Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Damen sa ikke så mye der hun satt på stol utenfor prøverommene og ventet på venninna. Da jeg etter et par minutter kikket bort så sov hun. :sjokkbla:

Endret av MarianneE
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, MarianneE skrev:

Damen sa ikke så mye der hun satt på stol utenfor prøverommene og ventet på venninna. Da jeg etter et par minutter kikket bort så sov hun. :sjokkbla:

Topper igrunn hun som bare la seg ned på gulvet i butikken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2018 den 17.30, Sphynx skrev:

Når du sitter å gruer deg til at en kunde skal komme innom...

Har en ekkel kunde som er innom av og til, men som pleier å ringe oftere. Jeg jobber i en erotisk butikk og får mange rare spørsmål, men dette er selvfølgelig en av de som napper løken når han ringer. Det er så utrolig ekkelt å vite at han gjør det samtidig som han stiller hunder spørsmål på telefonen (forsåvidt også ekkelt å tenke på at han har runket og snakket med deg -og nå er han her rett foran meg). Kan jo ikke anta at alle rare som ringer runker, men jeg har konfrontert han med det over telefon. Sist jeg gjorde det ble han dritforbanna å skreik i telefonen til meg (pleier bare å legge på, men han ringer opp igjen hele dagen). Han ble rett og slett helt hysterisk forbannet og gikk til personangrep.

Så nå skal han innom for å handle, etter han skreik i telefonen til meg for et halvt år siden. Kjenner jeg gruer meg og at vekter mest sansynlig blir tilkalt med en gang.

Har du snakket med sjefen din om dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mmd skrev:

Da er det "dum sjef", ikke "dum kunde". Ville valgt å betjene kundene etter tur, uansett om det er mer pes å hente denne varen fremfor å bli stående å ekspedere de som står foran kassa. Hva er det verste som kan skje? At noen av de andre kundene ble lei av å vente og forlot bansinstasjonen?

Men hvis den ansatte var alene på jobb, og måtte forlate kasseområdet for å finne frem varen til denne damen.. Skulle hun ha gått ut da, med kunder stående inne på bensinstasjonen. Da har den ansatte null kontroll, og kundene står sånn sett fritt til å forsyne seg med hva de vil..

Anonymkode: 2e6dc...e77

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Honey Dew skrev:

Har du snakket med sjefen din om dette?

Åjada, hun er klar over problemet, men det er ikke så mye å gjøre med disse galingene, bortsett fra å tilkalle vekter. Er bare det å vite at de skal innom, så må du liksom forberede deg mentalt på at en ubehgalig situasjon skal skje. Da synes jeg nesten det er bedre at de bare møter opp uten å ha ringt i forkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig overrasket over hvor sullete enkelte kunder er. Jeg driver et lite firma, hvor jeg lager varer på bestilling. For tiden går det ganske godt, men herlighet så mye rot med bestillinger. Ene og alene fordi ektepar ikke klarer å prate sammen. 

Jeg fikk en bestilling på 2 varer. Denne våren kommer i utgangspunktet i 2 størrelser. Jeg lagde de største fordi dette var bestilt av mannen i forholdet. Da konen senere kommer for å hente er hun sur fordi det er feil størrelse 😏 hun skulle nemlig ha de små. 

Dette har skjedd 2 ganger på under en mnd! 

Anonymkode: 47590...dc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sphynx skrev:

Dustekunder i går!

Jeg hadde en dyrlegetime 19.45 og butikken stenger 19.00. Da bruker jeg vanligvis 10 min på å få avsluttet å stengt butikken. Men så kommer det inn et par 18.50 og jeg kjenner igjen folka. De er ikke veldig hyggelige, men pleier å handle for større summer. ''Heihei, skulle bare si ifra at vi stenger om 10 min, sånn at dere vet hvor lang tid dere har på dere.'' Jeg fikk et grynt tilbake, for selvfølgelig var de klar over det. ''Så bra!'', sier jeg muntert med et smil. Dama begynner å åpne forpakninger, noe jeg ikke tillater mine kunder å gjøre (som egentlig er helt common sence at man ikke gjør i en butikk etter min mening) -og jeg spør om hun trenger noe hjelp og at jeg gjerne åpner pakker for henne om hun vil se nærmere på noe. Det var selvfølgelig helt galt av meg å gjøre, fordi jeg kan jo ikke vite hva hun vil ha og hun kan jo ikke vite hvordan produktene ser ut, uten å åpne eskene... Så tålmodighenen begynner å gå litt tom når jeg ser at klokken bikker 18.55. Jeg begynner å skru av AC, lys i utstilling og radio for å vise tydelig at jeg stenger, men det er ikke noe som gjør at de forter seg av den grunnen. Det kommer nølende et par spørsmål fra mannen, som ikke en gang hører på hva jeg forteller han. ''Jeg skal ha sånn'' -''Ja, sånn finner du her, sånn henger på dette stativet på denne siden og bare her, her er alle typer av sånn.'' ''Så bra sier han og går rundt på andre siden av stativet for å lete etter ''sånn''. ''Neinei, de er bare på denne siden altså, hvis du skal ha ''sånn'' er det bare her, ikke der, jeg har ryddet butikken selv i dag og vet hvor alle varene er.'' Det gikk ikke inn. De finner noen varer og legger fra seg ting ved kassa mi, jeg slår inn og legger i poser. Klokken er 19.10 og jeg sier ''da ble det **** kroner, kort eller kontant?'' Mannen bare ser dumt på meg og sier de ikke var ferdige å handle og han merker hvor utålmodig jeg er når jeg hele tiden kaster et blikk på klokken. ''Vil du hjem nå?'' spør han i en ekkel tone, mens han gliser å vet at jeg ikke er stor i denne situasjonen. ''Vet du hva, jeg har faktisk en dyrlegetime om 30 minutter og jeg skulle vært ferdig på jobb nå, så jeg må nesten beklage å si at butikken er stengt.'' Han bare gliser og kommer med et ''hmf'' av en latter imens han går videre inn i butikken for å hente noe annet. Dama hans er ukomfortabel, for hun skjønner nok at det er ufint av han. Jeg får de ut 19.20!!! Og stengt iløpet av 10 min. Så hadde jeg 15 min på å dra hjem, hente pus og å dra til dyrlegen.

Jeg har aldri forstått meg på de som tror de har all verdens tid i butikken så lenge de kom seg inn før jeg fikk låst døren. Når jeg ennå prøver å hjelpe og de ikke tar imot hjelp og bare ler av min gode grunn til å stresse de ut. Daaaa merker jeg at det ikke er alle som har respekt forbutikkmedarbeidere og at de også er mennesker med et liv utenom jobb.

For en møkkamann. Neste gang ville jeg ringt etter vekter i det de kom inn døren altså 😬

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sphynx skrev:

Åjada, hun er klar over problemet, men det er ikke så mye å gjøre med disse galingene, bortsett fra å tilkalle vekter. Er bare det å vite at de skal innom, så må du liksom forberede deg mentalt på at en ubehgalig situasjon skal skje. Da synes jeg nesten det er bedre at de bare møter opp uten å ha ringt i forkant.

Fy så ekkelt. Håper dere aviser slike med engang dere ser dem i butikken

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Fy så ekkelt. Håper dere aviser slike med engang dere ser dem i butikken

Vi har heldighvis en vekterknapp 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 17.18, Honey Dew skrev:

Det er da man har lyst til å dunke hodet sitt gjennom veggen :bond:

Er det en sånn lapp fra nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SnoopyBoy skrev:

Er det en sånn lapp fra nav?

Jeg mener er en rekvisjon en lapp ra nav du får ved nødhjelp, og kan man ikke kjøpe snus for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎05‎.‎2018 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Husker da jeg jobbet i bensinstasjon. En dag var jeg alene på jobb, og det var fryktelig mye kunder!! Vi solgte propangass i sånne store beholdere, men de var låst inne i et skap, ute. Man måtte gå forbi pumpene og plassen foran stasjonen for å komme frem dit. 

Det var sykt lang kø, jeg hadde mat på grillen, mat i ovnen... En dame ville bytte noen tomme gassbeholdere med noen nye. Jeg sa vennlig at hun dessverre måtte vente en stund fordi jeg var alene på jobb og det var mye kø. Jeg skjønner at det var kjipt for henne, men ikke min feil at jeg måtte jobbe alene akkurat da... Hun ble skikkelig sur, og sa at hun kunne ikke stå her og vente, hun hadde fire barn som venta i bilen! Nei, dessverre altså, sa jeg. Jeg må faktisk vente.... Så litt frem og tilbake, hun skulle diskutere, og det var så synd på disse barna som var alene. Jeg prøvde å forklare at jeg måtte hente vest, nøkler, låse opp, hente, låse igjen osv og det må jeg ta når det er litt mindre kunder enn dette..

Så titter en mann fram fra bak damen. Med lav, nesten lys stemme sier han at han kan gå og låse opp skapet han, og hente nye beholdere, hvis han får lov. Jeg sa det var greit. Kjerringa betalte med et grynt. Hahaha det var sååå stereotypisk. Sinna kjerring og redd mann. Det jeg stusset mest på var at hvorfor måtte han mannen være med inn i butikken i stedet for å passe på ungene i bilen? Det var jo så synd for barna som var alene.

Anonymkode: f9780...a7c

Er du sikker på at et faktisk var mannen hennes, da? Og ikke bare en tilfeldig, snill kunde?

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis den ansatte var alene på jobb, og måtte forlate kasseområdet for å finne frem varen til denne damen.. Skulle hun ha gått ut da, med kunder stående inne på bensinstasjonen. Da har den ansatte null kontroll, og kundene står sånn sett fritt til å forsyne seg med hva de vil..

Anonymkode: 2e6dc...e77

Akkurat, det kommer litt an på hva slags sted man jobber. Der jeg jobbet før, kunne jeg ha brukt skjønn og eventuelt forlatt butikken med ventende kunder i for å hente noe ute. Jeg jobber nå i et litt mer belastet område, så her er vi alltid flere på jobb og har streng beskjed fra ledelsen om at minst en av oss alltid skal være i butikken.

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎05‎.‎2018 den 21.02, mmd skrev:

Da er det "dum sjef", ikke "dum kunde". Ville valgt å betjene kundene etter tur, uansett om det er mer pes å hente denne varen fremfor å bli stående å ekspedere de som står foran kassa. Hva er det verste som kan skje? At noen av de andre kundene ble lei av å vente og forlot bansinstasjonen?

Det kan skje at tilfeldigheter gjør at det blir kø på tidspunkter når det vanligvis er rolig i butikken. Det hade vært mange små og mellomstore bedrifter som ikke hadde overlevd dersom de alltid skulle bemanne for "worst case scenario".

Hva som kan skje hvis man forlater butikken? Tja,  for eksempel at noen stjeler noe og stikker av med det? Og da snakker vi alt fra varer, penger, nøkler, telefoner, inventar (å jada) og hva som helst. Du tror så godt om folk at jeg skjønner at du ikke har jobbet i butikk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Stakkars lille søte gutten med opplæringsskilt på brystet, jeg beklager så inderlig at jeg ble frekk og hisset meg opp 😔

Du er ikke dum kunde om du beklagde deg. 

Men uansett skal det vel mer enn en sånn kommentar til for å vippe butikkansatte av pinnen. 

Vi er vant til litt av hvert. 

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.5.2018 den 15.26, Sphynx skrev:

Dustekunder i går!

Jeg hadde en dyrlegetime 19.45 og butikken stenger 19.00. Da bruker jeg vanligvis 10 min på å få avsluttet å stengt butikken. Men så kommer det inn et par 18.50 og jeg kjenner igjen folka. De er ikke veldig hyggelige, men pleier å handle for større summer. ''Heihei, skulle bare si ifra at vi stenger om 10 min, sånn at dere vet hvor lang tid dere har på dere.'' Jeg fikk et grynt tilbake, for selvfølgelig var de klar over det. ''Så bra!'', sier jeg muntert med et smil. Dama begynner å åpne forpakninger, noe jeg ikke tillater mine kunder å gjøre (som egentlig er helt common sence at man ikke gjør i en butikk etter min mening) -og jeg spør om hun trenger noe hjelp og at jeg gjerne åpner pakker for henne om hun vil se nærmere på noe. Det var selvfølgelig helt galt av meg å gjøre, fordi jeg kan jo ikke vite hva hun vil ha og hun kan jo ikke vite hvordan produktene ser ut, uten å åpne eskene... Så tålmodighenen begynner å gå litt tom når jeg ser at klokken bikker 18.55. Jeg begynner å skru av AC, lys i utstilling og radio for å vise tydelig at jeg stenger, men det er ikke noe som gjør at de forter seg av den grunnen. Det kommer nølende et par spørsmål fra mannen, som ikke en gang hører på hva jeg forteller han. ''Jeg skal ha sånn'' -''Ja, sånn finner du her, sånn henger på dette stativet på denne siden og bare her, her er alle typer av sånn.'' ''Så bra'' -sier han og går rundt på andre siden av stativet for å lete etter ''sånn''. ''Neinei, de er bare på denne siden altså, hvis du skal ha ''sånn'' er det bare her, ikke der, jeg har ryddet butikken selv i dag og vet hvor alle varene er.'' Det gikk ikke inn. De finner noen varer og legger fra seg ting ved kassa mi, jeg slår inn og legger i poser. Klokken er 19.10 og jeg sier ''da ble det **** kroner, kort eller kontant?'' Mannen bare ser dumt på meg og sier de ikke var ferdige å handle og han merker hvor utålmodig jeg er når jeg hele tiden kaster et blikk på klokken. ''Vil du hjem nå?'' spør han i en ekkel tone, mens han gliser å vet at jeg ikke er stor i denne situasjonen. ''Vet du hva, jeg har faktisk en dyrlegetime om 30 minutter og jeg skulle vært ferdig på jobb nå, så jeg må nesten beklage å si at butikken er stengt.'' Han bare gliser og kommer med et ''hmf'' av en latter imens han går videre inn i butikken for å hente noe annet. Dama hans er ukomfortabel, for hun skjønner nok at det er ufint av han. Jeg får de ut 19.20!!! Og stengt iløpet av 10 min. Så hadde jeg 15 min på å dra hjem, hente pus og å dra til dyrlegen.

Jeg har aldri forstått meg på de som tror de har all verdens tid i butikken så lenge de kom seg inn før jeg fikk låst døren. Når jeg ennå prøver å hjelpe og de ikke tar imot hjelp og bare ler av min gode grunn til å stresse de ut. Daaaa merker jeg at det ikke er alle som har respekt forbutikkmedarbeidere og at de også er mennesker med et liv utenom jobb.

Vi har heldigvis tillatelse fra sjefen vår til å kaste ut kunder. Det burde du også ha! Håper det går bra med pusen, forresten.

 

En kollega hadde en kunde som kom inn ett minutt før stengetid 16.mai og ville prøve sko til 17.mai. 

Kollega: Du har ikke tid til å prøve for vi stenger nå, men det er åpent kjøp i 2 uker. Skal du ha de eller ikke? 

Kunde: Men jeg må jo få prøve, jeg skal jo gå med de i morgen. 

Kollega: Og jeg vil faktisk komme meg hjem til 17.mai, så nå stenger jeg 

 

Hvem i all verden kommer ett minutt på stengetid 16. mai for å finne sko? Hva om hun ikke hadde funnet noe eller vi ikke hadde hatt størrelsen hennes?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hører sikkert ikke hjemme her, men kjenner jeg må lufte litt før jeg går til drastiske tiltak (les: kommenterer på Facebook 😱)

Mannen til en venninne delte (opptil flere ganger) en historie der han var litt teit kunde på Facebook. En av de store elektrokjedene har tatt inn et produkt til reparasjon, men han ønsket ikke å få de reparert da det kostet litt for mye. Da hadde han så fått beskjed at da måtte han betale for at de hadde sjekket varen. Og beløpet var høyere enn reparasjonskostnadene. Dette finner seg ikke i og deler da dette på sin egen vegg, elektrokjedens vegg og eget innlegg. 

Han får svar fra kjeden der de skriver at de forstår situasjonen, men at han fått beskjed om dette med kostnadene skriftlig. Så har de kopiert et avsnitt. 

Han skriver på sin egen vegg at kjeden hadde svart han at han måtte ta kontakt med Forbrukerrådet hvis han var uenig med dette. 

Jeg kjenner jeg blir litt irritert 😅 de skrev ikke det han skrev og jeg har såååå lyst å kommentere på hans status atte nei det var ikke det du fikk til svar 🙄 

Hahaha måtte få luftet 😅😂 

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dildokunder, ikke så dumme, men litt søte.

Ungt par innom i dag. Dama skulle få dildo, men typen var veeeeldig usikker på hvilken størrelse hun skulle få. Kunne for all del ikke være noen millimeter større enn hva han hadde. (Dette gjør meg egentlig litt irritert, menn og penisstørrelse er jo et kaptittel for seg selv, det vet vi alle på KG med alle de tusen penisstørrelse trådene!) Prøvde å forklare denne fyren at størrelse på dildo ofte er større enn vanlige peniser og at det ikke spilte noen rolle uansett. Sex med penis = sex. Onanering med dildo = onanering. Og at skjeden uansett ikke er så lang, men fleksibel osv osv. Han hadde målt sin egen penis og samenlignet med en dildo som hadde samme omkrets. Det var bare det at dildoen så mye større ut, og det gjorde han usikker. Vet ikke om han var redd hun skulle like dildoen bedre enn han og at hun skulle slutte å ha sex med han fremfor dildoen, eller at hun skulle bli for vid for han :ler: Forsikret de begge om at det ikke var noen fare for noen av delene og at hun bare kunne velge den dildoen hun bville ha, uten å høre så mye på han, for det er jo trossalt hun som skulle bruke den.

Hun gikk til slutt for den hun syntes så best ut -og det var jo bra :)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...