Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Spør har jævlig billig Pepsibokser på salg nå. Betyr det at de ikke kommer inn igjen?

Anonymous poster hash: 6d147...991

 

 

 

Der er det gjerne snakk om partivarer, hvor butikken har fått rabatt på innkjøpsprisen på et helt parti med en vare, i dette tilfellet pepsi (i tolvpakk kanskje?). Når lagrene er tomme for det partiet, vil ikke butikken få inn igjen tolvpakken før det evt kommer et nytt parti.

 

Ta feks sekspakk og åttepakk med cola og pepsi halvannenliter. De kommer jo på tilbud med ujevne mellomrom over alt. Tilbudet varer da til partiet er tomt, og du vil fortsatt få både cola og pepsi i butikken, men da til en annen pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som noen nevnte så er det forskjell på tilbud og salg.

TILBUD: En fast vare settes ned i pris i en viss periode.

SALG: Salg på varer som skal UT av butikken og ikke kommer inn igjen med det første.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange kunder ser den prisen de vil se, og leser ikke godt nok på hva prisen gjelder. Eks: Vi har et par varer som koster 39,-/49,- og hvis du kjøper disse så går 10,- til Redd Barna. Info en om dette står tydelig: 10 kr til Redd Barna, sammen med prisen. Det eneste kunden ser er 10,- og blir sure fordi dette da ikke gjelder. Altså hallo? Lær dere å lese da for pokker.

Ellers så hender det at ting blir lagt litt her og der, på feil plass og lignende, fordi kunder ikke orker å legge ting der det skal. F.eks kan noen legge en vare til 699,- på feil plass, men det står 299 på lappen. MEN det står også tydelig hvilken vare prisen gjelder. Altså når det ligger 1 vare sammen med andre helt ulike varer så ringer det kanskje en bjelle om at dette er feil? Neida, står det 299 på lappen så gjelder den prisen må du da skjønne. Dette har jo kunden tross alt krav på!! 

Jeg skjønner det hvis det ligger 10 varer på feil plass og prisen ikke stemmer. Da er det vår feil, men da gjelder det som oftest en 50 lapp i forskjell og ikke 400 kr. 

Sykt irriterende!!!
 

 

 

 



Anonymous poster hash: e6e9e...503
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av en dame idag fordi en annen kjede har tilbud på noe vi ikke har tilbud på nå. Jeg jobber i dagligvare og det er snakk om en prisforskjell på en femmer på tilbud og ikke tilbud. Jeg fortalte hva vi har tilbud på nå og at de tingene da koster mer i de andre kjedene, svaret hennes da var "jammen, det liker jo ikke jeg". Prøvde også å forklare henne hva tilbud er, men det var ikke så lett, det var bare helt forferdelig at vi solgte samme vare for 5 kroner mer.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av en dame idag fordi en annen kjede har tilbud på noe vi ikke har tilbud på nå. Jeg jobber i dagligvare og det er snakk om en prisforskjell på en femmer på tilbud og ikke tilbud. Jeg fortalte hva vi har tilbud på nå og at de tingene da koster mer i de andre kjedene, svaret hennes da var "jammen, det liker jo ikke jeg". Prøvde også å forklare henne hva tilbud er, men det var ikke så lett, det var bare helt forferdelig at vi solgte samme vare for 5 kroner mer.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

"Så GÅ PÅ DEN ANDRE BUTIKKEN DA!"

... Får man lyst å si

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske utrolig hvor ofte man får kommentarer på at alt mulig koster så fryktelig mye penger, og kommentarer av typen "men alt sammen er så mye billigere på alle andre butikker"

 

Men dem aldri å faktisk gå til disse andre butikkene, selv om dem påstår at det er så mye billigere der.

 



Anonymous poster hash: 88d7b...7d5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som telefonselger, og ringer anerkjente bedrifter, direktører og beslutningstakere. Jeg selger ikke dritt, da dette er et anerkjent produkt/tjeneste og kan hjelpe bedriften. Man får mye for pengene (det er faktisk snakk om under 4k, som i teorien er en liten sum for bedrifter). Uansett, jeg er SJOKKERT over disse sjefene hvordan de behandler meg. De legger på uten grunn, de lytter ikke, legger på midt i setningen min. Forstår godt de har dårlig tid å ikke vil kjøpe over telefon (noe de ikke gjør da alt på bekreftes skriftlig etter samtalen). Forstår dem, de har mye å gjøre, men herregud så mye dritt jeg får! Og dette uten grunn! Det går an å lytte å si høflig nei!! Som mange gjør også altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg jobber som telefonselger, og ringer anerkjente bedrifter, direktører og beslutningstakere. Jeg selger ikke dritt, da dette er et anerkjent produkt/tjeneste og kan hjelpe bedriften. Man får mye for pengene (det er faktisk snakk om under 4k, som i teorien er en liten sum for bedrifter). Uansett, jeg er SJOKKERT over disse sjefene hvordan de behandler meg. De legger på uten grunn, de lytter ikke, legger på midt i setningen min. Forstår godt de har dårlig tid å ikke vil kjøpe over telefon (noe de ikke gjør da alt på bekreftes skriftlig etter samtalen). Forstår dem, de har mye å gjøre, men herregud så mye dritt jeg får! Og dette uten grunn! Det går an å lytte å si høflig nei!! Som mange gjør også altså.

Takler man ikke titalls av slik oppførsel daglig kan man ikke jobbe som telefonselger mener nå jeg :sjenert: Skjønner disse du nevner godt jeg.. De får garantert nok liknene henvendelser, så man blir jo lei... Og alle synes vel sine produkter er bra ;)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som telefonselger, og ringer anerkjente bedrifter, direktører og beslutningstakere. Jeg selger ikke dritt, da dette er et anerkjent produkt/tjeneste og kan hjelpe bedriften. Man får mye for pengene (det er faktisk snakk om under 4k, som i teorien er en liten sum for bedrifter). Uansett, jeg er SJOKKERT over disse sjefene hvordan de behandler meg. De legger på uten grunn, de lytter ikke, legger på midt i setningen min. Forstår godt de har dårlig tid å ikke vil kjøpe over telefon (noe de ikke gjør da alt på bekreftes skriftlig etter samtalen). Forstår dem, de har mye å gjøre, men herregud så mye dritt jeg får! Og dette uten grunn! Det går an å lytte å si høflig nei!! Som mange gjør også altså.

Min far er nok en av de litt vanskelige daglige lederne, men må si jeg forstår han litt når han en dag ble ringt opp av 10 forskjellige arbeidsgivere. Tar han ikke telefonen -- ja da ringer de opp igjen snart - jeg har dog prøvd å forklare han at det gjerne er forskjellige selgere som ikke kan noe for at de blir tilkoblet akkurat DEG, men han hører ikke helt på meg

Anonymous poster hash: 79274...7a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**med arbeidsgivere mener jeg telefonselgere, haha wops



Anonymous poster hash: 79274...7a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som telefonselger, og ringer anerkjente bedrifter, direktører og beslutningstakere. Jeg selger ikke dritt, da dette er et anerkjent produkt/tjeneste og kan hjelpe bedriften. Man får mye for pengene (det er faktisk snakk om under 4k, som i teorien er en liten sum for bedrifter). Uansett, jeg er SJOKKERT over disse sjefene hvordan de behandler meg. De legger på uten grunn, de lytter ikke, legger på midt i setningen min. Forstår godt de har dårlig tid å ikke vil kjøpe over telefon (noe de ikke gjør da alt på bekreftes skriftlig etter samtalen). Forstår dem, de har mye å gjøre, men herregud så mye dritt jeg får! Og dette uten grunn! Det går an å lytte å si høflig nei!! Som mange gjør også altså.

Du skjønner ikke hvorfor folk ikke liker at andre tar kontakt med dem, uten avtale eller ønske, for å selge dem noe?

Ja, ja. Du har funnet deg rett yrke, i alle fall.

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke hvorfor folk ikke liker at andre tar kontakt med dem, uten avtale eller ønske, for å selge dem noe?

Ja, ja. Du har funnet deg rett yrke, i alle fall.

Anonymous poster hash: 6d147...991

Som sagt, så forstår jeg dem, de blir ringt av flere selgere osv. Men er det en unnskyldning for å være frekk? Selvom jeg ikke liker at folk er frekke, så betyr ikke det at jeg har funnet feil yrke....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det en unnskyldning for å være frekk?

Ja.

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler man ikke titalls av slik oppførsel daglig kan man ikke jobbe som telefonselger mener nå jeg :sjenert: Skjønner disse du nevner godt jeg.. De får garantert nok liknene henvendelser, så man blir jo lei... Og alle synes vel sine produkter er bra ;)

Joda, men syntes ikke det er grunn nok til å være frekk.. Jeg gjør jo også bare jobben min. Ja alle syntes vel det, men jeg selger ikke omega 3 tabletter eller strøm.... Syntes ikke telefonselger fortjener dritt, de og gjør jo bare en jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, men syntes ikke det er grunn nok til å være frekk.. Jeg gjør jo også bare jobben min. Ja alle syntes vel det, men jeg selger ikke omega 3 tabletter eller strøm.... Syntes ikke telefonselger fortjener dritt, de og gjør jo bare en jobb.

Du har rett i at det ikke er noen grunn til å være frekk, men nå finnes det mange forskjellige typer telefonselgere. Jeg blir mektig irritert når jeg blir ringt opp og de som prøver å selge meg noe ikke tar nei for et nei. Ellers pleier jeg å si høflig i fra om at jeg ikke er interessert. 

Over til noe annet! 

Jeg hadde en kunde som spurte om vi hadde en vare, jeg sa at vi hadde kun en type av den aktuelle varen (noe som stemte), men så ser hun meg, ser på navneskiltet mitt og sier ..

 

"Okey "novacane" går jeg inn på nettsiden og finner flere typer, så kommer jeg tilbake hit, og da kommer jeg til å lage et HELVETET" 

 

Altså? Selvfølgelig er det mer utvalg på nettsiden vår, hvor man kan se på alle varene som er på HOVEDLAGERET vårt? Nesten så jeg håper hun kommer tilbake for å kjefte på meg, hah.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kommer ingen vei med det tema uansett, jeg misforsto når jeg trodde denne tråden var for å klage litt om, i mitt syn, dumme kunder.... My bad..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kommer ingen vei med det tema uansett, jeg misforsto når jeg trodde denne tråden var for å klage litt om, i mitt syn, dumme kunder.... My bad..

Det der er et tapt slag. Vi som jobber/har jobbet som telefonselgere har ikke lov til å klage fordi vi er avskum som ikke fortjener å bli behandlet bedre enn dritt under skoa. Alle har minst en dårlig erfaring med en selger som ikke ville ta nei for et svar, så da er alle telefonselgere amøber, og alle telefonselgere er fritt vilt. En gang hørte jeg faktisk det argumentet at man heller så at de som valgte det yrket gikk på nav...  :vetikke:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kommer ingen vei med det tema uansett, jeg misforsto når jeg trodde denne tråden var for å klage litt om, i mitt syn, dumme kunder.... My bad..

De er ikke kundene dine. De er personer du ringer i håp om at de av en eller annen grunn skulle ønske å være dine kunder men bare ha glemt det av i hele sine voksne liv.

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...