Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 6.1.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Dette skjer litt for ofte, og dessverre går det ut over dere butikkansatte som faktisk har full kontroll. Beklager det, men sånn er det - dere får skylde på deres ubrukelige kollegaer. 

Anonymkode: 4332f...8a3

Åååååh jeg har vært en av de som sier "NEI det har vi ikke inne" og så kommer kunden bort to minutter senere med aaaaaaaakkurat den boken jeg var skråsikker på at vi ikke hadde inne..... :flau:

(til mitt forsvar VAR vi tomme dagen før, men de tre timene før jeg kom på jobb dagen etterpå hadde en annen kunde kommet med boken i retur  :fnise: vet det ikke hjelper men.... Kundene tok det pent da ❤️ )

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

203000_H.jpg

2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

(Jeg jobber i bokhandel på et kjøpesenter rett utenfor byen) En kunde på torsdag kommer inn i butikken, går bort til kassen og sier "jeg trenger en tommestokk. En som jeg kan legge ned på et stort ark og bruke til å måle avstander med."

Jeg forklarer han at jeg ikke har tommestokker, men at jeg har linjaler, og at den lengste jeg har er 30 cm. Samtalen fortsetter omtrent sånn som dette:

Kunde: "jeg skal ha en tommestokk jeg kan måle avstander med"

Jeg: Vi har ikke tommestokker, da må du på Jernia".

Kunde: "jeg har et stort ark med et kart på  og trenger tommestokk til å mål avstanden"

Jeg: Vi har ikke tommestokk. Vi har linjaler, de kan du måle lengder på kartet, men med centimeter."

Kunde: "tommestokk. Jeg har et kart. Hvor det står "en til femti tusen" og må måle hvor stort det er

Jeg: "jeg skjønner ikke hva du mener, fordi linjalene vi har kan du bruke til å legge oppå kartet. 1 cm på linjalen tilsvarer femti tusen centimeter i virkeligheten."

Kunde: "tommestokk".

jeg: "tommestokk? Det er sånn som du bretter ut, de er ofte i tre, og blir to meter lange. Er det sånn du skal ha?"

Kunde: "Jeg skal ha en tommestokk!" 

 

Her ga jeg opp og sa beint frem "jeg kan ikke hjelpe deg, men prøv på Jernia." Er nysgjerrig på hva han endte opp med, og ikke minst hva han EEEEEEEGENTLIG trengte. Jeg fant ikke ut av det hvert fall....H an virket helt oppegående ellers (normalt kledd, så stelt ut osv) så jeg aner ikke hva som var galt med han jeg altså. Pussig skrue....

 

(I dag hadde jeg forresten enda en kunde som kom med en bok innpakket som en presang og som stod og ventet på at jeg skulle ta den i mot og begynne å pakke den opp. WHHYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!)

 

Anonymkode: 4f8c9...b19

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

(Jeg jobber i bokhandel på et kjøpesenter rett utenfor byen) En kunde på torsdag kommer inn i butikken, går bort til kassen og sier "jeg trenger en tommestokk. En som jeg kan legge ned på et stort ark og bruke til å måle avstander med."

Jeg forklarer han at jeg ikke har tommestokker, men at jeg har linjaler, og at den lengste jeg har er 30 cm. Samtalen fortsetter omtrent sånn som dette:

Kunde: "jeg skal ha en tommestokk jeg kan måle avstander med"

Jeg: Vi har ikke tommestokker, da må du på Jernia".

Kunde: "jeg har et stort ark med et kart på  og trenger tommestokk til å mål avstanden"

Jeg: Vi har ikke tommestokk. Vi har linjaler, de kan du måle lengder på kartet, men med centimeter."

Kunde: "tommestokk. Jeg har et kart. Hvor det står "en til femti tusen" og må måle hvor stort det er

Jeg: "jeg skjønner ikke hva du mener, fordi linjalene vi har kan du bruke til å legge oppå kartet. 1 cm på linjalen tilsvarer femti tusen centimeter i virkeligheten."

Kunde: "tommestokk".

jeg: "tommestokk? Det er sånn som du bretter ut, de er ofte i tre, og blir to meter lange. Er det sånn du skal ha?"

Kunde: "Jeg skal ha en tommestokk!" 

 

Her ga jeg opp og sa beint frem "jeg kan ikke hjelpe deg, men prøv på Jernia." Er nysgjerrig på hva han endte opp med, og ikke minst hva han EEEEEEEGENTLIG trengte. Jeg fant ikke ut av det hvert fall....H an virket helt oppegående ellers (normalt kledd, så stelt ut osv) så jeg aner ikke hva som var galt med han jeg altså. Pussig skrue....

 

(I dag hadde jeg forresten enda en kunde som kom med en bok innpakket som en presang og som stod og ventet på at jeg skulle ta den i mot og begynne å pakke den opp. WHHYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!)

Kunne du ikke vist han en linjal ? 🤔.. så fikk han avgjøre 

Anonymkode: 81a53...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var bilde av to linjaler. Og poenget ditt var...?

Anonymkode: 2cc52...131

Sannsynligvis skulle kunden ha reduksjonstav (de som er avbildet). De er normale å bruke ved måling i målestokk.

Anonymkode: 5611c...73b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sugar&Spice skrev:

(Jeg jobber i bokhandel på et kjøpesenter rett utenfor byen) En kunde på torsdag kommer inn i butikken, går bort til kassen og sier "jeg trenger en tommestokk. En som jeg kan legge ned på et stort ark og bruke til å måle avstander med."

*snip*

Her ga jeg opp og sa beint frem "jeg kan ikke hjelpe deg, men prøv på Jernia." Er nysgjerrig på hva han endte opp med, og ikke minst hva han EEEEEEEGENTLIG trengte. Jeg fant ikke ut av det hvert fall....H an virket helt oppegående ellers (normalt kledd, så stelt ut osv) så jeg aner ikke hva som var galt med han jeg altså. Pussig skrue....

 

(I dag hadde jeg forresten enda en kunde som kom med en bok innpakket som en presang og som stod og ventet på at jeg skulle ta den i mot og begynne å pakke den opp. WHHYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!)

Han var nok ute etter en reduksjonsstav/skalalinjal: https://www.staplesnetshop.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=781949&loc=subgroup

Endret av Christiane_W
Klippet bort litt av sitatet
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ dere alle tre gjenta absolutt hele innlegget? Det går an å slette deler og bare ha med første linje(r).

Anonymkode: a0c8e...e6c

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Da har jeg lært noe nytt jeg, visste ikke at det er noe som heter skalalinjal en gang. Uansett ikke noe vi har i sortimentet, så da er vel tipset mitt om Jernia det beste på senteret :fnise: 

Og ja - tror dere ikke jeg viste han linjalene vi hadde........ "Den lengste vi har er 30 cm" *viste han linjalene vi har som henger på rekke* burde kanskje spesifisert det, men det tenkte jeg ikke engang på at kom til å bli noe å henge seg opp i :fnise: 

Kan anbefale kunden å komme inn og bruke riktig ord når de er på jakt etter ting. Både for sin egen del og for oss som jobber i butikkene :)  Vi finner ut av sykt mye rart, men han der på torsdag måtte jeg bare gi opp, når det eneste ordet han bruker er TOMMESTOKK men det tydeligvis ikke er det han er på jakt etter..........

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://no.wikipedia.org/wiki/Meterstokk 

15 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Takk for hjelpen! Da har jeg lært noe nytt jeg, visste ikke at det er noe som heter skalalinjal en gang. Uansett ikke noe vi har i sortimentet, så da er vel tipset mitt om Jernia det beste på senteret :fnise: 

Og ja - tror dere ikke jeg viste han linjalene vi hadde........ "Den lengste vi har er 30 cm" *viste han linjalene vi har som henger på rekke* burde kanskje spesifisert det, men det tenkte jeg ikke engang på at kom til å bli noe å henge seg opp i :fnise: 

Kan anbefale kunden å komme inn og bruke riktig ord når de er på jakt etter ting. Både for sin egen del og for oss som jobber i butikkene :)  Vi finner ut av sykt mye rart, men han der på torsdag måtte jeg bare gi opp, når det eneste ordet han bruker er TOMMESTOKK men det tydeligvis ikke er det han er på jakt etter..........

https://no.wikipedia.org/wiki/Meterstokk også kalt tommestokk. Man kan jo ikke vite alt heller selv om man jobber i butikk 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mokkilokki skrev:

https://no.wikipedia.org/wiki/Meterstokk 

https://no.wikipedia.org/wiki/Meterstokk også kalt tommestokk. Man kan jo ikke vite alt heller selv om man jobber i butikk 😄 

Jeg vet jo hva en tommestokk er......... Derfor problemet oppstod - fordi kundene konsekvent brukte ordet "tommestokk" når han burde ha brukt "skalalinjal" eller "reduksjonstav".

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG BLØR IHJEL...

Sto  alltid med en papir-dott i nesa, -liten bag ferdig pakka -ventet på trappa... IKKE en dråpe blod.

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet mange år som kontorsjef, men tok av og til mindre vakter i resepsjonen. En dag kom en mann som begynte å kjefte på meg fordi en regning fra oss hadde gått til inkasso. Jeg møtte han med et smil og prøvde å forstå hva saken var, for han snakket dårlig norsk. Det viste seg at han mente vi skulle betale regningen og at noe annet var helt urimelig. Jeg var høflig, men bestemt tilbake. Han sa «hent din sjef» flere ganger, og trodde ikke på at det var meg han skulle snakke med. Jeg kunne liksom ikke hente direktøren heller. 

Han eksploderte på meg, og jeg ba han gå, men stod og tok imot helt til han gikk. 

Etter hendelsen kom en av legene bort til meg og sa «du har min fulle beundring for hvordan du snakket til han der. Jeg hadde eksplodert tilbake.» 

Anonymkode: ab7cc...a9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang tok jeg telefonen på jobb. Det rare var at jeg begynte å skjelve med en gang jeg hørte stemmen i andre enden, enda jeg aldri hatt hørt den før. Han hveste som en slange og det var bare utrolig ekkelt. Utover i samtalen sa han at han skulle komme med hagla hvis ikke legen endret spesialisterklæringen som var skrevet om han. 

Det viste seg at mannen hadde fått 15 % uføregrad, men ønsket seg 100 %. Han ringte visst flere ganger og truet med å skyte oss. 

Anonymkode: ab7cc...a9b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet mange år på rema som tilkallingsvikar under studier, og har opplevd sååå mye rart!! 

For det første: her jeg bor er det en kunde som alle butikkene frykter. På rema kalte vi henne for «dama» og alle vi kollegaer forsto hvem vi mente. På coop extra, kiwi og bunnpris vet jeg de kaller henne «5 på» (kommer alltid like før stengetid, og er helt klin umulig å kaste ut!!!). Hvis hun kom innom, løp vi helst ulike veier for å gjemme oss 😅

Kan fortelle flere historier!

Meg: *rydder og fyller inn varer ved kassa, sjekker at alt er bra og ingenting er ødelagt*

Får kunde i kassa, men ser at dama lusker der jeg holdt på. 

Dama: denne posen non-stop er ødelagt!!! Da tar jeg den med hjem!!»

Meg: «det kan du desverre ikke, den må vi kjøre i retur» 

Dama nekter, og jeg må ringe på sjefen. Dame går sur ut, og kommer inn igjen 10 minutter senere. 

Dame: «se du har ødelagt jakka mi!!!!»

Meg: «unnskyld, hæ?»

Dame: «varene dine lagde hull i jakka mi, du skylder meg 3000 kr!!!!!» 

Måtte igjen ringe på sjefen........ Hun kom ikke tilbake mer den dagen!! 

—————————

Påskeaften 2013, og vi stenger kl 16. 

Dama kommer 1550. Vi velger å senke porten som et tegn på at vi snart slutter. 

Dame: «jeg vil ha brøene deres!!!! Hvor er de???»

Meg: «de har vi kjørt i retur, men jeg kan gjerne hente ett til deg så du får KJØPT det» 

Dame: «hva??? Dere har allerede kjørt det i retur, det kan jeg få!!!»

Av og til gir vi bort til de som har dyr og gårder, men denne dama er den siste som skal få noe gratis!!!

Hun går til kjøttdeigen. «Har dere ikke lenger holdbarhet???»

Jeg: «nei, men denne er god dato på, går ikke ut før om 2 uker» 

Dame: «har dere ikke noe som er holdbart til 3 mnder??? Gå å se på lageret!!!!!»

Jeg går på lageret, står der rett opp og ned i ett min, går ut og sier «desverre». 

Hun hiver kjøttdeigen i sinne på den ene kollegaen min. 

Hun styrer fælt i kassa med prisen, og kjefter på oss for at det er så «dyrt». Når vi endelig får henne ut (da er klokka 1610, og vi skulle ha stengt for 10 min siden, så tvinger hun seg INN igjen, selv om vi står å sperrer for). Da er hun tilbake på den jævla kjøttdeigen igjen!!!!!! 

Vi fikk’a ikke ut fra butikken før 1630.... 

 

Skal også nevnes at denne damen har kastet en stor ost (norvegia) i hodet på en kollega, klikker for prisene og det er jo selvfølgelig VÅR skyld, og mye annet. 

Det er noen år siden jeg jobbet der, men i forrige uke var jeg innom coop - og gjett hvem som sto foran meg i kø’a 😂 og klikka for at hun ikke fikk melka gratis pga dato (det var fortsatt 3 dager til «best før»), klikka på prisen («er det rett at cola og peanøtter koster 48?!?!» om igjen og om igjen). Så var hun fly forbanna fordi hun ikke fikk bruke en «bong» (som coop har). Vel, damen i kassa sa den gikk ut i mai 2018, så selvfølgelig kan den ikke brukes.......... 

Glad jeg ikke jobber i butikk mer!

 

 

Anonymkode: 204ba...f10

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden jeg jobbet i dagligvarebransjen nå, men denne tråden fikk meg til å tenke på en del både morsomme og merkelige hendelser. Det eksempelet som ramlet ned i hodet først, var en gang jeg stod og fylte på juice. En dame kommer bort og spør om en bestemt juice er god. Jeg sier at den selger godt, så det virker om om folk liker den, men at jeg ikke har smakt den selv, da jeg nesten aldri drikker juice.

Da gir hun meg et svært kritisk heisblikk og sier "Hva er det DU drikker for noe da!?" Som om det ikke finnes noe annet å drikke i verden enn juice... 

Endret av RedRobin
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
14 timer siden, Sugar&Spice skrev:

(Jeg jobber i bokhandel på et kjøpesenter rett utenfor byen) En kunde på torsdag kommer inn i butikken, går bort til kassen og sier "jeg trenger en tommestokk. En som jeg kan legge ned på et stort ark og bruke til å måle avstander med."

Jeg forklarer han at jeg ikke har tommestokker, men at jeg har linjaler, og at den lengste jeg har er 30 cm. Samtalen fortsetter omtrent sånn som dette:

Det er en smal sak å regne om fra cm på kartet til avstandene dettet tilsvarer i virkeligheten. Linjal er det man bruker til kart, ikke tommestokker. Her kunne du hatt et ganske enkelt salg hvs du hadde vist kunden hvordan vedkommende gjorde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

JEG BLØR IHJEL...

Sto  alltid med en papir-dott i nesa, -liten bag ferdig pakka -ventet på trappa... IKKE en dråpe blod.

a.

Hvor jobber du? Legevakta? 😅

Anonymkode: 7af2e...dce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Takk for hjelpen! Da har jeg lært noe nytt jeg, visste ikke at det er noe som heter skalalinjal en gang. Uansett ikke noe vi har i sortimentet, så da er vel tipset mitt om Jernia det beste på senteret :fnise: 

*snip*

De har det ikke på Jernia heller, vi hadde det i alle fall ikke i sortiment da jeg jobbet der for noen år siden. Jeg kjøpte min på Andvords papirhandel i Tollbugata i Oslo, men den butikken ble lagt ned for noen år siden, i forbindelse med utbyggingen av Stortinget. Tipper dere kan spesialbestille det fra leverandøren dere får linjaler fra, men da må jo kunden klare å forklare hva han skal ha og ikke bruke feil navn å det. Tommestokk derimot, det får han på Jernia.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet mange år på rema som tilkallingsvikar under studier, og har opplevd sååå mye rart!! 

For det første: her jeg bor er det en kunde som alle butikkene frykter. På rema kalte vi henne for «dama» og alle vi kollegaer forsto hvem vi mente. På coop extra, kiwi og bunnpris vet jeg de kaller henne «5 på» (kommer alltid like før stengetid, og er helt klin umulig å kaste ut!!!). Hvis hun kom innom, løp vi helst ulike veier for å gjemme oss 😅

*snip*

Det er noen år siden jeg jobbet der, men i forrige uke var jeg innom coop - og gjett hvem som sto foran meg i kø’a 😂 og klikka for at hun ikke fikk melka gratis pga dato (det var fortsatt 3 dager til «best før»), klikka på prisen («er det rett at cola og peanøtter koster 48?!?!» om igjen og om igjen). Så var hun fly forbanna fordi hun ikke fikk bruke en «bong» (som coop har). Vel, damen i kassa sa den gikk ut i mai 2018, så selvfølgelig kan den ikke brukes.......... 

Glad jeg ikke jobber i butikk mer!

Anonymkode: 204ba...f10

Den kunden hadde jeg sørget for å få permanent bortvist fra butikken for lenge siden om jeg var sjefen. Stakkars de ansatte som må forholde seg til henne gang på gang når hun oppfører seg sånn, det er overhodet ikke greit å kaste varer på de ansatte og jeg synes resten av oppførselen hennes virker særdeles ugrei også. Skjeller og smeller for ingenting, forlanger helt urimelige ting (jeg har aldri vært borti kjøttdeig med 3 mnd holdbarhet) og respekterer ikke beskjeder fra de ansatte og har null respekt for åpningstidene. Joda, man må tåle litt når man jobber i butikk, men dette her synes jeg var drøyt og særlig siden det tydeligvis er noe som gjentar seg jevnlig og har gjort det over lang tid.  Det virker som meg som et tilfelle der det er helt greit å sette ned foten og si fra at "Du kan ikke oppføre deg, så derfor er du ikke lenger velkommen som kunde".

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor jobber du? Legevakta? 😅

Anonymkode: 7af2e...dce

Ikke jobbet på mange år, -men jobbet med bl.a. å hente kunder til helsvesenet Som dreiv å blødde ihjel, -eller ikke... 😆 Mange rare telefoner til 113 🚑

a.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...