Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Funker faktisk også å ta kontant først, med en gang kassa registrerer at det blir betalt med kontanter så legger den på øreavrunding på kvitteringen:)

Ikke på vårt system, eller, det viser kanskje øreavrunding på kvitteringen, men bankterminalen nekter å overstyres når det er noen øre mer eller mindre enn akkurat *00, jeg har forsøkt flere ganger. :P

Så terminalen, og påfølgende kundens kontoutskrift, viser like jævlig at kunden betalte 199,85 og ikke 200,00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enden på visa ble at butikksjefen, en meget myndig eldre dame banet seg vei inn bak kassa, slo inn høvlene, kasta resten av høvlene i søpla, ga en høvel til den måpende kunden, smilte bredt og sa "Det blir 198 kroner. Vil du ha pose?" :nigo:

Digger sånne damer! 

 

I dag stod jeg bak en ung tenåringsgutt i butikken. Han skulle ha en sjokolademelk som kostet 26,30 kr. Han la 25 kroner på cash guarden og sa til mannen bak kassen at han bare hadde 25. Kassemannen ble litt forfjamset, og det så ut som han så seg rundt etter én krone, men da han ikke fant en beklaget han overfor gutten. sa at da gikk det ikke, og ba ham gå tilbake med sjokomelken. Heldigvis. Jeg tror slike unggutter av og til prøver å lure seg til et par kroner av prisen på nettopp den måten, så jeg var glad for at denne ikke gikk gjennom.

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger sånne damer!

I dag stod jeg bak en ung tenåringsgutt i butikken. Han skulle ha en sjokolademelk som kostet 26,30 kr. Han la 25 kroner på cash guarden og sa til mannen bak kassen at han bare hadde 25. Kassemannen ble litt forfjamset, og det så ut som han så seg rundt etter én krone, men da han ikke fant en beklaget han overfor gutten. sa at da gikk det ikke, og ba ham gå tilbake med sjokomelken. Heldigvis. Jeg tror slike unggutter av og til prøver å lure seg til et par kroner av prisen på nettopp den måten, så jeg var glad for at denne ikke gikk gjennom.

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Jeg skjønner meg ikke på sånne. Har du bare 25kr, ja da får du kjøpe noe til 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på sånne. Har du bare 25kr, ja da får du kjøpe noe til 25.

 

Ikke sant.... Ferdig snakka lissom....  :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger sånne damer!

I dag stod jeg bak en ung tenåringsgutt i butikken. Han skulle ha en sjokolademelk som kostet 26,30 kr. Han la 25 kroner på cash guarden og sa til mannen bak kassen at han bare hadde 25. Kassemannen ble litt forfjamset, og det så ut som han så seg rundt etter én krone, men da han ikke fant en beklaget han overfor gutten. sa at da gikk det ikke, og ba ham gå tilbake med sjokomelken. Heldigvis. Jeg tror slike unggutter av og til prøver å lure seg til et par kroner av prisen på nettopp den måten, så jeg var glad for at denne ikke gikk gjennom.

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Minner meg om når barn har en hundrelapp/tohundrelapp, da tror de at de har råd til hele butikken og kommer gjerne med varer til en verdi av det dobbelte de har.

Angående når de mangler en krone eller to irriterer det meg når andre gir, for barna må lære seg å lese på prislappen, at man må legge på pant og ikke minst at man må ha nok penger for å kunne kjøpe det de vil ha. Hvis det alltid er noen som gir det de mangler lærer de aldri.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om når barn har en hundrelapp/tohundrelapp, da tror de at de har råd til hele butikken og kommer gjerne med varer til en verdi av det dobbelte de har.

Angående når de mangler en krone eller to irriterer det meg når andre gir, for barna må lære seg å lese på prislappen, at man må legge på pant og ikke minst at man må ha nok penger for å kunne kjøpe det de vil ha. Hvis det alltid er noen som gir det de mangler lærer de aldri.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

woops, jeg er sånn som gir til andre og betaler for dem :P 

det var en gutt som ikke hadde nok penger så jeg betalte alt godteret hans, så han satt igjen med alle penga sine og alt godteret  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

woops, jeg er sånn som gir til andre og betaler for dem :P

det var en gutt som ikke hadde nok penger så jeg betalte alt godteret hans, så han satt igjen med alle penga sine og alt godteret :fnise:

Tanken er jo bare god da:P det er bare det at etter å jobbet en stund i nærheten av skoler og har masse barn innom ser man at det ofte er de samme som alltid mangler penger og at de forventer at noen skal hjelpe dem med det de mangler:P

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Fikk kjeft fordi jeg slo inne en vare for mye, fordi kundene ikke evner å legge på skillepinner. Hvis jeg korrigerer må jeg ha signatur og telefonnummer fra kunden på kviteringen. Stort drama.


"Men det er da ikke MIN feil at DU slo inn en vare mye!? Du får følge litt mer med!" osv osv. Var ikke måte på hvor udugelig jeg var. Håpe hun smeller tåa i en dørkarm. :glare:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft fordi jeg slo inne en vare for mye, fordi kundene ikke evner å legge på skillepinner. Hvis jeg korrigerer må jeg ha signatur og telefonnummer fra kunden på kviteringen. Stort drama.

"Men det er da ikke MIN feil at DU slo inn en vare mye!? Du får følge litt mer med!" osv osv. Var ikke måte på hvor udugelig jeg var. Håpe hun smeller tåa i en dørkarm. :glare:

hva er så galt med å bruke skillepinnen?

i stad sto en fyr og holdt igjen sine varer i steden for å legge på skillepinnen, jeg fikk heller ikke lagt på mine varer pga han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

hva er så galt med å bruke skillepinnen?

i stad sto en fyr og holdt igjen sine varer i steden for å legge på skillepinnen, jeg fikk heller ikke lagt på mine varer pga han!

 

Haha, nei jeg skjønner ikke problemet. Jeg pleier alltid å legge skillepinne bak mine egne varer om det er kø, men opplever flere ganger at folk bare står der og glor med hendene fulle av varer, og ikke legger dem på før jeg er ferdig betalt. Det er så sykt lite effektivt, og sånne folk gir meg nesten tics når jeg står i kassa selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne var i det minste original, så det er da noe i en eller repetativ hverdag

 

Meg: vil du ha kvittering?

Kunde: Bare om du skriver nummeret ditt på den!

Det er vel rundt ett sekunds stillhet mens jeg ikke helt vet hva jeg skal svare.

Kunde: Der har du svaret mitt! *gliser bredt og er storfornøyd med seg selv før han går*

 

Anonymous poster hash: 30059...7c0

 

 

Skjedde omtrent det samme med meg på søndagen som var!!!!

 

Meg: Kvittering?

Kunde: Bare hvis du skriver nummeret ditt på den ;)

Meg: Neeei.... Jobb er jobb.

Kunde: Ost er ost ;)

Meg: Nei... Jeg er litt kresen, sorry... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser innimellom hvor mye denne tråden har påvirket mine handlevaner på en positiv måte! Jeg tror aldri at jeg har vært en ufyselig kunde (ikke med vilje i allefall) men pga denne tråden er jeg alltid hyggelig med de som sitter i kassa. Jeg sier hei, takk, hade, ja eller nei til kvitering og som oftest ønsker jeg den i kassa en god dag.

 

I tillegg har jeg utviklet en engels tålmodighet dersom det er noe som går galt som ikke nødvendigvis er den i kassa sin skyld. F.eks at kassa låser seg, det er tomt for paracet (og jeg har grisevondt i hodet), den i kassa bruker ekstra lang tid i posten, en vare er feilpriset osv osv- Flere ganger har den i kassa stålsatt seg for kjeft og virker nesten sjokkert når jeg sier at det går fint og at selv den beste kan gjøre feil.

 

Jeg tror og håper at jeg ikke er den eneste som har blitt en bedre kunde :P

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er så galt med å bruke skillepinnen?

i stad sto en fyr og holdt igjen sine varer i steden for å legge på skillepinnen, jeg fikk heller ikke lagt på mine varer pga han!

Innimellom har jeg folk som legger på skillepinne når alle varene til den foran er borte. Hva er vitsen? Pleier som regel å ta vekk pinnen før den personen har lagt på sine egne varer bare for å være irriterende. Haha 

Ellers har jeg de som legger på varene uten skillepinnen, også står de med hånda over hele disken for å holde varene vekk sånn at jeg ikke tar deres varer. Selv om kunden før dem da er på vei til å betale og alle varene til den betalende kunden er over på andre siden, så står de fortsatt å flytter varene bakover. Båndet går jo selvfølgelig fremover da, men de står og drar i varene uansett.  

Anonymous poster hash: e6e9e...503

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser innimellom hvor mye denne tråden har påvirket mine handlevaner på en positiv måte! Jeg tror aldri at jeg har vært en ufyselig kunde (ikke med vilje i allefall) men pga denne tråden er jeg alltid hyggelig med de som sitter i kassa. Jeg sier hei, takk, hade, ja eller nei til kvitering og som oftest ønsker jeg den i kassa en god dag.

 

I tillegg har jeg utviklet en engels tålmodighet dersom det er noe som går galt som ikke nødvendigvis er den i kassa sin skyld. F.eks at kassa låser seg, det er tomt for paracet (og jeg har grisevondt i hodet), den i kassa bruker ekstra lang tid i posten, en vare er feilpriset osv osv- Flere ganger har den i kassa stålsatt seg for kjeft og virker nesten sjokkert når jeg sier at det går fint og at selv den beste kan gjøre feil.

 

Jeg tror og håper at jeg ikke er den eneste som har blitt en bedre kunde :P

Amen!! 

Jeg merker også at jeg har mye mer forståelse. Mest fordi jeg begynte å jobbe i butikk selv for 2 år siden, men når jeg leser alt som står her så har jeg blitt enda flinkere. 

Synes alle skulle jobbet en periode i butikk, så kan de faktisk se hva vi har å slite med daglig! Istedet for å tro at alt skal gå på skinner og at vi ansatte ikke har noe annet liv en butikken! 

 

For første gang på en god stund har jeg bare jobbet to dager denne uken. Forbereder meg på det verste som regel før en jobbvakt, men disse to dagene har faktisk vært veldig fine. Det er en kunde her og der som såvidt gidder å svare når jeg sier hei, spørr om pose/kvittering, men utenom det har 98 % av kundene var veldig hyggelig :) 

Anonymous poster hash: e6e9e...503

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Ellers har jeg de som legger på varene uten skillepinnen, også står de med hånda over hele disken for å holde varene vekk sånn at jeg ikke tar deres varer. Selv om kunden før dem da er på vei til å betale og alle varene til den betalende kunden er over på andre siden, så står de fortsatt å flytter varene bakover. Båndet går jo selvfølgelig fremover da, men de står og drar i varene uansett.   Anonymous poster hash: e6e9e...503

Ahahaha, jeg må alltid styre meg for å ikke le når de holder på sånn, det er så sært. Det er samme typen som (hvis de ikke fulgte med og båndet og varene gikk fra dem) roper "det er mine!!" om jeg skulle finne på å snu etter strekkodene mens den andre kunden slår inn koden sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Amen!! 

Jeg merker også at jeg har mye mer forståelse. Mest fordi jeg begynte å jobbe i butikk selv for 2 år siden, men når jeg leser alt som står her så har jeg blitt enda flinkere. 

Synes alle skulle jobbet en periode i butikk, så kan de faktisk se hva vi har å slite med daglig! Istedet for å tro at alt skal gå på skinner og at vi ansatte ikke har noe annet liv en butikken! 

 

For første gang på en god stund har jeg bare jobbet to dager denne uken. Forbereder meg på det verste som regel før en jobbvakt, men disse to dagene har faktisk vært veldig fine. Det er en kunde her og der som såvidt gidder å svare når jeg sier hei, spørr om pose/kvittering, men utenom det har 98 % av kundene var veldig hyggelig :)

Anonymous poster hash: e6e9e...503

 

 

Ikke sant! Jeg har til og med sluttet å kjefte på kundeservice på tross av at feilen ofte ikke ligger hos meg  :fnise:  Det er jo ikke den stakkarsen jeg tilfeldigvis havner opp som har gjort feil :P

 

Senest sist uke presterte internettleverandøren min å si opp abbonementet mitt (hvorfor kunne ingen svare på) og når jeg tilslutt fikk overbevist dem om at jeg ikke hadde sagt det opp så presterer de å sende meg en skyhøy regning for nytt abb, ny boks og ny installasjon. Jeg bare.... Seriøst? Men fremdeles klarte jeg å holde meg rolig og jaggu løste det seg ikke  :fnise: Hadde denne situasjonen oppstått før denne tråden hadde jeg nok klikket i vinkler på personen på kundeservice!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på et hotell som nattevakt i Oslo.

Det kom en taximann med en gjest der han fortalte at han ikke husket hvilket hotell han bodde på. Gjesten var engelsk. Jeg spurte om han ikke hadde hotellbekreftelse på mail, han sier nei. Han husket heller ikke om det var kjeden til hotellet jeg jobber i eller noen andre. I Oslo er det ekstremt mange hoteller.

 

Jeg sa at jeg måtte ha mer opplysninger for å hjelpe han og at det er umulig for meg å vite hvilket hotell han bor på i Oslo. Videre spurte jeg også igjen om han var helt sikker på at han ikke hadde bekreftelsesmail på oppholdet sitt. Igjen sier han nei.

 

Han mener deretter at jeg garantert har et system til alle hoteller i hele Oslo og på den måten kan spore opp hvor han bor. Jeg prøver å forklare at jeg kun kan se hvem som bor på hotellet jeg jobber på og ikke har tilgang til alle andre hoteller i Oslo. Han skjønner ikke dette og blir agressiv. Taximannen må roe han ned. Denne mannen hadde på seg fine klær og var britisk og så oppegående ut.

Ble helt sjokkert av oppførelsen hans, han bare duret i vei om at jeg GARANTERT kunne spore opp hvilket hotell han bodde på gjennom "systemet".

 

Han holdt det gående en stund, og jeg ble ganske så irritert på slutten. Enden av historien var at han HADDE (sjokkerende) bekreftelse på mail og hotellet han skulle bo på var i Lørenskog........



Anonymous poster hash: 9d6bf...b97
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei jeg skjønner ikke problemet. Jeg pleier alltid å legge skillepinne bak mine egne varer om det er kø, men opplever flere ganger at folk bare står der og glor med hendene fulle av varer, og ikke legger dem på før jeg er ferdig betalt. Det er så sykt lite effektivt, og sånne folk gir meg nesten tics når jeg står i kassa selv.

 

Jeg har opplevd at noen har brukt skillepinnen for å understreke at varene IKKE skal skilles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Innimellom har jeg folk som legger på skillepinne når alle varene til den foran er borte. Hva er vitsen? Pleier som regel å ta vekk pinnen før den personen har lagt på sine egne varer bare for å være irriterende. Haha 

Ellers har jeg de som legger på varene uten skillepinnen, også står de med hånda over hele disken for å holde varene vekk sånn at jeg ikke tar deres varer. Selv om kunden før dem da er på vei til å betale og alle varene til den betalende kunden er over på andre siden, så står de fortsatt å flytter varene bakover. Båndet går jo selvfølgelig fremover da, men de står og drar i varene uansett.  

Anonymous poster hash: e6e9e...503

 

 

Det første der har jeg gjort selv, når jeg ikke har fulgt helt med på at varene til den foran er borte og det bare går på automatikk. Ikke alltid alle har en voldsom baktanke med alt og blir irritert fordi du tar vekk pinnen. Til og med kunder kan gjøre feil iblant.

 

Jeg legger jo på pinnen til neste kunde, selv om de kanskje ikke trenger det, men jeg gjør det for å være hyggelig slik at de slipper å lene seg over for å rekke bort til pinnen.

Anonymous poster hash: b082f...fe2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...