Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

I dag var det en kunde som var på jakt etter "En pringles dagbok" :fnise: 

Jeg fikk veldig lyst på Pringles-chips og hentet "En pingles dagbok" fra bokhyllen til henne :fnise: 

 

:laugh:

Anonymkode: 4eee8...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags  type bedrift er dette egentlig? Jeg går med piggsko ute nå, det er jo helt hinsides glatt og somoftest har jeg en baby i bæresjal også som jeg gjerne vil unngå å tryne på. Tar gjerne av skoene hvis det er et sånt type sted det er vanlig å ta av utesko eller bruke skopose, men i en vanlig butikk eller lignende er det vel lurt med et litt mer hardført golv? 

Anonymkode: 27331...fac

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar bare av piggene dersom det finnes en godt synlig sitteplass ved inngangen så jeg faktisk klarer å ta dem av. Det er overraskende mange steder hvor dette ikke finnes, det er faktisk ikke vanskeligere enn å sette en stol ved døra i holke-sesongen.

Anonymkode: 8d2a2...a4d

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om du skal bevege deg innendørs har du vel vett til å ha fottøy som ikke ødelegger normale gulv? Ikke engang fliser har vel godt av å bli utsatt for piggsko? 

Piggsko er greit utendørs, men på handletur mener jeg det er avtakbare brodder á la dette som gjelder. (Tilfeldig valgt merke som jeg ikke har prøvd, men jeg har gode erfaringer med denne typen.) 

Anonymkode: 4332f...8a3

Vi selger litt dyrere klær. Butikken ligger nokså langt inn på et kjøpesenter, hvor inngangen har gulv av fliser. Det gir bra gjenklang i gangen når folk tråkker rett inn med pigger på...! 

For all, ingen vil falle og slå seg men da synes jeg man bør ta av piggene før man går inn. Har man bare piggsko så får du ta med «innesko». Hele Norge kan ikke ha vinylbelegg på gulvet fordi du vil gå med pigger. 

Anonymkode: 8abb3...e33

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

 

 

Vi selger litt dyrere klær. Butikken ligger nokså langt inn på et kjøpesenter, hvor inngangen har gulv av fliser. Det gir bra gjenklang i gangen når folk tråkker rett inn med pigger på...! 

For all, ingen vil falle og slå seg men da synes jeg man bør ta av piggene før man går inn. Har man bare piggsko så får du ta med «innesko». Hele Norge kan ikke ha vinylbelegg på gulvet fordi du vil gå med pigger. 

Anonymkode: 8abb3...e33

Da er jeg en av de dumme kundene. Gjør meg ingenting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var en selvfølge å ta av seg piggene inne. Spesielt at noen tenker det ikke trengs... Men at butikker kan ha benker eller stol ved inngangen er jeg enig i er lurt om vinteren :)

Anonymkode: de68c...138

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir off-topic, men jeg jobber i en butikk som selger piggsko,
og vi selger også skobeskyttere til å ta på seg når man skal inn på steder.
Ikke bare kan piggsko ødelegge gulv, det kan ødelegge mennesker og siden piggsko får motsatt effekt inne.
Jeg har en sykepleiervenninne som har jobbet på akutten.
Hun har hatt bruddskader inne som har vært resultat av folk som har gått inn med piggsko,
og de bruddskadene er ofte verre enn de som skjer ute.
Så jeg forklarer alltid kunder som kjøper piggsko risikoen, og de aller aller fleste kjøper skobeskyttere og.
149,- er en ganske liten sum for å gå trygt inne som ute.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Dette blir off-topic, men jeg jobber i en butikk som selger piggsko,
og vi selger også skobeskyttere til å ta på seg når man skal inn på steder.
Ikke bare kan piggsko ødelegge gulv, det kan ødelegge mennesker og siden piggsko får motsatt effekt inne.
Jeg har en sykepleiervenninne som har jobbet på akutten.
Hun har hatt bruddskader inne som har vært resultat av folk som har gått inn med piggsko,
og de bruddskadene er ofte verre enn de som skjer ute.
Så jeg forklarer alltid kunder som kjøper piggsko risikoen, og de aller aller fleste kjøper skobeskyttere og.
149,- er en ganske liten sum for å gå trygt inne som ute.

150 kr her og der blir mye penger. Sånne kjipe salgstriks som det du skisserer går jeg aldri med på.

Anonymkode: a8099...3df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Dette blir off-topic, men jeg jobber i en butikk som selger piggsko,
og vi selger også skobeskyttere til å ta på seg når man skal inn på steder.
Ikke bare kan piggsko ødelegge gulv, det kan ødelegge mennesker og siden piggsko får motsatt effekt inne.
Jeg har en sykepleiervenninne som har jobbet på akutten.
Hun har hatt bruddskader inne som har vært resultat av folk som har gått inn med piggsko,
og de bruddskadene er ofte verre enn de som skjer ute.
Så jeg forklarer alltid kunder som kjøper piggsko risikoen, og de aller aller fleste kjøper skobeskyttere og.
149,- er en ganske liten sum for å gå trygt inne som ute.

Finnes det? Til piggsko altså? Ja da er det jo en helt annen sak. Da kan jeg gjerne slutte å gå med piggsko når jeg skal innom butikker. 

Anonymkode: 27331...fac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

150 kr her og der blir mye penger. Sånne kjipe salgstriks som det du skisserer går jeg aldri med på.

Anonymkode: a8099...3df

Salgstriks og salgstriks, herr/fru Blom.
Er en grunn for at vi har slitt to år på rad nå for uansett hvor mye kjeden bestiller inn så blir vi solgt ut.
Både når det gjelder piggsko og beskytterne.
 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes det? Til piggsko altså? Ja da er det jo en helt annen sak. Da kan jeg gjerne slutte å gå med piggsko når jeg skal innom butikker. 

Anonymkode: 27331...fac

Det finnes :)
Vil riktignok ikke si hvor jeg jobber hen p.g.a. fare for gjenkjennelse,
men bare å sende meg PM.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

150 kr her og der blir mye penger. Sånne kjipe salgstriks som det du skisserer går jeg aldri med på.

Anonymkode: a8099...3df

Da har du nok ikke gått på flisgulv med piggsko... 😅 

Takk for tips om dette, @Haugenjenta, dette må jeg få meg!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eske skrev:

Da har du nok ikke gått på flisgulv med piggsko... 😅 

Takk for tips om dette, @Haugenjenta, dette må jeg få meg!

Bare hyggelig, @Eske :)

Risikosport å gå med pigger inne;
jeg har dristet meg et par ganger til å gå med brodder inne, men har slutta med det for å si det sånn 🙈

Sånn.. Nok off topic fra meg :phaedra:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2016 den 3.29, AnonymBruker skrev:

Jobber på Clas nå.  Tiltross for at vi er heldige å har mange hyggelige kunder, og som skjønner at vi ikke kan gå fra kassene så har vi også de som blir utrolig mugne. 

Ja jeg har en kasse og jeg kan forsåvidt sjekke hvor varene ligger, men med et tregt system i kassen så tar det tid. 
Hovedoppgave i denne kassen (vi har en hurtigkasse og en servicedisk i kasseområde + 2 disker ute i butikken) er å fikse køen som kommer bak deg, og la folk få betalt for varene sine. Den andre kassen/disken har i oppgave å ta reklamasjoner, bytting og andre henvendelser. Selvfølgelig hvis jeg vet hvor varen kunden er ute etter så forteller jeg jo det, men hvis ikke så må jeg sende han/hun over i servicekassen for å få svar. 90% av kundene skjønner dette, mens de resterende snakker om dårlig service og ''herregud, du jobber jo her''. De sier jo ikke dette om det er kø i den andre kassen, men som regel er det jo det og spesielt på lørdager (da er jo ALLE innom). Synes jo så synd på de som må vente i maks 2 minutter for å få hjelp (NOT!) Det er ikke sånn at du er alene i butikken skjønner du, og det er flere enn deg som trenger hjelp. Hver enkelt ansatt kan bare hjelpe en kunde av gangen, og da må du ha bittelitt tålmodighet.

 Altså vi har 15 000 varer og vel så det, bare det å huske 1/4 i hode er vanskelig. Jeg er evig takknemlig for pc'ene med eget system og hjemmesiden, den hjelper meg utrolig mye. Eller så har jeg grei kontroll på hvilken avdeling det ligger, men skal du ha akkurat plassering så må du høre med noen andre som ikke sitter i kassa. De eneste gangene jeg får forlate kassa er når en kunde ''krangler'' om pris (love it), og det er kø i service. Jeg kan dessverre ikke leie hver kunde akkurat til hylla, og de burde klare å komme seg frem. Det er svarte hyller med klare hvite tall på, så det skulle være enkelt for en normal oppegående person å se dette. 

Puh, dagens/nattens utblåsning.. :P 
 

Anonymkode: ffdcd...054

Litt avsporing, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så utrolig vanskelig for folk å sjekke vareplassering på nett, mens de er i butikken! (Eller før de drar!) Ikke bare får man opp hvor varen ligger også (feks hylle D39), man får også opp lagerstatus, så man slipper bomtur om de ikke har varen! 

Enkelte kunder er så utrolig lite selvgående... 

Anonymkode: bf459...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2016 den 20.09, Kara W skrev:

Minner meg om en artikkel jeg leste som tenåring om hvordan å snike seg inn på nattklubber.  Den hadde helt idiotiske råd som å klirre med bilnøklene og si at man hadde glemt legget sitt i bilen.  Andre råd inkluderte å kle seg sexy, bruke masse sminke og flørte med dørvakten.  Selv som 16-åring skjønte jeg at dette bare var tull.  Jeg lurer fortsatt på om artikkelforfatteren faktisk trodde på dette, eller skrev det nettopp for å sørge for at 16-åringene ikke kom seg inn på utestedene.

Kle seg sexy å flørte med dørvakten ja.. Den er ofte prøvd! Like skuffet blir de hver gang, når de blir møtt av en kvinne i døra... :ler:

Har også opplevd denne med nøkler, at kortet er glemt i bilen, at de har mistet alt av leg, men "jeg loooooover, jeg gikk i samme klasse som ola som akkurat slapp inn!" 

 

Også hysterisk morsomme de som lager lange køer i døra, fordi de viser et drit dårlig bankkort som leg. Og jeg forklarer at jeg ikke kan slippe de inn på et halvknekt leg med oppskrapet bilde som likegodt kunne vært en helt annen person.. også skal de diskutere i det vide og brede, helt til jeg sier at det er null sjans for å komme inn på det legget... for at de SÅ tar frem førerkortet, å viser et spjel nytt leg! :sinna: bare for å skape kvalme! "Kommer jeg inn på denne da? *hehehhh*..... ja Guri land, nå var du kjempefestlig, som laget ekstra med kø for andre gjester, å gav oss merarbeid.. 

I slike tilfeller pleier jeg gjerne å si at det overhodet ikke er festlig når man gjør slikt med overlegg, og at neste gang viser de bare det andre legget med en gang. Å begynner de å kverulere, gir jeg klar beskjed om at gå inn, kos deg, men ikke noe mer surr nå som kaster bort tiden eller plager oss ansatte eller andre gjester, da må de gå igjen. :ler: da er ting plutselig ikke så festlig lengre.. 

Anonymkode: bf459...823

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i frisørsalong og pleier å få veldig gode tilbakemeldinger fra kunder, men en sjelden gang kommer noen som ikke har humøret helt på topp.

 

Jeg skulle vaske håret til en dame, og før jeg fikk justert kappen ordentlig utbryter hun «Skal du kvele meg eller!?». Jeg ble litt satt ut, men fikk justert den og svarte hyggelig «Ble det bedre nå?» og fikk «NEI!» til svar. Ble irritert over at hun ikke kunne være det minste høflig, så jeg bare lente henne bakover for å begynne vaskingen. Vannet pleier å være i ca. riktig temperatur etter forrige vask, pluss at jeg kjenner etter, men da jeg begynte å skylle håret hennes roper hun «PRØVER DU Å SKOLDE MEG ELLER?», men jeg holdt meg rolig og skrudde ned temperaturen. Jeg får ofte høre at jeg er flink til å massere når jeg sjamponerer og skyller, men det er ikke alle som liker at man tar hardt i. Derfor ser jeg an ansiktsuttrykket på kundene, noe jeg også gjorde med henne. Hun lagde ingen grimase, så jeg tok i slik jeg pleier. Så kommer enda et utbrudd - «Herregud! DU HOLDER PÅ Å RIVE AV MEG HÅRET!!!». Jeg sa ingenting, bare skyndte meg å vaske ferdig, men på innsiden boblet jeg av raseri og hendene mine skalv. Godt man ikke har slike kunder hver dag 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 52514...05a

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic men: Hvorfor driver folk å faller når de har på brodder innendørs, eller på på teppegulv? Har jeg gått glipp av noe her?

 

Skal være ærlig å si jeg går med brodder inne på matvarebutikker om jeg skal være rask. Prøver å tråkke forsiktig, fremfor å subbe rundt osv. Og jeg prøver å gå rett til det jeg skal ha og ut igjen. Er bare så pes å få de av og på uten sitteplass og når man gjerne har søtten lag klær på. På kjøpesentre osv hvor jeg skal traske rund, tar jeg de av.

Anonymkode: ec11e...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

off topic men: Hvorfor driver folk å faller når de har på brodder innendørs, eller på på teppegulv? Har jeg gått glipp av noe her?

 

Skal være ærlig å si jeg går med brodder inne på matvarebutikker om jeg skal være rask. Prøver å tråkke forsiktig, fremfor å subbe rundt osv. Og jeg prøver å gå rett til det jeg skal ha og ut igjen. Er bare så pes å få de av og på uten sitteplass og når man gjerne har søtten lag klær på. På kjøpesentre osv hvor jeg skal traske rund, tar jeg de av.

Anonymkode: ec11e...fcb

Fordi føttene dine ikke får ordentlig feste på gulvet, bare tre til fem millimetertynne "sokler" å stå på. Med bare skosåler blir det mer friksjon, og du sklir ikke. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.2.2019 den 22.48, misssssnorway skrev:

Litt off topic, men synes det nesten burde vært lovpålagt at alle MÅ jobbe i butikk i løpet av livet sitt! Dette hadde gjort at kundene kunne hatt litt mer empati for de ansatte, og kanskje behandlet folk med normal folkeskikk. Blir mer overrasket over kunder som er hyggelige enn kunder som ikke er det, for hyggelige folk er desverre ikke i flertall!🙈

Enig! Alle skulle hatt et "dannelsesår" etter vgs, et halvår på sjukehjemmet og et halvår på remaen. 

Anonymkode: eeafe...870

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

off topic men: Hvorfor driver folk å faller når de har på brodder innendørs, eller på på teppegulv? Har jeg gått glipp av noe her?

 

Skal være ærlig å si jeg går med brodder inne på matvarebutikker om jeg skal være rask. Prøver å tråkke forsiktig, fremfor å subbe rundt osv. Og jeg prøver å gå rett til det jeg skal ha og ut igjen. Er bare så pes å få de av og på uten sitteplass og når man gjerne har søtten lag klær på. På kjøpesentre osv hvor jeg skal traske rund, tar jeg de av.

Anonymkode: ec11e...fcb

På harde gulv (f.eks. flisegulv) sklir man (slik @BunnyBlue forklarte), og på teppegulv tipper jeg broddene henger seg opp så man snubler. 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...