Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal ikke kunder svare frekt til dere? Det er frekt å ringe rundt og nesten tvinge folk til å kjøpe ting. Ingen vil ha noe med telefonselgere å Gjøre. Skal vi kjøpe noe så gjør vi det selv

 

..telefonselgerene har fint lite med akkurat det der å gjøre.. De bare gjør jobben sin, fordi mat på bordet er hyggelig å ha. 

Anonymous poster hash: 790ee...54f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde jeg skulle få en dum kunde i dag, men han tok seg i det. Skal ikke mer til for å glede en lei bensinstasjonsmedarbeider.

 

Kunde: "Jeg skal ha *navn på bilvask*"
Meg: "Det skal du få. Har du skiboks på bilen din?"
Kunde: "Skiboks?! Nå?! I august?! " *tenketid* ... "Men når jeg tenker meg om så det er jo faktisk de som har den på hele året, så jeg skjønner at du spør....".

Åh, takk. Takk for at du skjønner hvorfor vi av og til må stille spørsmål som kan virke dumme på deg, fordi de er ikke egentlig så dumme når vi en gang i blant spør riktig person som faktisk har skiboks men som glemte å informere.

 

Merkelig hvordan små ting som dette gjør dagen mye bedre, hahaha. Nitrist tilværelse, kanskje. Små gleder, etc.



Anonymous poster hash: a0ddf...47f
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

..telefonselgerene har fint lite med akkurat det der å gjøre.. De bare gjør jobben sin, fordi mat på bordet er hyggelig å ha. 

Anonymous poster hash: 790ee...54f

 

 

 

På samme måte som parkeringsvakter har lite med sin jobb å gjøre? Sikkerhetsvakter har lite med sin jobb å gjøre? Veiarbeidere har lite med sin jobb å gjøre? Alle er eksempler på jobber som påvirker veldig mange negativt, og som gjør folk sure og gretne. Forskjellen er at alle disse yrkene er nødvendige. Telefonselgere har valgt en jobb hvor de helt unødig plager andre mennesker. Sjefene deres tvinger dem ikke til å ta jobbene.

 

Jeg sier ikke at de bør slutte. Men de bør definitivt innfinne seg med at mennesker blir sure. Og så bare leve med det på best mulig måte. (Og det er ikke å whine over sure "kunder" her.)

 

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På samme måte som parkeringsvakter har lite med sin jobb å gjøre? Sikkerhetsvakter har lite med sin jobb å gjøre? Veiarbeidere har lite med sin jobb å gjøre? Alle er eksempler på jobber som påvirker veldig mange negativt, og som gjør folk sure og gretne. Forskjellen er at alle disse yrkene er nødvendige. Telefonselgere har valgt en jobb hvor de helt unødig plager andre mennesker. Sjefene deres tvinger dem ikke til å ta jobbene.

 

Jeg sier ikke at de bør slutte. Men de bør definitivt innfinne seg med at mennesker blir sure. Og så bare leve med det på best mulig måte. (Og det er ikke å whine over sure "kunder" her.)

 

Anonymous poster hash: 6d147...991

 

 

Virkelig? Parkeringsvakter er din sammenligning? De gir det en bot fordi du har gjort noe ulovlig. Telefonselgere er parasitter som (som regel) er ute etter å selge deg drit du egentlig ikke trenger.

 

Når jeg startet eget selskap for 3 år siden så ble jeg nedringt av selgere som ikke tok nei for et nei, ringte opp gang på gang på gang i det uendlige hvis jeg ikke svarte og solgte ting som var helt tydelig at ikke var noe firma mitt trengte (vaskepulver til en it-bedrift... altså).

Jeg skjønner GODT at folk blir krass i tonen mot dere. Jeg ble det selv etter noen måneder når jeg bare gikk så lei av å bli ringt opp av telefonselgere og jeg er glad for at jeg ble det. Det var herlig å ikke måtte bruke så umåtelig lang tid på å få dem til å ta et nei for et nei, for man er jo så ekstremt uhøffelig om man bare legger på i følge noen her.

Jeg skjønner at det bare er en jobb for dere, men det betyr ikke at jeg er fornøyd med at dere skal plage meg opp til flere ganger om dagen. Om jeg da blir oppgitt og irritert så får dere faktisk bare tåle det. Og ja, jeg vet at det ikke bare er samme person og at kanskje akkurat du bare ringer meg en gang, men akkurat om det er samme person eller flere er meg knekkende likegyldig når jeg i perioder ble oppring flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 30059...7c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Parkeringsvakter er din sammenligning? De gir det en bot fordi du har gjort noe ulovlig. Telefonselgere er parasitter som (som regel) er ute etter å selge deg drit du egentlig ikke trenger.

Anonymous poster hash: 30059...7c0

Skjønner ikke hvorfor du angriper posten min. Jeg er jo på din side.

Jeg valgte parkeringsvakter fordi de også er en forhatt stillingsgruppe. Men selv om mange ikke liker dem gjør de en samfunnsnyttig og viktig jobb. I motsetning til telefonselgere.

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor du angriper posten min. Jeg er jo på din side.

Jeg valgte parkeringsvakter fordi de også er en forhatt stillingsgruppe. Men selv om mange ikke liker dem gjør de en samfunnsnyttig og viktig jobb. I motsetning til telefonselgere.

Anonymous poster hash: 6d147...991

 

DU er et irriterende menneske. 

Anonymous poster hash: 5c412...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde ble litt irritert fordi jeg ikke hørte hva han sa et par ganger og måtte spørre på nytt noen ganger. Men vi fant ut hva han skulle ha, og han var klar til å betale. Da jeg spurte om han ville ha pose, presterte han å si:

"ja, du skal vel ha betalt for den også!!!"

 

Nei, vi tar ikke betalt for poser, men jeg skulle nesten ønske det der og da. Han ble spak da jeg svarte at "nei, det skal jeg ikke", og la til at vi pleide å spørre, fordi noen kunder er opptatt av å ta vare på miljøet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok, ok, ALLE telefonselger er dritt som ønsker å selge deg dritt. Ja, det vet man før man faktisk vet hva de har å si... Men igjen FOLKESKIKK, ja, alle deres arugumener er greit, har ikke tid, man blir ringt av 1000 før en, osv! Men FOLKESKIKK, er det så jæææææævelig vanskelig????

Men FERDIG SNAKKA!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle få en dum kunde i dag, men han tok seg i det. Skal ikke mer til for å glede en lei bensinstasjonsmedarbeider.

Kunde: "Jeg skal ha *navn på bilvask*"

Meg: "Det skal du få. Har du skiboks på bilen din?"

Kunde: "Skiboks?! Nå?! I august?! " *tenketid* ... "Men når jeg tenker meg om så det er jo faktisk de som har den på hele året, så jeg skjønner at du spør....".

Åh, takk. Takk for at du skjønner hvorfor vi av og til må stille spørsmål som kan virke dumme på deg, fordi de er ikke egentlig så dumme når vi en gang i blant spør riktig person som faktisk har skiboks men som glemte å informere.

Merkelig hvordan små ting som dette gjør dagen mye bedre, hahaha. Nitrist tilværelse, kanskje. Små gleder, etc.

Anonymous poster hash: a0ddf...47f

Siden du får glede av de mer uskyldige tingene(heldigvis), så skal jeg fortelle deg hva som ga meg glede som bensinstasjonsmedarbeider.

Jeg vet at dette ikke var spesielt pent av meg, men noen ganger blir det bare sånn.

Jeg hadde en gang en ufyselig kunde som skulle ha bilvask. Dette var midt på vinteren, så de fleste biler var veldig møkkete, og veldig mange hadde skiboks.

Jeg spurte alle de vanlige spørsmålene om hvor skitten bilen var, om han hadde skiboks eller annet ekstrautstyr osv.

Han hadde ikke skiboks, og heller ikke møkkete bil.

Kunden betaler og forsvinner.

Plutselig høres et brak fra vaskehallen.

Kunden hadde visst skiboks allikevel, og den hadde maskinen skjøvet av biltaket.

Jeg skal innrømme at jeg faktisk smilte litt inni meg, mens jeg løp for å hjelpe den sure mannen i vaskehallen.

Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag egen tråd om POSEFOLK og TELEFONSELGERE! 

Dere ødelegger tråden!!!!



Anonymous poster hash: 08501...b23
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag egen tråd om POSEFOLK og TELEFONSELGERE!

Dere ødelegger tråden!!!!

Anonymous poster hash: 08501...b23

Nei? Det er dumme ting kunder sier når de klager på posene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettopp ferdig med en 8-timers kassevakt, og kjenner jeg er så sliten og sur og lei :grine:

 

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om dagens dumme kunder, men det mest irriterende er siste-liten kundene... :frustrert:

 

Jeg forstår virkelig ikke meg på de kundene som kommer løpende inn i butikken (HVER LØDAG) mellom fem på ni og ni, og da skal de ikke bare ha en ting, nei her skal de ta helge-handelen. De virker som det er veldig mange som tenker at det er en FANTASTISK ide og at butikken sikkert er helt tom, det er ingen kø osv ved stengetid. Vi er åpen fra tidlig morgen, til sent på kvelden. Hvorfor klarer ikke folk å handle før stengetid da??? Hvorfor skal så mange tenke at det er lurt å handle etter stengetid.

 

Kjære kunder, da er vi STENGT. 

 

Ti over ni går jeg bort til x-antall kunder;

 

Meg: Heiii, vi er dessverre stengt nå. Fint om du går til kassen!:))) *stort smi*
Kunde: Jeg skal bare.

 

NEI KUNDE DU SKAL IKKE BARE. VI ER S.T.E.N.G.T.

 

Jeg forstår ikke hvordan folk ikke kan ha respekt for andre sin tid på den måten. Ja, jeg ser faktisk på det som respekt for andre sin tid. Jeg ville aldri begynt med skal-bare selv i en butikk etter stengetid. Jeg føler det er normal folkeskikk. Har veldig lyst å si til dem; ja, jeg forstår at du ikke har noe bedre å gjøre en lørdagskveld, du er jo her, men jeg har noe bedre å gjøre. Gjett hva? Jeg bor ikke under kassen, jeg vil hjem, vi er stengt. 

 

Men selv om tålmodigheten er strekt til bristepunktet etter en lang dag, ender det selvfølgelig med at kundene får handle, vi ansatte er hyggelige, og flyvertine-smilet er klistret på......

 

Jeg vet vi er åpen til 9, jeg vet at man skal kunne handle frem til da, men det går an å tenke litt kunder. Og ha litt respekt for de som jobber i butikken. Det skal ikke så mye til å gjøre meg glad, tar du helge-handelen og er ute til 9 - da er jeg veldig fornøyd  :blomst:

 

 

Nei uff, når jeg får meg en ny jobb skal jeg ALDRI jobbe i butikk igjen :murvegg:

 

 



Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotellresepsjonist her igjen. Kjenne jeg er irritert over alle uhøflige folk som mener vi er det lokale opplysningskontoret. Ikke missforstå, jeg har overhode ikke i noe mot å hjelpe folk selv om de ikke er gjester på hotellet, men litt vanlig høflighet og folkeskikk kan man jo forvente.

 

-Det er ikke greit å komme busende inn og nesten dytte bort den betalende gjesten jeg snakker med for å få hjelp.

-Det er ikke greit å komme inn for å få hjelp samtidig som du står å rakker ned på kjeden jeg jobber i.  

-Om jeg ikke har ledig rom så er jeg IKKE pliktig å ringe rundt for å finne hotellrom til deg.

-Ikke er vi offentlig toalett eller gratis kaffestasjon heller. 

 

Jeg låner gjerne ut toalettet, men jeg synes det er høflig å spørre først. Flere ganger daglig kommer folk inn og åpenbart leter etter toalettet uten å spørre, eller så mye som å se på meg. De fleste finner det ikke og kommer luskende til disken og spør pent om de kan få låne toalettet, noe de får, og de sier alltid takk etterpå. Så har du de som kommer surt "Jeg finner ikke toalettet, hvor er det?"

 

Den verste av slike toalettsniker var ei dame i 50årene. Hun kom busende og begynte å ta i alle dører før jeg fikk stoppet henne og spurt hva hun ville. 

Dame"Jeg skal på toalettet! Hvor er det?"

Jeg: "Beklager men vi holder på å pusse opp og har ikke noe toalett i resepsjonen for øyeblikket."

Dame: "Hva??? Men hva gjør dere med gjester som bor som skal på toalettet?" 

Jeg: "Det er toalett på rommene"

Dame: "Ja men hva mener du jeg skal gjøre som bare skulle låne et do?"

Jeg: "Vi har dessverre ikke toalett til andre enn gjestene"

Dame: "Herregud! Hva slags hotell er dette???" pluss en lang tirade om dårlig kundeservice, elendig kjede, forferdelig planlagt oppussing osv.

Jeg: "Vet du hva, vi har faktisk ikke noe plikt å låne ut toalett til andre enn betalende gjester."

Dame: "Hrmpf, her skal jeg ALDRI bo!!"

Jeg: "DET er bra!"

 

En annen historie er om en som kom på døren og ville ha rom, og jeg var fullbooket. Dette var en velkledd kar i 40-50årene, en forretningsmann som måtte reise til byen her på kort varsel.

Han: "Kan du ikke kaste ut noen da?" Spørsmålet ble stilt seriøst.

Jeg: "Det kan jeg dessverre ikke gjøre..."

Han: " Vet du hvor det kan være ledig da?"

Jeg: "Dessverre, jeg vet ikke om noe. Det er ganske fullbooket i byen i kveld"

Han: "Da tar du å ringer rundt å finner noe for meg du"

Jeg: "...Det kan jeg faktisk ikke gjøre, det har jeg det for travelt til"

Han: "For en elendig kundeservice!" Så henter han seg kaffe og setter seg ned i sittegruppen og begynner (temmelig høylydt) å ringe rundt til andre hoteller.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: eb4b2...45d
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer på mere!

 

Gjester som ikke vet hva slags navn rommet er booket på. Når det kommer par så er det i 1 av 5 tilfeller booket på navnet til den andre enn den de tror det står på. Det verste er at de ofte nekter å oppgi mannens/konas navn når jeg spør om det kan være booket på det. Referansenummer har de heller ikke tatt med. Kan jeg ikke bare få sjekke det andre navnet først som sist? 

Et gang nektet ei dame å gi meg navnet på mannen sin for det var absolutt booket i hennes navn. Jeg sjekket alle bestillinger fra det aktuelle reisebyrået den dagen og leitet i alle mulige slags systemer. Jeg måtte til og med sjekke med et annet hotell. Etter et kvarter (!) der damen ble mer og mer hissig så måtte jeg beklage og si at det ikke var noe rom ledig og de måtte finne et annet hotell, men som siste forsøk så ville jeg ha mannen sitt navn. Og gjett hva det sto på... Mannen ble flau og beklaget, mens damen insisterte på at vi hadde gått inn og endret navnet, for hun HADDE bestilt i sitt navn. 

 

Av og til lurer jeg på hvilke hull alle disse folka kryper opp fra...

 



Anonymous poster hash: eb4b2...45d
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg har deltidsjobb i en dagligvarebutikk i en såkalt "turistkommune", noe som vil si at vi har åpent på søndager. Oh, the joy. Det er forsåvidt en ganske grei dag å jobbe på, det er lite folk, og vi får tid til å rydde butikken skikkelig. Ulempen er en kunde som alltid kommer rett før stengetid. Han har vært i lokalet og stått lenge, lenge for å fylle ut tippekuponger.Flere runder i kassa for å låne penn, for å sjekke program, og ditt og datt, og så tilbake til tippekupongene. Og han kommer alltid til kassa for å levere tippekupongene klokka 17.55. Gjett når vi stenger?

 

Jepp, klokka 18. 

 

I dag toppet det seg når han begynte å kjefte fordi han hadde fylt ut ene tippekupongen feil. Da var det ikke måte på hvor fælt det var, og at han ble så stresset, og at "spillet stenger jo om tre minutter!" Men for faen i helvete da, vi har hatt åpent i 7 føkkings timer; du kan komme tidligere, eller du kan levere tippekupongene før tre minutter på stengetid! 

 

Faen ta deg, kundejævel, du har til og med fått beskjed fra sjefen om å komme tidligere, men det får du jo ikke inn i den egoistiske skallen din!

 

 

Jeg liker de fleste kundene altså, bare ikke folk som kommer rett før stengetid, spesielt på søndager, når jeg har jobbet både lørdag og søndag.  :bond:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...