AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11321 Skrevet 12. september 2017 2 timer siden, altflyter skrev: Selvsagt er det ikke lov å ta bilde av enkeltpersoner uten deres samtykke! Joda, dette er lov så lenge det er til privat bruk. Uansett har ikke vekterne lov til å gå gjennom telefoner helt uten videre. Ikke rart at vektere har dårlig rykte på seg. Anonymkode: 6bf88...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11322 Skrevet 12. september 2017 1 time siden, Illuminatum skrev: Og da tenker du på? At det er forskjell på fotografering på offentlig sted der folk tilfeldigvis kommer med på bildet, og det å fotografere folk for å trakassere dem og for å kunne identifisere dem for å "ta en prat" med dem på et seinere tidspunkt. Anonymkode: 2f6bb...b19 12
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11323 Skrevet 12. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det er forskjell på fotografering på offentlig sted der folk tilfeldigvis kommer med på bildet, og det å fotografere folk for å trakassere dem og for å kunne identifisere dem for å "ta en prat" med dem på et seinere tidspunkt. Anonymkode: 2f6bb...b19 Man kan jo ikke akkuret straffe noen før dette har skjedd da. Rettssystemet i Norge er heldigvis ikke så svakt. Anonymkode: 6bf88...ed5 1
Illuminatum Skrevet 12. september 2017 #11324 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At det er forskjell på fotografering på offentlig sted der folk tilfeldigvis kommer med på bildet, og det å fotografere folk for å trakassere dem og for å kunne identifisere dem for å "ta en prat" med dem på et seinere tidspunkt. Anonymkode: 2f6bb...b19 Tenkte hjemmel, men skjønner at det ikke kommer. Det er ganske håpløst å bevise at noen tar bilder for å trakassere. Det er rimelig å tro at de ønsket å dokumentere prosessen og ville bruke den i en klagesak.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11325 Skrevet 12. september 2017 Ofte når vi bytter på hovedutstillingen (1-2 ganger i måneden) eller når vi har 50-70% tilbud på noe så kommer det kunder som sier "hæ, skal dere stenge?!". Det er sikkert flere av dem som tror de er morsomme men, når du har hørt det 20 ganger den dagen allerede så blir den litt gammel. Av og til lurer jeg på om det er samme mennesker som spør også. Anonymkode: 3c22b...0df 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11326 Skrevet 12. september 2017 Kan dere lage egen tråd angående rettsvern for og ta bilde. Dere spammer jo ned siden her med urelevante ting. Anonymkode: 3624f...10d 16
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11327 Skrevet 12. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ofte når vi bytter på hovedutstillingen (1-2 ganger i måneden) eller når vi har 50-70% tilbud på noe så kommer det kunder som sier "hæ, skal dere stenge?!". Det er sikkert flere av dem som tror de er morsomme men, når du har hørt det 20 ganger den dagen allerede så blir den litt gammel. Av og til lurer jeg på om det er samme mennesker som spør også. Anonymkode: 3c22b...0df Da er det vel på tide å rydde butikken. Anonymkode: e3f68...47a 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11328 Skrevet 13. september 2017 På 12.9.2017 den 9.47, Illuminatum skrev: Det er da lov til å ta bilder. Gikk virkelig vekterne igjennom telefonen? I så fall et klart overgrep. De tar jo bilde fordi vi ikke vil si navnet vårt. De skal derfor bruke det bilde for å sende videre på facebook eller lignende (noe de selv har sagt) Dessverre er det mange som truer med dette når de ikke få det som de vil. ''Dårlig service, vi SKAL ha navnet ditt og sende klage'' Jeg har ingen interesse av å gi bort mitt navn what so ever. Jeg er heller ikke interessert i at de skal ha et bilde av meg på sin telefon. Man har da ikke lov til å ta bilde av personer uten samtykke! Når de nærme og man tydelig ser at de skal ta bilde så får vi lov til å si fra. Anonymkode: ffdcd...054 11
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11329 Skrevet 13. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tar jo bilde fordi vi ikke vil si navnet vårt. De skal derfor bruke det bilde for å sende videre på facebook eller lignende (noe de selv har sagt) Dessverre er det mange som truer med dette når de ikke få det som de vil. ''Dårlig service, vi SKAL ha navnet ditt og sende klage'' Jeg har ingen interesse av å gi bort mitt navn what so ever. Jeg er heller ikke interessert i at de skal ha et bilde av meg på sin telefon. Man har da ikke lov til å ta bilde av personer uten samtykke! Når de nærme og man tydelig ser at de skal ta bilde så får vi lov til å si fra. Anonymkode: ffdcd...054 Selvfølgelig kan du nekte å si navnet ditt, det er ikke nødvendig for dem å få det. Om de henvender seg til ledelsen kan de jo bare si "hun som var på jobb lørdag 9/11". Det finnes da vaktlister. Å ta bilde av folk uten tillatelse er en UTING! Jeg blir skikkelig irritert av sånn. Og i slike sammenhenger er det jo åpenbart at de skal bruke det for å vise andre hvem du er, ikke bare ha det til den private samlingen sin (eww) over butikkansatte med attitude. De bildene legges garantert ut på nett, sannsynligvis FB. Det er IKKE lov å publisere bilder av andre uten tillatelse, så at vektere ber dem slette bildene er helt innafor. Nekter de å slette, er det bare å tilkalle politiet. Anonymkode: 15011...0b9 14
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11330 Skrevet 13. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du nekte å si navnet ditt, det er ikke nødvendig for dem å få det. Om de henvender seg til ledelsen kan de jo bare si "hun som var på jobb lørdag 9/11". Det finnes da vaktlister. Tydeligvis så mener kundene at de må få navnet vår, hvorfor aner jeg ikke. Vi prøver å fortelle de at ledelsen vet hvem som er på jobb, men kan love deg at de bare ble mer sinte når vi fortalte dem dette Vi drev å tullet litt med det på bakrommet i ny og ned, for vi kan jo forsåvidt bare finne på et navn også Anonymkode: ffdcd...054 1
Illuminatum Skrevet 13. september 2017 #11331 Skrevet 13. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du nekte å si navnet ditt, det er ikke nødvendig for dem å få det. Om de henvender seg til ledelsen kan de jo bare si "hun som var på jobb lørdag 9/11". Det finnes da vaktlister. Å ta bilde av folk uten tillatelse er en UTING! Jeg blir skikkelig irritert av sånn. Og i slike sammenhenger er det jo åpenbart at de skal bruke det for å vise andre hvem du er, ikke bare ha det til den private samlingen sin (eww) over butikkansatte med attitude. De bildene legges garantert ut på nett, sannsynligvis FB. Det er IKKE lov å publisere bilder av andre uten tillatelse, så at vektere ber dem slette bildene er helt innafor. Nekter de å slette, er det bare å tilkalle politiet. Anonymkode: 15011...0b9 En uting er det men ikke ulovlig å ta bilder. Dog er det ulovlig å publisere de, men f eks ikke ulovlig å ta bilde og sende de i en mail til sjefen 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11332 Skrevet 13. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis så mener kundene at de må få navnet vår, hvorfor aner jeg ikke. Vi prøver å fortelle de at ledelsen vet hvem som er på jobb, men kan love deg at de bare ble mer sinte når vi fortalte dem dette Vi drev å tullet litt med det på bakrommet i ny og ned, for vi kan jo forsåvidt bare finne på et navn også Anonymkode: ffdcd...054 Du får bruke et random navn neste gang. Kan jo være kunden husker feil om sjefen ikke finner en med det navnet i staben. Anonymkode: 15011...0b9 1
Haugenjenta Skrevet 13. september 2017 #11333 Skrevet 13. september 2017 Kunde sto klar til å spurte inn i butikken to på 10 i dag, men jeg fikk lov til å ta opp gitteret før hun kom inn - dette er kunde som har vært hos oss tidligere. Kunde: Har dere fått inn xxx vare nå? Meg: Nei, dessverre, men jeg skal legge inn ekstrabestilling på fredag, og det kan være de er tomme på lageret siden vi ikke fikk denne uken, men da håper jeg vi får inn neste uke. Kunde: Ok. Har dere xxx vare da? Meg: Dessverre, den er vi også tomme for. Kunde, nå sur som ei padde: Da gidder ikke jeg å handle her når dere ikke klarer å ha varer i hyllene! Jeg rakk ikke å si så mye mer før hun strenet ut av butikken, men jeg sjekket opp så fort hun gikk og vi er tomme for begge deler på hovedlager, og da er det ikke vår feil at vi ikke får varene akkurat. Da er vi pent nødt til å vente tålmodige selv. Jeg skjønner at det er surt, men hey.. Det skjer. Typisk å få en sånn kunde på starten av dagen, men resten i dag var veldig hyggelige 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11334 Skrevet 14. september 2017 På 12.9.2017 den 12.13, Illuminatum skrev: Hvor finner du støtte for det i lovverket? Så lenge bildene er tatt på offentlig sted, så er det fritt frem å fotografere og stort sett er det greit å ta bilder uansett. På privat område hvor det er skiltet fotoforbud eller at eier sier det er ikke lov å fotografere kan det få konsekvenser i form av krav om erstatning. Uten hjemmel i lov kan selve fotograferingen ikke straffes. Det er derimot ikke tillatt å publisere bilder av enkeltpersoner uten deres samtykke eller f eks om situasjonen er viktigere enn personen. I denne sammenheng vil dette kunne bli hevdet. Pressens offentlighetsorgan har skrevet litt om det på: http://presse.no/offentlighet/fotofilm/personbilderskjulte-opptakprivat-eiendom/ Slutt med avsporingen din Anonymkode: bbf69...e8d 12
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11335 Skrevet 14. september 2017 Jeg jobber i skobutikk. Veldig mange hyggelige kunder, men mange rimelig spesielle og! Her om dagen hadde jeg en dame som skulle ha gummistøvler. Kunde: Jeg skal prøve disse i 39. Meg: Det skal jeg ordne, et lite øyeblikk. *løper på lager og henter støvelen hun pekte på, i 39* Kunde: Ja, der var de, men jeg skal ha de med lavere skaft. Meg: Da må du over på en annen modell, nå hentet jeg den du pekte på. Kunde: Ja, jeg skal ha denne modellen, men med lavere skaft. Meg: Det blir dessverre vanskelig, for skal du ha lavere skaft må du over på en annen modell. Kunde: Har dere ikke denne modellen med lavere skaft? Meg: Nei, dessverre, det vet jeg ikke om finnes heller. Men vi har andre lignende modeller med lavere skaft da. Kunde: Nei, jeg skal ha denne modellen med lavere skaft. Meg: Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Kunde: Å? Skikkelig dårlig. Det morsomme var at en annen kunde overhørte det hele mens hun prøvde pensko med hæl. Så da kunden som skulle ha gummistøvler hadde gått ut av butikken, begynte hun å tulle med at hun skulle ha disse penskoene, men med lavere hæl, kan du fikse det eller????? Også lo hun godt, og da lo jeg og Hadde også en kunde som skulle ha en gummistøvel i str. 44. Problemet var at det var en damemodell som stopper på 42, så jeg viste han den tilsvarende herremodellen i stedet. Nei, han skulle ha den andre, i 44. Da jeg sa at det dessverre ikke finnes så synes han det var skikkelig dårlig. Om jeg ikke kunne skaffe den i 44? Jeg måtte si som sant var enda en gang at damemodeller stopper på 42, men at tilsvarende finnes i herre. Nei, det synes han var skikkelig dårlig. Ble skikkelig sur! Anonymkode: 65b26...655 33
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11336 Skrevet 14. september 2017 En til fra skobutikken. En kunde har funnet en sko ute i tilbudskurven som hun prøver. Kunde: Tror du denne vil tiltrekke seg kurdere??? Meg: Ehhh.... Kunde: Nå har kurderne kommet hit til landet for å plage kvinner. Jeg må ha noen sko som ikke tiltrekker seg deres oppmerksomhet. Har du blitt plaget enda? Meg: Nei, jeg har ikke merket noe til det nei. Kunde: Men funker disse skoene? (Skoene var forøvrig ikke spesielt pene) Meg: Ehh, jada, kan sikkert funke de. God såle på de, myke i skinnet :))))) (Visste ikke hva jeg skulle si) Kunde: Jeg må ha disse. Mens hun betalte kunne hun forøvrig opplyse om en nettside hvor man kunne registrere hvor kurdere plaget kvinner. Men da måtte jeg kunne engelsk. Hun ville skrive ned nettadressen til meg, men da sa jeg som det var at jeg var ikke interessert i å besøke slike nettsteder. Orker ikke jatte med på sånt prat, men blir litt usikker på hva jeg skal si, for jeg koker jo innvending. Anonymkode: 65b26...655 30
altflyter Skrevet 14. september 2017 #11337 Skrevet 14. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En til fra skobutikken. En kunde har funnet en sko ute i tilbudskurven som hun prøver. Kunde: Tror du denne vil tiltrekke seg kurdere??? Meg: Ehhh.... Kunde: Nå har kurderne kommet hit til landet for å plage kvinner. Jeg må ha noen sko som ikke tiltrekker seg deres oppmerksomhet. Har du blitt plaget enda? Meg: Nei, jeg har ikke merket noe til det nei. Kunde: Men funker disse skoene? (Skoene var forøvrig ikke spesielt pene) Meg: Ehh, jada, kan sikkert funke de. God såle på de, myke i skinnet :))))) (Visste ikke hva jeg skulle si) Kunde: Jeg må ha disse. Mens hun betalte kunne hun forøvrig opplyse om en nettside hvor man kunne registrere hvor kurdere plaget kvinner. Men da måtte jeg kunne engelsk. Hun ville skrive ned nettadressen til meg, men da sa jeg som det var at jeg var ikke interessert i å besøke slike nettsteder. Orker ikke jatte med på sånt prat, men blir litt usikker på hva jeg skal si, for jeg koker jo innvending. Anonymkode: 65b26...655 Du skulle sagt "Nei disse skoene er bedre mot egyptere. Ville heller gått for disse om det er kurdere du vil unngå" *vise henne de dyreste skoene i butikken* 45
Nappetass1 Skrevet 14. september 2017 #11338 Skrevet 14. september 2017 25 minutter siden, altflyter skrev: Du skulle sagt "Nei disse skoene er bedre mot egyptere. Ville heller gått for disse om det er kurdere du vil unngå" *vise henne de dyreste skoene i butikken* Priceless!! 1
Orbis Skrevet 24. september 2017 #11339 Skrevet 24. september 2017 Litt snodig opplevelse her nettopp (bensinstasjon) Kunde kommer inn Meg: Hei *ikke noe svar* kunde går bort til isdisken, tar en skje (slik som er til Soft Shake is) og går ut, jeg står igjen som et spørsmålstegn. 3 min senere, kommer han inn igjen, går å forsyner seg av en bunke servietter og går ut igjen. Altså hva pokker? 3
sofie777 Skrevet 24. september 2017 #11340 Skrevet 24. september 2017 (endret) 47 minutter siden, Orbis skrev: Litt snodig opplevelse her nettopp (bensinstasjon) Kunde kommer inn Meg: Hei *ikke noe svar* kunde går bort til isdisken, tar en skje (slik som er til Soft Shake is) og går ut, jeg står igjen som et spørsmålstegn. 3 min senere, kommer han inn igjen, går å forsyner seg av en bunke servietter og går ut igjen. Altså hva pokker? Har gjort noe lignende: Jeg skulle ta toget og hadde pakket en salat hjemmefra. Halvveis til stasjonen kom jeg på at jeg ikke har pakket en gaffel, så da gikk jeg innom et gatekjøkken og hentet en gaffel der. Hadde dog tenkt å si noe til den som sto der, men så ingen, så jeg gikk ut igjen. Endret 24. september 2017 av sofie777
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå