Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, The Kitten skrev:

Dette var senterlederen på senteret... Vi blir kastet ut, så vi vet ikke hva som skjer med jobbene. 

Senterleder: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noen sko av deg?

Meg: Jeg kommer ikke til å selge deg noe, og du er ikke velkommen her, så du kan egentlig bare gå. 

Senterleder: Vet du hvem jeg er? 

Meg: Ja, og jeg vet du er en drittsekk. Vi har alle fått beskjed om å ikke ekspedere deg eller hjelpe deg med noe som helst, så som sagt kan du bare gå...

Senterleder: Ja, men du vil vel tjene penger?

Meg: Ja det vil jeg, men takket være deg så mister kanskje flere av oss jobbene våre. Så jeg sier det ikke igjen. KOM DEG UT!

Hvorfor blir dere kastet ut? Er det bare butikken deres som blir kastet ut? Hvordan er senterlederen en drittsekk? Er det bare fordi h*n har tatt en pengemessig fornuftig avgjørelse om å få inn en annen butikk eller ligger det noe annet bak? Hva slags skostørrelse har h*n og hva slags sko ville h*n kjøpe?

Anonymkode: 31b19...ffe

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir dere kastet ut? Er det bare butikken deres som blir kastet ut? Hvordan er senterlederen en drittsekk? Er det bare fordi h*n har tatt en pengemessig fornuftig avgjørelse om å få inn en annen butikk eller ligger det noe annet bak? Hva slags skostørrelse har h*n og hva slags sko ville h*n kjøpe?

Anonymkode: 31b19...ffe

Nabobutikken ble lagt ned, og vi var lovet lokalene for å kunne utvide og bli mer synlig på senteret. Han er en drittsekk fordi at istedenfor å informere oss først, fikk han hengt opp bannere på den nedlagte butikken om at det kom noe nytt..

 

Hva slags skostørrelse og type sko han var ute etter gir jeg blanke faen i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Nabobutikken ble lagt ned, og vi var lovet lokalene for å kunne utvide og bli mer synlig på senteret. Han er en drittsekk fordi at istedenfor å informere oss først, fikk han hengt opp bannere på den nedlagte butikken om at det kom noe nytt..

 

Hva slags skostørrelse og type sko han var ute etter gir jeg blanke faen i.

Høres ut som en kjiping ja. Håper du finner ny jobb hvis du mister jobben.

Jeg får spørre noen andre om skostørrelsen hans da.

Anonymkode: 31b19...ffe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 23.24, The Kitten skrev:

Kunde: Hvor mye kan jeg ta ut? 

Meg: ingenting dessverre, vi har for lite kontanter i begge kassene.

Kunde: Så hvor mye kan jeg ta ut?

Meg: ingenting, jeg har ikke nok til å

gi ut

Kunde: Så kan jeg få 1200 kr ut?

Artig den der ja...🙄 På min forrige arbeidsplass hadde vi svært lite kontantomsetning pga at vi solgte kapitalvarer som er så dyre at det ikke er vanlig å betale dem kontant, så kontantuttak hadde vi rett og slett ikke mulighet til. Fikk grov kjeft av en fyr som mente jeg var det minst serviceinnstilte mennesket i verden en gang, det måtte da være mulig å "skaffe en tusenlapp" til ham (helst i 100- eller 200-lapper). Joda, jeg fyrer gjerne opp printeren, finner frem saksa og er frem til kost og losji i regi av Kriminalomsorgen etter at jeg har blitt dømt for falskmyntneri for at du skal få ut penger jeg ikke har i kassa.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, The Kitten skrev:

Dette var senterlederen på senteret... Vi blir kastet ut, så vi vet ikke hva som skjer med jobbene. 

Senterleder: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noen sko av deg?

Meg: Jeg kommer ikke til å selge deg noe, og du er ikke velkommen her, så du kan egentlig bare gå. 

Senterleder: Vet du hvem jeg er? 

Meg: Ja, og jeg vet du er en drittsekk. Vi har alle fått beskjed om å ikke ekspedere deg eller hjelpe deg med noe som helst, så som sagt kan du bare gå...

Senterleder: Ja, men du vil vel tjene penger?

Meg: Ja det vil jeg, men takket være deg så mister kanskje flere av oss jobbene våre. Så jeg sier det ikke igjen. KOM DEG UT!

Åhj hva er det som foregår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skeivskank skrev:

Åhj hva er det som foregår? 

Det lurer vi og kundene på også. 

Hadde forresten en innom i går. 

 

Kunde: Hei har du denne i 42?

Meg: Nei, dessverre det er helt tomt. 

Kunde: Ok, men da tar jeg den i 39. Den passer sikkert...

 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, The Kitten skrev:

Dette var senterlederen på senteret... Vi blir kastet ut, så vi vet ikke hva som skjer med jobbene. 

Senterleder: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noen sko av deg?

Meg: Jeg kommer ikke til å selge deg noe, og du er ikke velkommen her, så du kan egentlig bare gå. 

Senterleder: Vet du hvem jeg er? 

Meg: Ja, og jeg vet du er en drittsekk. Vi har alle fått beskjed om å ikke ekspedere deg eller hjelpe deg med noe som helst, så som sagt kan du bare gå...

Senterleder: Ja, men du vil vel tjene penger?

Meg: Ja det vil jeg, men takket være deg så mister kanskje flere av oss jobbene våre. Så jeg sier det ikke igjen. KOM DEG UT!

Sartor?

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sartor?

Anonymkode: e3f68...47a

Nope. Men kommer ikke til å si hvor det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Nope. Men kommer ikke til å si hvor det er.

Forstår det. Spurte litt på impuls. 

Lykke til, håper det ordner seg for deg. 

Anonymkode: e3f68...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Kunde: jeg trenger en lyspære...

Meg: okei, vet du hvilken sokkel? :)

k: nei, men pæren var  rund på toppen 

m: viser henne lyspærer

k: ingen av disse er riktige

m: vet du hvilken lampe den er til? :)

k: nei

kunde til venninne: kom vi går, hun er bare lørdagshjelp og kan ingen verdens ting...

 

Hallo? Jeg er ikke synsk heller!

Anonymkode: c6944...0a9

Åååååå...:bond: 

Har vært borti min andel av sånne kunder i løpet av mange år som butikkansatt. Like frustrerende hver gang man møter på dem (og en smule fascinerende). Er det virkelig så uforståelig at butikkansatte ikke er synske og at det bortimot umulig å finne rett produkt uten et minimum av opplysninger?

At en lyspære er rund, en støvsuger er liten og rød eller at batteriene er "vanlige" er ikke god nok informasjon. Det et er irriterende for oss bak disken at mange kunder mener at det er elendig service at vi ikke klarer å hjelpe dem å finne rett produkt når de selv ikke vet hva de skal ha.

Det er jo ikke at vi ikke vil hjelpe, men at vi ikke kan fordi vi ikke har nødvendig informasjon (som kunden må gi oss).

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.5.2013 den 11.00, Singha skrev:

 

På den tysk-danske grensa slipper du pant om du viser pass og skriver under en erklæring på at du ikke kommer til å pante det i Tyskland. Får skaffe dere samme system. 😜

Stemmer dette? Det har jeg aldri hørt om...

Anonymkode: a7bed...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer dette? Det har jeg aldri hørt om...

Anonymkode: a7bed...d09

Innlegget du siterer er fra 2013, altså 5 år gammelt. Mamma og pappa tar ofte Kiel-ferga fra Oslo til Kiel når de skal besøke familie i Køben og grensehandler i Tyskland på vei tilbake til Danmark. Boksene de har hatt med fra tyske grensebutikker, både brus og øl (bl.a. svenske øltyper), har vært uten pantemerke.

Anonymkode: 379a7...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer dette? Det har jeg aldri hørt om...

Anonymkode: a7bed...d09

Ja, det stemmer. Jeg gjorde det senest i fjor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På ‎20‎.‎06‎.‎2018 den 3.25, AnonymBruker skrev:

Åååååå...:bond: 

Har vært borti min andel av sånne kunder i løpet av mange år som butikkansatt. Like frustrerende hver gang man møter på dem (og en smule fascinerende). Er det virkelig så uforståelig at butikkansatte ikke er synske og at det bortimot umulig å finne rett produkt uten et minimum av opplysninger?

At en lyspære er rund, en støvsuger er liten og rød eller at batteriene er "vanlige" er ikke god nok informasjon. Det et er irriterende for oss bak disken at mange kunder mener at det er elendig service at vi ikke klarer å hjelpe dem å finne rett produkt når de selv ikke vet hva de skal ha.

Det er jo ikke at vi ikke vil hjelpe, men at vi ikke kan fordi vi ikke har nødvendig informasjon (som kunden må gi oss).

Anonymkode: 379a7...032

Akkurat, og så er det de som fastslår at her har de jo ingenting. Fordi de kun skal se selv og selvsagt ikke kan spørre de ansatte, som i mange tilfeller faktisk kunne ha hjulpet til og funnet det de skulle ha, dersom vi bare hadde blitt spurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sphynx skrev:

Eldre herremann innom på dildoshopping hvor han plukker med seg en sak til 599. Spør meg om den koster 500 hvor jeg sier, neeei, denne koster omentrent 600, prisen er 599. -''Jeg tar den for 500!'' Eh nei du. -''Gi meg en god pris, så tar jeg den.'' ....Neiii...? Den blir liggende på disken mens han titter rundt etter noe annet. Han tar med seg en penisring til 129 kroner og vil ha begge for 700, da han bare hadde en 500 lapp og en 200 lapp. Beklager, med totalsummen er 728, sa jeg. ''Er 28 kroner så mye for deg?'' -Ja, det koster 28 kroner som du ikke har, jeg kan ikke ta betalt mindre, men du får kjøpe dildoen å la penisringen være til neste gang, eller kjøpe en billigere. ''NEI, jeg vil ha begge!!!'' -Ok, men det har du ikke råd til. ''Jeg skal kjøpe begge for 700, jeg driver med salg selv, så jeg vet du kan gi meg rabatt, det gir jeg til mine kunder selv!'' Da klikket det litt for meg altså og jeg begynte å spørre han ut om hva han jobbet med og hvor mye rabatt jeg skulle få hos han osv. En smule uprofft. Men han ble litt sur når jeg sa ''Åja du driver med flislegging osv ja, ok, jeg skal ha hele badet mitt ferdig flislagt for 10.000!'' -''Nei det vil koste fra 100.000... men selvfølgelig får du opp til 30% på flisene av meg...'' -NEI du, jeg har bare 10.000 og jeg vil ha badet flislagt for den summen, det er bare det jeg har og JEG VIL!!!'' Da tok han poenget og sa han skulle komme tilbake med mere penger. Han var borte i 5 min og henta de resterende 28 kroner i bilen sin. Altså noen rabatter er mulig å få i noen butikker. Han tar ikke helt feil. Men forlanging og pruting i en butikk-kjede med faste priser gjør meg ganske irritert. Pruting skjer så ofte også, synes det er helt merkelig!

Greit at han var ufin.. men pruting er faktisk lov i Norge. Kanskje ikke mange som gjør det, men det er lov. Har opplevd flere ganger å få rabatt hos elkjøp eller andre elektronikkbtuikker. F.eks "Slår av 500 kr" uten grunn, var nok fordi jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe en hvitevare spontant eller ei. Mamma prøvde å prute på en TV for meg, og det gikk jaggumeg! Hun hadde lest om det i en nettavis, ang pruting i norske butikker. Sparte nesten 2000 kr på TV'en. uten annen grunn en hyggelig pruting som startet som en fleip. Har også fått en mobil til 2500 kr mindre enn planlagt, grunnet pruting og diskusjon om pris. 

Så jo, pruting er lov i Norge og mange butikker godtar det. Bare fordi du er kjip på 28 kr, så betyr ikke det at alle andre er det. Greit at din kunde var ufin, men du kunne ha sagt greit til 28 kr, så lenge sjefen din ikke er drittsekk da og blir sint for det.  
https://www.tv2.no/a/8556214/
https://www.aftenposten.no/norge/i/Xq2rx/Lar-deg-a-prute-i-butikken
https://www.dagbladet.no/tema/du-trenger-ikke-betale-det-som-star-pa-prislappen/62825150

Anonymkode: 5084a...4e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...