Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nei, kjære kunde. Du kan ikke få lov til å gå inn igjen i prøverommet etter at butikken har stengt for å skifte. Sorry, men det er ikke mitt problem at du trenger klærene med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd flere ganger nå at folk dropper legitimasjon eller fullmakt når de skal hente ting som krever dette. Grunnen? Fordi de regner med at folk kjenner dem igjen uansett og det er min egen feil at jeg ikke aner hvem de er.

Anonymous poster hash: defbb...852

Forventer de virkelig det?

Jeg glemmer ofte legitimasjon fordi jeg er surrete,men hadde aldri forventet at de på butikken skulle kjenne meg igjen selv om jeg handler og henter pakker der ofte.

Anonymous poster hash: b082f...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan jeg få med denne brusen på kjøpet hvis jeg handler her oftere? Blir en stamkunde altså..?"

Hva skal man si :')

Eller denne forleden dag i kassa:

Jeg overhørte to yngre kvinner prate om prisen på ting, at alt er så dyrt og at de er studenter og bla bøa... Og hva legger de på båndet? Snus, brus, tyggis og en sukkerfri sjokolade.

Hvorfor er vi blakke tro?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: "da blir det 200kr"

Kunde: "hæææ?? Så dyrt??"

Jeg: "de koster 100 per pakke og siden det er 3 for 2 får du den tredje gratis"

Kunde: "det stod 3 for 1 på skiltet!! Kan du ikke lese eller?"

Jeg: "det er 3 for 2 på disse :) "

Kunde: "det står 3 for 1 på skiltet!! Bare gå og se så får du se at jeg har rett"

Jeg går over for å se på skiltet og som jeg allerede visste stod det 3 for 2.

Jeg: "det står 3 for 2 på skiltet :)"

Kunde: "Du har byttet ut skiltet mens jeg ikke så du! Så dere skal få ekstra penger ut av en stakkars kunde!! hva slags lureri er dette her?!"

Jeg: "jeg har ikke hatt tid til å bytte ut noe, jeg har stått her med deg hele tiden *servicesmil*"

Kunde: "nei da har du vel fått en kollega til å gjøre det! Jeg vet godt hva jeg så, kunden har alltid rett. Her skal jeg ikke legge igjen penger!! SVINDEL!!"

Ahh jeg er så glad i paranoide kunder...

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken vår setter vi ut tre størrelser av hver sko vi har. Vi setter ut 37, 38, 39, fordi dette er de vanligste størrelsene. 36, 40 og 41 må vi derfor hente på lageret, naturligvis. Hadde vi skulle satt ut alle størrelsene, hadde vi ikke hatt plass til halvparten av alle modellene vi har inne. Dette ble en kunde veldig sur for. Hun var helt i sjokk over at hun ikke kunne finne størrelse 40 NOE STED i butikken, og at ingen hadde SÅ SMÅ FØTTER. Neivel. Jeg prøvde å forklare henne at hvorfor vi gjorde det slik. "Så hvis jeg ikke bruker 37, 38 eller 39, så må jeg SPØRRE etter størrelsen min da???", bjeffet hun. "Ja", sa jeg, "skal jeg hente 40 til deg, eller?". Da ble hun av en eller annen grunn mer spak, og takket ja til tilbudet...

 

Jeg synes også dette er merkelig: En del middelaldrende kvinnelige kunder har en tendens til å be om størrelser som allerede står på hylla. Ved flere anledninger har jeg nettopp satt ut sko i størrelsene nevnt ovenfor. Så kommer kunden.

K:"Har dere denne i 39?". 

J: Ja, stod den ikke på hylla? 

K: Jeg gadd ikke å sjekke.

 

Det er altså tre størrelser på den hylla, og kunden sparer ikke akkurat tid ved å spørre meg før hun sjekker....jises...Her må noen kunder unnskyldes, riktignok.

 



Anonymous poster hash: ce34a...df9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler da ikke at jeg er noe dum kunde! Man må jo si i fra. Jeg er en høyt utdannet kvinne som står på sitt.

Anonymous poster hash: 8bc0c...347

Jeg er også høyt utdannet. Men jeg sluttet ikke med folkeskikk og sosial intelligens for det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

En ting beg irriterer meg grønt over er når jeg handler for ca 1000 kr, så spør den bak kassa: skal du ha pose? Da ser jeg bare dumt på personen og sier: ''nei tar det bare i lomma.... Selfølgelig skal jeg da ha pose!!'' Av og til krangler jeg meg til gratisposer, men ikke bestandig jeg har tid.Anonymous poster hash: 8bc0c...347

Det er vanlig polisi å spørre om slikt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vireo

Kunder som tror at når jeg muter -min- mikrofon, betyr det at jeg ikke lenger kan høre det -de- sier...!

TRO meg, jeg kan fortsatt høre deg!

Haha åh, samme her den tiden jeg jobbet på kundeservice. Med en gang jeg mutet dem, trodde de virkelig at jeg ikke hørte dem heller :P kom mye rart ut da.. en gang kremtet jeg (tok av mute igjen) når kunden snakket dritt, da ble han rimelig taus :P Endret av Vireo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha åh, samme her den tiden jeg jobbet på kundeservice. Med en gang jeg mutet dem, trodde de virkelig at jeg ikke hørte dem heller :P kom mye rart ut da.. en gang kremtet jeg (tok av mute igjen) når kunden snakket dritt, da ble han rimelig taus :P

 

Åh, god ide, skal gjøre det neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden har alltid rett, er det ikke det dem sier? :fnise:

Kunden har alltid rett, men tar som regel feil ;) Endret av Kragebein
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at en måned ferie gjør meg godt! Er tilbake i tråden med tåpelige kundeutsagn i slutten av juli :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Når kommer denne på salg??"

Akkurat som om det er en garanti for at en spesifikk vare skal på salg, og akkurat som at jeg har tenkt å fortelle kunden når han eller hun ikke trenger å betale full pris for varen lenger. (Noe annet er om jeg VET at varen kommer på salg i morgen, da får kunden som regel varen til salgspris).



Anonymous poster hash: ce34a...df9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var kanskje jeg litt frekk. Spurte låseansvarlig veldig tydelig foran kunden om jeg kunne gå slik at jeg kunne rekke bussen min. Var en kunde som var vanvittig treg og jeg mistet rett og slett tålmodigheten. Det kan ikke være så vanskelig å gjøre seg ferdig innen stengetid.

Endret av The Kitten
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var kanskje jeg litt frekk. Spurte låseansvarlig veldig tydelig foran kunden om jeg kunne gå slik at jeg kunne rekke bussen min. Var en kunde som var vanvittig treg og jeg mistet rett og slett tålmodigheten. Det kan ikke være så vanskelig å gjøre seg ferdig innen stengetid.

 

Bor du ikke i butikken altså?  :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh, jeg er så lei av at kunder forventer at vi skal vite alt som går galt uten at de gir beskjed om det!

 

Du har ikke fått simkortet vårt før overføringen til oss og nå sitter du uten fungerende simkort? Ånei. Du trodde systemet ville registrere at simkortet ikke har kommet i postkassen din og avbryte overføringen automatisk uten at du gir beskjed til oss, ja, til tross for at du har fått både brev og sms som varsler om at dette vil skje.

 

Nei, jeg har faktisk ikke en rød lampe som blinker hver gang noe går galt, om det så er simkort som ikke kommer frem eller feil på en faktura. Du som kunde har ansvar for å si ifra før det er for sent.

 

Kjære vene, ta litt ansvar for deg selv, liksom.

 

/kundeservicerant

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg er så lei av at kunder forventer at vi skal vite alt som går galt uten at de gir beskjed om det!

 

Du har ikke fått simkortet vårt før overføringen til oss og nå sitter du uten fungerende simkort? Ånei. Du trodde systemet ville registrere at simkortet ikke har kommet i postkassen din og avbryte overføringen automatisk uten at du gir beskjed til oss, ja, til tross for at du har fått både brev og sms som varsler om at dette vil skje.

 

Nei, jeg har faktisk ikke en rød lampe som blinker hver gang noe går galt, om det så er simkort som ikke kommer frem eller feil på en faktura. Du som kunde har ansvar for å si ifra før det er for sent.

 

Kjære vene, ta litt ansvar for deg selv, liksom.

 

/kundeservicerant

 

Ansvar er et ord som kunder ikke forstår noe av, men forventer at andre skal ta seg av. I ALLE situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har scannet varene til en kunde og skal til å spørre om hun trenger pose.

Meg: Trenger du po...

Kunde: Hvor er posene?

Meg: De er...

Kunde: Hvor er posene?

Meg: Jeg har d...

Kunde: Får jeg ikke pose? Hvor er de?

Meg: Det er hemmelig, og du skal få.

Kunde: Ja, men HVOR ER DE?

Endret av The Kitten
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelig...du høres ut som en moden og flink ansatt :filer:

Anonymous poster hash: c1105...95b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...