The Kitten Skrevet 20. juli 2017 #11081 Skrevet 20. juli 2017 1 minutt siden, MalloryK skrev: Jeg må spørre, jobber du i nærheten av psykiatriske pasienter? De fleste kundene dine virker jo sånn! Men det skal sies at jeg elsker historiene dine! Er det meg du spør? I så fall, nei. Det er et psykriatisk sykehus i byen, men jeg tror jeg bare har en egen evne til å tiltrekke meg merkelige folk. De fleste kundene mine er normale, hyggelige og oppegående folk da. 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #11082 Skrevet 20. juli 2017 Har jobbet i kiosk! Skulle kjøpe meg pølse der jeg jobber ( var ikke på jobb denne dagen) pølsen var nettopp lagt til kok, så jeg sa jeg kunne vente. gikk 5-10 min, fink en pølse, men kjente fort at den var kald, jeg ga beskjed om dette, og sa jeg gjerne ville ha en som var varm, fikk en ny en, denne også kald, ga beskjed om dette også! La pølsen tilbake opp på disken i pølsebeholdern så hun som var på jobb kunne kjenne selv, fikk da kasta pølsa etter meg og beskjed om å gå. Jeg ble så paff og satt ut at jeg gikk. Kom tilbake på jobb dagen etter. Viste seg at pølsekokern var ødelagt, hun hadde fått sparken og at jeg fikk en advarsel... så, jeg sluttet der! 😂 Anonymkode: 9be8a...e4a 19
MalloryK Skrevet 20. juli 2017 #11083 Skrevet 20. juli 2017 22 minutter siden, The Kitten skrev: Er det meg du spør? I så fall, nei. Det er et psykriatisk sykehus i byen, men jeg tror jeg bare har en egen evne til å tiltrekke meg merkelige folk. De fleste kundene mine er normale, hyggelige og oppegående folk da. Haha ja det var deg jeg prøvde å sitere. Fortell oss videre med kundene dine, det er hysterisk! 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #11084 Skrevet 21. juli 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet i kiosk! Skulle kjøpe meg pølse der jeg jobber ( var ikke på jobb denne dagen) pølsen var nettopp lagt til kok, så jeg sa jeg kunne vente. gikk 5-10 min, fink en pølse, men kjente fort at den var kald, jeg ga beskjed om dette, og sa jeg gjerne ville ha en som var varm, fikk en ny en, denne også kald, ga beskjed om dette også! La pølsen tilbake opp på disken i pølsebeholdern så hun som var på jobb kunne kjenne selv, fikk da kasta pølsa etter meg og beskjed om å gå. Jeg ble så paff og satt ut at jeg gikk. Kom tilbake på jobb dagen etter. Viste seg at pølsekokern var ødelagt, hun hadde fått sparken og at jeg fikk en advarsel... så, jeg sluttet der! 😂 Anonymkode: 9be8a...e4a hvorfor fikk du advarsel? Anonymkode: b2244...0dd 38
Populært innlegg Jerry Lee Skrevet 21. juli 2017 Populært innlegg #11085 Skrevet 21. juli 2017 Kunde bak meg i kassakøen mens jeg ble ekspedert : " Faen så treig du er, di megge!!! " , med utestemme. Jeg så at den unge damen med "under opplæring"-skilt på uniformen fikk blanke øyne og skjelveleppe. Det er sjelden jeg er ufin mot folk, men snudde meg og sa : " Om du har det så jævla travelt at du må skjelle ut ei som prøver å lære ny jobb, får du handle et annet sted. Rasshøl! " Slem kunde : " " Kunde bak slem kunde : " Ja. Det det går ikke an å behandle andre slik! " Slem kunde : ---> Ut av butikken uten varene sine. 88
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #11086 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet i kiosk! Skulle kjøpe meg pølse der jeg jobber ( var ikke på jobb denne dagen) pølsen var nettopp lagt til kok, så jeg sa jeg kunne vente. gikk 5-10 min, fink en pølse, men kjente fort at den var kald, jeg ga beskjed om dette, og sa jeg gjerne ville ha en som var varm, fikk en ny en, denne også kald, ga beskjed om dette også! La pølsen tilbake opp på disken i pølsebeholdern så hun som var på jobb kunne kjenne selv, fikk da kasta pølsa etter meg og beskjed om å gå. Jeg ble så paff og satt ut at jeg gikk. Kom tilbake på jobb dagen etter. Viste seg at pølsekokern var ødelagt, hun hadde fått sparken og at jeg fikk en advarsel... så, jeg sluttet der! 😂 Anonymkode: 9be8a...e4a Feil tråd. Ingen dumme kunder her. Anonymkode: 6bf88...ed5 6
The Kitten Skrevet 21. juli 2017 #11087 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, MalloryK skrev: Haha ja det var deg jeg prøvde å sitere. Fortell oss videre med kundene dine, det er hysterisk! Haha, tusen takk! Det skal jeg gjøre. Denne er ikke dum da, men litt søt. Hadde en turist innom som pantet flasker han hadde funnet. Først fikk han cirka 20 kroner, og ble veldig glad. Dette skulle han gjøre igjen! Det var jo fantastisk at han kunne finne noen flasker og få penger av butikken for dem! Han var innom totalt 5 ganger iløpet av dagen. For hver gang ble det pantet for litt mer enn forrige gang og smilet hans ble større og større! 46
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #11088 Skrevet 21. juli 2017 Jeg jobber ikke i butikk selv, men har sett mye rart som kunde. Det som irriterer meg mest er når en kunde får kvittering, bruker 5 minutter på å analysere den og så skjeller ut butikkmedarbeider for at h*n har gjort noe feil. Så viser det seg at den ansatte ikke har gjort noe feil. Jeg har sett det så utrolig mange ganger og blir like irritert hver gang. Det var også et tilfelle for ikke så veldig lenge siden at en kunde klagde på at bakevaren (usikker på hva det var) var kald. Da forklarer butikkmedarbeider at han kan bruke mikrobølgeovnen hvis han ønsket det. HVORDAN KUNNE HUN FORESLÅ NOE SÅNT? Han var visstnok lege og kunne fortelle henne at det der var livsfarlig. Han skulle ikke handle der mer. Anonymkode: 5e8c1...f60 17
Gjest tralalol Skrevet 21. juli 2017 #11089 Skrevet 21. juli 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber ikke i butikk selv, men har sett mye rart som kunde. Det som irriterer meg mest er når en kunde får kvittering, bruker 5 minutter på å analysere den og så skjeller ut butikkmedarbeider for at h*n har gjort noe feil. Så viser det seg at den ansatte ikke har gjort noe feil. Jeg har sett det så utrolig mange ganger og blir like irritert hver gang. Dette opplever jeg minst 1 gang i uka. Like irriterende OG tilfredsstillende hver gang. Endret 21. juli 2017 av tralalol 1
Gjest Raindrops Skrevet 22. juli 2017 #11090 Skrevet 22. juli 2017 (endret) 23 timer siden, tralalol skrev: Dette opplever jeg minst 1 gang i uka. Like irriterende OG tilfredsstillende hver gang. Enig. Det beste er når vi har salg, si at kunden skal ha 50% på en av varene, men rabatten er allerede trukket fra prisen som kommer på kassabongen slik at prosenttrekken ikke går frem av kvitteringen. Det skjer ukentlig, om ikke daglig, at en eller annen kunde blir sint fordi vedkommende "har bare fått 25% på salgsvaren". De ignorerer fullstendig at de har "fått" 25% på samtlige varer, kalt merverdiavgift. Og jeg skjønner at det kan være fort gjort å se feil, men jeg skjønner ikke hvorfor de er så sinte og påståelige. Enkelte kunder kunne ikke lest kvitteringer om de så kom med instruksjoner. Endret 22. juli 2017 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11091 Skrevet 22. juli 2017 5 minutter siden, Raindrops skrev: Enig. Det beste er når vi har salg, si at kunden skal ha 50% på en av varene, men rabatten er allerede trukket fra prisen som kommer på kassabongen slik at prosenttrekken ikke går frem av kvitteringen. Det skjer ukentlig, om ikke daglig, at en eller annen kunde blir sint fordi vedkommende "har bare fått 25% på salgsvaren". De ignorerer fullstendig at de har "fått" 25% på samtlige varer, kalt merverdiavgift. Og jeg skjønner at det kan være fort gjort å se feil, men jeg skjønner ikke hvorfor de er så sinte og påståelige. Enkelte kunder kunne ikke lest kvitteringer om de så kom med instruksjoner. Ja, man skulle trodd at det ikke var noe i veien med å spørre på en grei måte om man forstår kvitteringen rett, men åpenbart er det noe jeg ikke skjønner her da det tydeligvis er nødvendig å gå av skaftet. Anonymkode: 6bf88...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11092 Skrevet 22. juli 2017 På 17.7.2017 den 13.34, Spesialpedagog skrev: Denne føler jeg tar kaken..... I går var jeg en kunde på en søndagsåpen plantasjen. Jeg gikk i uteområdet blant blomstene, når jeg ser at en gutt i 10-11års alderen drar ned buksene og tisser på flere blomster/planter. Jeg roper mot gutten at dette er noe han ikke kan gjøre, men da kommer en rasende mor min vei. Hun forteller at jeg ikke har rett til å kjefte på hennes barn, noe jeg kanskje ikke har, men jeg følte at dette var for drøyt. Jeg forteller at butikken har toalett og det strengt tatt er ufyselig det gutten gjør. Mor snur seg bort, med en kommentar om at jeg er det mest udugelige menneske på jord... Jeg velger å informere de ansatte, det er tross alt mennesker som skal kjøpe disse blomstene og ta på de. De ansatte er sjokkerte, de går bort til mor og ber om en forklaring. Mor forteller at i "virkeligheten" er det vanlig at man tisser på planter, det er slik de får næring, og hun viser ingen tegn til å forstå problemet😲 Jeg blir stående en liten stund å snakke med noen andre ansatte, mens det som antageligvis er daglig leder, forteller mor at hun må betale for plantene gutten tisset på. Mor blir rasende, hun henvender seg til meg med mange ukvemsord, og jeg velger å gå til kassen for å betale egne varer og for å ikke fremprovosere mer. De ansatte ber om min kontaktinformasjon, jeg gir de denne og sent i går kveld ringer daglig leder med en stor takk😊 og et gavekort😊 Ble helt rørt❤️ De hadde til slutt måtte få politiet til å komme, da betalte hun for blomstene/plantene og ble utestengt fra butikken... Jeg blir helt målløs av noen folk! Anonymkode: e8f3a...3bf 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11093 Skrevet 22. juli 2017 Jeg har fortsatt traumer etter at jeg, som relativt fersk kasserer og 20-åring, fikk gleden av å ekspedere en fyr som ville kjøpe en sixpack en halvtime etter ølsalget stengte. Jeg beklaget og sa at det ikke var mulig å handle øl da. Han ba meg "stappe ølen oppi det unge rasshølet mitt". Jeg har også blitt kjefta opp og ned av kunde da jeg hadde post i butikk: sønnen hans ikke fikk tatt ut mer enn maks månedsbeløp på et bankkort med nettopp denne begrensningen. Som jeg antar er anskaffet av en grunn, eller? Jeg er takknemlig for årene som kasserer, om ikke annet vet jeg å oppføre meg både høflig og .. normalt .. mot de ansatte. Anonymkode: 3bfcf...539 11
Populært innlegg Sirah Skrevet 22. juli 2017 Populært innlegg #11094 Skrevet 22. juli 2017 Kom på denne: Kanskje ikke en veldig drøy historie, men selv levde jeg på denne opplevelsen en god stund 😎 For åresvis siden hadde jeg en deltidsjobb i en matbutikk. En av de første dagene jeg var der kom det en kunde med en full handlevogn. Blant disse varene var det bla (i mine øyne) grønne epler. Siden det sto opplæring på skiltet mitt fulgte denne kunden NØYE med og ba om kvitteringen i etterkant. En stund etter at kunden har forlatt butikken kommer han stormende inn igjen. Rasende slenger han eplene på båndet og skriker at han har betalt for GRØNNE epler når de han har kjøpt er gule. Han ropte og skrek og kalte meg for både ubrukelig og han skulle sørge for å få meg sparket. Jeg ble helt satt ut og beklaget så mye mens jeg kikket ned på de grønne eplene forran meg. Ringte på hjelp og det viste seg at mannen hadde rett. De grønne eplene skulle slåes inn som gule 🙄 Dette var det ingen som hadde forklart meg så sjefen var nøye på forklare mannen at dette ikke var min skyld, men at vi så klart skulle fikse opp i det. Triumferende står mannen å kikker på at vi slår ut de grønne eplene og inn igjen de gule. Smilet forsvant dog når sjefen smiler, retter seg litt opp i ryggen og ber han betale 5 kroner i mellomlegg 😎 130
mmd Skrevet 22. juli 2017 #11095 Skrevet 22. juli 2017 På 14.7.2017 den 11.13, AnonymBruker skrev: Jeg bor midt i Oslo og legger alltid pinnen bak varene mine om det kommer kunder etter meg. Ingen har noen gang sett rart på meg, i grunn så pleier samtlige og smile til meg og de fleste sier takk. De fleste legger også pinnen etter sine varer igjen når jeg har lagt på for dem. Ingen som tror jeg prøver å marker noe Om du stirrer olmt på dem og slår pinnen ned på båndet etter varene dine skjønner jeg reaksjonen du beskriver. Anonymkode: 65d4a...fee Stirrer absolutt ikke "olmt" på noen, hvor fikk du det fra? Litt interessant dette, etter at dette temaet ble diskutert for en tid tilbake har jeg reist en del rundt i bl.a. Norge, Sverige, Danmark og Polen, og har besøkt mange dagligvarebutikker. Har forsøkt å legge merke til hva folk gjør med skillepinner. Det viser seg at det faktisk er veldig sjelden at folk legger disse etter varene! (Ingen vitenskapelig undersøkelse, akkurat, men regner med jeg har vært innom 20-30 butikker de siste måneden, det skjedde 3-4 ganger.) 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11096 Skrevet 22. juli 2017 På 19.7.2017 den 21.55, AnonymBruker skrev: Selv synes jeg det er litt merkelig at ikke ansatte spør om man har Æ når man kan bruke den direkte i kassen. Det er jo ikke din feil, men heller butikkens policy. Jeg har registrert kortet da det er det som er enklest, men jeg vet at det er mange som har gått i den feilen over. Anonymkode: 6bf88...ed5 Jeg synes det er veldig greit at de dropper å spørre hver bidige kunde om de har Æ. Dette får kundene ta ansvar for selv, tenker jeg, det er jo ikke de ansattes ansvar å sørge for at vi benytter oss av tilbudene. Jeg, som deg, har Æ på bankkortet, og ser for meg å måtte svare "ja, det har jeg, det ligger inne på kortet mitt" hver gang jeg handler på Rema. Takk og pris at de ikke gidder å spørre. Anonymkode: f20c3...216 34
Kelsi Skrevet 22. juli 2017 #11097 Skrevet 22. juli 2017 Dame kjøper sko. Ansatt: Disse kan det være lurt å impregnere Kunden: NEI!! --- I en annen butikk, lørdagshandel, lang kø. Voksen dame i grønn allværsjakke prøver å snike forbi meg. Jeg: Unnskyld, men jeg står i kø her. Damen: Jaaaa daaaa! *himler med øynene og stiller seg bakerst i køen* 18
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11098 Skrevet 22. juli 2017 I går var det jeg som var en dum kunde. Men det var på måte ikke bare min feil, jeg sverger! Jeg skulle kjøpe sommerens første softis. Jeg har angst for å snakke med betjening, spesielt bestille ting, men kiosken var tom og jeg tenkte at dette klarte jeg sikkert fint. Jeg var sammen med samboeren for øyeblikket, og siden jeg hadde pengene var det jeg som bestilte for oss begge. Jeg ville ha jordbærstrø på min, og sambo ville ha sjokoladesaus. Jeg mener å huske at de vanligvis spør hva jeg skal ha på isen mens jeg bestiller, altså før jeg betaler, med det gjorde de ikke. Jeg sa "softis i beger", de sa "med strø?", jeg sa "ja", også vipps skulle jeg betale. Med en gang jeg hadde satt inn kortet innså jeg tabben: det sambo skulle ha heter topping, ikke strø. Jeg så på plakaten som hang over disken og der viste det forskjellige priser for de to. Med én gang jeg hadde betalt ropte kassadamen at kassen var åpen, og det hadde fyllt seg opp masse folk bak meg. Jeg måtte gå et par steg til side, og veldig raskt prøve å forklare sambo at jeg hadde bestilt feil og han ikke kunne ha sjokoladesaus - han måtte velge et type strø istedet. Da begynte hodet mitt å koke, og jeg ville bare gråte. Sambo så dumt på meg, som ikke skjønte at de to tingene kostet forskjellig, og sa høyt og tydelig at han ville ha sjokoladesaus! Jeg ble mer og mer engstelig av den svære flokken med mennesker som sto ved siden av oss og sikkert hørte hele samtalen mellom meg og han, der jeg desperat prøvde å forklare så stille og rolig som mulig at jeg hadde bestilt feil og han måtte velge et strø. Jeg spurte om han ville ha kakaostrø, men nei "jeg vil ikke ha noe annet, jeg vil ha sjokoladesaus". Nå sto begge damene i kassen, den ene bak kassaapparatet og den andre med to softis i henda, å så dumt på meg mens jeg sto der og bare så meg panisk rundt mens de spurte meg igjen og igjen hva jeg ville ha på isen, mens jeg febrilsk prøvde å få et ordentlig svar ute av sambo som også var stresset over alle folka som hadde kommet inn i butikken. Jeg endte med en softis med jordbærstrø, og en softis uten noe (selv om jeg allerede hadde betalt for strø på begge), og en sur sambo som klaget over at jeg klarte å bestille feil. Til de i kassen: beklager min treighet og dumhet. Sambo skjønte ingenting og jeg fikk panikk, og hadde lite lyst til å begynne å forandre på bestillingen min når det allerede sto en haug med kunder som skulle betale for seg ved siden av meg. Hadde jeg sagt at jeg ville ha sjokoladesaus måtte jeg ha betalt seperat for det mens alle andre kundene sto og ventet, og siden jeg ikke fikk noe svar ut av sambo på hva han ville ha istedet ble jeg stående å diskutere igjen og igjen med sambo uten å få noe svar. Jeg er ikke så dum og treig til vanlig, sverger! Anonymkode: b4e82...ede 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 Populært innlegg #11099 Skrevet 22. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I går var det jeg som var en dum kunde. Men det var på måte ikke bare min feil, jeg sverger! Jeg skulle kjøpe sommerens første softis. Jeg har angst for å snakke med betjening, spesielt bestille ting, men kiosken var tom og jeg tenkte at dette klarte jeg sikkert fint. Jeg var sammen med samboeren for øyeblikket, og siden jeg hadde pengene var det jeg som bestilte for oss begge. Jeg ville ha jordbærstrø på min, og sambo ville ha sjokoladesaus. Jeg mener å huske at de vanligvis spør hva jeg skal ha på isen mens jeg bestiller, altså før jeg betaler, med det gjorde de ikke. Jeg sa "softis i beger", de sa "med strø?", jeg sa "ja", også vipps skulle jeg betale. Med en gang jeg hadde satt inn kortet innså jeg tabben: det sambo skulle ha heter topping, ikke strø. Jeg så på plakaten som hang over disken og der viste det forskjellige priser for de to. Med én gang jeg hadde betalt ropte kassadamen at kassen var åpen, og det hadde fyllt seg opp masse folk bak meg. Jeg måtte gå et par steg til side, og veldig raskt prøve å forklare sambo at jeg hadde bestilt feil og han ikke kunne ha sjokoladesaus - han måtte velge et type strø istedet. Da begynte hodet mitt å koke, og jeg ville bare gråte. Sambo så dumt på meg, som ikke skjønte at de to tingene kostet forskjellig, og sa høyt og tydelig at han ville ha sjokoladesaus! Jeg ble mer og mer engstelig av den svære flokken med mennesker som sto ved siden av oss og sikkert hørte hele samtalen mellom meg og han, der jeg desperat prøvde å forklare så stille og rolig som mulig at jeg hadde bestilt feil og han måtte velge et strø. Jeg spurte om han ville ha kakaostrø, men nei "jeg vil ikke ha noe annet, jeg vil ha sjokoladesaus". Nå sto begge damene i kassen, den ene bak kassaapparatet og den andre med to softis i henda, å så dumt på meg mens jeg sto der og bare så meg panisk rundt mens de spurte meg igjen og igjen hva jeg ville ha på isen, mens jeg febrilsk prøvde å få et ordentlig svar ute av sambo som også var stresset over alle folka som hadde kommet inn i butikken. Jeg endte med en softis med jordbærstrø, og en softis uten noe (selv om jeg allerede hadde betalt for strø på begge), og en sur sambo som klaget over at jeg klarte å bestille feil. Til de i kassen: beklager min treighet og dumhet. Sambo skjønte ingenting og jeg fikk panikk, og hadde lite lyst til å begynne å forandre på bestillingen min når det allerede sto en haug med kunder som skulle betale for seg ved siden av meg. Hadde jeg sagt at jeg ville ha sjokoladesaus måtte jeg ha betalt seperat for det mens alle andre kundene sto og ventet, og siden jeg ikke fikk noe svar ut av sambo på hva han ville ha istedet ble jeg stående å diskutere igjen og igjen med sambo uten å få noe svar. Jeg er ikke så dum og treig til vanlig, sverger! Anonymkode: b4e82...ede Jeez for en kar. Om han vet at du sliter med sosial angst så burde han jo ta hensyn til det istedenfor å oppføre seg som en trassig 4-åring. "mamma jeg vil bare ha sjokoladesaus!" Anonymkode: c0bc3...9f1 59
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11100 Skrevet 22. juli 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeez for en kar. Om han vet at du sliter med sosial angst så burde han jo ta hensyn til det istedenfor å oppføre seg som en trassig 4-åring. "mamma jeg vil bare ha sjokoladesaus!" Anonymkode: c0bc3...9f1 Jeg er enig i at han kunne ha svart meg litt mer skikkelig og ikke så trassig måte, men greia var at han ikke skjønte at han ikke kunne ha sjokoladesaus, men at han måtte velge et spesifikt strø. Jeg mumlet, nærmest hvisket, hele problemet i rein panikk pga folkemengden ved siden av oss. Han snakker ikke norsk, bare engelsk, så det kan også hende det var noen språkproblemer som oppsto i kampens hete - selv om jeg vanligvis er flytende i engelsk, så vil stressende situasjoner gjøre meg litt mer klumsete i språket. Men med en gang vi gikk ut av kiosken og jeg fikk forklart hele problemet fra start til slutt sluttet han å være sur over situasjonen. Så jeg tror grunnen til at han ble sur var fordi han trodde jeg bare var treig med å forstå at han ville ha sjokoladesaus på isen sin, ikke noe annet. Anonymkode: b4e82...ede 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå