise skrev:

Irrelevant.

Det spiller ingen rolle om de skal rekke bussen hjem eller om de bor på andre siden av gata fra butikken. Stenger butikken klokken 18.00 så stenger den kl. 18.00. Det betyr at om du vil ha "full service" så skjer det innenfor butikkens åpningstider.

Jeg syntes det er direkte frekt å FORVENTE at ansatte skal stå der utenfor butikkens åpningstider og bruke ekstra tid som de tross alt ikke blir kompensert for. 

Man kan alltids prøve seg på "jeg skal bare...", men som den fantastiske parkeringsvakta på Nordbyen meldte til dama som stod feilparkert på handikapplassen og ventende i bilen; "Det sa Albert Åberg også, funka dårlig det gitt."

Ok. Vi er uenige.

Skrevet
46 minutter siden, kenpet skrev:

Hva er greia med kunder som kommer inn og sier: "Du kan hente den og den varen til meg"?

Frister mer å hjelpe hvis de spør om jeg kan hente de tingene på en penere måte.

Akkurat den mangelen på normal høflighet er sykt provoserende, ja. Samme med "også må du...", "også må jeg få...". Jeg må faktisk ingenting.

Anonymkode: 13ff0...9ca

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den mangelen på normal høflighet er sykt provoserende, ja. Samme med "også må du...", "også må jeg få...". Jeg må faktisk ingenting.

Ja det der er så sært! Antar de fleste er oppvokst med å spørre om de kan få ting hjemme, men med en gang de er ute og er kunder så er det "jeg må få", "jeg skal ha" osv. Blir flau hver gang jeg står bak noen som sier "Jeg skal ha en pølse" eller lignende. Ja, det er greit det, men det går an å SPØRRE PENT likevel eller? 

Anonymkode: f29ac...ba3

• Liker 6
Skrevet
På 8.9.2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Syns faktisk det er litt sært av deg og ikke bare pakke det inn.. Det tar ikke så lang tid. 

Anonymkode: b89ea...30e

Det er særere å komme 1 min før stengetid og forvente at ansatte skal stå over tiden.

Det tar jo ikke så lang tid å komme noen minutter tidligere... 🙄

Anonymkode: d11c7...79f

• Liker 45
Skrevet

Gosj så dere sporer av. Husk hva tråden handler om, dette er jo ingen diskusjonstråd i den forstand. 

Anonymkode: 3624f...10d

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir flau hver gang jeg står bak noen som sier "Jeg skal ha en pølse" eller lignende. Ja, det er greit det, men det går an å SPØRRE PENT likevel eller? 

Mener du folk skal spørre «kan jeg være så snill å få en pølse?» på Narvesen?

Endret av WCKD
  • Liker 20
Skrevet
14 minutter siden, WCKD skrev:

Jeg reagerer sjeldent selv når folk "skal ha". Men selv prøver jeg å formulere meg slik at det høres mindre ut som en kommando fra et barn. 

Anonymkode: cad3e...caf

• Liker 7
Skrevet

😂

Anonymkode: 351ae...c3f

Skrevet

Butikksjefen er jo den eneste som tjener på å gi slik ekstraservice så...

Anonymkode: 54e21...c06

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne er litt søt😊 Min gamle og litt senile tante skrelte bananene før hun la dem i en pose på butikken for å slippe å betale dette. Skallet ble lagt pent ned i en søppelbøtte ved brødskjæremaskinen, her snakker vi om samme vei på skallet. Hun var så søt og hyggelig med betjeningen at de lot henne holde på.

En gang hun skulle gå hjem med varene fra butikken begynte det å regne samtidig som det ble mørkt. Butikksjefen tilbydde seg galant å kjøre henne hjem og bære inn varene for henne. Da han kom tilbake flirte han og fortalte at hun hadde gitt han fem kroner og klappet han på kinnet som takk.

Da hun døde kom det en blomsterbukett fra butikken ❤️

Anonymkode: 2c9c4...304

Nå ble jeg rørt ❤ 

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, WCKD skrev:

Altså, det finnes en mellomting mellom "jeg skal ha" og "kan jeg være så snill", og det er "kan jeg få en pølse". Folk flest mener selvfølgelig ikke å være frekke, men det er rart at så mange ikke har lært helt basic høflighet hjemme.

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...