Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 hours ago, sofie777 said:

Hvor tenker du "der" er? Har de ikke samme system i alle butikker i samme kjede i hele landet? For meg er det snakk om Meny og Joker. Jeg liker å se på skjermer, derfor har jeg studert den nøye når jeg har ventet, som jeg skrev og ikke sett en "fortsett"-knapp. Kan dessverre ikke sjekke det nå siden disse kassene er stengt pga. tyveri.

Nei, det er litt forskjellig. I noen selvbetjeningskasser kan du ikke bare begynne å scanne varene med en gang, du må velge å begynne først. Det er mulig at du ikke får scannet videre der om du plotter inn en voksenvare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Har og merket meg det at folk ikke lenger er flinke til å slippe forbi de med 1-3 varer, var mer normalt før. Selv slipper jeg de konsekvent forbi

Det har jeg merket meg også. Jeg prøver å slippe folk forbi om jeg har full handlekurv og de bak har et par varer. Fått hører flere ganger at folk sier «er ikke så mange som gjør det lenger».  

Forventer jo ikke at folk skal gjøre det selv sånn egentlig, men samtidig når man har stappfull vogn så hadde jeg tatt et blikk bak meg for å se om det sto noen med få varer. Skjønner hvis det står 4-5 stk i kø, men om det er en der så kan man jo være litt snille. 

Anonymkode: 53783...230

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2024 at 2:28 AM, Anonym11223344 said:

Jeg jobber med service, og vær så snill: Bare si ja eller nei!

Jeg har lært meg til å ikke si ja/ nei for er lei av at folk hører feil

Anonymkode: 79530...14c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (På 8.4.2024 den 2.28):

Jeg jobber med service, og vær så snill: Bare si ja eller nei!

Jeg har jobbet med service i svært mange år, og jeg er ikke enig. 

Kom gjerne med forklaring på hvorfor du ikke skal ha kvittering, fortell hva du skal bruke saltet du handler til, eller klag på vareutvalget om du ønsker.  

Service er et smil og en potensiell morsom kommentar fra meg. 

Anonymkode: 2619f...ab5

• Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom.Krus
SW20 skrev (På 12.7.2006 den 15.14):

Klassikeren på sommerjobben min er kunder som kommer og spør "Jobber du her?" og venter på svar, mens jeg står der i rød og grønn uniform med diger logo på brystet. En gang svarte jeg nei, og da bare gikk damen bort og fant noen andre :D haha

Hehe, det samme har hendt meg. Jeg sto og pakket ut noen varer for å sette dem i hyller. Hadde både uniform og navnskilt på. Så dukker det opp et kvinnemenneske som sier "Unnskyld? Jobber du her?" Jeg svarte selvsagt ja og smilte for å være høflig, men det var mer fristende å svare: "Nei. Jeg snek meg inn bakveien og stjal en uniform, så nå går jeg rundt her og setter varer på plass for morro skyldt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 11.21):

Absolutt , men 99% er jo ikke viktig. Man ønsker jo og ta imot betaling og spørre om de vil ha pose og kvittering, men får ikke kontakt. Nei, man burde kanskje ikkd bry seg, legge varene til side og si « hversågod neste 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Da bare tar jeg opp en pose. Også nikker de eller rister på hodet.  Syntes ikke tlf i kassa er noe problem 

Anonymkode: c3521...788

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har sluttet med det, for litt for ofte var de trege likevel. Fomlet med lommebok som de ikke fant for den lå nederst i veska, betalte med mynter men så hadde de ikke nok allikevel, hadde glemt noe og måtte bare gå i andre enden av butikken og hente en vare, og hvor ble det nå av den pantelappen de hadde, de skal ha en bestemt type snus som det er tomt for, så den må hentes i en annen kasse, og de har en pakke som skal hentes osv. Slipper fram typiske arbeidsfolk som står der med en cola og en bagett, de pleier å komme seg raskt gjennom kassen. 

Anonymkode: dafa5...cd6

Aldri opplevd alle de problemene du har, så jeg fortsetter

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 9.4.2024 den 0.12):

Kunder som kommer med full handlevogn til selvbetjeningen (det er en ergrelse i seg selv), begynner med øl eller tobakk, som i utgangspunktet er bra, da jeg kan komme og godkjenne og gå tilbake til det jeg holder på med. Den irriterende delen, derimot, er når jeg er opptatt i kassa, og de begynner med "voksenvaren", men i stedet for å bare fortsette å scanne varer til jeg kommer, blir de stående der som nek og vente. 

Ikke nok med at vi kunder skal gjøre butikkansattes jobb med å slå inn alle varene selv, men i tillegg er man som kunde ansett å være et "nek".

Den gjengse kunde har ikke den erfaringen som en butikkansatt har, og det er naturlig at man kanskje ikke er så dreven at man umiddelbart forstår hvordan man gjør det videre.

Det er hårreisende at man jobber i slike yrker når man er så fiendtlig innstilt overfor kunder. 

Anonymkode: a5613...124

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager, før vi tenkte på miljøet og sånn, ble alle kvitteringer skrevet ut automatisk. Også sendte vi den ned med varene. Ville du ikke ha den lot du den bare ligge igjen. Under lørdagsrushet var det helt vanlig at det var hvitt av kvitteringer nederst ved båndet og at man fant både en og to tyggispakker gjemt under papirhavet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke nok med at vi kunder skal gjøre butikkansattes jobb med å slå inn alle varene selv, men i tillegg er man som kunde ansett å være et "nek".

Den gjengse kunde har ikke den erfaringen som en butikkansatt har, og det er naturlig at man kanskje ikke er så dreven at man umiddelbart forstår hvordan man gjør det videre.

Det er hårreisende at man jobber i slike yrker når man er så fiendtlig innstilt overfor kunder. 

Anonymkode: a5613...124

Jeg er ikke fiendlig innstilt ovenfor kunder. Jeg blir bare litt oppgitt når de heller står og venter i stedet for å fortsette scanningen. Det er også helt frivillig å bruke selvbetjeningskassene, og jeg stusser litt over de som kommer med halve butikken i vogna si, og likevel tilsynelatende skyr manuell kasse som pesten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 9.4.2024 den 17.56):

Har og merket meg det at folk ikke lenger er flinke til å slippe forbi de med 1-3 varer, var mer normalt før. Selv slipper jeg de konsekvent forbi

Hvorfor skal man slippe noen forbi? Man står i kø. I utgangspunktet har alle det travelt med å bli ferdig med handlinga. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke fiendlig innstilt ovenfor kunder. Jeg blir bare litt oppgitt når de heller står og venter i stedet for å fortsette scanningen. Det er også helt frivillig å bruke selvbetjeningskassene, og jeg stusser litt over de som kommer med halve butikken i vogna si, og likevel tilsynelatende skyr manuell kasse som pesten. 

Jeg bruker konsekvent selvscanning der det er tilgjengelig, uavhengig av størrelse på handlevognen. Da kan jeg i ro og mak systematisere/legge varene i korrekt pose uten å være redd for et skred med andres varer nedover båndet.

Nå skal det sies at jeg stort sett gjør storhandelen i butikker der jeg scanner varene og legger de i pose før jeg kommer til kassen, det er vesentlig mer effektivt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Vestlig said:

Jeg bruker konsekvent selvscanning der det er tilgjengelig, uavhengig av størrelse på handlevognen. Da kan jeg i ro og mak systematisere/legge varene i korrekt pose uten å være redd for et skred med andres varer nedover båndet.

Nå skal det sies at jeg stort sett gjør storhandelen i butikker der jeg scanner varene og legger de i pose før jeg kommer til kassen, det er vesentlig mer effektivt.

Jeg blir irritert av butikkansatte som bare gønner på med neste kundes varer før de får pakket ferdig. Det skal ikke være sånn. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrankDrebin 2 1/2 skrev (1 time siden):

Jeg blir irritert av butikkansatte som bare gønner på med neste kundes varer før de får pakket ferdig. Det skal ikke være sånn. :)

Det betyr bare at du er treig

Anonymkode: a3221...765

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det betyr bare at du er treig

Anonymkode: a3221...765

Hm, kanskje du er inne på noe. Kanskje vi skulle ha et par ekstra ansatte som kunne stått ved enden av kassa og piske kundene for at de skal pakke fortere? :ler: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (17 minutter siden):

Hm, kanskje du er inne på noe. Kanskje vi skulle ha et par ekstra ansatte som kunne stått ved enden av kassa og piske kundene for at de skal pakke fortere? :ler: 

Eller, som det er i det store utland, noen som pakker for kundene. Men akkurat det hadde nok blitt ramaskrik for her til lands. Man skal skille mellom kaldt og ikke-kaldt, eller noen vil ha store ting ett sted og bokser et annet, så det blir vanskelig

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, sofie777 said:

Eller, som det er i det store utland, noen som pakker for kundene. Men akkurat det hadde nok blitt ramaskrik for her til lands. Man skal skille mellom kaldt og ikke-kaldt, eller noen vil ha store ting ett sted og bokser et annet, så det blir vanskelig

Ja, det er en jobb jeg ikke misunner. De stakkarene som pakker så godt de kan får mye kjeft. :P

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (På 27.3.2024 den 9.06):

Kunde ringer inn for å holde en lang klagemonolog som i og for seg ikke er uvanlig eller noe galt med, men det rare denne gangen var at hun ved jevne mellomrom stoppet monologen for spørre "hallo?? HALLO?" for å sjekke om jeg fortsatt var der. Hun la ikke inn noen naturlige pauser ellers i monologen slik at jeg kunne få inn noen ord utenom at jeg prøvde stikke inn noen "mm-mm", og "ja" på innpust slik man ofte gjør mens noen snakker

"....ja for vi lever jo tross alt i 2024 og i et av verdens rikeste land og da synes jeg jo at.... hallo?? HALLO?"

"Ja jeg er her"

"...for det må jo gå an å skjønne at ikke alle er så flinke med data, særlig vi som er litt oppi årene bør få.. hallo????"

"Jada jeg hører"

"...og en annen ting er jo at etter å ha vært trofast kunde så kan jeg jo si at selv om jeg stort sett er fornøyd så mener jeg.. hallo? HA-LLO?"

"Jeg er her ja"

Slik fortsatte det gang etter gang i en ubehagelig lang telefonsamtale helt til hun var ferdig og avsluttet uten at jeg fikk anledning til å komme med noen tilsvar på det hele 

Høres ut som at du må øve litt mer på aktiv lytting? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmd skrev (14 timer siden):

Hvorfor skal man slippe noen forbi? Man står i kø. I utgangspunktet har alle det travelt med å bli ferdig med handlinga. 

Koster så lite å være snill. Når jeg handler har jeg stort sett full vogn og det tar tid, så hvorfor ikke gi 2-3 min av min tid for å gjøre en annens liv enklere? Jeg er fra en generasjon hvor ikke alle var verdens midtpunkt og oppdrar mine barn til å ta hensyn til andre og gjøre noe positivt imot andre (og de en ikke kjenner)

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlig skrev (14 timer siden):

De butikkene er gull. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...