Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Siden vi ikke har en tråd for hyggelige kunder, så får jeg ta det her:

Kunden som kjøpte en bukett roser og tok ut en og ga til meg :)

post-65912-0-42064000-1438972693_thumb.j

Endret av Orbis
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Relevant til de som klager over kunder tror en ringer til konkurenter: Apoteker gjør det uoppfordret om de ikke har varen inne. (på resepter i alle fall :P)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relevant til de som klager over kunder tror en ringer til konkurenter: Apoteker gjør det uoppfordret om de ikke har varen inne. (på resepter i alle fall :P)

Litt forskjell på medisiner og melk da:)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relevant til de som klager over kunder tror en ringer til konkurenter: Apoteker gjør det uoppfordret om de ikke har varen inne. (på resepter i alle fall :P)

 

Det er jo fordi det kan gå ganske galt om man ikke får medisinene sine...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så hyggelig du var. Er det egentlig helt greit å si at man leter etter en genser og at du da hjelper med å finne en? Gitt at man spesifiserer hva man vil ha da selvsagt. Jeg har alltid hilst og takket pent nei til hjelp, da jeg har tenkt at det bare har vært en høflighetsfrase, men av og til når man er på utkikk etter noe hadde det jo vært rimelig greit når man saumfarer alle butikkene i nærheten. 

Anonymous poster hash: f6475...e0e

 

Når du blir tilbudt hjelp er det fordi butikken driver med service. Så å be om å få hjelp til å finne noe er helt innafor. Men det er lettere for oss om vi får en klar beskrivelse av hva du vil ha slik at vi slipper å gjette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er det med kundene som ber om kvittering før de engang har betalt egentlig? Har sånne kunder iblant, synes det er så rart å måtte forklare at man må betale først.

Tja, jeg har bedt om å få kvitteringen rett før de er ferdige med å scanne hvis jeg trenger kvitteringen. Forventer jo selvsagt at de skal gjøre seg ferdig. Rett og slett for at jeg ikke automatisk skal si nei takk når de selv spør. Noe jeg selvsagt har gjort flere ganger da jeg egentlig har skullet hatt den. Dama så litt rart på meg sist gang av en eller annen grunn, men ikke mitt problem. :rolleyes:

 

At noen ikke forstår at de ikke kan få den før man har betalt er jo en smule blåst(for å si det mildt). :ler:

Endret av Cordelia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg har bedt om å få kvitteringen rett før de er ferdige med å scanne hvis jeg trenger kvitteringen. Forventer jo selvsagt at de skal gjøre seg ferdig. Rett og slett for at jeg ikke automatisk skal si nei takk når de selv spør. Noe jeg selvsagt har gjort flere ganger da jeg egentlig har skullet hatt den. Dama så litt rart på meg sist gang av en eller annen grunn, men ikke mitt problem. :rolleyes:

At noen ikke forstår at de ikke kan få den før man har betalt er jo en smule blåst(for å si det mildt). :ler:

Det er vel bare det at når noen sier det på forhånd så tuller de med rutinene også spør man gjerne en gang til. Eller så glemmer man det fordi man fortsatt har varer å scanne, poser å spørre om og knapper å trykke på før det er tid for kvittering:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare det at når noen sier det på forhånd så tuller de med rutinene også spør man gjerne en gang til. Eller så glemmer man det fordi man fortsatt har varer å scanne, poser å spørre om og knapper å trykke på før det er tid for kvittering:P

Ofte så er de så vant til nei, at de ikke hører et evt. ja heller. Så sånn sett kan det jo være greit å bryte rutinene. :danse:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så er de så vant til nei, at de ikke hører et evt. ja heller. Så sånn sett kan det jo være greit å bryte rutinene. :danse:

Sant nok:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte et nytt, eller rettere sagt nesten utdødd ord på jobb.

 

Kunde: Har dere solliv?

Meg Det kan jeg svare deg på hvis du forteller meg hva det er for noe.

Kunde (veldig tydelig) SOL LIV

Meg: Ja, jeg fikk med meg hva de het, men jeg vet fremdeles ikke hva det er for noe.

Kunde:  Sollliv. Sånn du  bruker på stranden.

Meg: En form for badetøy altså?

Kunde: Ja, SOLLIV. 

 

Så viser jeg henne hva vi har av badetøy og hun går til bikiniene og holder en opp. 

Kunde: Se her ja! Var det så vanskelig?

Meg: Det var ikke så enkelt når jeg aldri hadde hørt ordet før, men nå har jeg lært noe nytt, så der er jo bra. 

 

Altså, unnskyld men jeg levde ikke for 50 år siden. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte et nytt, eller rettere sagt nesten utdødd ord på jobb.

 

Kunde: Har dere solliv?

Meg Det kan jeg svare deg på hvis du forteller meg hva det er for noe.

Kunde (veldig tydelig) SOL LIV

Meg: Ja, jeg fikk med meg hva de het, men jeg vet fremdeles ikke hva det er for noe.

Kunde:  Sollliv. Sånn du  bruker på stranden.

Meg: En form for badetøy altså?

Kunde: Ja, SOLLIV. 

 

Så viser jeg henne hva vi har av badetøy og hun går til bikiniene og holder en opp. 

Kunde: Se her ja! Var det så vanskelig?

Meg: Det var ikke så enkelt når jeg aldri hadde hørt ordet før, men nå har jeg lært noe nytt, så der er jo bra. 

 

Altså, unnskyld men jeg levde ikke for 50 år siden. 

 

Min mor kaller singleter for solliv. For henne er det noe man har på overkroppen når man soler seg, men likevel kan se anstendig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig situasjon dette var: jeg sitter i kassa og en kunde spør meg

"Unnskyld, vet du om de har *spesifikk vare* på rema?"

"Hehe, nei, du... Det vet jeg egentlig ikke..."

"At de ikke har den?"

"Nei det vet jeg ikke:-)"

"Vet du ikke det..? Hvorfor ikke?"

"Hehe:-)" (tenkte at hun spurte hvorfor det for å være frekk, men hun viste seg å virkelig undres hvorfor jeg ikke visste det:p)

"Eh... Burde jeg vite det? Jeg jobber tross alt hos konkurrenten"

"Kan du ringe og spørre?"

"Nei:-p"

"Men herregud da?"

"Du innser at det er litt rart å spørre noen i kassa om de kan ringe konkurrenten for å spørre om de har en vare inne eller?"

"Vel jeg orker ikke å dra dit på en bomtur, sånn som nå... Jeg kan ikke nummeret dit, tenkte kanskje du som jobber i butikk kunne..."

"Alle nummerene i alle matbutikkene utenat?"

"Vel... Ja..."

HallooOoo

Da jeg jobbet på Jernia opplevde jeg jevnlig at kunder spurte meg om Clas Ohlson på sammen senter hadde en eller annen vare.  Og det var selvsagt utrolig dårlig at jeg ikke kjente til varesortimentet konkurrenten... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannalarmen gikk og vi måtte evakuere. Mens vi står utenfor og venter på avklaring kommer en kunde bort til oss.

Kunde: Har dere vare?

Vi: Ja, den skal vi ha inne nå.

Kunde: Å det er det eneste jeg skal ha. Jeg kan ikke få gå inn å kjøpe den? Jeg skal være superrask.

Hun fikk selvfølgelig IKKE slippe inn før situasjonen var avklart.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kunde selv i en matbutikk, da jeg klarte å havne i kø bak et fryktelig irriterende kvinnemenneske.

 

Dama hadde akkurat lagt alle varene sine på båndet før hun snudde seg, presset seg forbi køen og gikk inn i butikken igjen. Greit. Alle kan glemme noe.

 

Hun kom tilbake og presset seg forbi køen med varen hun hadde glemt. Jenta i kassen slo inn denne varen også og informerte om sluttsummen. Da skulle dama inn i butikken igjen og hente enda en ting. Den ansatte ventet tålmodig.

 

Enda en gang presset dama seg forbi køen og brukte god tid på å finne varen. Dette gjentok hun enda en gang.

 

Nok en gang fikk hun sluttsummen. Men da fant hun ut at hun skulle ha et ukeblad også. Hun presset seg forbi køen på nytt, hentet bladet og begynte å kryssforhøre den ansatte om dette var den nyeste utgaven og om innholdet i bladet. Jenta kunne selvfølgelig ikke svare på spørsmål om innholdet, men forsikret henne om at dette var den nyeste utgaven. Dama var skikkelig frekk og uhøvlet mot den unge jenta, som bare var blid og hyggelig.  

 

Det endte opp med at dama ikke kjøpte bladet fordi hun trodde ikke noe på at denne utgaven var den nyeste...

 

Etter fire forsøk på å få dama til å avslutte handelen ble hun endelig ferdig.

 

Mine varer ble slått inn, jeg betalte og skulle pakke dem i poser. Men da hadde denne dama klart å sperre hele området hvor man pakker varer. Hun hadde spredt vesker og poser utover hele den lille platen man pakker poser på. Istedenfor å pakke ned sine egne varer tok hun frem mobilen og holdt på med den. Jeg slapp rett og slett ikke til, siden hun breiet seg ut. Prøvde å si "unnskyld" men det ignorerte hun fullstendig.

 

Hun som jobbet i kassa fikk jo heller ikke slått inn nye varer siden det ikke var plass på båndet. Det tok lang tid før den frekke kjerringa i det hele tatt tenkte på å pakke ned sine innkjøp. Jeg måtte til slutt strekke meg over henne for å pakke ned mine varer og frigjøre plass på båndet.

 

Er det mulig å være så irriterende? :balltre:

 

 


 


 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kunde selv i en matbutikk, da jeg klarte å havne i kø bak et fryktelig irriterende kvinnemenneske.

 

Dama hadde akkurat lagt alle varene sine på båndet før hun snudde seg, presset seg forbi køen og gikk inn i butikken igjen. Greit. Alle kan glemme noe.

 

Hun kom tilbake og presset seg forbi køen med varen hun hadde glemt. Jenta i kassen slo inn denne varen også og informerte om sluttsummen. Da skulle dama inn i butikken igjen og hente enda en ting. Den ansatte ventet tålmodig.

 

Enda en gang presset dama seg forbi køen og brukte god tid på å finne varen. Dette gjentok hun enda en gang.

 

Nok en gang fikk hun sluttsummen. Men da fant hun ut at hun skulle ha et ukeblad også. Hun presset seg forbi køen på nytt, hentet bladet og begynte å kryssforhøre den ansatte om dette var den nyeste utgaven og om innholdet i bladet. Jenta kunne selvfølgelig ikke svare på spørsmål om innholdet, men forsikret henne om at dette var den nyeste utgaven. Dama var skikkelig frekk og uhøvlet mot den unge jenta, som bare var blid og hyggelig.  

 

Det endte opp med at dama ikke kjøpte bladet fordi hun trodde ikke noe på at denne utgaven var den nyeste...

 

Etter fire forsøk på å få dama til å avslutte handelen ble hun endelig ferdig.

 

Mine varer ble slått inn, jeg betalte og skulle pakke dem i poser. Men da hadde denne dama klart å sperre hele området hvor man pakker varer. Hun hadde spredt vesker og poser utover hele den lille platen man pakker poser på. Istedenfor å pakke ned sine egne varer tok hun frem mobilen og holdt på med den. Jeg slapp rett og slett ikke til, siden hun breiet seg ut. Prøvde å si "unnskyld" men det ignorerte hun fullstendig.

 

Hun som jobbet i kassa fikk jo heller ikke slått inn nye varer siden det ikke var plass på båndet. Det tok lang tid før den frekke kjerringa i det hele tatt tenkte på å pakke ned sine innkjøp. Jeg måtte til slutt strekke meg over henne for å pakke ned mine varer og frigjøre plass på båndet.

 

Er det mulig å være så irriterende? :balltre:

 

 

 

 

Å ja da, de får det til....

 

Hvis folk tuller sånn som dette når det er kø og jeg står i kassa så setter jeg salget på vent og tar nestemann. Da får rullebånd-okkupantene bare stille seg og vente bakerst igjen. Blir de snurt får de beskjed om at jeg har en kø å ta meg av som ikke kan vente bare fordi hun velger å bruke kassa mi som handlevogn.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en til. Vi har salg på noen varer nå, og det kom en rasende dame bort til meg. 

 

Kunde: Er ikke denne på salg?

Meg: Nei, det er merket hvilke varer som er på salg

Kunde: Bli med meg og se da. Så skal du få se hva som står der. 

Meg: *Blir med bort, sikker i min sak*

Kunde: Se der! Ser du skiltet? Ser du det?

Meg: Ja, jeg ser skiltet. Jeg er ikke blind. 

Kunde: Ja, ser du hva som står der?

Meg: Ja (tenker jeg kan lese også) *leser* "spesifikk vare 20 % avslag" - Det var t.o.m bilde på plakaten av denne varen. 

Kunde: Ja, der ser du. *Holder opp en helt annen vare."

Meg: Ehm, det der er en helt annen vare. 

Kunde: Ja, men det er det dere som jobber her som kan vite. 

Meg: Nei, alle kan faktisk se det. De ligner ikke i det hele tatt og ikke ligger de i nærheten av hverandre heller. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen vil sikkert argumentere for at jeg var dum, men jeg mener kundene kan bruke ordene sine hvis de skal spørre om noe.

 

Kunden skal betale og holder kortet ved siden av terminalen, ved magnetstripeleseren.
Kunde: "sånn her?"
Jeg: "Prøv chippen først du"
Kunde: "jammen, det er her ikke sant?" *holder kortet fremdeles på siden*
Jeg: "Ja, magnetstripe går der, men den brukes bare hvis chipen ikke funker"
Kunde: "jammen, her????"
Jeg: "Stikk kortet neddi hullet på toppen, du"
Kunde: "åååhhh, du skjønner ikke hva jeg mener!!!" *vifter med kortet*
Jeg: "Kan du utdype da?"
*Kunde vaiver med kortet og prikker på tuppen der det er et wifi-lignende symbol* "TRÅDLØST!!!!"
Jeg: "Nei, det har vi ikke"
Kunde: "Kunne du ikke sagt det da?" 
Jeg: "Jeg skjønte ikke hva du spurte om. Vi har ikke trådløs-system her så jeg vet ikke noe om hvordan det fungerer og hva du mente"
Kunde: "DA MÅ DU LÆRE DEG DET"
 

MÅÅ jeg egentlig det, når det er noe vi ikke har? Kan ikke kunden heller bruke ordene sine når det er tydelig at jeg ikke aner hva han prøver å hinte til? Jeg vet alt om alt vi selger og gjør i butikken. Jeg vet DESSVERRE IKKE alt om alle elektroniske løsninger som finnes her i verden som vi ikke benytter.

 

Gahd. Snakk. Som voksne mennesker gjør. Hadde han spurt om vi bruker en form for trådløs betaling hadde jeg sagt "nei" og vi kunne gått videre.



Anonymous poster hash: a0ddf...47f
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i matbutikk hadde vi ei fast kunde som hele tiden hadde behov for å høre sin egen stemme klage! Det gikk som oftest i: 

 

"HER VAR DET ROTETE!"

 

Først trodde jeg hun hadde noe personlig på meg, for det enste jeg gjorde var å fylle på varer. Og jeg tok aldri stor plass. Men et sted må jeg stå, og et sted må den lille tralla mi stå - men aldri slik at noen måtte gå omvei. Men likevel skulle hun bort og nesten skumpe til meg og fortelle meg hvor rotete det var, helt uten at jeg skjønte hvorfor. 

 

Etterhvert begynte jeg å få en sjette sans og kjenne den dårlige energien hver gang hun kom inn i butikken. Så hver gang trakk jeg meg tilbake med tralla og bare observerte henne. Da fikk jeg erfare at det ikke bare er meg, men også andre hun sier hardt i fra til. Selvom de bare fyller på varer, og tar minimalt med plass. 

 

Hun konfronterte eller diskuterte aldri, men bare ropte det ut i forbifarten :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle ha nyåpning/oppgradering på en Ica butikk, men fortsatt var det en dag igjen til det åpnet. Foran alle kassene var det stor pressening, slik at ingen kunne se inn i butikken. Her sto det også stort skilt om når det åpnet.. altså om én dag! 

 

Likevel klarer noen mindre smarte folk, som i utgangspunktet seg oppegående ut, og løfte på presseningen og spasere inn i butikken, bare fordi dem hører at vi som jobber der (og gjør den siste finishen) er bak presseningen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som postbud blitt konfrontert flere mandager på feillevert post. Altså lørdagsvikarer som har vært litt sløve. De kommer bort til meg, og er krasse og frekke i kjeften da de spør meg om jeg kan lese. Hva skal man svare, bortsett fra at dette ikke skal skje og skal gjøre vårt beste på at dette ikke skjer igjen. 

 

Eldre folk kom ofte bort til meg og spurte om jeg hadde med kjærlighetsbrev til dem da jeg jobbet i posten. Søtt, men det ble litt oppbrukt etterhvert. 

 

Når noen har kjøpt dopapir og jeg spør om de skal ha kvittering, så kan det hende jeg hører: Nei denne dassrullen skal du få slippe at jeg retunerer

 

.. eller når man skal trekke kølapp, og de må si: Nå får jeg få meg et nummer!

 

Kunde som eksploderer på meg foran mange andre kunde fordi det tydelig sto at prisen var noe helt annet i hylla. Men når jeg rolig svarer at det du leste var kvadratmeterpris, og at når du kjøper laminat/parkett så er det som oftest ikke 1 kvadratmeter i pakka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...