The Kitten Skrevet 22. desember 2016 #10541 Skrevet 22. desember 2016 Kom på en annen historie. Husker ikke om jeg har fortalt den før, men skitt au... Kunde: Kan du ringe etter en drosje for meg? Meg: Ja, så klart. Jeg må bare få navnet ditt og hvor du skal til Kunde: Jeg heter NN og skal til XX. Si i fra til operatøren at jeg ikke vil ha en av de der utlendingene som sjåfør! Meg: Det kan jeg ikke si. Hvis det er så viktig for deg, så kan du få låne telefonen og ringe selv. Kunde: Du sa jo du skullle ringe for meg? Det er greit nok at kunden ville ha en norsk sjåfør, men jeg som representant for butikken kan ikke ringe og si det. 30
Linnpinn9 Skrevet 22. desember 2016 #10542 Skrevet 22. desember 2016 6 timer siden, The Kitten skrev: Kom på en annen historie. Husker ikke om jeg har fortalt den før, men skitt au... Kunde: Kan du ringe etter en drosje for meg? Meg: Ja, så klart. Jeg må bare få navnet ditt og hvor du skal til Kunde: Jeg heter NN og skal til XX. Si i fra til operatøren at jeg ikke vil ha en av de der utlendingene som sjåfør! Meg: Det kan jeg ikke si. Hvis det er så viktig for deg, så kan du få låne telefonen og ringe selv. Kunde: Du sa jo du skullle ringe for meg? Det er greit nok at kunden ville ha en norsk sjåfør, men jeg som representant for butikken kan ikke ringe og si det. Men da kunne kunden heller bare ringe selv. Jeg hadde aldri ringt og sagt sjåføren må være norsk. Herregud.
Linnpinn9 Skrevet 22. desember 2016 #10543 Skrevet 22. desember 2016 På Wednesday, December 14, 2016 den 1.07, AnonymBruker skrev: Klem til deg. Det må være nitrist å lese igjennom alle trådene på KG for å rette skriveleifer. Anonymkode: ff00a...b46 Sikkert lite å gjøre
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #10544 Skrevet 22. desember 2016 Kunde: En skruf hvit lange Meg: Skruf hvit lange? Kunde: Ja, skruf hvit lange. Meg: Hva tenker du på da? Ogsååååå måtte vi gå gjennom halve snus-skapet før han fant ut hva han mente. Vet ikke om han var veldig trøtt eller noe haha Anonymkode: 08c4e...3ca 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #10545 Skrevet 22. desember 2016 På 16.12.2016 den 3.52, The Kitten skrev: Kom på en til. Kunden kommer med noen barnesko som var så utslitt at det så vidt var mulig å kjenne dem igjen. Kunde: Jeg kjøpte disse til sønnen min i høst, og se hvordan de ser ut nå! Meg: Jeg ser at de er veldig slitt, men hva nøyaktig er problemet? Kunde: Borrelåsen er ødelagt, som du sikkert ser. Meg: (Ser at gutten tydeigvis har revet i borrelåsen) ja, jeg ser det Kunde: Ja, så jeg vil reklamere på de Meg: Har du kvitterigen? Kunde: Den trenger jeg ikke for å reklamere. Jeg kjenner rettighetene mine Meg: Jeg trenger kvittringen for å vite når de faktisk er kjøpt, og for å vite hvor mye du betalte for de Kunde: Jobber ikke du her? Burde du ikke vite hvor gamle de er? Meg: Vi får inn mange modeller som ser veldig like ut, og disse er så slitt at det ikke er lett å si hvor gamle de er. Betalte du med kort? I så fall vil kontoutskriften hjelpe meg. Kunde: Jeg betalt kontant Meg: Greit, men da må jeg forholde meg til det skoen koster nå, som er 149 kr Kunde: Men jeg betalte 299 for de Meg: Det forstår jeg, men uten noe bevis så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å gi deg den prisen de går inn for nå. Kunde: Men jeg sier jo at jeg betalte 299, hvorfor får jeg ikke refundert hele beløpet Meg: Fordi du verken har kvittering eller kontoutskrift å vise meg. Selv om jeg tror deg, så har jeg ikke lov til å bare ta de inn til full pris. Dessuten så er de så slitt og ukjenkjennelige at det ikke er en selvfølge at noen vil ta de inn. Som sagt er det beste jeg kan gjøre å gi deg den prisen de går inn til nå. Hvis ikke det er godt nok, kan du komme og snakke med butikksjefen i morgen. Eventuelt kan jeg forklare henne situasjonen, og så kan hun ringe deg hvis jeg får nummeret ditt. Kunde: Jeg får få det de går inn til nå, men dette er skikkelig dårlig service altså. Mmm,ok. Du hadde ikke rett på noe i utgangspunktet engang. Det er så typisk! Folk som får service utover det normale og så presterer de å si noe slikt. Jeg angrer alltid på at jeg er så grei med kundene når de oppfører seg sånn. De ødelegger for de neste som kommer og vil reklamere. Anonymkode: e3f68...47a 8
Gjest Ellii Skrevet 23. desember 2016 #10546 Skrevet 23. desember 2016 Kunde i dag. Kommer inn å viser bilde av en gammel kjøkkenkran, ca. 20 år gammel. Han: har du en ny sånn? meg: jeg har ikke akkurat den på lager, men jeg har denne? (Viser tilsvarende kran) han: ja, det var dårlig, jeg får ta en sånn da. (jeg henter varen på lager og er i gang med å slå inn varen) Han: Kan du pakke inn? meg: Jeg er dessverre tom for gavepapir. Han: Da kan det bare være det samme! (Stormer ut av butikken)
The Kitten Skrevet 23. desember 2016 #10547 Skrevet 23. desember 2016 Kunde: Hva koster denne? Det står jo ingen steder. Nei, bare på plakaten over den og på selve varen. Folk blir mer og mer blind jo nærmere vi kommer jul. 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #10548 Skrevet 23. desember 2016 Jeg jobber på interiørbutikk. Har stort sett hyggelige kunder, men det er jo noen da. Kommer inn en eldre, penslig dame. Kunde: Kan du komme hit? *peker på en bordmatte med julemotiv* Jeg: Ja, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Denne her, har dere den her eller.... *snakker ganske utydelig og jeg skjønner ikke helt hva hun spør om* Jeg: Hva mener du? Kunde: Ja har dere den? Ja: Ja, den er til salgs hvis det er det du mener. Men vi har bare den der igjen da. Kunde: Hm? Jeg: Den er til salgs, altså ikke bare til pynt Du kan kjøpe den hvis du vil det. Kunde: Ja da vil jeg gjerne ha 4. Jeg: Dessverre har vi bare den der igjen. Kunde: JA MEN DET VAR JO AKKURAT DET JEG SPURTE OM DA! *rister på hodet og går ut* 🙄 Anonymkode: 11916...9fd 11
The Kitten Skrevet 24. desember 2016 #10549 Skrevet 24. desember 2016 Kunde kommer inn ett minutt før vi stenger. Alle ansatte: Vi skal til å stenge her nå. Kunde: Men jeg har ikke kjøpt julegaver! Kollega: Da får du gå på matbutikken og kjøpe snop. Kunde: Vil dere ikke ha noen gode salg da? Meg: Nei, vi vil hjem og feire jul med familiene våre! 38
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #10550 Skrevet 24. desember 2016 Dette skjedde for et par uker siden. Jeg fikk dessverre ikke med meg begynnelsen, men idet jeg kom til kassene (to åpne) spurte den ene kassadama hun andre om hun visste hvordan man åpnet båndet. Nei, det visste hun ikke, men de ringte på en tredje ansatt som fortsatt sto og prøvde å finne ut av det etter at jeg hadde betalt og gått. Nå vet jeg ikke hva kunden hadde klart å miste ned mellom der, men altså, hvorfor legger du pantelapp/bankkort/småpenger på båndet?! Anonymkode: 5e4bd...bfa 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #10551 Skrevet 24. desember 2016 1 time siden, The Kitten skrev: Kunde kommer inn ett minutt før vi stenger. Alle ansatte: Vi skal til å stenge her nå. Kunde: Men jeg har ikke kjøpt julegaver! Kollega: Da får du gå på matbutikken og kjøpe snop. Kunde: Vil dere ikke ha noen gode salg da? Meg: Nei, vi vil hjem og feire jul med familiene våre! Haha denne var morsom Hva sa kunden når du sa du ville hjem? Jeg klarer ikke å forstå meg på folk som stresser rundt på julaften og skal kjøpe gaver. Drit synd for deg som ikke er ferdig med julegavene og kommer når butikken stenger. Fjols! Anonymkode: 71212...3e1 7
The Kitten Skrevet 24. desember 2016 #10552 Skrevet 24. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha denne var morsom Hva sa kunden når du sa du ville hjem? Jeg klarer ikke å forstå meg på folk som stresser rundt på julaften og skal kjøpe gaver. Drit synd for deg som ikke er ferdig med julegavene og kommer når butikken stenger. Fjols! Anonymkode: 71212...3e1 Han kommenterte at han kom jo inn før klokken var hel. Så vi sa at det ikke spilte noen rolle for nå var klokken hel og vi skulle stenge. Så det var ikke noe å diskutere. Hvis han som voksen mann må stille i julebesøk uten gaver til folk, så får han forklare det til familien og sitte der som en idiot. 13
Lanista1984 Skrevet 24. desember 2016 #10553 Skrevet 24. desember 2016 På 31.10.2015 den 9.02, SillyFlamingo skrev: Sto bak en dame i køen på rema i går som skulle handle inn til hele helgen og litt til. Hun virkelig lesset/kastet på varene på båndet og fikk rivd ned tyggegummi som havnet blant hennes varer... Da var helvete i gang for å si det pent! Kjefta ned hun i kassen om hvorfor i all verden tyggegummi skulle være plassert så dumt og om hun ikke skulle lette på ræva si å rydde opp? Stakkars jenta gikk rundt å plukker opp de 6-7 pakkene som hadde falt ned, litt forfjamset. Hun fortsetter å scanne inn varene så ringer telefonen til denne kunden. Står der å prater med venninnen sin om bikkjer, strikking og hvor dårlig kundeservice det er på rema. Kassadama blir ferdig med å scanne inn alt uten at kunden drar fram kort eller penger, fortsetter å prate i telefonen. Hun sier summen en gang til uten respons, prøver pent igjen å sier unnskyld. Fikk ett hysj tilbake! Så spurte kassadama om hun kunne flytte seg litt så hun fikk ekspedert meg til hun var ferdig med å prate i telefonen og klar til å betale! Å hun dama klikker, legger på telefonen å hvordan folkeskikk hun hadde som avbrøt folk i telefonen, jobben hennes var kun å scanne varer og ta i mot penger! Hvor vanskelig kunne det være å sitte bak der å holde kjeft å gjøre jobben sin. Men var sikkert derfor hun satt der, ubrukelig til en ordentlig jobb! Stakkars jenta er helt sjokkert, nesten så hun sitter med tårer i øynene! At folk kan oppføre seg så fælt mot noen, helt utrolig! Jeg stopper aldri å undre hvordan noen mennesker er bygd sammen. Forresten en utrolig bra tråd!! Har ikke sett den før. Som en julegave for min sære humor:) Denne skal jeg lese mye. 3
Gjest C'est la vie:) Skrevet 27. desember 2016 #10554 Skrevet 27. desember 2016 Kjære butikkansatte! Jeg er imponert over jobben flere har gjort i dag og dere har min fulle sympati over kunder som ikke har vært like enkle å hanskes med.... Lange lange køer på senteret i Kristiansand i dag. Tar av meg hatten for service jeg har sett og tempoet. Noen som har frustrasjon å få ut eller hendelser å dele etter i dag?
The Kitten Skrevet 28. desember 2016 #10555 Skrevet 28. desember 2016 Jeg kan dele en hendelse. Kunden hadde tatt på seg et par sko, før han betalte. Så kommer han til kassen og spør om en pose til de gamle skoene sine. Meg: Det kan du få, men du må nesten ta av deg det nye paret så jeg får scannet de, og tatt av alarmen. Kunde: Ja, men det er jo så stress! Nå har jeg jo tatt de på meg. Meg: Det er nok ingen annen måte å gjøre det på. Etter mye strev og kaos fikk han av seg skoene og gir de til meg. Kunde: Det burde du ha sagt før! Meg: Hva da? Kunde: At du måtte scanne skoene og ta betalt for de. Meg: Ok du! (For ja, jeg kan jo virkelig gå rundt i butikken og si til alle kundene "vi må scanne varene og du må betale før du kan forlate butikken med de) Etter å ha betalt skoene gikk han inn i butikken igjen. Jeg fortsetter å ekspedere andre kunder da jeg ser at han putter masse varer i posen sin. Jeg trykker på alarmen og får oppmerksomheten til avdelingslederen. Forteller henne hva som skjer, og hun holder også et øye med ham. Så kommer vektere i sivil, og stiller seg ved inngangen. Hun går bort og later som det er noen venner hun kjenner. Etter en liten stund kommer kunden til meg i kassen igjen. Kunde: Jeg har betalt for skoene. Så alt er greit ikke sant? Meg: Du har betalt for skoene ja, så de er grei. Så ble han selvfølgelig stoppet med en pose full av varer. Kunde: Men hun (peker på meg) sa det var greit. Meg: Han har betalt for skoene, det var det jeg sa var greit. Folk altså! Men jeg hadde jo ikke sagt at han måtte betale for de andre varene, så jeg kan ta på meg deler av skylden her. 39
fiole Skrevet 28. desember 2016 #10556 Skrevet 28. desember 2016 Å, ja, er du her i dag og, har du ikke noe annet å gjøre enn å jobbe du......? Hadde du hatt noe utdannelse så kunne du kommet myyye lengre.... 9
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2016 #10557 Skrevet 29. desember 2016 12 timer siden, fiole skrev: Å, ja, er du her i dag og, har du ikke noe annet å gjøre enn å jobbe du......? Hadde du hatt noe utdannelse så kunne du kommet myyye lengre.... er det virkelig noen som sier sånt
allesote Skrevet 29. desember 2016 #10558 Skrevet 29. desember 2016 Vi er vanligvis åpen til 16:00, men i romjula stenger vi 14.00. Dette har blitt annonsert i aviser, på facebook og på nettsiden vår (samt oppslag omkring på jobben). Likevel er det mange som prøver å komme inn etter 14:00, og de blir rasende når jeg sier vi har stengt. Prøver seg ofte med "på nettsiden står det 16:00", men da blar jeg frem nettsiden og viser det store oppslaget hvor det står "Åpningstider i romjula: 27.-30.desember 08:00-14:00" 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #10559 Skrevet 29. desember 2016 På 12/27/2016 den 19.59, C'est la vie:) skrev: Anonymkode: 9ef2b...8de 1
LeilaS Skrevet 30. desember 2016 #10560 Skrevet 30. desember 2016 (endret) På Thursday, December 29, 2016 den 0.32, fiole skrev: Å, ja, er du her i dag og, har du ikke noe annet å gjøre enn å jobbe du......? Hadde du hatt noe utdannelse så kunne du kommet myyye lengre.... Hva faen? H*n hadde fortjent seg en på trynet! Noen må faktisk jobbe for at DU kan handle i butikken her. Din sopp! Kunder som blir sure når ikke kan bytte klær når de har rivd av prislappen. Sorry, men regler er regler. Endret 30. desember 2016 av LeilaS 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå