Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hehe, minner meg på i matbutikk da jeg raskt lærte meg at Sunnikksåpe eller Sunnliktsåpe = Sunlightsåpe.

 

Fnis. For de som har sett UCLA som BikBok hadde på flere klær tidligere. En eldre dame kom til meg (Som ikke jobber i BikBok, men annen klesbutikk) "Har dere nå UKKLA eller" Uhm.. hei.. Hva? "UKKLA!" Uhm.. Åååååååja, ja, nei, dessverre, da må du på Bikbok. Hun var søt:)

 

 

Annet eksempel:

kunde: "Når er utsjekk?"

Meg: "klokken 12"

kunde: "Ikke 10?"

Meg: "Nei, det er klokken 12"

kunde: "Ååå, så det er ikke klokken 13?"

Meg: "Nei, det er klokken 12. Men om du ønsker så kan du få beholde rommet til 13, uten ekstra kostnader. Jeg må bare vite det før klokken 12 på utsjekksdag slik at jeg kan varsle rengjøringsavdelingen."

kunde: "Neida, vi reiser klokken 7 vi, så vi trenger ikke noe senere utsjekk"

 

Anonymous poster hash: eb4b2...45d

 

 

Minner meg om de ørten kundene som spør og graver om én spesifikk størrelse, for så å si "åja, så det er ikke dét?" no shit sherlock

 

Jobber i dagligvare, holder på å stenge, og når jeg tar ned siste gitteret foran hovedinngangen kommer en mann løpende og banker på glasset "er du sikker på at det er stengt?!"

EH ja...

Anonymous poster hash: 4bdd1...15a

 

 

Nettopp ferdig med en 8-timers kassevakt, og kjenner jeg er så sliten og sur og lei :grine:

 

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om dagens dumme kunder, men det mest irriterende er siste-liten kundene... :frustrert:

 

Jeg forstår virkelig ikke meg på de kundene som kommer løpende inn i butikken (HVER LØDAG) mellom fem på ni og ni, og da skal de ikke bare ha en ting, nei her skal de ta helge-handelen. De virker som det er veldig mange som tenker at det er en FANTASTISK ide og at butikken sikkert er helt tom, det er ingen kø osv ved stengetid. Vi er åpen fra tidlig morgen, til sent på kvelden. Hvorfor klarer ikke folk å handle før stengetid da??? Hvorfor skal så mange tenke at det er lurt å handle etter stengetid.

 

Kjære kunder, da er vi STENGT. 

 

Ti over ni går jeg bort til x-antall kunder;

 

Meg: Heiii, vi er dessverre stengt nå. Fint om du går til kassen! :))) *stort smi*

Kunde: Jeg skal bare.

 

NEI KUNDE DU SKAL IKKE BARE. VI ER S.T.E.N.G.T.

 

Jeg forstår ikke hvordan folk ikke kan ha respekt for andre sin tid på den måten. Ja, jeg ser faktisk på det som respekt for andre sin tid. Jeg ville aldri begynt med skal-bare selv i en butikk etter stengetid. Jeg føler det er normal folkeskikk. Har veldig lyst å si til dem; ja, jeg forstår at du ikke har noe bedre å gjøre en lørdagskveld, du er jo her, men jeg har noe bedre å gjøre. Gjett hva? Jeg bor ikke under kassen, jeg vil hjem, vi er stengt. 

 

Men selv om tålmodigheten er strekt til bristepunktet etter en lang dag, ender det selvfølgelig med at kundene får handle, vi ansatte er hyggelige, og flyvertine-smilet er klistret på......

 

Jeg vet vi er åpen til 9, jeg vet at man skal kunne handle frem til da, men det går an å tenke litt kunder. Og ha litt respekt for de som jobber i butikken. Det skal ikke så mye til å gjøre meg glad, tar du helge-handelen og er ute til 9 - da er jeg veldig fornøyd  :blomst:

 

 

Nei uff, når jeg får meg en ny jobb skal jeg ALDRI jobbe i butikk igjen :murvegg:

 

 

Anonymous poster hash: 50b78...caf

 

 

Stengetid er bare tull!! Jobber selv på senteret, og er ganske så fascinert av alle kundene som ser at samtlige butikker drar ned gitteret, er til og med en melding over høyttaleren om at senteret er stengt. Likevel, tusler de sakte inn i butikkene som kanskje ikke har rukket å få gitteret så langt ned. Syns det er enda mer koslig når det feks har vært nattåpent, så klokka er tolv om natta og likevel, å dra hjem? NEI! Litt trist å selv gå hjem fem over tolv, og se en mor med et barn på 3-4 år gå rundt og titte i butikkene..

 

 

Folk som setter en fot inn i butikken, roper "HALLO KAN JEG FÅ LITT HJELP?!?!?!"

Jada, kjære utålmodige egosentriske kunde, det skal du få, bare gi meg et øyeblikk til å bli ferdig med de andre/ det jeg holder på med.

Og så om de vil være enda litt mer irriterende:

Jeg: "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Kunde: "JEG SKAL HA EN DAIM" eller "JEG SKAL HA EN POSE MED SØPPELSEKKER!" og så står de og glor på meg og forventer at jeg skal gå å hente varen for de mens de står og venter i kassen... Jeg får lyst å vrenge meg hver gang. Altså.. I moderne butikker går man og henter varen selv, før man betaler.

 

Jeg har en sånn kunde.. Minst en gang i uka. "HALLO KAN JEG FÅ HJELP?" mens jeg står med kunder. Ja da, bare et øyeblikk. Så får hun endelig hjelp da.

"JEG SKAL HA DEN BUKSA DER" så står hun så fint rett ved siden av den.. 

"Okei, hvilken størrelse da?"

"Small"

*tar opp øverste buksa som faktisk er small og gir den til henne, selv om jeg må presse meg foran henne. Prøvde meg en gang med å, litt forsiktig si, ja... den ligger på toppen der, i riktig størrelse.. "jeg finner den ikke!!!!!" nei nei, får ta den opp for ente gang.. Dette gjør hun da med alt hun skal ha. Står og skriker etter meg. Null problem med å hjelpe kunder med det ene og det andre, men den måten hun gjør det på.. Når hun i tillegg er veldig hoven i måten hun oppfører seg... Gaaah...

Anonymous poster hash: 0042e...c62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så utrolig lei kunder som kommer inn i butikken to-på-stengetid, har verdens beste tid og blir sure når vi noen minutter over stengetid sier fra at vi har stengt.  "Jeg skal jo bare kikke litt..." er et vanlig svar.  Vel, om du bare skal kikke litt er du velkommen tilbake en annen dag. I åpningstiden!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig lei kunder som kommer inn i butikken to-på-stengetid, har verdens beste tid og blir sure når vi noen minutter over stengetid sier fra at vi har stengt.  "Jeg skal jo bare kikke litt..." er et vanlig svar.  Vel, om du bare skal kikke litt er du velkommen tilbake en annen dag. I åpningstiden!!!

 

Åhh jeg vet!! Her er vi åpen fra tidlig til sent hele uken, også klarer de ikke handle før ETTER stengetid !!

Anonymous poster hash: 50b78...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 8 timer i kassen blir man sliten av hei, pose, kvittering  *gjenta 400 ganger*  :glare:  Av og til når kunder spør "har du poser?" kjenner jeg det frister litt å svare tilbake "nei, dessverre, i dag har vi ikke poser, har du ikke med deg?"  :plystre: Forstår det ikke er ment dumt og jeg bare er trøtt nå, men selvfølgelig har vi poser haha. Skal gjøre det neste gang noen spør sånn bare for å svare tilbake akkurat som kundene kjører på med "nei, den kan du få", "nei får ikke igjen på skatten" osv. 

 

Forresten, en annen ting angående dumme svar fra kunder (som selvfølgelig bare prøver å være grei<3) som "nei jeg får ikke igjen på skatten", "ja, jeg må jo ha noe å lese på i kveld", "ja, må jo ha den i samlingen" og resten der, de er SÅ oppbrukt og IKKE morsom når man hører de x-antall ganger HVER dag. Så tommel opp til kunden som kom med denne;

 

Meg: Vil du ha med kvitteringen?
Kunde: Nei, jeg har ikke tenkt å bli kvitterings-forsker for øyeblikket i alle fall  :rolleyes:

 

Den har jeg i hvert fall aldri hørt før, så selv om den var litt dum var den innenfor og litt morsom  :Nikke: Kvitterings-forsker, det hadde vært noe!

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var ny.. 20 min etter stengetid:

Jeg: unnskyld? Vi har dessverre stengt nå.

Kunde: I don't speak Norwegian

Jeg: jo det gjør du, du jobber jo på Rimi her borte

Kunde: jammen hvis dere har stengt, hvorfor er du her da?

Altså tror du det hjelper å late som du ikke snakker norsk eller? Hah

Edit: skrivefeil

 

Dagens :ler:  :ler:  :ler:

Anonymous poster hash: 50b78...caf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikken vår er på et mindre senter. Vi er den siste butikken som stenger og har derfor også ansvar for å låse inngangsdørene til senteret når vi stenger. Det er en hovedinngang i 1.etasje, og en inngang i 2. etasje.

 

Når klokken er stengetid og vi skal låse er det bare å løpe til hovedinngangen å låse først og så fort som mulig, det er der folk kommer(alle de kjære kundene som synes det er knall å handle fem over stengetid :krangle: ). Er vi så dum å først låser oppe, mens det fortsatt står nede, og kundene ser vi kommer ned rulletrappen for å låse nede - da løper som bare det inn døren, later som de ikke ser den som skal låse og omtrent legger seg ned på gulvet og kryper under gitteret. Hallo, de skal jo bare :dry:



Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg, men en kollega..

Vi har en kundeklubb, og når man står i butikk med flere kunder hver dag er det ikke alle man kjenner igjen.

Som butikkansatte er vi jo også hyggelige og smilende mot kundene våre.

Samtalen gikk noe ala dette her;

Kollega: Ja, er du medlem av fordelsklubben vår?

Kunde: Nei, det er jeg ikke, og nå er jeg lei av å bli spurt hver gang jeg handler her.

Kollega: Ja, nei, jeg må jo bare spørre da.. *ler og smiler*

*stillhet*

Kunde: Ja, og forresten.. Jeg liker ikke at dere er så hyggelig her heller.

Kollega: Åh.. Neivel.. *smiler*

Kunde: Og jeg liker heller ikke at dere smiler så mye.

Kollega: ..........

Om kunden bare hadde en dårlig dag, eller hva det var aner jeg ikke,

men hun sto i hvert fall og smilte litt sånn fandenivoldsk mot kollegaen min hele samtalen.

Jeg var dessverre ikke der, men fått det fortalt i ettertid..

Altså.. Whaaat? xD

 

:skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stort problem med påståelige kunder som aldri tar feil. Hadde en kunde som spurte etter alkaliske batterier i størrelse 3 a. Jeg viste ham Duracellbatteriene, og fikk beskjed om at dette var feil, Duracellbatteriene er da ikke oppladbare? Nei, svarte jeg, men du spurte jo etter alkaliske batteri? Duracell sine er alkaliske, sa jeg og viste ham at det står "alcaline" på pakken. Nei, svarte mannen, alkalisk er betegnelsen på oppladbare batteri. Dumme meg som ikke visste det. Uansett, oppladbare batteri har vi jo, så jeg gav ham en pakke AAA-batterier, siden han sa 3a. Men da var de for små, så han mente kanskje han skulle ha 4a (som da er enda mindre). Han gikk til slutt ut med en pakke oppladbare (ikke-alkaliske) AA-batterier.

Det jeg syns er aller verst med slike kunder, og det er jo selvfølgelig bare mitt eget problem, er at jeg blir så forbasket usikker på meg selv! Jeg liker å tro at jeg er ganske flink i jobben min og har ganske god greie på de fleste tingene vi selger, men når slike kunder kommer føler jeg meg som en liten drittunge som ikke kan noe :(

Anonymous poster hash: 85e82...e75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forresten, en annen ting angående dumme svar fra kunder (som selvfølgelig bare prøver å være grei<3) som "nei jeg får ikke igjen på skatten", "ja, jeg må jo ha noe å lese på i kveld", "ja, må jo ha den i samlingen" og resten der, de er SÅ oppbrukt og IKKE morsom når man hører de x-antall ganger HVER dag. Så tommel opp til kunden som kom med denne;

 

Meg: Vil du ha med kvitteringen?

Kunde: Nei, jeg har ikke tenkt å bli kvitterings-forsker for øyeblikket i alle fall  :rolleyes:

 

Den har jeg i hvert fall aldri hørt før, så selv om den var litt dum var den innenfor og litt morsom  :Nikke: Kvitterings-forsker, det hadde vært noe!

 

Anonymous poster hash: 50b78...caf

 

 

Har du ikke møtt kvitterings-forskerne? De som SÅKLART skal ha kvittering (som om du skulle våge å ikke gi den til dem) og deretter står og niiileser kjempelenge, gjerne sånn at de står litt i veien for neste kunde som skal bruke kort-terminalen, og såklart før de pakker en eneste vare...  :opplyser:

Anonymous poster hash: a5d44...a73

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke møtt kvitterings-forskerne? De som SÅKLART skal ha kvittering (som om du skulle våge å ikke gi den til dem) og deretter står og niiileser kjempelenge, gjerne sånn at de står litt i veien for neste kunde som skal bruke kort-terminalen, og såklart før de pakker en eneste vare... :opplyser:

Anonymous poster hash: a5d44...a73

Står helt i veien, med vogna bak seg som sperrer helt opp til starten av båndet. Klager når de ikke skjønner hvordan rabattene er skrevet opp. Pakker ned hele portemoneen og veska og går så til tippeligaen uten å pakke eller flytte vogn. Blir sur når du ikke er klar til å hjelpe i tippinga. Har sagt nei til poser, men nå trenger hun. Hvordan skal hun ellers pakke? Beskylder andre for å ta hennes varer når du må sende ned andres varer på hennes bånd.

Anonymous poster hash: 6d147...991

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kunde selv og står i kø ved kassen i en matbutikk, bak et par andre personer.

 

En dame i køen åpner lommeboken. Men hun er så uheldig å glippe taket i den og mister den, slik at massevis av mynter triller utover gulvet...

   Den godt voksne mannen bak henne legger seg umiddelbart på kne for å plukke opp myntene. En skikkelig gentleman, tenker vi andre som står i køen.

 

Men nei da, mannen putter myntene i sin egen lommebok, han.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kunde selv og står i kø ved kassen i en matbutikk, bak et par andre personer.

 

En dame i køen åpner lommeboken. Men hun er så uheldig å glippe taket i den og mister den, slik at massevis av mynter triller utover gulvet...

   Den godt voksne mannen bak henne legger seg umiddelbart på kne for å plukke opp myntene. En skikkelig gentleman, tenker vi andre som står i køen.

 

Men nei da, mannen putter myntene i sin egen lommebok, han.

Jeg har ikke lyst til å tro at dette er sant...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lyst til å tro at dette er sant...

Det er nok sant, dessverre. Mannen så ut som en helt normal person, ikke narkoman eller noe slikt. Men det er mulig at han var "psyk" på en eller annen måte, uten at det kom frem gjennom oppførselen hans ellers.

 

Damen tok det med et smil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du ikke møtt kvitterings-forskerne? De som SÅKLART skal ha kvittering (som om du skulle våge å ikke gi den til dem) og deretter står og niiileser kjempelenge, gjerne sånn at de står litt i veien for neste kunde som skal bruke kort-terminalen, og såklart før de pakker en eneste vare...  :opplyser:

Anonymous poster hash: a5d44...a73

 

 

egw0gijw0optij45254253563$#%$#&#&"""!!!!!!!

 

 

Lang kø i kassen.

Endelig kommer den kjære damen frem, som har stått der en stund og ventet.

Lukke opp vesken? For å finne frem lommeboken? Nei. Spesielt ikke hvis hun skal betale med kronestykker. 

Så da blir køen enda lenger.

For så å vente til jeg har pakket alt i pose med kvittering, før hun legger vekk lommeboken. For så å dra kvitteringen opp av posen i en dramatisk bevegelse. Spørre om alt og alle og mase. ALDRI. FLYTTE. SEG.

Anonymous poster hash: 0042e...c62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kunde selv og står i kø ved kassen i en matbutikk, bak et par andre personer.

En dame i køen åpner lommeboken. Men hun er så uheldig å glippe taket i den og mister den, slik at massevis av mynter triller utover gulvet...

Den godt voksne mannen bak henne legger seg umiddelbart på kne for å plukke opp myntene. En skikkelig gentleman, tenker vi andre som står i køen.

Men nei da, mannen putter myntene i sin egen lommebok, han.

Altså, noen ganger mister jeg helt troen på menneskeheten..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde: "DERE HAR ENDRET ABONNEMENTET MITT UTEN MIN TILLATELSE!! JEG HAR IKKE FÅTT NOE BESKJED OM DETTE! DETTE ER BARE LURERI! (osv...)"

Meg (10 minutter senere, etter at jeg endelig fikk lov til å snakke): "Det ser ut som at du endret abonnementet selv *dato*, og vi sendte deg både en SMS og epost som bekreftelse på endringen."
Kunde: "Åja. Hehe. Har jeg noe bindingstid?"
Meg: "Ja, det ser ut som du har binding til *dato*."
Kunde: "NEI DET STEMMER IKKE DET HAR DERE ALDRI GITT NOE BESKJED OM!"

Meg: "Vi sendte deg informasjon om dette på epost og du bekreftet det skriftlig..."
Kunde: "Åja. Så fint, takk skal du ha!"

 

  :vetikke:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kunde selv og står i kø ved kassen i en matbutikk, bak et par andre personer.

En dame i køen åpner lommeboken. Men hun er så uheldig å glippe taket i den og mister den, slik at massevis av mynter triller utover gulvet...

Den godt voksne mannen bak henne legger seg umiddelbart på kne for å plukke opp myntene. En skikkelig gentleman, tenker vi andre som står i køen.

Men nei da, mannen putter myntene i sin egen lommebok, han.

Hæææææææ 😂😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får en eneste kunde til som klager på northugavtalen med Coop... EN ENESTE TIL... Så vet jeg ikke om jeg klarer å holde meg lenger. Jeg sitter i kassa for svarte! På lørdagskvelder! Tror du jeg bryr meg om northugavtalen?

Som student med deltidsjobb var jeg veldig medansvarlig i denne avtalen ja, jepp! Vet du, det hele var min ide! Min syke ide om å stenge northug ut av landslaget fungerte!! Mohahaha!!! Jeg skal bruke alle kundenes Coopkortbonuser på å tapetsere northugs ansikt over hele arbeidsplassen min, og så skal jeg brenne alle sparbutikkene!

...eller ikke???

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får en eneste kunde til som klager på northugavtalen med Coop... EN ENESTE TIL... Så vet jeg ikke om jeg klarer å holde meg lenger. Jeg sitter i kassa for svarte! På lørdagskvelder! Tror du jeg bryr meg om northugavtalen?

Som student med deltidsjobb var jeg veldig medansvarlig i denne avtalen ja, jepp! Vet du, det hele var min ide! Min syke ide om å stenge northug ut av landslaget fungerte!! Mohahaha!!! Jeg skal bruke alle kundenes Coopkortbonuser på å tapetsere northugs ansikt over hele arbeidsplassen min, og så skal jeg brenne alle sparbutikkene!

...eller ikke???

Kjenner frustrasjonen din! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...