Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i kafé og får stadig djevelske kunder. Har til og med gått så langt som at jeg begynte å gråte på jobb en gang. 

 

I dag kom det to eldre damer med en veldig negativ innstilling. Jeg sto alene i kassa, og holdt på med å lage en cafe latte til en annen kunde, noe som tar max 20 sekunder.

 

Dame1: "HALLO???!"

Jeg: "Hei hei! Et lite øyeblikk bare!"

Dame1 "diskret" til dame2: "Erre mulig. Står og vasker når det er kunder som skal bestille mat..." 

 

Fem sekunder senere står jeg klar til å ta i mot bestillingen deres. 

 

Jeg: Ja, vær så god! :-)

Dame1: VI SKAL BARE SE LITT FØRST??! 

Jeg: *smiler tolmodig*

Dame1: "Hva er forskjell på salat X og salat Y da?! Salat Y er jo 20 kr dyrere???" 

Jeg: "Det er fordi det er bacon i salat Y. Ellers er det forskjellig dressing, forskjellige grønnsaker osv. 

Dame2: "Hva koster det om jeg skal ha salat X med bacon i tillegg da?" 

Jeg: "25 kr ekstra" 

Dame1: "25 KR EKSTRA??! Når salat Y koster bare 20 kr ekstra?!?! Du skjønner du og at dette er feil?" 

Jeg: "Nei, det lønner seg å velge salat Y dersom du vil ha bacon ja. Men nå er det jo forskjellige ingredienser ellers og, som gjør at salat X blir litt dyrere om du vil ha bacon i tillegg." 

 

Etter å ha diskutert slik i et par minutter ender de selvfølgelig opp med å kjøpe den billigste. Et kvarter senere da jeg går forbi dem mens jeg rydder ute i kafeen overhører jeg samtalen deres. Joda, de sitter fortsatt og grubler over denne mystiske prisen, og lurer på om de ikke skal sende en mail til hovedkontoret vårt og be de rette opp feilen.

 

Er. Det. Mulig. 

 

Høres kanskje ikke så ille ut når man leser dette, men de var svært høylytte og misfornøyde hele veien. Slike kunder setter virkelig tolmodigheten min på prøve... 
 



Anonymous poster hash: 6503a...9e4
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

^ wow! Det er oftest nok med EI kjerring. Når de er to, er de nesten uutholdelige sammen :P

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto i kø på kafe, det var en foran meg som bestilte, så kom det 2 damer og braste foran meg, jeg sto kanskje en halv meter unna hun foran. når hun som bestilte var ferdig, så gikk jeg for og bestille, så sier damene "hallo det er kø her!" så svarer jeg "ja, dere får stille dere i den :)" så bestilte jeg :P 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørt i skobutikk:

"Har dere denne i min størrelse?"

"Hva er størrelsen din da?"

"Nei, det vet jeg ikke, mellom 42 og 46 et sted"

"Kan du prøve den du har i hånden da, så ser vi om jeg må finne større eller mindre?"

"Nei, jeg skal ikke prøve noe"
"Nei, men da vet jeg heller ikke hvilken størrelse jeg skal lete etter.." 

"SER du ikke det?!"

"Nei, men det kan hende det står under skoene du har på deg, eller på den flappen foran"

Mannen løfter bena kanskje 4 cm fra bakken, konstaterer at "de er alt for slitt til å se noe som helst"

Jenta i butikken svarer med å si at hun har dem i 44 og 45, og at han kan få kjøpe et av de parene, men at hun anbefaler å prøve dem først. Hun sier også at de kan måle føttene, men at det også fungerer best om han tar av seg skoene. Han sier nei til dette også, hun spør om han vil kjøpte dem for å ta dem med seg hjem for å prøve, og komme tilbake om de ikke passer. Fyren rister på hodet og går ut av butikken, og roper på veien at han prøver igjen neste uke. Han var høflig og blid hele veien også, men var liksom ikke.. den mest forståelige. 

 

Jeg lurer litt på hva han egentlig mente at de ansatte i butikken skulle gjøre for ham, men han fikk i alle fall (i mine øyne) god kundeservice fra en blid ansatt, selv om han ikke fikk med seg sko hjem. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg jobber i kafé og får stadig djevelske kunder. Har til og med gått så langt som at jeg begynte å gråte på jobb en gang. 

 

I dag kom det to eldre damer med en veldig negativ innstilling. Jeg sto alene i kassa, og holdt på med å lage en cafe latte til en annen kunde, noe som tar max 20 sekunder.

 

Dame1: "HALLO???!"

Jeg: "Hei hei! Et lite øyeblikk bare!"

Dame1 "diskret" til dame2: "Erre mulig. Står og vasker når det er kunder som skal bestille mat..." 

 

Fem sekunder senere står jeg klar til å ta i mot bestillingen deres. 

 

Jeg: Ja, vær så god! :-)

Dame1: VI SKAL BARE SE LITT FØRST??! 

Jeg: *smiler tolmodig*

Dame1: "Hva er forskjell på salat X og salat Y da?! Salat Y er jo 20 kr dyrere???" 

Jeg: "Det er fordi det er bacon i salat Y. Ellers er det forskjellig dressing, forskjellige grønnsaker osv. 

Dame2: "Hva koster det om jeg skal ha salat X med bacon i tillegg da?" 

Jeg: "25 kr ekstra" 

Dame1: "25 KR EKSTRA??! Når salat Y koster bare 20 kr ekstra?!?! Du skjønner du og at dette er feil?" 

Jeg: "Nei, det lønner seg å velge salat Y dersom du vil ha bacon ja. Men nå er det jo forskjellige ingredienser ellers og, som gjør at salat X blir litt dyrere om du vil ha bacon i tillegg." 

 

Etter å ha diskutert slik i et par minutter ender de selvfølgelig opp med å kjøpe den billigste. Et kvarter senere da jeg går forbi dem mens jeg rydder ute i kafeen overhører jeg samtalen deres. Joda, de sitter fortsatt og grubler over denne mystiske prisen, og lurer på om de ikke skal sende en mail til hovedkontoret vårt og be de rette opp feilen.

 

Er. Det. Mulig. 

 

Høres kanskje ikke så ille ut når man leser dette, men de var svært høylytte og misfornøyde hele veien. Slike kunder setter virkelig tolmodigheten min på prøve... 

 

Anonymous poster hash: 6503a...9e4

 

Har så stor respekt for dere i service yrket. Kjente jeg fikk lyst å dele ut en venstre jabb bare basert på innlegget ditt alene. Middelaldrende kvinner er virkelig pyton å ha med å gjøre, særlig fra finere strøk.

 

Jeg jobber ikke i et serviceyrke men hadde en "storkar" (entreprenør) innom arbe forrige uke som fortalte akkurat hva han mente om firmaet jeg jobber i fordi det han skulle hente ikke var gjort klart til han kom. Så ba han meg kjappe meg fordi han skulle ditten og datten, i en sur tone. Gikk å tok lunsj jeg, så fikk han sitte i bilen på parkeringsplassen å suremule til jeg var ferdig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som tror at når jeg muter -min- mikrofon, betyr det at jeg ikke lenger kan høre det -de- sier...!

TRO meg, jeg kan fortsatt høre deg! Og da er det utrolig ufint av deg å le av meg ("ja, hahah, hun må finne frem KALKULATOR for å finne ut av hvor mye vi skal betale nå! Bare idioter som jobber der eller?*hånlig latter med resten av frekke-kulten deres*") eller komme med ekle og slibrige kommentarer om meg ("jaa, var en ung pike som svarte i telefonen... Er fint med slike piker..."). Vær så snill, kunder. Oppfør dere. Bare LITT! Bare LITT!!!!

:grine:

Når kunder staver adressen sin bokstav for bokstav. Det er jo bare godt ment, men jeg vet hvordan jeg staver alle adressene i Oslo nå... ( :sjenert: ) og når man da ikke heller klarer å "avbryte" kunden på en høflig måte er man litt stuck der.... Det er mange bokstaver i Schweigaardsgate, Doktor Dedichens vei eller Hans Nielsen Hauges gate.. Og gamle damer som ofte sier det tre ganger og veeeldig tydelig :fnise:

Ellers hadde jeg en kunde som ringte opp igjen og var strålende fornøyd og kjempeglad for maten han fikk! Gjorde vakten min såå mye bedre. :blomst:

Puuuuh, snart ferie..... :fnise:

Kjenner meg SÅ godt igjen! Jobbet på sentralen til Oslo Taxi før og der var det akkurat likt. Fordi om jeg setter deg på vent så kan jeg fortsatt høre at du baksnakker meg! Og, jeg hørte at du sa Mor Go'hjertas vei første gangen, du trenger ikke å si det tre ganger til og stave det 😂 Var tider det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg SÅ godt igjen! Jobbet på sentralen til Oslo Taxi før og der var det akkurat likt. Fordi om jeg setter deg på vent så kan jeg fortsatt høre at du baksnakker meg! Og, jeg hørte at du sa Mor Go'hjertas vei første gangen, du trenger ikke å si det tre ganger til og stave det 😂 Var tider det!

Kan jeg spørre om ca hvor jævlig det er å jobbe der på fredags- og lørdagskveldene/nettene? Jeg ser for meg helt grusomt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber innen servicebransjen, og dør inni meg hver gang passasjerene sier noe "morsomt". Det som er morsomt for passasjerene, er ikke morsomt for oss, type "kaffe, te eller meg". Akkurat som når de i butikkbransjen ikke ler når de spør kundene om de skal ha pose, og kundene svarer "nei, jeg bare tar med varene i lomma" o.l.



Anonymous poster hash: ff4dd...451
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor har du gjemt melken din?"

 

Jo du den har jeg gjemt i en skattekiste på en øde øy. Du finner skattekart i døren.

 

-------------------------------------------------------------------

 

"22 kr da."

"HVA?!"

"?"

"Det står 21 kr?"

"21,90"

"Åja. Da skal jeg ikke ha den."

 

 

:skratte:  :skratte:  :skratte:



Anonymous poster hash: fff83...713
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den twitter-linken var genial :laugh:

 

Her er en til:

 

Smaksprøve nei? Det der er bare en som har glemt den nøye oppkuttede maten sin, pluss de små skålene og gaflene. Helst ikke ta.



Anonymous poster hash: fff83...713
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den twitter-linken var genial :laugh: Her er en til: Smaksprøve nei? Det der er bare en som har glemt den nøye oppkuttede maten sin, pluss de små skålene og gaflene. Helst ikke ta. Anonymous poster hash: fff83...713

Nå lo jeg høyt faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror kundene det er heeelt ok at de kan følge etter meg inn på bakrommet sånn uten videre??  :klo:

 

I dag hadde jeg en eldre dame som (selvsagt!) ikke var fornøyd med noe av de ferdige blomstergreiene vi hadde laget i stand, og lurte på om jeg kunne lage noe annet. Det kan jeg jo selvfølgelig gjøre, og egentlig ikke noe problem i det hele tatt. Men når vi skulle finne ut hva hun skulle ha plantet sammen, endte vi opp med nøyaktig det samme som var i noen av de ferdige, bare at jeg plasserte de litt annerledes. (trodde poenget var å finne noe annet?) Og når jeg da skulle plante dette, fulgte kunden med meg inn på bakrommet, hvor vi har plantebenken vår (og alt annet rot...) for å stå der å titte nøøøøye når jeg satte sammen... Null tiltro til at jeg skulle klare å gjøre jobben jeg er utdannet til.  :snurt: Det gjorde meg forsåvidt ikke noe at hun stod der å hang, orker ikke bry meg lenger om disse damene som turer frem som de vil, men det er da litt....sært? Bakrommet er liksom bak disken og kassa, et sted kundene strengt tatt ikke har noe å gjøre. Får så lyst til å bare  :kjefte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si det? Jeg sier "nei, desverre, du kan ikke bli med bak her. Sikkerhetshensyn og sånn". Haha :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre om ca hvor jævlig det er å jobbe der på fredags- og lørdagskveldene/nettene? Jeg ser for meg helt grusomt...

Jeg jobbet fast natt til lørdag og natt til søndag, så det kan jeg fortelle deg! Er en grunn til at jeg ikke jobber der lengre..

Folk vet ikke hva de heter, hvor de bor, hvor de skal osv. de ringer med full fest i bakgrunnen så det er umulig å høre hva som blir sagt (da er trikset å bre hviske tilbake, da blir det fort stille), må hjelpe folk med å ringe etter ambulanse/politi (husker nr. til Oslo taxi, men ikke nødnummeret..), hindre folk i å ta selvmord, være psykolog, en venn, samtalepartner, bli kalt fitte siden det ikke er mulig å få bestilt taxi til sentrum klokka 02:00 og får beskjed om å bruke nærmeste holdeplass (forstår at det er frustrerende, men det er politiet som har bestemt at alle skal benytte holdeplasser for å unngå bråk, der har de i det minste litt kontroll. Jeg så alltid an situasjonen, da. Var det ei jente som ringte inn og var helt alene så ringte jeg heller opp en sjåfør som var i nærheten og fikk han til å plukke henne opp)

Telefonen ringer i ett kjør fra vakten starter (23:00) til den slutter (05:00/07:00).

Slitsomt, men også gøy til tider!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En krok?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En taklampe?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket. Bare glem det! Jeg går et annet sted.

Kan noen fortelle meg hva som vanligvis henger fra taket?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si det? Jeg sier "nei, desverre, du kan ikke bli med bak her. Sikkerhetshensyn og sånn". Haha :P

 

Jeg sier det til noen, men andre er bare... helt alene i verden og skjønner ikke greia. Gidder ikke ta noen kamp med dem. De får stå der mens jeg hever øyebryn og gir uttrykk for at dem er i veien. :P De pleier å ta hintet etterhvert. Hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Den twitter-linken var genial :laugh:

 

Her er en til:

 

Smaksprøve nei? Det der er bare en som har glemt den nøye oppkuttede maten sin, pluss de små skålene og gaflene. Helst ikke ta.

Anonymous poster hash: fff83...713

 

Hva er det som er så morsomt med at en surmaga misantrop uten selvironi driter ut kundene sine? Personlig synes jeg denne tråden er mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En krok?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En taklampe?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket. Bare glem det! Jeg går et annet sted.

Kan noen fortelle meg hva som vanligvis henger fra taket?

Renneløkke?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

"Hvilken størrelse bruker en 7 åring i sko?"

"Det er så forskjellig og må måles"

"Jo men sånn ca, hvilken størrelse bruker de"

"Mellom 30-39"

"Åh du vet ingenting du"

Hver dag. Hver jævla dag.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En krok?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En taklampe?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket. Bare glem det! Jeg går et annet sted.

Kan noen fortelle meg hva som vanligvis henger fra taket?

Sånn insektsfelle? De nasty teipenesom henger i lange tråder og skal fange fluer osv. Husker besta hadde det da jeg var lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...