Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I dag så var det en mann som sa "Dallasburger here i come! Vil ha det av hvite og ikke brune folk"


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk hatt et par av dem selv, han ene kjøpte 100 røde roser. De sa ikke direkte at de hadde vært utro, men mer at de hadde gjort noe dumt osv :P

En dame kom en gang og ba om de styggeste blomstene vi hadde. Hun ville at de skulle symbolisere falskhet og hun ville at vi skulle spraye dem med Jif så de døde. Så skulle hun ha dem på full varme på badegulvet i en uke før hun skulle sende dem til søsteren sin. Hun skrev gå et kort hvor hun ba henne dra til helvete. Rimelig spesiell dame :P

Det skjedde hos oss for ikke lenge siden også...(!) Kom ei inn som skulle besøke en "venn" hun ikke likte, og ville gjerne ha en stygg blomst som skulle symbolisere dette tydelig når hun kom. Nå hadde vi i grunn ingen stygge nok blomster, så hun lurte på om vi ikke hadde noe i søpla vi kunne avse... :klo:

Kollegaen min lurte på hvorfor hun ville besøke noen hun ikke likte, og fikk til svar at "noen ganger må man gjøre ting man ikke har lyst til!!" :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så var det en mann som sa "Dallasburger here i come! Vil ha det av hvite og ikke brune folk"

Hadde noen sagt det hos oss så tror jeg jeg hadde sagt "åja... men da får du nesten gå, for det du sa der gjorde meg kullsort på innsiden. snakkes".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmilyR

 

Fra Rema 1000:

 

- En kunde kom tilbake og klaget på at tunfisken smakte vondt. Han hadde ikke lagt merke til at det var et bilde av en katt på boksen og at han dermed hadde spist kattemat.

 
- En kunde med utenlandsk opprinnelse kom inn og lurte på om vi hadde funnet en brystvorte, han hadde vært innom litt tidligere på dagen og mistet brystvorten sin. Kunne dessverre ikke hjelpe han der, selv om han også prøvde lykken ved å oversette til engelsk (nipple).. Etter en stund inne i butikken kom han fornøyd tilbake til kasseområdet. Han hadde funnet smokken til barnet.. Alt kan ikke oversettes direkte altså..

 

Hahahhaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg kjeft av en kunde. Fordi den store kurven med gratisprøver vi hadde satt ut var tom for den tingen hun ville ha.

Prøvde meg på at vi hadde pakninger til salgs av det hun ville ha. "Nei! Jeg har like mye krav på gratisprøver som andre!"

:rolleyes:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde avsluttet nettopp samtalen med "tusen takk skal du ha. Elsker deg!"

 

 

:fnise:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kunde avsluttet nettopp samtalen med "tusen takk skal du ha. Elsker deg!"

:fnise:

Hahaaaah! Men var det som i sagt på tull fordi du var superhjelpsom og hyggelig, eller som i "sier det automatisk når hun skal legge på fordi 95% av telefonsamtalene er til kjæresten"? :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaaaah! Men var det som i sagt på tull fordi du var superhjelpsom og hyggelig, eller som i "sier det automatisk når hun skal legge på fordi 95% av telefonsamtalene er til kjæresten"? :fnise:

Vet ikke helt hvor det kom fra! Men tipper sistnevnte, for jeg holdt på å si det tilbake :skratte:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i matbutikk i sommerferien tidligere, og på dager med kjempfint vær kom det alltid noen innom å klagde på at det var "aaalt for varmt ute." Huff, stakkars, vi kan godt bytte! :)

Anonymous poster hash: 885d1...ad1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: "det blir 46 kr :)"

Kunde: "tar det på kort" :)

*ikke godkjent*

Kunde: "KØDDA" *gir meg 50 lapp*

Hahaha :fnise:

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne passer veldig godt inn her: Esso-historier

 

 

Unnskyld meg, men har du ikke råd til de 15 kronene det koster for ost og bacon på burgeren din, har du ikke råd til en burger til 79,- i utgangspunktet.

vedkommene vakke så mye bedre selv nei! er grusomt frekt og dømme di som handler!

Anonymous poster hash: 3aa17...180

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

vedkommene vakke så mye bedre selv nei! er grusomt frekt og dømme di som handler!

Anonymous poster hash: 3aa17...180

 

 

Nei, ser at enkelte i kommentarfeltet har reagert på ting, men sånn i det hele passer det inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kø i kassen, og mellom de litt større kundene var det en dame som skulle ha ca 10 varer. Når jeg har 3 varer igjen å scanne spør hun om pose. Jeg scannet ferdig varene, sa summen og la ned en pose.

Når hun har betalt og har kommet seg ned til varene sier hun at jeg burde gitt henne posen med en gang så hun kunne begynt å pakke, da hadde jo alt gått raskere. Jeg svarer at jeg hadde så lite igjen å scanne at det ikke hadde gått raskere.

Da sier damen at ja, akkurat denne gangen så hadde jeg vel rett, men det var så irriterende å måtte stå å vente på den i kassen gjør seg ferdig før man kan begynne å pakke.

Jeg sa bare at jeg var helt enig med henne og snudde meg for å fortsette på neste kunde.

Angrer på at jeg ikke sa at jeg har jobbet her lenge nok til å vite nøyaktig når det går raskere å gi deg poser med en gang, og når det går raskere å gi posen samtidig som du betaler. Om du handler lite og jeg skal stoppe opp å scanne varene for å gi deg en pose og da i tillegg må vente på at du kommer deg tilbake til bankterminal/meg for å betale når jeg er ferdig har du ikke spart verken deg selv eller kunden bak deg for tid, men brukt lenger tid. Det hadde vært fint hvis du istedenfor å være opptatt av å få posen med en gang fant frem kort/kontanter så jeg slipper å sitte å vente på at du skal rote gjennom veske/lommebok etter at jeg er ferdig med å scanne varene dine.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gitt posen for så å se at kunden såvidt rekker å åpne den eventuelt legge en vare oppi når jeg er ferdig med å scanne.

Jeg har mest sannsynlig mer erfaring med hva som sparer tid i kassepunktet når det er kø enn deg, jeg har tross brukt mer tid i en kassekø enn deg.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en gang da jeg var dum kunde! Var sikkert 10 år gammel og tenkte det var sinnsykt lurt å legge småpengene på rullebåndet, og var sikker på at jeg gjorde alt lettere for dama i kassa. Endte selvfølgelig med at pengene datt nedi sprekken... følte meg lite smart, og veeldig flau.

 

Kan også fortelle om en gutt som spurte om han kunne betale halvparten av beløpet (på rundt 150kr) i wait for it........ smågodt :fnise:  Hadde det klart i hånda og greier! Han var ikke veldig liten heller, rundt 12 år vil jeg si. Lurer på hva jeg skulle sagt til sjefen liksom... ''Heei det er avvik på kassa, men det gjør ikke noe fordi vi fikk en håndfull smågodt istedet'' 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kø i kassen, og mellom de litt større kundene var det en dame som skulle ha ca 10 varer. Når jeg har 3 varer igjen å scanne spør hun om pose. Jeg scannet ferdig varene, sa summen og la ned en pose.

Når hun har betalt og har kommet seg ned til varene sier hun at jeg burde gitt henne posen med en gang så hun kunne begynt å pakke, da hadde jo alt gått raskere. Jeg svarer at jeg hadde så lite igjen å scanne at det ikke hadde gått raskere.

Da sier damen at ja, akkurat denne gangen så hadde jeg vel rett, men det var så irriterende å måtte stå å vente på den i kassen gjør seg ferdig før man kan begynne å pakke.

Jeg sa bare at jeg var helt enig med henne og snudde meg for å fortsette på neste kunde.

Angrer på at jeg ikke sa at jeg har jobbet her lenge nok til å vite nøyaktig når det går raskere å gi deg poser med en gang, og når det går raskere å gi posen samtidig som du betaler. Om du handler lite og jeg skal stoppe opp å scanne varene for å gi deg en pose og da i tillegg må vente på at du kommer deg tilbake til bankterminal/meg for å betale når jeg er ferdig har du ikke spart verken deg selv eller kunden bak deg for tid, men brukt lenger tid. Det hadde vært fint hvis du istedenfor å være opptatt av å få posen med en gang fant frem kort/kontanter så jeg slipper å sitte å vente på at du skal rote gjennom veske/lommebok etter at jeg er ferdig med å scanne varene dine.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gitt posen for så å se at kunden såvidt rekker å åpne den eventuelt legge en vare oppi når jeg er ferdig med å scanne.

Jeg har mest sannsynlig mer erfaring med hva som sparer tid i kassepunktet når det er kø enn deg, jeg har tross brukt mer tid i en kassekø enn deg.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

det var jo ikke noe dumt hun sa!   

Anonymous poster hash: 3aa17...180

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en gang da jeg var dum kunde! Var sikkert 10 år gammel og tenkte det var sinnsykt lurt å legge småpengene på rullebåndet, og var sikker på at jeg gjorde alt lettere for dama i kassa. Endte selvfølgelig med at pengene datt nedi sprekken... følte meg lite smart, og veeldig flau.

 

Kan også fortelle om en gutt som spurte om han kunne betale halvparten av beløpet (på rundt 150kr) i wait for it........ smågodt :fnise:  Hadde det klart i hånda og greier! Han var ikke veldig liten heller, rundt 12 år vil jeg si. Lurer på hva jeg skulle sagt til sjefen liksom... ''Heei det er avvik på kassa, men det gjør ikke noe fordi vi fikk en håndfull smågodt istedet'' 

kunne du ikke bare lagt smågodtet i hylla da? så kunne dere solgt det :fnise:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo ikke noe dumt hun sa!

Anonymous poster hash: 3aa17...180

Kan vel legge til at hun ikke var veldig blid og ikke hørtes ut som hun faktisk trodde på at jeg hadde rett når jeg sa at det ikke gikk raskere.

Men hun var uansett bare ment som et eksempel på flere kunder som absolutt skal ha posen for å spare tid, mens det i praksis tar mer tid når de skal ha så lite som de skal ha.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne du ikke bare lagt smågodtet i hylla da? så kunne dere solgt det :fnise:  :fnise:

 

Tjaaa, vi selger ikke smågodt hos oss, men skulle laget en hylle med eksklusivt smågodt som en gjeng unger har grafset på :P 50kr per hekto

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er så irriterende med de som begynner å pakke, men helt uten å følge med på når kassereren er ferdig med å bipe varer, så de må si ifra 1-2 ganger om summen og så må de gå rundt hele kassa og rote frem pengebok og surre og det tar så lang tid! Jeg som kunden bak blir så irritert! Greit å starte å pakke hvis det er masse varer, men når siste vare blir bippet må du stå ved betalingsgreia! Folk er så lite effektive.



Anonymous poster hash: a5d44...a73
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...