Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 timer siden, netpuppy skrev:

Jeg jobber i klesbutikk og en kunde kom inn i butikken for en stund siden.

Kunde: Hei, jeg kjøpte en kåpe hos dere for en stund siden og lurte på om jeg skulle snitte opp lommene eller om de bare er for syns.

De fleste skal man jo snitte opp, men vi har faktisk hatt inne noen der det bare er dekorativt så jeg spør hvilken kåpe det er snakk om da hun ikke har den med.

Kunde: Hvorfor skal du vite det?

Jeg: For å vite om den skal snittes opp.

Kunde (surt): Vet du ikke om kåpene du selger skal snittes opp eller ikke??

Jeg: Jeg vet det om du forteller meg hvilken kåpe det er.

Kunde: Det sier jeg ikke! Skal den snittes eller ikke??

Jeg (tar et dypt pust og viser henne lommen på en kåpe vi har inne): Hvis lommen på din kåpe ser ut som denne lommen skal den snittes.

Kunde: Det er ikke den kåpen jeg har.

Jeg: Ok, men jeg prøver å vise deg hvordan du kan se selv om den skal snittes eller ikke. Se her..

Kunde: DET ER IKKE DEN KÅPEN JEG HAR! Herlighet, kan du ikke bare fortelle meg om den skal snittes eller ikke!?

Jeg: Nei, jeg kan ikke det om du ikke forteller meg hvilken kåpe det er.

Kunde: Det har du ingenting med! 

Jeg: Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Kunde: ELENDIG KUNDESERVICE!!!

Så stormet hun ut av butikken og jeg har ikke sett henne igjen siden. Jeg aner ærlig talt ikke hva problemet hennes var eller hvorfor hun ikke bare kunne si hvilken j*vla kåpe det var snakk om :klo: Det verste var at hun var relativt ung og så helt normal ut... 

Skjønte jeg feil nå, eller er det meningen at man skal snitte opp lommene selv på jakker hvor de er "sydd" igjen? Hvorfor kommer de ikke bare med åpne lommer?

Jeg har gått så lenge å irritert meg over tullelommer😂

Anonymkode: bf2b0...21d

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte jeg feil nå, eller er det meningen at man skal snitte opp lommene selv på jakker hvor de er "sydd" igjen? Hvorfor kommer de ikke bare med åpne lommer?

Jeg har gått så lenge å irritert meg over tullelommer😂

Anonymkode: bf2b0...21d

Haha. Det har med passform å gjøre.

Jeg lar mine forbli gjensydd, stort sett. Jeg synes det ser stygt ut om man har tyngre ting liggende i lommene, som mobiltelefon eller lommebok. Stoffet kan bli strukket og klærne herpet.

Kvinner putter vel alt i vesken uansett, hva skal dere med lommer. :P 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Det har med passform å gjøre.

Jeg lar mine forbli gjensydd, stort sett. Jeg synes det ser stygt ut om man har tyngre ting liggende i lommene, som mobiltelefon eller lommebok. Stoffet kan bli strukket og klærne herpet.

Kvinner putter vel alt i vesken uansett, hva skal dere med lommer. :P 

Grunnen de er sydd igjen er man ikke skal stappe hendene i lommene når man prøver, det ble jeg fortalt. Mange har gjerne skitne hender ikke vet jeg. Dama sa det var lett å få vekk tråden i lommene og det stemte. 

Anonymkode: 3624f...10d

• Liker 5
Skrevet

I dag kom en eldre dame, men sin godt voksne sønn inn i butikken. 

Sønnen: Var det du som var her forrige lørdag? 

Meg: Nei, det var ikke meg. 

Sønnen: For de som var her da kastet henne ut i regnet da klokken var 21, og hun er gammel og syk. 

Meg: Da må jeg bare beklage, jeg kan si det videre at hun opplevde det som ubehagelig. 

Sønnen: Ja, for det er ikke riktig å kaste gamle, syke damer ut i regnet selv om butikken stenger .

Altså hva vil de vi skal gjøre da? Vente inne  med henne til det har sluttet å regne? :klo: 

• Liker 47
Skrevet (endret)

Samme damen som i innlegget over mente også at hun hadde betalt to ganger for en vare sist hun var hos oss.

Dame: Sist jeg var her, på lørdag, kjøpte jeg en pakke med fiskekaker og dere tok betalt for to. 

Meg: Det har sikkert ikke vært med vilje, men jeg kan ta og ordne det for deg. 

Dame: Hvis jeg hadde stjålet fra butikken så hadde jeg blitt politianmeldt! 

Meg: Det hadde du nok

Dame: Jeg har kvitterigen hvis du ikke tror meg. 

Meg: Jeg tror på deg, men som sagt så tror jeg det har skjedd en feil og ikke at de prøvde å lure deg.  Men jeg kan få se hvor mye du betalte for fiskekakene, så trekker jeg det fra det dere handler nå. 

Kunde: (Gir kvitteringen) Det er ikke riktig å svindle gamle damer altså. 

Meg: Det er jeg helt enig i, men jeg tror fortsatt ikke det var med vilje. 

Kunde: Dette må du si til sjefen din. Hun må fortelle sine ansatte at det ikke er riktig å svindle gamle damer!

Jeg vet ikke hva som skjedde, eller om hun snakket sant. Men vi forsøkte ikke å svindle henne. 

Vil legge til at verken hun eller sønnen var ufin på noen måte. De verken skrek eller kjeftet. Det meste de gjorde var å snakke med bestemt stemme, og det er helt ok. De handlet for nesten 1500 kr, så de kan ikke ha vært så misfornøyd med oss. 

Endret av The Kitten
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Det mest irriterende er kunder som fortsetter å prate nedlatende om at "Du må ikke gjøre sånn vettu det er ikke bra" etter du har gitt klar beskjed på en høflig måte at du har fått det med deg. Men neida, de må dure på etterpå. Liker vel lyden av egen stemme.

LET IT GO, jeg hørte deg første gangen.

Sånn prat har jeg foreldre til.

Endret av TinyBean
  • Liker 14
Skrevet

Dama foran meg i køen på Meny i dag handlet 3-4 småting og han som satt i kassa tilbød henne en sånn tynn, gjennomsiktig pose som brukes til frukt, bakevarer etc. til varene sine uoppfordret.  Da klikket det for dama.  Hun skulle pokker ikke ha noe av sånn posetvang og la ut om hvor forferdelig det var med plastposer og hvor skadelig det er for miljøet etc.  Hun har jo rett at plastposer ikke er bra, men å klikke sånn på en ung gutt som sitter i kassa som vel bare mente å yte god service synes jeg er helt på trynet. Hva med å bare takke nei på en normal, høflig måte?

• Liker 24
Skrevet

Stakkars, sikkert hans første jobb og greier. Og så får han hodet bitt av på den måten. :sjokkert: Hva skjedde med "Nei takk, jeg behøver ikke det. :)" ? 

• Liker 5
Skrevet

På jobb idag hadde jeg på meg ny grå kjole med hette på. Den er veldig enkel men fin. Vært en populær kjole. 

Kunde til meg: "Jaja, du har ikke akkurat pyntet deg idag ser jeg" Dette var helt ut av det blå og jeg ble både satt ut og litt såret.

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, MarianneE skrev:

På jobb idag hadde jeg på meg ny grå kjole med hette på. Den er veldig enkel men fin. Vært en populær kjole. 

Kunde til meg: "Jaja, du har ikke akkurat pyntet deg idag ser jeg" Dette var helt ut av det blå og jeg ble både satt ut og litt såret.

Off topic, men jeg fikk lyst på. Hvor har du kjøpt den?

Og hva får folk til å tro det er greit å snakke slik til andre mennesker? :klo:

Alle mine kunder har vært hyggelige og greie i dag, så jeg har "dessverre" ikke noe å bidra med. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er fremdeles in denial over selgeren som ringte meg i butikken i går for å selge et hefte han har skrevet om en lokal elv som renner tvers gjennom området butikken vår ligger i. Han ville at vi skulle ta inn heftet og selge det på kommisjon. Dessverre var ikke heftet registrert med ISBN eller EAN-nummer(også kalt strekkode), og da får jeg ikke tatt det inn i butikken. No way in hell, det går simpelthen ikke. Jeg kan ikke selge varer uten strekkode, da blir pengene jeg får for salget svart, og jeg er ikke en gang spesielt keen på det jævla heftet hans 🙄 

Hvorpå mannen da begynte å KJEFTE på meg fordi reglene var så trangsynte og jeg burde forstå at dette var livsverket hans, at alle kundene våre var kjempeinteressert i denne elven og at jeg var verdens dummeste person... 🙄

Ærlig talt. Hvis du skal prøve å selge meg noe, er det å komme med personangrep og kjeft et jææævlig lite taktisk valg. 

Idiot. 

• Liker 27
Skrevet
10 timer siden, The Kitten skrev:

Off topic, men jeg fikk lyst på. Hvor har du kjøpt den?

Og hva får folk til å tro det er greit å snakke slik til andre mennesker? :klo:

Alle mine kunder har vært hyggelige og greie i dag, så jeg har "dessverre" ikke noe å bidra med. 

Kjøpte den på Zizzi. 

• Liker 2
Skrevet

Glemmer ikke hun dama som var veldig sur for at en ansatt hadde lagt noen mopper på kassedisken. Moppene var rene, og lå ved en stengt, avsidesliggende kasse, så de utgjorde ikke noen risiko for kundene eller matsikkerheten, selvom det kanskje ikke så så delikat ut at de lå der.

Jeg var usikker og ny i jobben, så hadde ikke umiddelbart noe svar til henne. Før jeg klarte å finne ut av hva jeg skulle si, så slenger hun ut, "Nei, du vet jo ingenting! Du klarer vel ikke vaske ditt eget hjem engang!"

• Liker 7
Skrevet

Jeg: Jeg tror vi får inn varen neste uke, det er i hvert fall det underleverandøren har bekreftet. Vi kan gjerne ringe deg straks den kommer inn :)

Kunde: Tro kan du gjøre i kirken!! DU MÅ VITE!!! :kjempesinna:

• Liker 9
Skrevet

Meg: kan jeg hjelpe deg?

Kunde: tror ikke det.. (går 2 min) Kan du hjelpe meg?

——

Meg: Heihei. (Smiler)

Kunde: jobber du her?

Anonymkode: e3f68...47a

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg: kan jeg hjelpe deg?

Kunde: tror ikke det.. (går 2 min) Kan du hjelpe meg?

——

Meg: Heihei. (Smiler)

Kunde: jobber du her?

Haha, litt vanskelig å vite om man trenger hjelp før man har kikket nok da.

Det siste ser jeg bare på som en høflighetsfrase.  

Anonymkode: 6bf88...ed5

• Liker 16
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, litt vanskelig å vite om man trenger hjelp før man har kikket nok da.

Det siste ser jeg bare på som en høflighetsfrase.  

Anonymkode: 6bf88...ed5

Det er kanskje en situasjon som du måtte ha vært der for å skjønne det. 

Jeg jobber i en faghandel der de aller fleste må ha hjelp, selv håndverkere spør. Men i og med at jeg er jente er det ikke alltid kundene vil ha hjelp. Men de innser det alltid etterhvert. Så holder meg i nærheten selv om de ikke tror jeg kan hjelpe dem.

Situasjon nr to er super irriterende: jeg smiler og sier hei, kunde overser meg. Så spør de helt alvorlig om jeg jobber her.. (Neida, bare står i en tilfeldig butikk og smiler til alle..)

• Liker 10
Skrevet

Jeg jobbet på en plass der man selger dynetrekk, laken osv. Kunde tar opp en dobbeldyne og et tilhørende dyne og putetrekk, og sier at hun skal kjøpe det til sønnen sin. Hvorpå hun tilføyer, kanskje det hjelper! Jeg smilte til henne. Hun betalte og gikk ut av butikken. Kan legge til at jeg kjenner litt damen, og sønnen vår singel. Og hun håpte at om hun kjøpte dobbeldyne m/trekk, at det ville hjelpe 😂😂 

Anonymkode: c481d...eb9

• Liker 17
Skrevet

Jobbet på restaurant i sommer, veldig fint sted som er kjempe populært på sommeren.

Så en kveld kommer det en familie som jeg vet hvem er. Til drikke skulle alle ha en øl, siden jeg visste hvem disse var visste jeg godt at yngste dattera kun var 16 og spurte derfor etter leg. 

Faren reise seg opp og begynte å kjefte som en annen villmann, forferdelig service, og de som hadde dratt såå langt for å kose seg med en øl og fiskesuppe. 

En smule vettskremt da dette skjedde veldig uventet. Heldigvis stod daglig leder ved bordet ved siden av, siden det var umulig å roe han ned ble han kastet ut. 

😂😂😂😂

Anonymkode: 0a439...67c

• Liker 18
Skrevet

Jeg opplevde en litt sær hendelse i den lokale matbutikken her en dag. Sto bak en mann i kassen som skulle betale noen dagligvarer. Mens hun i kassen slår inn spør han henne om ikke de har pærer i butikken. Joda, sier kassedamen og sier at de har masse ved frukten og peker i riktig retning. Mannen insisterer på at han har vært og kikket og ikke funnet en eneste pære. Jeg kaster et raskt blikk bort i fruktområdet og ser pærene med en gang. Det henger til og med et stort skilt over dem hvor det står "Pærer xx kr". 

Kassedamen spør om hun skal sette orderen på vent slik at mannen kan hente seg noen pærer, men dette var ikke nødvendig. Han pakker varene sine og tusler mot utgangen. Rett før han er ute bråsnur han og nesten løper inn i fruktavdelingen, stiller seg forran pærene, løfter opp en pære, kaster den og roper høyt: HVORFOR I HELVETE SELGER DERE IKKE PÆRER? 

Jeg og kassedamen blir bare stående som to spørsmålstegn og lurer på om vi skal si noe, eller om vi skal la mannen finne ut av dette selv. Han plukker litt mer på både pærene og eplene før han strener mot døra og hyler at butikken får bestille inn pærer til neste gang han kommer. Kassedamen åpner munnen for å fortelle han at han akkurat har kastet pærene rundt i butikken, men velger og holde kjeft. Sikkert like greit 🙈

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...