Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

20 timer siden, The Kitten skrev:

For du kjenner systemene i alle butikkene eller? 

Jeg kjenner til systemet til norsk tipping, og bankterminaler ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.12.2018 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Jobber ikke du i sexleketøy sjappe? Det må være det flaueste å måtte møte politiet for, vet ikke om jeg hadde latt være å fnise som politi om jeg måtte konfrontere noen med "jaha, du har stjålet denne... megadildoen ja?"

Anonymkode: f2cec...0f0

Haha. Flaut å stjele uansett vil nå jeg si 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i dyrebutikk i en periode. Holdt ikke ut lenge. Hatet det!

Det var mye vanskeligere enn jeg trodde. Det er mye å sette seg inn i og kunder spør om alt mulig. Jeg fikk ikke mye opplæring. Ble bare kastet ut i det. Noen kunder var så jævla bastante. Mente på jeg hadde feil. Javel, men hvorfor spør du da?! Du vet jo tydeligvis svaret Så har vi de som ble sure og kjeftet når vi var tomme for noe. Nei, ville ikke prøve et nytt for. Nytter ikke å kjefte på meg. Varen er bestilt, men noen kunder tror visst varene kommer samme dagen  :rolleyes:

Så var det de jævla fiskene. Vanskelig å se forskjell på han og ho, og vanskelig å fange de. Siden de er så raske. Skulle hjelpe en eldre dame, men hun sto bare å kjeftet. "Neei, feil fisk. Jeg vil ha den der" "kan du forte deg?har faktisk ikke hele dagen" jeg gjør så godt jeg kan!

Fikk også kjeft når jeg ikke kunne svare på et spørsmål.  Ble en gang kalt ubrukelig. Var jo hyggelige kunder innom, men veier liksom ikke opp for gretne og sure kunder. Alt du gjør er galt!

Deilig å være ferdig med å jobbe der. Går heller på NAV enn å jobbe i dyrebutikk igjen.  

Endret av smalls
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 13.41, misssssnorway skrev:

Folk generelt er ufine i butikk, uavhengig av juletider eller ikke. Men synes de rasistiske er de værste! 

Stod i kø i går, og herremannen foran meg skulle handle på bedriftskonto. Hun i kassen har utenlandsk bakgrunn, men snakker bra norsk. Hun spurte om hva navnet hans var, og han gir henne et bankkort der informasjonen ikke er tydlig. Hun spørr så om det er Soerli det skal stå der. Han svarer "Ja. Men på norsk heter det faktisk SØØØrli! altså" tydlig irritert. Hun stakkars svarte ingenting, men jeg så hun ble brydd. Skulle ønske jeg sa noe, men ble så paff!😕

En annen gang på min egen jobb, tax-free, hadde jeg fått ansvaret for tobakken. Dette var like etter lovendringen om embalasjen på all tobakk, så alt av snus og sigaretter hadde fått den samme grønne fargen. Så kommer det en eldre mann inn på tobakksrommet og lirer utav seg "Skal alt bli SVART slik som resten av dette landet vårt?!". Skulle ønske jeg svarte noe sånt som "Jammen ikke enkelt å være deg! Ikke bare er du fargeblind, men rasistisk også!"

Folk altså!😤

Nesten kritthvit jeg, men dæven hadde svart det jeg altså! Om folk syns server fælt får være opp til dem, men folkeskikk er virkelig et fremmedord for mange godt voksne som yngre! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2018 den 4.21, The Kitten skrev:

Godt spørsmål... Har vært ute for disse selv. 

Dette opplevde jeg som kunde, ikke ansatt...

Min far og jeg skulle kjøpe ny mobiltelefon til meg siden min døde fredag. Mine foreldre hadde lovet å spandere ny telefon på meg til bursdagen, men jeg ville vente til min gamle døde. Det gjorde den altså på fredag. 

Vi dro til Elkjøp. Kølappmaskinen var ødelagt, så vi spurte en ansatt om når det var vår tur. Han sa vi var nummer to etter de han holdt på å hjelpe. 

Vi går og kikker litt, der hvor telefonene er. Når det nærmer seg vår tur kommer det en dame inn. Hun går rett bort til den ansatte når han er ferdig med den siste som var før oss. 

Min far går bort og sier: Vi var her lenge før deg, så du må nesten vente på tur du også. 

Dame: Jeg har stått her kjempelenge

Meg: Det er tull. Jeg så at du kom inn. 

Dame: Jeg har stått her, helt siden jeg kom.

Min far: Mulig det, men du kom likevel etter oss...

Ansatt: De var nok før deg...

Jeg digger ansatte som gjør / sier det som det er!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikk: 

Kunde ringte den 26 desember..(er ikke i Norge) det meste er stengt denne dagen, men av en aller annen grunn er vi åpen.

Kunde: Hei, tar dere imot katter for adopsjon?
Meg: Nei beklager, vi har kun mulighet til å ta imot små dyr, hamstre, kaniner, rotter og slikt.
K: Katten min må ut av huset... Idag. RSPCA er stengt og jeg får ikke levert den der, vet du om noen andre som er åpen nå ?
M: Nei, det meste er stengt idag, men du kan prøve xx og xx imorgen tidlig.
K: Katten må ut IDAG sa jeg. Min bestemor er syk og er allergisk mot katten så hun sov ute i bilen igår, jeg kan ikke la henne sove i bilen inatt, så katten må ut. Tar du ikke inn katten så må jeg sparke katten ut, og da er du ansvarlig for dyremishandling som ikke tar den imot.
M: Beklager, men butikken vår er ikke godtkjent for å katt. Kan du sette den inn på ett eget rom til imorgen?
K: Jævla drittkjærring hører du ikke hva jeg sier, den må ut idag, jeg kaster den satans katten ut. Vet du hva, jeg kommer til butikken nå også levner jeg den utenfor butikken i en boks, da må dere ta den, dere kan ikke bare la den ligge der og fryse ihjel. Det blir deres problem, ikke mitt.

Så slenger han på røret.

Butikken stengte en halvtime etter denne samtalen, så jeg gikk hele kvelden og bekymret meg for at han hadde dumpet en katt utenfor butikken, så jeg endte opp med å dra opp senere på kvelden for å forsikre meg om at det ikke var noe der.
Jeg er litt glad for at det ikke var det, samtidig så håper jeg at han ikke har kastet den stakkars kattungen ut i kulda.
Før jeg dro hjem sjekket jeg telefonloggen for å finne adressen hans så den lokale dyregruppen kunne dratt innom dagen etter for å sjekke at alt var ok, men han blokket selvfølgelig nummeret sitt før han ringte.

Det er ikke første gang dette skjer, og det blir neppe den siste.

Anonymkode: be98b...f67

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på den lokale kiwi butikken i går,hadde en full kurv (den man bærer). La på varene mine fortløpende uten å lage tårn. Har halve kurven igjen,så legger damen bak meg på skillepinnen og varene sine før jeg er ferdig med mine varer... snur meg mot damen og sier "du må faktisk vente til jeg har lagt på alle varene mine." Så fjerna jeg skillepinnen. Skal si hun ble forfjamset. Fikk en sånn halvfrekk beklager dah.... tilbake. Men hallo hva skjer med folk egentlig??? Var tydelig at jeg ikke var ferdig da jeg sto med kurven enda halvfull.

Sånn det var dagens utblåsning om teit kunde.

Anonymkode: 5611c...73b

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var på den lokale kiwi butikken i går,hadde en full kurv (den man bærer). La på varene mine fortløpende uten å lage tårn. Har halve kurven igjen,så legger damen bak meg på skillepinnen og varene sine før jeg er ferdig med mine varer... snur meg mot damen og sier "du må faktisk vente til jeg har lagt på alle varene mine." Så fjerna jeg skillepinnen. Skal si hun ble forfjamset. Fikk en sånn halvfrekk beklager dah.... tilbake. Men hallo hva skjer med folk egentlig??? Var tydelig at jeg ikke var ferdig da jeg sto med kurven enda halvfull.

Det skjedde med meg også en gang. Det var ei bak meg som tydeligvis var veldig stressa. Jeg hadde begynt å legge på varene mine og hun bak kassa hadde begynt å skanne mine varer. Jeg hadde fortsatt halve kurven å legge på, men hun som kom bak meg begynte å legge på sine, så plutselig så var det ikke plass til mine og jeg måtte begynne å skubbe hennes varer bakover og gi en og en vare til hun bak kassa.. Det var jo sikkert ikke med vilje, men om enn er stressa er det vel ikke så viktig å handle brus og godteri. Og hadde hun spurt kunne hun gjerne få betalt før meg.

Anonymkode: b89ea...30e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært den kunden. Nesten. Det ble lagt på skillepinneog jeg la på mine varer. Jeg så ikke at hun foran hadde en kurv til. Og hun skulle betale i to omganger. Følte meg skikkelig dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 13.41, misssssnorway skrev:

Folk generelt er ufine i butikk, uavhengig av juletider eller ikke. Men synes de rasistiske er de værste! 

Stod i kø i går, og herremannen foran meg skulle handle på bedriftskonto. Hun i kassen har utenlandsk bakgrunn, men snakker bra norsk. Hun spurte om hva navnet hans var, og han gir henne et bankkort der informasjonen ikke er tydlig. Hun spørr så om det er Soerli det skal stå der. Han svarer "Ja. Men på norsk heter det faktisk SØØØrli! altså" tydlig irritert. Hun stakkars svarte ingenting, men jeg så hun ble brydd. Skulle ønske jeg sa noe, men ble så paff!😕

Helt ærlig synes jeg ikke dette var rasistisk. Han var en frekk drittsekk som gjorde narr av norsken hennes, men han gjorde ikke narr av hudfargen eller bakgrunnen hennes. Dette kunne i teorien ha skjedd med en kritthvit person fra et annet land som slet litt med språket også.

Jeg irriterer meg grønn over folk som kommer til kassen i en klesbutikk, spør om varer de ikke finner (eller trenger i annen størrelse), blir vist til riktig hylle og forsvinner ei stund mens de leter/kikker, for så å plutselig komme tilbake og stille seg rett foran andre kunder i køen når de har funnet riktig vare. Jeg opplevde dette da jeg skulle innom en butikk før jul, og jeg så verken noen kunde eller varer på disken, så jeg gikk bort til kassen for å betale varene mine. Da kom plutselig ei dame inn fra siden, stilte seg rett foran meg og klasket noen varer på disken. Akkurat da jeg skulle til å si i fra at jeg var først, sa den ansatte "så du fant riktig størrelse? Så bra" og ekspederte henne. Da kjente jeg at det kokte litt og jeg vurderte å bare legge fra meg varene og gå. Jeg mener man ikke lenger har førsteretten når man forsvinner fra kassa for å lete etter andre varer, og den ansatte står der ledig med ledig plass på disken. Det vanlige er vel å parkere eventuelle varer mens man venter på kunden så man kan ekspedere nye kunder i mellomtiden? Denne dama hadde ikke en gang andre varer, men forventet tydeligvis at siden hun allerede hadde vært i kassa og spurt om hjelp, så fikk værsågod andre kunder vente til hun var ferdig med sitt ærend... Og den ansatte syntes tydeligvis at hun var en viktigere kunde enn meg.

Anonymkode: e7dd1...265

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en glassbutikk

det er mye glass der

for vi selger glass-artikler 

fordi det er glassaktig og bra

glass er glass. 

Som sagt jeg jobber i en glassbutikk hvor vi har glass. Det betyr at det er glass. Fordi glass er glass ... hm. Dette var komplisert. Men du forstår sikkert at glass er glass likevel fordi det er logisk at glass er glass. 

Det kommer inn en kunde

kunden sier: jeg vil ha glass 

meg: det er glass i hele butikken, se da

kunden: æ ska ha glass, sier æ! 

Meg: jammen titta, glass her og glass der. Her er en liten søt glass-due

kunde: glass glass glass æ må ha glass staves g l a s s 

meg: men det er jo glass her

Kunde: jeg skal ha glass 

osv osv

kunden forstod ikke at han stod i en glassjappe. 

🤣

Anonymkode: 97a05...d15

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber i en glassbutikk

det er mye glass der

for vi selger glass-artikler 

🤣

Anonymkode: 97a05...d15

Kanskje han tenkte på drikkeglass?

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han tenkte på drikkeglass?

Anonymkode: 92671...4e4

Det var det første som slo meg også.

Anonymkode: 5e4bd...bfa

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyrebutikk: 

Anonymkode: be98b...f67

Noen mennesker burde IKKE ha dyr. Så var det en liten kattunge? :(Håper ikke han bare heiv den ut. Hadde han virkelig ingen som kunne passe den? Fikk vondt av å lese dette.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i sportsbutikk. 

Jeg mistet litt troen på folks intelligens etter å ha fått dette spørsmålet ørten ganger

«Er denne jakken varm?» Evt «hvor varme er disse buksene?» 

buksen og jakken de spurte om var typiske skall-plagg, i Goretex- vindtette, slitesterke ja men IKKE særlig varme da de var noen millimeter tykke. 

Altså - folk må forstå det ??? 

Anonymkode: 8abb3...e33

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde en av de siste dagene før julaften, da det allerede var kaos i butikken og mye kunder. Ledelsen hadde bestemt at alle handlende kunder skulle få med seg en gave. Så selv om kunden bare handlet en liten ting til 10 kr, fikk de velge med seg en gave fra en stor kurv vi hadde stående ved kassen. Disse produktene kunne ha en verdi opp til 150 kr, så det var ganske sjenerøst når kundene i praksis bare kunne handle en bitteliten ting og så få med en mye større ting. 

Det var mye ulike ting i kurven med gratisvarer, og mye å velge i. Selvfølgelig drev de fleste kundene og gravde lenge i denne kurven for å få den beste tingen. Vi må scanne gaven de velger for å få det riktig i varebeholdningen, så måtte forklare dette til kunden slik at de kom med tingen til kassen før de betalte. Det at mange brukte lang tid på å velge ting fra kurven gjorde at vi ikke fikk fullført salget, så på en allerede travel dag ble det enda mer kø, stress og kaos. Vi kassererne måtte bare vente på at kunden valgte gave før vi fikk fullført salget...

Men som om det ikke var nok så var det likevel utrolig mange som klarte å klage på gave-situasjonen. Har ikke tall på hvor mange ganger den dagen jeg hørte: «Har dere ikke noen bedre ting å velge mellom enn disse i den kurven her???» «Det er jo bare dritt oppi her» «Kan jeg ta med meg denne som gave? *Holder opp ting de har funnet fra et annet sted i butikken som har mye høyere verdi*» 

Det skjedde også mange ganger at kunden kom tilbake til kassen med en ting jeg tydelig så de ikke hadde hentet i kassen, men likevel insisterte de på at denne tingen lå i kassen, så den skal jeg ha gratis!!

Ble helt møkk lei hele opplegget og utakknemlige folk. Forstår uttrykkene «får hånden tar hele armen» og «mye vil ha mer» bedre enn noensinne. Glad julen er over jeg.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet litt troen på folks intelligens etter å ha fått dette spørsmålet ørten ganger

buksen og jakken de spurte om var typiske skall-plagg, i Goretex- vindtette, slitesterke ja men IKKE særlig varme da de var noen millimeter tykke. 

Nei folk må ikke forstå det. DU må forstå at det faktisk finnes tynne plagg av slikt materiale som faktisk gjlr dem varme også.

Anonymkode: c1712...a4a

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner til det. Jeg jobber i bokhandel, og har ikke telling på hvor mange som kommer innom og spør "hvor mange gaver kan man pakke inn med denne rullen på ti meter?". Altså - det kommer jo an på størrelsen på gaven? Det samme med bånd og tape også. Uæ. :bond:

27 minutter siden, Flynn said:

Men som om det ikke var nok så var det likevel utrolig mange som klarte å klage på gave-situasjonen. Har ikke tall på hvor mange ganger den dagen jeg hørte: «Har dere ikke noen bedre ting å velge mellom enn disse i den kurven her???» «Det er jo bare dritt oppi her» «Kan jeg ta med meg denne som gave? *Holder opp ting de har funnet fra et annet sted i butikken som har mye høyere verdi*»

Haha, det minner meg om den episoden fra Friends når Monica lager halloween-godteri til alle i blokka, og de klager på at det blir tomt osv.

Anonymkode: b7f33...9f7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 0.39, Kala skrev:

Jeg kjenner til systemet til norsk tipping, og bankterminaler ja. 

Da må du gjerne lære meg også hvordan det gjøres 😊 det går heller ikke hos oss, og vi har fått beskjed om at det er fordi vi bruker cashguard. Den lokale kiosken i byen, kan samle betalingene - og de har ikke cashguard. 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...