Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

 

Ca to over stengetid i dag kom det en dame som skulle ha en full handlekurv med varer. Jeg scannet inn alle varene effektivt, ville bare få ut køen med kunder og gå hjem etter en lang dag. Så lett skulle det ikke bli.

 

Selvfølgelig skulle kunden betale med 300 enere. Kunden bruker stygglang tid på å putte på enerne, og når hun endelig har puttet på alle viser det seg at hun ikke har nok penger. Da begynner hun å ta vekk ting. Den skulle jeg slå ut, den skulle jeg slå ut. Nei, forresten den ville hun ha likevel. Den skulle jeg slå ut. Manglet fortsatt penger. Slå ut en ting til... og sånn fortsetter det i ganske mange minutter før hun endelig fikk gjort seg ferdig.

 

Dette var et voksent menneske og jeg synes det er veldig unødvendig å teste tålmodigheten min på den måten etter en travel lørdag....  :tristbla:

 

 

Anonymous poster hash: 50b78...caf

 

Hvis det var meg som sto i kassen så tror jeg at jeg hadde begynt å grine...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det var meg som sto i kassen så tror jeg at jeg hadde begynt å grine...

Når sånt skjedde meg pleide jeg bare å tenke på at "jaja, da får jeg betalt litt ekstra i kveld da". 

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en kunde som spurte etter mjølk, så jeg viste han til melka, men nei han skulle ikke melk, men mjølk. Så han gikk ut igjen uten mjølk. Er det jeg som er treg her eller ikke ikke det det samme?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en kunde som spurte etter mjølk, så jeg viste han til melka, men nei han skulle ikke melk, men mjølk. Så han gikk ut igjen uten mjølk. Er det jeg som er treg her eller ikke ikke det det samme?

Det er akkurat det samme. Hihi. Han var nok en nynorsk-fanatiker  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "jeg skulle ha returnert denne drillen her, kan du hjelpe meg med det?"

Jeg: "nei dessverre da må du nok dra dit du kjøpte den"

Kunden bare stirrer på meg..

Jeg: "hvis du husker hvor du har kjøpt den kan jeg peke deg i riktig retning?"

Kunde: "jeg har ikke tid til det her! Kan du ikke bare returnere den og slutte å være så vanskelig?!"

Jeg: "det her er en blomsterbutikk så jeg kan dessverre ikke ta retur på drillen din"

Kunde: "fy flate for en dårlig innstilling du har. Her skal jeg ALDRI handle mer!"

Haha, hva faen? Han virket jo helt dust!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en kunde som spurte etter mjølk, så jeg viste han til melka, men nei han skulle ikke melk, men mjølk. Så han gikk ut igjen uten mjølk. Er det jeg som er treg her eller ikke ikke det det samme?

 

Hahhah, han ville nok ha en kartong det faktisk stod "Mjølk" på også... vi har kun slike på nærbutikken her på Vestlandet. 

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahhah, han ville nok ha en kartong det faktisk stod "Mjølk" på også... vi har kun slike på nærbutikken her på Vestlandet.  Anonymous poster hash: 85e0b...466

Tviler på at han finner det i Vestfold i alle fall :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

 Folkeskikk har blitt en forbausende sjelden vare nå til dags.
 Men desto hyggeligere, når den først dukker opp en gang iblant.  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en kunde som spurte etter mjølk, så jeg viste han til melka, men nei han skulle ikke melk, men mjølk. Så han gikk ut igjen uten mjølk. Er det jeg som er treg her eller ikke ikke det det samme?

Er ikke det svensk melk?

Anonymous poster hash: 3aa17...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en kunde som spurte etter mjølk, så jeg viste han til melka, men nei han skulle ikke melk, men mjølk. Så han gikk ut igjen uten mjølk. Er det jeg som er treg her eller ikke ikke det det samme?

 

Kan hende at han så etter den fra Rørosmeieriet, der står det mjølk på kartongen i hele landet. En del bruker kun den melken. Men selv om det skulle være det så er det uansett en rar måte å forklare seg på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Hvis jeg får en eneste kunde til som klager på northugavtalen med Coop... EN ENESTE TIL... Så vet jeg ikke om jeg klarer å holde meg lenger. Jeg sitter i kassa for svarte! På lørdagskvelder! Tror du jeg bryr meg om northugavtalen?

Som student med deltidsjobb var jeg veldig medansvarlig i denne avtalen ja, jepp! Vet du, det hele var min ide! Min syke ide om å stenge northug ut av landslaget fungerte!! Mohahaha!!! Jeg skal bruke alle kundenes Coopkortbonuser på å tapetsere northugs ansikt over hele arbeidsplassen min, og så skal jeg brenne alle sparbutikkene!

...eller ikke???

Gjør det, gjør det, gjennomfør det!!! 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... også har man de kundene som snakker til andre kunder, som om de skulle vært ansatte dersom de ordentlige ansatte er opptatt.

 

Sur dame, godt voksen med antydning til bart: Øy dø!

 

Jeg: Hva?

 

Sur dame: Ja, du ja!

 

Jeg: Ok...

 

Sur dame: Hvor lenge har de åpnet her da?

 

Jeg: Det vet jeg ikke.

 

Sur dame: Du vet ikke??

 

Jeg: Nei, jeg er bare kunde her jeg også. Er ikke så kjent her.

 

Sur dame: Du vet ikke, altså. Nei vel. Nei da så!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde ringer....

K "skulle bestilt noe mat, jeg"

M "ja! Skal det leveres til *typisk hjemadresse* i dag?

K "nei, det skal til kontoret mitt"

*stillhet*

*vedvarende stillhet*

(Jeg venter jo på at kunden skal si adressen til kontoret for hvordan skal jeg vite hvor han jobber??)

K "JA DU VET JO HVOR DET ER HAHAHAHAHAHAH"

Nei, kunde. Det vet jeg faktisk ikke. Hvordan i ALLE DAGER skal jeg vite hvor du jobber? Det er faktisk lov å være blid også!

Hrmpf.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rare ting kunder gjør:

I dag var det en mann som gikk rundt i butikken og hørte på musikk. Ikke så rart i seg selv, men han var ikke den eneste som hørte på den litt spesielle plata han likte så godr - det gjorde vi alle sammen, for han hadde telefonen på full guffe i lomma og gikk rundt i buikken med den. Lenge.

Verste er at det skjer ganske ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: koster denne genseren 200 nå?

Jeg: ja det gjør den

Kunde: da kunne du sagt det forrige uke da jeg kjøpte den til fullpris!!

Jaa, jeg skjønner det er kjipt å se ting er billigere uken etter, men det er vel ingen som driver butikk sånn? "Du burde ikke kjøpe den nå, for den kommer på salg om to uker!".. Dessuten vet ikke deltidsansatte om hva som vil komme på salg og når, + at det kun var et helsetilbud. Guud!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en som PIRKET meg på skulderen for å få min oppmerksomhet. Dette var når jeg allerede drev med en kunde. Trodde nesten jeg skulle tilte, for jeg hater at folk pirker på meg!



Anonymous poster hash: e6e9e...503
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...