Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Elsker de der, altså.

Husker en gang jeg komplimenterte hårfargen til en kunde. Jeg jobbet i klesbutikk.

"JEG KJØPER IKKE NOE MER BARE FORDI DU ER HYGGELIG, ALTSÅ"

Ikke slutt med det bare pga noen kjipe kunder. Jeg synes det er kjempe hyggelig med komplimener. Folk burde bli enda flinkere til å gi det til andre :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så irritert når kunder står og nærmest hvisker til deg! Ig så sier jeg høffelig "unnskyld, hørte deg ikke" så hvisker de/snakker utydelig, og jeg blir ikke noe klokere.. Og kunden bare blir irritert når jeg spør. Forvokste drittunger kalles det.

Anonymous poster hash: e2ac8...f66

 

:bond: Kjenner igjen denne!

 

Også når du har spurt høflig tre ganger og de fortsatt snakker utydelig, og du fortsatt ikke forstår hva de sier....da gir jeg opp....

Anonymous poster hash: 50b78...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:bond: Kjenner igjen denne!

 

Også når du har spurt høflig tre ganger og de fortsatt snakker utydelig, og du fortsatt ikke forstår hva de sier....da gir jeg opp....

Anonymous poster hash: 50b78...caf

 

Jeg har så mange av de som ringer inn! De ringer gjerne fra en gammel bil mens de kjører gjennom en tunnel med skrikende unger i baksetet, mens de snakker lavt og utydelig....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin frue på lørdagshandel i matbutikk. Marsjerer målbevisst bort til en ansatt og spør om en eller annen fancy og veldig uvanlig matvare. La oss si at det var økologisk gåselever.
 

Ansatt: Beklager, det har vi ikke. :vetikke:

 

Kjerringskrømt: Er du sikker på at dere ikke har det? :sjokkert:

 

Ansatt: Ja, beklager så mye. Dette har vi ikke. :vetikke:

 

Kjerringskrømt:
-mens hun himler med øynene og stemmen brister: HVA SKAL JEG GJØRE NÅ DA??!! :bond:

Endret av Kelsi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin frue på lørdagshandel i matbutikk. Marsjerer målbevisst bort til en ansatt og spør om en eller annen fancy og veldig uvanlig matvare. La oss si at det var økologisk gåselever.

Ansatt: Beklager, det har vi ikke. :vetikke:

Kjerringskrømt: Er du sikker på at dere ikke har det? :sjokkert:

Ansatt: Ja, beklager så mye. Dette har vi ikke. :vetikke:

Kjerringskrømt:

-mens hun himler med øynene og stemmen brister: HVA SKAL JEG GJØRE NÅ DA??!! :bond:

Du skulle gått bort til henne og hvisket at det fantes en løsning. Hvis butikken skulle åpne sitt hemmelige lager, måtte hun danse fugledansen midt i butikken. Det hadde jeg alltid lyst til.

Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle gått bort til henne og hvisket at det fantes en løsning. Hvis butikken skulle åpne sitt hemmelige lager, måtte hun danse fugledansen midt i butikken. Det hadde jeg alltid lyst til.

Anonymous poster hash: 9c9f6...8b8

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir lei av kunder som tror det hjelper noe å oppføre seg som en gjeng drittsekker!! 

 

Kom inn en kunde i dag. HAN hadde gjort en feil, men i stede for å oppføre seg som et normalt hyggelig menneske og litt ydmyk begynte han å kjefte og skrike.

 

kunde: BLABLABLA men hvordan skulle jeg vite det da???!! Herregud.

meg: *tenker at ingen andre kunder har det problemet* Jeg skal hjelpe deg å fikse det jeg :)))

kunde: herregud dette er faen ikke greit!!!! DERE HAR SÅ DÅRLIG SERVICE. 

 

 

Nei kunde, her har DU gjort en feil. Jeg er hyggelig og sier likevel at jeg skal fikse det, og likevel kjefter du...

 

Får jeg lyst å hjelpe deg da? Nei. Aller mest lyst hadde jeg å be han om å bare forsvinne langt vekk og si at "sorry, det er ikke vårt problem". For en person som er normalt hyggelig (krever faktisk ikke så mye) får man kanskje lyst å gjøre noe ekstra, men ikke når man oppfører seg sånn.



Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid noen kunder som klarer å overraske meg...

 

En kunde velter flere ølflasker i glass i bakken. De knuser selvfølgelig. Hun bare ser på de og går videre. 

 

Altså, jeg forventer ikke at kunder skal rydde opp. Jeg forventer ikke at de skal betale for det. Jeg forstår at det (forhåpentligvis) var et uhell. Men er det ikke normalt å si ifra til en ansatt om man gjør noe sånt? Iallefall når det er snakk om glass som ligger strødd? 



Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh....! Flere enn meg som irriterer seg over de fine konene med en liten skinnryggsekk på ryggen.. Står å venter på deres tur, NÅR du er ferdig med å slå inn varene bruker de hundre år på å ta av ryggsekken fra ryggen, rote i den lille sekken som ikke rommer noen ting - og til slutt finner lommeboken, drar frem bankkortet sitt - *imens trykker du betaling med bank* - og PLUTSELIG husker de på trumfkortet sitt, og du må avbryte bankbetalingen (som tar hundre år i min butikk) og deretter scanne trumfkortet.... For å ikke glemme, de skulle visst ta ut penger også.... Og igjen, samme regla......

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en dum kunde i dag. Gikk inn i butikken 5 minutter før den hadde åpnet. :flau: 

 

Til mitt forsvar var skyvedøren åpen og lyset var på. Han som jobbet der lot meg kjøpe den ene tingen jeg skulle ha. Og fikk masse skryt for eksemplarisk kundeservice. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vitne til en "interessant" episode da jeg stod i kø i en matbutikk i Drammen i ettermiddag.  Det var en kasse åpen. Da jeg kom til kassa var det en godt voksen dame som var i ferd med å betale (trodde jeg) og en tenåring som skulle ha et yoghurtbeger og en banan foran meg i køen. Jeg regnet med at det kom til å gå ganske raskt. Det gjorde det ikke.

 

Dama var nemlig full. Veldig full. Hun hadde en handlevogn med EN halvannenliters flaske med tonic og det var ikke bare bare å få den flaska fra bunnen av handlevogna og opp på båndet.  Når hun omsider lykkes med det tok det lang tid å putte på 29 en-krones mynter på CashGuarden. (Er vanskelig å treffe "myntsprekken" når man er møkkings...)  Når hun omsider hadde betalt gikk hun bare, uten å ta med seg tonicen og hun som satt i kassa måtte løpe etter henne ut av butikken og gi den til henne.  

 

Tror jeg hadde slitt med å holde meg like blid som hun som satt bak kassa - hun fortjener seriøst ros for ekseplsjonelt god service til en håpløs kunde.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jobb på lørdag. 

 

En liten gutt på 3-4 år står og hyler etter en leke.  "PAPPA! PAPPA! PAPPA. JEG VIL HA! PAPPA PAPPA! JEG VIL HA (ganger tusen). 

Faren: Det må du spørre damen (meg) om. 

 

Altså, JEG kan ikke bestemme hva ungen din skal få. Men jeg sa "ja" så faren måtte kjøpe tingen. Jeg presiserte også at til ungen (mens faren hørte det) at det var selvfølgelig helt ok at de kjøpte leken til ungen. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det også han som snakket i mobilen mens han skulle betale. Det plager meg ikke i utgangpunktet. Problemet var at istedenfor å betale da jeg hadde slått inn varene hans, trakk han seg til side og fortsatte samtalen. 

 

Så jeg lot neste kunde (som hadde dårlig tid, og kun ene vare)  slippe til mens han gjorde seg ferdig bar det galt. 

 

Kunde: Du vet du holdt på med meg, sant?

Meg: Ja, selvfølgelig. Jeg ville bare at du ikke skulle føle deg presset til å bli ferdig med samtalen din. 

Kunde: Når det er min tur, er du nødt til å vente på meg. 

Meg: Beklager, men han ble jo ferdig før du var ferdig. Så det var ikke til hinder for deg. 

Kunde: DU HAR Å VENTE PÅ MEG!

Meg. Du var i telefonen. Jobben min når jeg er i kassen er å være mest mulig effektiv. 

 

Hva tror han? At at jeg skal slå inn varene hans og vente en evighet til han er ferdig med å nakke i telefonen. Og i mellomtiden skal alle andre kundr vente på ham?

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin frue på lørdagshandel i matbutikk. Marsjerer målbevisst bort til en ansatt og spør om en eller annen fancy og veldig uvanlig matvare. La oss si at det var økologisk gåselever.

 

Ansatt: Beklager, det har vi ikke. :vetikke:

 

Kjerringskrømt: Er du sikker på at dere ikke har det? :sjokkert:

 

Ansatt: Ja, beklager så mye. Dette har vi ikke. :vetikke:

 

Kjerringskrømt:

-mens hun himler med øynene og stemmen brister: HVA SKAL JEG GJØRE NÅ DA??!! :bond:

Dette var da ikke så galt! å kalle henne styggenavn er unødvending av deg som ansatt!

Anonymous poster hash: 3aa17...180

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da ikke så galt! å kalle henne styggenavn er unødvending av deg som ansatt!

Anonymous poster hash: 3aa17...180

Alt kunder kaller oss (til vårt ansikt) så må vi som ansatte ha lov å kalle de ting på andre forum, for vi skal tross alt ti stilt og smile mens vi drar regnbuer og gullgryter utav rumpa til alle de kjære søte snille og utrolig gode kundene som krever alt og høyrehånden 10 minutt etter stengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i går, yey. 

 

Kunde setter to colaflasker på båndet. 

 

Meg: Unnskyld, kanskje du kan legge dem ned, ellers faller de bare når båndet begynner å gå, og de kan knuse andre varer eller falle på gulvet og ødelegges. 

Kunde: Hva? Nei, de blir jo ristet hvis vi legger dem ned! 

Meg: De blir mer ristet hvis de faller, kontra å bli lagt forsiktig. 

Kunde: *mumle noe om å være vanskelig* 

Meg... *kjører båndet, colaflaskene velter* 

Kunde: Neeei! Herregud, nå er de jo ristet! 

 

 

Gud, se i nåde til en stakkars butikkansatt neste gang jeg er på jobb. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var da ikke så galt! å kalle henne styggenavn er unødvending av deg som ansatt!

Anonymous poster hash: 3aa17...180

Jeg er ikke ansatt. Var bare kunde selv og irriterer meg over sånne frekke kjerringer som snakker til ansatte som om de skulle vært deres personlige tjenere. Den ansatte var en ca 18 år gammel gutt og dette er kanskje hans første møte med arbeidslivet. Jeg blir kraftig provosert over sånne rivjern av noen damer som høvler over høflige og litt beskjedne ungdommer på den måten.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ansatt. Var bare kunde selv og irriterer meg over sånne frekke kjerringer som snakker til ansatte som om de skulle vært deres personlige tjenere. Den ansatte var en ca 18 år gammel gutt og dette er kanskje hans første møte med arbeidslivet. Jeg blir kraftig provosert over sånne rivjern av noen damer som høvler over høflige og litt beskjedne ungdommer på den måten.

Så sant. Husker en kunde da jeg var 17 år og hadde en av mine første dager i min første jobb. Husker ikke akkurat hva det var, men det var et spørsmål jeg ikke kunne svare på, så jeg måtte høre med en kollega. Jeg ble jo kjeftet på av kunden fordi at jeg ikke visste og det var dårlig service osv.

Jeg gikk på lageret og gråt etterpå. Lite visste jeg at den kunden var bare barnematen i forhold til de virkelig vanskelige kundene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant. Husker en kunde da jeg var 17 år og hadde en av mine første dager i min første jobb. Husker ikke akkurat hva det var, men det var et spørsmål jeg ikke kunne svare på, så jeg måtte høre med en kollega. Jeg ble jo kjeftet på av kunden fordi at jeg ikke visste og det var dårlig service osv.

Jeg gikk på lageret og gråt etterpå. Lite visste jeg at den kunden var bare barnematen i forhold til de virkelig vanskelige kundene.

Husker da jeg var ca 20 år og akkurat hadde begynt som ekstrahjelp i en butikk. Det var min første dag på jobb og sjefen var på bakrommet for å ta en telefon. En dame kom inn i butikken og begynte umiddelbart å kjefte på meg i forbindelse med en eller annen reklamasjons-sak fra litt tid tilbake. Jeg ble helt satt ut. Hun hevet stemmen, skulle ha navnet mitt og det var ikke måte på. Skjønner ikke hvorfor noen mennesker oppfører seg som troll når de er kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsvaktene er alltid like hyggelige... Formen har ikke vært på topp de siste dagene (sikkert ikke den eneste) og selv om det bare ble en 5 timers arbeidsdag holdt det i massevis. Tror aldri jeg har hatt så mange sure kunder innom som det var i går. Ikke det at de sa så mye, men de overså oss rett og slett. Hvor vanskelig er det å gi oss et lite smil eller svare hei tilbake da? Det går også ann å svare på om du skal ha pose eller ikke, istedet for å skule på meg. 

Fikk også ei som skulle vite noe om en vare, noe jeg ikke kunne svare på. Begynte med å si at dette var jeg ikke helt sikkert på, men.. lengre kom jeg ikke før hun sa at: herregud, da får jeg heller gå et annet sted å se. Jeg hadde da tenkt til å si at jeg kan ringe på en annen kollega, så finner vi ut av det. Når hun da ikke lot meg avslutte setningen så orka jeg ikke å bry meg. 
Dessverre for min del så er det umulig å vite noe om alle de 15-20 000 varene vi har. Selvfølgelig så går det ann å lese seg opp på det meste på pc'n, men alle de ''dumme'' spm som kommer noen ganger er det litt vanskelig for meg som er deltid å svare på. Jeg hjelper deg gjerne, MEN du kan ikke forvente at du kan knipse med fingeren så løser alt seg på 10 sekunder. Gi meg litt tid!



Anonymous poster hash: e6e9e...503
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...