Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kommer på masse nå haha.

 

Spør gamle folk "vil du ha kvittering? " "nei, hva trenger jeg den til? får vel ikke igjen på skatten heheheeh"

 

... hehehe

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Bambi1995 skrev:

DET STÅR JO I KUNDEAVISEN AT DERE HAR DENNE VAREN PÅ SALG SÅ HVORFOR HAR DERE DEN IKKE I BUTIKKEN??????????

 

eh nei, fordi vi er utsolgt kanskje? Er det en mulighet eller? Skal jeg magisk slette den fra kundeavisen med det samme eller?

Dette er jo skrekkelig irriterende (selv om jeg aldri ville ha kommentert det). Da bør det vel heller poengteres i kundeavisen at det er et begrenset antall varer og/eller sette en begrensning på hvor mye hver kunde kan ta med seg. Det er jo helt tullete at en kunde skal ta med seg 20 pakker med surkål bare fordi det er råbillig for eksempel. Da forstår jeg at den neste kunden som møter en tom hylle blir oppgitt. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo skrekkelig irriterende (selv om jeg aldri ville ha kommentert det). Da bør det vel heller poengteres i kundeavisen at det er et begrenset antall varer og/eller sette en begrensning på hvor mye hver kunde kan ta med seg. Det er jo helt tullete at en kunde skal ta med seg 20 pakker med surkål bare fordi det er råbillig for eksempel. Da forstår jeg at den neste kunden som møter en tom hylle blir oppgitt. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

Det står ofte sånn i kundeaviser, det er bare det at kunder leser som regel bare det de selv vil lese :Nikke:  Dessuten kan man jo bli utsolgt uten at det er én kunde som har tatt med seg 20 surkål..... (Elling, er det deg? :lete: 

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Det står ofte sånn i kundeaviser, det er bare det at kunder leser som regel bare det de selv vil lese :Nikke:  Dessuten kan man jo bli utsolgt uten at det er én kunde som har tatt med seg 20 surkål..... (Elling, er det deg? :lete: 

Det var derfor jeg skrev "og/eller". 

Anonymkode: 3cf53...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnes tilbake til min glanstid som bensinstasjonansatt da jeg ble skjelt ut av en partysvenske fordi kan ikke kunne koden på bankkortet sitt.

  • Liker 27
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo skrekkelig irriterende (selv om jeg aldri ville ha kommentert det). Da bør det vel heller poengteres i kundeavisen at det er et begrenset antall varer og/eller sette en begrensning på hvor mye hver kunde kan ta med seg. Det er jo helt tullete at en kunde skal ta med seg 20 pakker med surkål bare fordi det er råbillig for eksempel. Da forstår jeg at den neste kunden som møter en tom hylle blir oppgitt. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

Det står alltid at varen kan være utsolgt fra hovedlager og at den kommer i kun ett begrenset antall. Men enkelte kunder leser bare det de vil.

Jobber i Rema og da vi hadde Skrei i annonse avisa strømmet det inn kunder som skulle ha skrei. Vi hadde bestilt nokså mye, men det var mange som ville ha, å vi ble tom. Som de fleste med normal is forstår, er dette noe som tross alt skal fiskes, å alle vet at man er ikke garantert kjempe masse fisk. Det va dager hvor vi bestilte, men ikke fikk. Det er tydeligvis VELDIG vanskelig for enkelte å forstå. 

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, alle varer uansett er alltid i begrenset antall tilgjengelig - rett og slett fordi butikken umuligvis kan ha uendelig med varer på lageret. Fysikkens lover tilsier det jo. Selvfølgelig tar man inn mye av det man skal kjøre et tilbud på, men det er umulig å vite helt sikkert hvor fort noe vil gå.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Librarian skrev:

Men altså, alle varer uansett er alltid i begrenset antall tilgjengelig - rett og slett fordi butikken umuligvis kan ha uendelig med varer på lageret. Fysikkens lover tilsier det jo. Selvfølgelig tar man inn mye av det man skal kjøre et tilbud på, men det er umulig å vite helt sikkert hvor fort noe vil gå.

Men det er jo et kjent markedsføringstriks (ulovlig sådan) å reklamere for noe og deretter få kunden til å kjøpe noe annet. 

Elkjøp og Expert har blitt tatt for dette mange ganger. Reklamerer for en TV som de ikke har og får deg til å kjøpe tilsvarende dyrere produkt. 

Superirriterende!

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Librarian skrev:

Men altså, alle varer uansett er alltid i begrenset antall tilgjengelig - rett og slett fordi butikken umuligvis kan ha uendelig med varer på lageret. Fysikkens lover tilsier det jo. Selvfølgelig tar man inn mye av det man skal kjøre et tilbud på, men det er umulig å vite helt sikkert hvor fort noe vil gå.

Det avhenger jo av hva slags butikk og vare det er, samt intensjonen med salget som beskrevet overfor. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo skrekkelig irriterende (selv om jeg aldri ville ha kommentert det). Da bør det vel heller poengteres i kundeavisen at det er et begrenset antall varer og/eller sette en begrensning på hvor mye hver kunde kan ta med seg. Det er jo helt tullete at en kunde skal ta med seg 20 pakker med surkål bare fordi det er råbillig for eksempel. Da forstår jeg at den neste kunden som møter en tom hylle blir oppgitt. 

Anonymkode: 3cf53...f9d

Jada, men dette feks var på Nille. Det sier seg jo selv at når vi er tomme så er vi tomme, begrensning eller ikke ;)  og det står alltid "til .....dato..... eller så lenge beholdningen rekker".

Endret av Bambi1995
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en...

 

Hadde feks kubbelys på tilbud til 5,-. Max 10 pr kunde.

Så tar kundene å kjøper 10. Betaler.Henter seg 10 til... :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Bambi1995 skrev (På 22.5.2018 den 15.19):

Enda en...

 

Hadde feks kubbelys på tilbud til 5,-. Max 10 pr kunde.

Så tar kundene å kjøper 10. Betaler.Henter seg 10 til... :P 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MalloryK skrev:

Jeg var nr 3 i køen på Rema. Fulgte ikke helt med hva som foregikk foran meg da jeg var i tlf. Så plutselig hopper han mannen som var foran meg fram til kassen (foran kunde nr 1), får scannet og betalt  for sine 2 varer og går ut døren.

Så ser jeg hva som egentlig skjer foran meg. Dame, ca 75 år. Hun er fremst i køen, og hun gir kassemannen en vare, han scanner, hun gir han ny vare, han scanner (hun legger det ikke på båndet). Ca 20 ting i handlevognen.  Og hun gir meg *det* dødningsblikket da jeg la på en skillepinne og la mine varer på båndet. Som om hun aldri har opplevd dette før.

Er det rart det bli kø..

Hvilken verden lever de folkene i?

Er gamlingser fredet, eller burde de bare skjerpe seg? 

Anonymkode: 8cb8e...a08

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2018 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Jeg var i en matbutikk og stod i en kø med ca. 7 stk. Foran oss var det en eldre dame med rullator som skulle betale, gikk blitt treigt, men helt forståelig. Når den butikkansatte skulle gå over til neste kunde så ville hun ha hjelp med å pakke inn varene, helt ok, men hun var veldig påpasselig på hvilke varer som skulle hvor. Noen skulle i handleposen, en annen i "kurven", og noen andre i veska hennes. Stakkars den butikkansatte ble skjelt ut for å legge feil ting i feil poser og måtte ta ting ut av de andre poser og gjette riktig rekkefølge hun ville ha tingene i :ohmy: Det tok rundt 5 min,  og neste person skulle kun ha et par matvarer og snus. Butikken har en automat man bruker for å få lapp til snus og røyk, men denne hadde ikke damen. Hun ble sur "hæ hvorfor har dere det?? hvorfor kan dere ikke bare gjøre som normale butikker?!", heldigvis valgte hun til slutt å gå bak i butikken hvor dene automaten var og hente en lapp. Gikk fra varene sine og resten av vi 5 andre i kø måtte fint vente til hun var tilbake med varene våre :rolleyes: Kunde nr 3 var en dame med handlevogn, så var det meg og chipsosen og isen min, og deretter en annen med handlevogn. Når jeg skulle hente varene mine på enden av båndet ble jeg "presset" av de to barnevognene og måtte unnskylde meg for å kunne hente varene mine.. Mulig at jeg klager for ingenting, men det ble litt lenge å stå i kø :P 

Anonymkode: e6ea4...ae0

Butikker med tobakk med på vensafe har også mulighet til å printe ut lapp i kassa

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ganske fast kunde som snakket på innpust og utpust. Da hun kom i butikken visste jeg at det ble mye prating, og det gikk fint om det ikke var andre kunder som trengte hjelp. Husker jeg stod og betjente en kunde, mens denne damen stod ved siden av og pratet og pratet om hvordan hun skulle kjøpe en gaveeske men ikke fikk tak i den. Hjelpes, at det går an å snakke i ett strekk! Og selvfølgelig de kundene som forsøker å prute på varer, for så å si at "de kommer tilbake når den er satt ned i pris".

I tillegg fant jeg en truse ved salgsveggen. Vi solgte ikke klær, og det var tydelig at trusen var brukt... 

Anonymkode: 271f0...cdd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bambi1995 skrev:

DET STÅR JO I KUNDEAVISEN AT DERE HAR DENNE VAREN PÅ SALG SÅ HVORFOR HAR DERE DEN IKKE I BUTIKKEN??????????

 

eh nei, fordi vi er utsolgt kanskje? Er det en mulighet eller? Skal jeg magisk slette den fra kundeavisen med det samme eller?

Jeg jobbet på Jernia i noen år og der hadde vi jevnlig kampanjer. Disse ble det annonsert ganske mye for. Det var TV-reklame, nettreklame og kundeaviser. De beste tilbudene fikk selvsagt mest "spalteplass" og det var ikke gøy på jobb de gangene vi ikke fikk dem levert som forventet.

Vi bestilte som oftest kampanjevarene tre til seks måneder før kampanjestart, avhengig av leverandør. Det var alltid vanskelig å vite om vi bestilte rett antall, selv om vi hadde en ganske oversikt over hva som kom til å selge og hva som ikke kom til å selge hendte det jo det bommet og vi bestilte for lite av noe som "alle" ville ha og vi gikk tom veldig tidlig i kampanjen.

Det stod forbehold f.eks. manglende levering og utsolgt med små skrift på kampanjeavisene, samt hvor lenge kampanjen varte, men det var det jo ingen som leste. Folk ble mest hissige de gangene vi gikk tom for noe første kampanjedag, men opplevde mer enn en gang luringer som kom siste dag av kampanjen og ble overrasket over at vi ikke hadde flere igjen av akkurat den varen de hadde sett seg ut, gjerne det mest attraktive kampanjeproduktet. Altså, er det så uventet at butikken ikke har pallevis av samtlige kampanjeprodukter på lager når kampanjen er så godt som over?

En annen "artig" variant var de som kom en dag eller tre etter kampanjeslutt og insisterte på at de måtte få produktet til kampanjepris, kampanjen kunne da ikke være over allerede... Er det så vanskelig å forstå at når kampanjen varer til 22. så får du faktisk ikke kampanjepris når du ikke får sullet deg til butikken før den 25.? For enkelte var det helt uforståelig og jeg var både vrang, vanskelig og overhodet ikke et servicemenneske i følge dem.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Christiane_W skrev:

Jeg jobbet på Jernia i noen år og der hadde vi jevnlig kampanjer. Disse ble det annonsert ganske mye for. Det var TV-reklame, nettreklame og kundeaviser. De beste tilbudene fikk selvsagt mest "spalteplass" og det var ikke gøy på jobb de gangene vi ikke fikk dem levert som forventet.

Vi bestilte som oftest kampanjevarene tre til seks måneder før kampanjestart, avhengig av leverandør. Det var alltid vanskelig å vite om vi bestilte rett antall, selv om vi hadde en ganske oversikt over hva som kom til å selge og hva som ikke kom til å selge hendte det jo det bommet og vi bestilte for lite av noe som "alle" ville ha og vi gikk tom veldig tidlig i kampanjen.

Det stod forbehold f.eks. manglende levering og utsolgt med små skrift på kampanjeavisene, samt hvor lenge kampanjen varte, men det var det jo ingen som leste. Folk ble mest hissige de gangene vi gikk tom for noe første kampanjedag, men opplevde mer enn en gang luringer som kom siste dag av kampanjen og ble overrasket over at vi ikke hadde flere igjen av akkurat den varen de hadde sett seg ut, gjerne det mest attraktive kampanjeproduktet. Altså, er det så uventet at butikken ikke har pallevis av samtlige kampanjeprodukter på lager når kampanjen er så godt som over?

En annen "artig" variant var de som kom en dag eller tre etter kampanjeslutt og insisterte på at de måtte få produktet til kampanjepris, kampanjen kunne da ikke være over allerede... Er det så vanskelig å forstå at når kampanjen varer til 22. så får du faktisk ikke kampanjepris når du ikke får sullet deg til butikken før den 25.? For enkelte var det helt uforståelig og jeg var både vrang, vanskelig og overhodet ikke et servicemenneske i følge dem.

Hahaha amen.

vi kunne ikke bestille inn mer av noe feks fordi det var de på hovedlageret som bestemte hvor mye hver butikk skulle få av kampanjevarene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Of-Topic men kjenner jeg er veeeeldig nysgjerrig på hvilken erotisk butikk du jobber i :fnise: jobber i en selv, kanskje vi er kolleger 😏

Anonymkode: 84597...371

Haha, intet er umulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sphynx skrev:

Haha, intet er umulig :fnise:

Hehehe skal du noe spesielt på tirsdag? 🙊😏 

 

sorry avsporing 🙊 Kan dog fortelle om en tullete kunde fra min tid i matvarebutikk. Håper jeg blir tilgitt ❤️

En dame kom å klagde på mugg på noen rundstykker. Jeg sier at hun bare kunne gå å hente seg en ny pakke. Vel, hun hentet en pakke. Med noen andre og dyrere rundstykker. Typ 30,- i diff. Hun hadde ingen planer om å stoppe så jeg sa at de måtte hun betale mellomlegget for. Hun ble lettere sjokkert fordi hun hadde tros alt kjørt ned i frokosten sin. Jeg forklarte så godt jeg kunne, men hun syntes det var ekstremt dårlig. 🙄🙄🙄

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe skal du noe spesielt på tirsdag? 🙊😏 

 

sorry avsporing 🙊 Kan dog fortelle om en tullete kunde fra min tid i matvarebutikk. Håper jeg blir tilgitt ❤️

En dame kom å klagde på mugg på noen rundstykker. Jeg sier at hun bare kunne gå å hente seg en ny pakke. Vel, hun hentet en pakke. Med noen andre og dyrere rundstykker. Typ 30,- i diff. Hun hadde ingen planer om å stoppe så jeg sa at de måtte hun betale mellomlegget for. Hun ble lettere sjokkert fordi hun hadde tros alt kjørt ned i frokosten sin. Jeg forklarte så godt jeg kunne, men hun syntes det var ekstremt dårlig. 🙄🙄🙄

Anonymkode: 84597...371

Haha oj, hun rundstykkedama var drøy. Noen folk altså!

Nei, skal nok intet spesielt da, så er nok kanskje ikke den personen du tenker på :ler: Men du kan jo sende meg en PM om du vil vite hvilken butikk jeg jobber i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...