Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en "fin" en i går.

Kom ei dame til kassa mi og spurte om det var riktig at rekene våre kostet 99 kroner kiloen.

Og som sant er så svarte jeg ja, det er helt riktig det.

 

Hun kunne ikke forstå at de var så dyre!

 

Dyre? Vi har 60/80-reker. Til 99,- kg. Det er omtrent det billigste du får når de er på fullpris.

Ja, vi har hatt tilbud på de samme rekene til 69,- kg, men nå var de på fullpris igjen. Noe jeg prøvde å forklare henne på peneste og hyggeligste måte jeg klarer å få til.

 

Men dama mente at dette kunne umulig være 60/80-reker for hun SÅ jo at de var så INNMARI små!

 

Så jeg prøvde å få henne til å forstå at det faktisk bare var 60/80-reker vi fikk levert, og at prisen i praksis var billig til å være den størrelsen reker.

Men nei, hun kunne nemlig SE at det var MYE mindre reker så den måtte jeg lenger ut på landet med.

Vi kunne da umulig selge mye reker til den prisen!?

-Eh, jo, vi selger i bøtter og spann til den prisen, selv etter at de gikk opp igjen til fast pris etter tilbudet på 69,-

 

Meh. Dustekunder som insisterer på å ha rett selv om de åpenbart tar feil, og da er det jo vår feil at de har rett. Eh, hæ?.

 

Til informasjon:

Vi FÅR faktisk bare 60/80-reker, da det er så og si umulig å få tak i noe annet om dagen. Det begynner å bli lite reker å få tak på, så nå er det bare de større versjonene igjen.

 

Jeg var borte og kikket i rekedisken bare for å få et bilde på hva i alle dager den dama mente hun hadde sett, men jeg kunne virkelig ikke se at det var noe mindre reker enn 60/80 der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er en sånn irriterende kunde. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått inn i butikker som egentlig er stengte, men kanskje holder på med varetelling eller noe sånt. Til og med på søndager, selv om den butikken ALDRI har hatt åpent på en søndag. Om det var en stor presenning foran, men folk som pratet inne hadde jeg kanskje tenkt at de drev med et eller annet slags arbeid, men fortsatt var åpent. Jeg blir så flau hver gang jeg havner i den situasjonen, skal begynne å tenke meg bedre om før jeg går inn noe sted. :fnise:  Sist hadde jeg begynt å legge matvarer på båndet, men stusset litt over at det ikke var noen ansatte i nærheten. Før det kommer en fra bakrommet og sier "Det er søndag, vi har stengt!"

 

Hehe, Unnskyld for at jeg kalte deg mindre smart. Det er lov å ta feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snip

Jeg tenker det er disse "toppene " som ofte er i blonder. Ingen spiler eller hekter. Gjennomsiktige. Cubus har mange av de i ulike farger. Strikk rundt bysten, og ellers tyt, blondestoff. Ikke helt sporttopp, men mer sexy. Ikke optimalt for større pupper, men veldig fint.

Er på mobil så får ikke lagt ved bilde.

Anonymous poster hash: 142be...a1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som resepsjonist på hotell. Kan ikke beskrive gleden over at forretningsfolket er tilbake, og feriegjestene endelig er dratt hjem. 

 

Hva er greia med å motsi alt jeg sier? 

Eksempel: 

Meg: "Du må trykke på knappen to ganger om du vil ha en stor kopp kaffe" (Gratis kaffe i resepsjonen, gjest klager på liten mengde kaffe)

kunde: "Men kan jeg ikke bare holde den inn lenge?" 

Meg: "Nei, du må trykke to ganger"

kunde: "Hva om jeg trykker denne knappen da?" (Peker på knappen merket "VANN")

Meg: "På den kommer det bare ut varm vann"

kunde: "Nei, jeg vil ikke ha vann i kaffen min!!"

Meg: "Da må du trykke på kaffeknappen to ganger for å få en stor kopp kaffe"

kunde: "Jamen jeg vet ikke om jeg vil ha så mye kaffe"

Meg: "...Nei det må du nesten finne ut av selv :) "

kunde: "Men herregud da hvorfor har er kaffemengden så liten!!!"

Meg: "...Ja nei det er små mengder ja. Men det er vel for ikke alle vil ha en stor kopp :)"

kunde: "hrmpf"

kunde tar trykker på knappen to ganger og får ut full kopp kaffe, drikker to slurker før h*n setter fra seg koppen for å gå ut. 

 

 

Annet eksempel:

kunde: "Når er utsjekk?"

Meg: "klokken 12"

kunde: "Ikke 10?"

Meg: "Nei, det er klokken 12"

kunde: "Ååå, så det er ikke klokken 13?"

Meg: "Nei, det er klokken 12. Men om du ønsker så kan du få beholde rommet til 13, uten ekstra kostnader. Jeg må bare vite det før klokken 12 på utsjekksdag slik at jeg kan varsle rengjøringsavdelingen."

kunde: "Neida, vi reiser klokken 7 vi, så vi trenger ikke noe senere utsjekk"

 

Altså ???

 

Også er det de som ved innsjekk legger ut om livshistorien sin, med en langvarig forklaring på hvorfor de endte opp med å besøke byen akkurat nå. Det er hyggelig det, men når det er 10 stk bak i køen, telefonen kime, og alt fordi gjesten må legge ut om detaljer om kjerringa til onkelen til fetteren til kusina, så kan det vente til senere.

 

 

 



Anonymous poster hash: eb4b2...45d
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg jobber som resepsjonist på hotell. Kan ikke beskrive gleden over at forretningsfolket er tilbake, og feriegjestene endelig er dratt hjem.

 

Anonymous poster hash: eb4b2...45d

 

Å kjære vene. Jeg fikk høy puls av å lese det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med kunder som tror jeg kan ordne alt mulig dill dall for dem etter at butikken egentlig har stengt? Nei, jeg kan ikke veksle 1000-lappen din til 50-lapper og mynter. (Har cashguard, så å veksle så mye tar ganske lang tld).

Nei, jeg kan ikke pakke inn for deg.

Nei, du kan ikke pakke inn selv. Du kan få med deg papir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg holder på å lage en pølse til en kunde, kommer det en eldre dame i disken og roper bort til meg "Jeg skal bare betale bensin!!!!!" Jeg gjør meg ferdig før jeg går bort og sier at jeg nesten måtte få lage maten til kunden som var her før henne. "MEN JEG SKAL BARE BETALE BENSIN."  :murvegg: Hun brukte dobbelt så lang tid på å betale som jeg brukte på den pølsa.

Sånne kunder = MEG MEG MEG!!! Tenker bare på seg selv.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

snippetisnipp

Anonymous poster hash: eb4b2...45d

 

 

Kan omtrent se for meg utrykket ditt: 

 

Wat8.jpg?1315930535

Endret av dillyduzit
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel da... You win this time... ;) Forsåvidt står det på pakken hvor mange kvm pr pakke er da.. Enkelt å regne ut hvor mange pakker man trenger også.. :plystre:

Enkelt? Joda, helt overkommelig! Allikevel føles det som bortkastet merarbeid, spesielt når pakkene kommer med 2,37kvm, 2,46kvm osv... Som sist vi kjøpte gulv....:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det ikke hipster fordi det sitter rundt hoftene, altså hips? Hipsterbh må såfall være for ekstreme hengepupper. Men det er ikke mange kunder som kaller en spade for en spade. Og alle de som nekter å forklare hva de mener, for det må jo den som jobber der automatisk vite.

Fra mine dager i butikk:

Kunde: Jeg skal ha X-vare (sett inn hvilket som helst navn for hvilken som helst vare det IKKE er).

Meg: (Viser kunden X).

Kunde: Nei, nei, nei. X, sa jeg. Dette er ikke X!

Meg: (Viser kunden andre former for X): Vi har disse også...

Kunde: Nei, ikke sånn! X, sa jeg, X!

Meg: Hmm... det er dette vi har av X, men jeg er ikke helt sikker på hva du mener. Kan du beskrive varen du ser etter?

Kunde: Men herregud da! X, sier jeg jo. Kan du ingenting eller?

Meg: Altså, hvis du bare kunne forklare hva...

Kunde (avbryter): X! X! Er det så vanskelig å forstå da? Dette er virkelig den dårligste servicen!

Kunden går tilfeldigvis forbi vare Y på vei ut: Se her! Jeg fant det, X!

Meg: Å, ja. Var det Y du mente. De heter egentlig Y de der skjønner du, så jeg forsto ikke hva du mente.

Kunde: Hmf! Ja, det burde du jo ha visst. Kunden har alltid rett vet du.

Apotekansatte tilegner seg visst en helt rå evne på dette feltet etter noen år!:biggrin:

Når gamlemor spør etter kokain, kompressorer og vikky nina, så går de automatisk og henter kodein, konmpresser og viser hyllen med vichy niveau!:ler:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apotekansatte tilegner seg visst en helt rå evne på dette feltet etter noen år!:biggrin:

Når gamlemor spør etter kokain, kompressorer og vikky nina, så går de automatisk og henter kodein, konmpresser og viser hyllen med vichy niveau!:ler:

Hehe, minner meg på i matbutikk da jeg raskt lærte meg at Sunnikksåpe eller Sunnliktsåpe = Sunlightsåpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Hvorfor det? Har du ikke nok mattekunnskaper til å regne ut selv? Er vel sjelden at folk drar ut og kjøper parkett på måfå. Er jo selvfølge at man måler og regner ut hvor mange kvadrat man trenger og kjøper antall pakker etter det. Er også derfor prisen er angitt i kvadratmeter, for det er jo totalen som er viktig og det har man som regel regnet ut i forkant.

De ansatte er vel ikke kjente for å være de smarteste heller ;).

Anonymous poster hash: 79b91...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi. For en herlig tråd!

Jeg lurer av og til på om folk ikke fårstår mekanismene bak Salgsvarer... Altså at de skal "ryddes ut" for å få plass til de nye varene.

Jeg får tidt og ofte spørsmål som " Har du denne i min størrelse? Ikke det? Får du den inn igjen?"

NEI! DET ER EN SALGSVARE!!!'

Anonymous poster hash: 0aaca...0ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strålende sol og jeg er på jobb. Pga. en sein kunde stenger jeg 15 etter stengetid. Da kommer det enda noen damer og spør om jeg stenger og om de ikke kan få ta en titt? Bare en liten en....

1. Nei. Det er stengt. Jeg vil få med meg kveldssola.

2. Jeg har overhodet ikke tenkt å slippe inn folk, på overtid, på en solfylt Augustkveld som "bare" skal titte. ER DU TJUKK I HODET!?

Anonymous poster hash: 0aaca...0ef

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi. For en herlig tråd!

Jeg lurer av og til på om folk ikke fårstår mekanismene bak Salgsvarer... Altså at de skal "ryddes ut" for å få plass til de nye varene.

Jeg får tidt og ofte spørsmål som " Har du denne i min størrelse? Ikke det? Får du den inn igjen?"

NEI! DET ER EN SALGSVARE!!!'

Anonymous poster hash: 0aaca...0ef

Spør har jævlig billig Pepsibokser på salg nå. Betyr det at de ikke kommer inn igjen?

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør har jævlig billig Pepsibokser på salg nå. Betyr det at de ikke kommer inn igjen?

Anonymous poster hash: 6d147...991

 

Er jo litt annerledes med vanlige matvarer og type klær, sko etc da :)

Edit: Så for å svare på spørsmålet ditt, så vil sikkert de pepsiboksene komme inn igjen, men kanskje ikke til samme pris 

Endret av novacane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør har jævlig billig Pepsibokser på salg nå. Betyr det at de ikke kommer inn igjen?

Anonymous poster hash: 6d147...991

Tilbud :opplyser:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...