Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Var på butikken her om dagen, og kunden foran meg i køen sa til hun i kassa, jeg skal ha en pakke med ballonger, hun i kassa sa hvor ballongene var, kunden gikk for å hente og kom tilbake sur som ei padde, at de ikke var slike ballonger han mente men sånne som man bruker når man skal pule, forstår du ingenting kjæring, sa han og stormet ut av butikken.

Jøje meg tenkte jeg, ble ganske satt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er et krav om at du må sansynliggjøre at varen er kjøpt i gjeldende butikk. Det er ikke nødvendig med kvittering, f.eks. bankutskrift dersom det er betalt med kort er godt nok.

Det er nettopp dette Haugenjenta skrev i innlegget sitt:

Anonymkode: 5701e...dc8

Bankutskrift er ikke alltid godt nok, det vil være en vurdering fra tilfelle til tilfelle. Om kjøpet gjelder en datamaskin kjøpt på Elkjøp til 7000,- og kontoutskriften din viser nettopp at du var på Elkjøp og kjøpte en vare til 7000,- så vil det være godt nok, men det samme vil nok ikke gjelde om du forsøker å returnere en pakke pasta til en matbutikk hvor kontoutskriften din viser at du kjøpte varer for 400 kroner. Det er vanskeligere å sannsynliggjøre at du faktisk kjøpte varen din et sted dersom en har kjøpt mange småvarer. 

• Liker 5
Skrevet

Det var ikke det at vedkommende sa noe spesielt, det var mer det at hun vandret rundt på kjøpesenteret igår ettermiddag iført bikini. Det var litt spesielt.

• Liker 28
Skrevet

Slutt med denne avsporingen deres. Denne tråden handler ikke om bytterett

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 24
Skrevet

I dag kom en turist og spurte hvorfor hun hadde fått parkeringgebyr i en annen by. Hun hadde jo bare stått rett ved parkering forbudt-skiltet i en time mens hun handlet. Så spurte hun om hun kunne betale den i butikken vår? 

Var litt fristetende å svare ja. 

• Liker 30
Skrevet

Hadde en innom i går, litt arrogant fra første øyeblikk og med et rødt kyssemerke tatovert på siden av halsen :rolleyes: Akkurat nå husker jeg ikke hva det var han spurte om først, men han lurte på om han fikk en pose eller om han måtte betale 1 krone (plakat ved kassa om at pose koster 1 krone og ikke hadde han handlet hos meg, var til noe han hadde kjøpt i annen butikk).

Sa at det dessverre koster 1 krone, og da sa han at han skulle teste meg og at han hadde tenkt å komme tilbake senere og handle masse, men ikke når jeg ikke kunne avse han en pose gratis.. :fart2: 

Beklaget meg og sa at poseavgiften er det ikke jeg som bestemmer og at de høyere opp er strenge på det (+ at vi vareteller poser og, skal jeg gi til alle som spør så får vi tellefeil).  Han sa det var vitaminer og mineraler han hadde tenkt å kjøpe, rakk ikke å si det, men det er utgått av sortimentet vårt og vi er helt utsolgt, så det hadde ikke blitt noe penger i kassa alikevel :fnise:

• Liker 14
Skrevet
9 timer siden, Haugenjenta skrev:

Hadde en innom i går, litt arrogant fra første øyeblikk og med et rødt kyssemerke tatovert på siden av halsen :rolleyes: Akkurat nå husker jeg ikke hva det var han spurte om først, men han lurte på om han fikk en pose eller om han måtte betale 1 krone (plakat ved kassa om at pose koster 1 krone og ikke hadde han handlet hos meg, var til noe han hadde kjøpt i annen butikk).

Sa at det dessverre koster 1 krone, og da sa han at han skulle teste meg og at han hadde tenkt å komme tilbake senere og handle masse, men ikke når jeg ikke kunne avse han en pose gratis.. :fart2: 

Beklaget meg og sa at poseavgiften er det ikke jeg som bestemmer og at de høyere opp er strenge på det (+ at vi vareteller poser og, skal jeg gi til alle som spør så får vi tellefeil).  Han sa det var vitaminer og mineraler han hadde tenkt å kjøpe, rakk ikke å si det, men det er utgått av sortimentet vårt og vi er helt utsolgt, så det hadde ikke blitt noe penger i kassa alikevel :fnise:

En blond fyr? Hahahahha, vet om en fyr som passer beskrivelsen på en prikk, skikkelig snål med den taroveringa (kjenner han dog ikke, bare vet hvem han er) 

Anonymkode: 128e6...08f

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En blond fyr? Hahahahha, vet om en fyr som passer beskrivelsen på en prikk, skikkelig snål med den taroveringa (kjenner han dog ikke, bare vet hvem han er) 

Anonymkode: 128e6...08f

Jupp, blond fyr :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
På 13.8.2017 den 16.00, Haugenjenta skrev:

Jupp, blond fyr :fnise: 

Nå ble jeg nysgjerrig på om det er han jeg tenkte på med en gang jeg leste innlegget ditt :fnise:  Passer beskrivelsen, og jeg vet han kunne funnet på å tulle og teste andre butikkansatte for om de tok betalt for pose da han jobber i butikk selv. Men om han hadde reagert slik på å ikke få en pose gratis tror jeg ikke så snill som han er (bare veldigveldig merksnodig :fnise:). Finnes sikkert mange andre blonde raringer med kyssetatovering på halsen merkelig fyr, men jeg tror felles for de fleste slike er at de er  :laugh: 

Anonymkode: a8194...015

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke alltid like lett for oss som ikke røyker å kjenne til alle røyktypene som finnes. Jeg kan de aller fleste, men for at jeg skal finne riktig så må kunden uttale navnet på de skikkelig. 

Kunde: En pakke *mumler noe uforståelig*

Meg: Unnskyld? 

Kunde: *mumler enda mer uforstålig*, men jeg hører ordet rødt

Meg: Tar en pakke marlboro rød, siden det med litt godvillje kunne høres ut som om det var den han skulle ha. Viser kunden pakken, og han nikker. 

Så betaler han varene sine, og mens han pakker sier han høyt og tydelig "JEG SA PARAMOuNT RØD"

Dette hadde vært mye enklere om du hadde snakket like høyt og tydelig første gang. Ikke skjønte jeg poenget med å nikke bekreftende når jeg har funnet feil pakke heller. 

Endret av The Kitten
  • Liker 18
Skrevet

Har lest alle historiene og syntes det er ganske morsomt å lese, mtp at jeg jobber i butikk selv, nærmere klesbutikk. 

Har ikke opplevd så mye rare kunder, utenom rare spørsmål som "kan du ta ned den der?" Og peker på en vegg med masse forskjellige klær. Og så spør jeg alltid da, hva mener du? Hvilken da? "Den der på veggen". Det er en klassiker. 

Eller så opplevde jeg faktisk noe i dag, hvor jeg ble så satt ut, at jeg begynte å le litt. 

Det er sånne senterdager hos oss, hvor det er masse tilbud, masse mennesker og myyyye  rot. Jeg skulle da stenge butikken, og jeg hadde ryddet butikken hundre ganger i løpet av de to siste timene, for å kunne klare å rydde kjapt før jeg stengte siden butikken må være helt ryddig til neste dag. Tømte alle prøverommene, som så helt for fredelige ut(folk hiver klær på gulv, over speil, og alt er bare kaos(og faktisk ikke greit, men det er en annen diskusjon)), brettet bord og hentet enda en haug med klær fra prøverommet da jeg merker en mann som nistirrer på meg. Jeg har vært så stressa at jeg ikke har lagt merke til han og familien hans, som skal prøve masse klær, og det er kun et kvarter til jeg skal stenge. De rotet til hele salgsavdelingen og det lå igjen masse klær på gulvet etter at de hadde valgt seg ut klær de skulle prøve. Jeg sa hei selvfølgelig da jeg så dem. 

Da det var fem minutter til stenging, så sa jeg "nå er det kun 5 minutter til vi stenger!" På en hyggelig måte, for sånn er jeg av natur mot folk. De to jentene hans svarte meg og sa ja, det vet vi! Og prøvde videre og jeg sa ikke noe mer på det og ryddet kjapt videre.  Da de skulle betale var det stengetid, og det endte da med en genser. 

Jeg sa hei ved kassen som jeg alltid gjør, peip den inn og sa hva det ble, og fikk det beløpet jeg skulle ha og smiler hele tiden til dem. Ga tilbake riktig sum, og merker da igjen, at far stirrer veldig på meg. Jeg gir henne posen og sier hadebra, og de begynner å gå, da han snur seg mot meg og sier "det må jeg bare si, utrolig dårlig måte å si at det er 5 minutter igjen til stengetid. Du kunne sagt det på en mye bedre måte." Jeg ble satt ut, jeg visste jo at jeg ikke var krass i tonen, men jeg svarte han "der beklager jeg, men det var bare 5 minutter igjen til stengning."  Nei, det var ikke bra nok, for det går an å si det på en pen måte at det er fem minutter igjen. Og jeg taklet den situasjonen utrolig dårlig. "Hvilken situasjon????" Tenkte jeg, men svarte bare at det må jeg bare beklage for at han følte det sånn. "Nei, vet du hva, jeg skal skrive klage i morgen!!!"  "Ja du får gjøre det, hade bra! " svarte jeg han. 

Men Guri malla jeg ble satt ut, for jeg er genuint hyggelig mot alle og snakker til alle på en hyggelig måte. vi i butikk har jo tider vi må forholde oss til, og når man må være ute av sentret et kvarter etter stengetid, så føler jeg det er bedre å si ifra til kunder som prøver klær, at vi stenger snart.. 

Man kan virkelig lure på noen folk. Null forståelse for andres arbeidsplass. Håper han skriver klage til sjefen min så jeg får sett hva jeg gjorde galt, for det aner jeg faktisk ikke. 

• Liker 25
Gjest Stille leser
Skrevet (endret)

Ikke butikk men verksted som lager alt innen stål/tre eller det kunden måtte ønske.

Driftslederen tvang meg til å være vikaren hans en sommer alle tok ferie samtidig. En snodig kunde kom inn å lurte på om vi kunne lage noen store blomsterpotter med spesielle mål og speilglans overflate i rustfritt, han skulle bruke til en utstilling. Han kunne betale 1000 kr pr stk(5 stk) noe som egentlig er helt urealistisk og vi tar egentlig ikke inn jobber til mindre en 20 000 kr, men jeg tenkte det kunne vær god trening for lærlingene som ikke hadde noe å gjør, og vi hadde noe restmateriale fra en offshorejobb de kunne bruke(alt annet jeg hadde var sertifisert arbeid). 

Lærlingene kappa, sveiste og polerte til den store gullmedaljen, å holdt vel på i nesten fem dager(3 lærlinger). Jeg så over jobben/kontrollmålte og det var 0 feil og perfekt utført. Da kunden kom inn lempa han det inn i bilen å virka veldig fornøyd. Eneste han spurte om var "om det skulle være noen feil eller mangler får man avslag da?". Syns det var et veldig rart spørsmål men svarte bare "ja det er sikkert mulig men vi fikser som regel bare feilen om det er noe galt"

Uken etter kom han inn igjen i varebilen sin med blomsterpottene og jeg blei helt satt ut da han viste meg "feilene" han hadde funnet. Det så ut som han hadde hamra løs med slegge på den siden som "tilfeldigvis" ikke ville vær synlig under utstillingen og han mente han måtte ha 50% avslag(presiserte han ikke ville ha det fikset).

Blei så satt ut at jeg bare ba han gå opp til ene kontordama å få pengene. Etter han gikk ringte jeg hun og sa hun skulle gi han alle 5000, og da han kom ned igjen fantes det ingen blomsterpotter. Måtte nesten bære han ut av bedriften for å bli kvitt han. Bare materiale vi hadde brukt kosta nærmere 10 000 kr(om du skal bestille nytt). Eieren lo så han grein da han kom hjem fra ferien og noen av konkurrentene våre hadde gitt han pris på over 50 000 fikk jeg vite på et julebord :P ente opp med at lærlingene gav de til foreldra i julepresang 

Endret av Stille leser
Skrevet
8 timer siden, Stille leser skrev:

Blei så satt ut at jeg bare ba han gå opp til ene kontordama å få pengene. Etter han gikk ringte jeg hun og sa hun skulle gi han alle 5000, og da han kom ned igjen fantes det ingen blomsterpotter. Måtte nesten bære han ut av bedriften for å bli kvitt han. Bare materiale vi hadde brukt kosta nærmere 10 000 kr(om du skal bestille nytt). Eieren lo så han grein da han kom hjem fra ferien og noen av konkurrentene våre hadde gitt han pris på over 50 000 fikk jeg vite på et julebord :P ente opp med at lærlingene gav de til foreldra i julepresang 

Den som ler sist, ler best! :D

• Liker 4
Skrevet

Kunde: Den koster 249 kr. 

Meg: Jeg vet, det er det jeg har slått den inn til. 

Kunde: Se her det står 249 kr, den er på tilbud. 

Meg: Ja, det har den gått inn til. *Viser på skjermen*

Kunde: Ja, for den er på tilbud. Så jeg får den til 249, sant? 

Meg: Det gjør du. 

:klaske: Nei, du det står bare 249 på skjermen, men egentlig er den 799 kr. 

• Liker 19
Skrevet
På 14.8.2017 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig på om det er han jeg tenkte på med en gang jeg leste innlegget ditt :fnise:  Passer beskrivelsen, og jeg vet han kunne funnet på å tulle og teste andre butikkansatte for om de tok betalt for pose da han jobber i butikk selv. Men om han hadde reagert slik på å ikke få en pose gratis tror jeg ikke så snill som han er (bare veldigveldig merksnodig :fnise:). Finnes sikkert mange andre blonde raringer med kyssetatovering på halsen merkelig fyr, men jeg tror felles for de fleste slike er at de er  :laugh: 

Anonymkode: a8194...015

Vi er flere på jobb som har hatt han innom, og alle oppfatter han som litt snål :fnise: Han handler visst litt når han først er innom, men forstått det sånn at han skal ha varer billigst mulig :rolleyes:

Skrevet

I kveld stoppet min kollega og jeg to stykker fra å stjele. 

Vi gikk bort til dem, og hun ba om å få se i sekken til han ene. Han lot som om han ikke skjønte norsk, så kompisen hans snakket arabisk til ham. Så begynte herr Snakker Ikke Norsk å si på engelsk at det var respektløst av oss å ikke snakke til ham. Vi gjorde jo det, at han ikke snakker norsk er ikke vår feil. 

Herr Snakker Ikke Norsk: Hvis du får se i sekken min, og det ikke er noe øl der, kan jeg da spytte deg i trynet? 

Kollega: Nei. Jeg spurte bare om å få se i sekken din. 

Herr  Snakker Ikke Norsk: Det får du ikke

Kollega: Greit

Kompis: Nå er det sånn at siden vi blir feilaktig anklaget for tyveri, så har vi etter loven rett på 500 kroner i erstatning fra butikken. 

Meg og kollega: Da får dere ta det med politiet. 

Så åpnet herr Snakker Ikke Norsk sekken og viser ett tomt rom i den. De begynte å kjefte på kollegaen min, beskyldte henne for rasisme osv. Så jeg sa "ok, hun tok feil. Vi tok feil og det beklager vi."

De kjeftet videre og ble bare mer truende, så vi gikk bare fra dem. Hun gikk og ringte vekterne, og jeg tok kassen. 

Da de kom bort fortsatte de tiraden sin. 

Venn: Hvordan håndtere dere feilanklagelser for tyveri? 

Meg: Dere får ikke noe mer enn en beklagelse av meg. 

Venn: Nå er det faktisk sånn at vi har krav på mellom 500 og 1000 kr i erstatning fra butikken. 

Meg: Nei, det har dere ikke. Dere får ikke mer enn en beklagelse. 

Venn: Jeg vil snakke med sjefen din. 

Meg: Hun er i Marokko ut måneden 

Venn: Da skal jeg ha nummeret hennes. 

Meg: Jeg kommer ikke til å gi deg hennes private nummer så du kan ringe henne mens hun har ferie.

Venn: Hva heter hun? 

Meg: Sier fornavnet hennes. 

Venn: Etternavn? 

Meg: Det kommer jeg ikke til å si så du kan søke henne opp.

Venn: Når var hun tilbake sa du?

Meg: Begynnelsen av september

Venn: Vi kommer tilbake da og da skal vi klage på dere!

Vi sendte henne en melding og forklarte hva som hadde skjedd, og hun svarte tilbake at vi hadde handlet helt rett og ikke skulle tenke mer på det.

Vi tok ikke feil, de satt varene fra seg. Og hvordan kunne han vite at det var øl vi så etter? 

Verste er at de ventet i en bil utenfor butikken etter vi hadde stengt. Heldigvis ble vi hentet av kjæresten til kollegaen min.  

• Liker 27
Skrevet

I bokhandelen for noen år siden. 

Kunde kommer i kassen og slenger "Tysteren" av Jan Erik Fjell på bordet. 

K: Hvor har dere de andre bøkene hans? 

M: Dette er hans første og hittil eneste bok..

K (peker på coveret): Nei, det er denne her jeg skal ha! Hvor har dere plassert "Flytt deg Jo Nesbø"?! 

Anonymkode: fc685...3df

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I bokhandelen for noen år siden. 

Kunde kommer i kassen og slenger "Tysteren" av Jan Erik Fjell på bordet. 

K: Hvor har dere de andre bøkene hans? 

M: Dette er hans første og hittil eneste bok..

K (peker på coveret): Nei, det er denne her jeg skal ha! Hvor har dere plassert "Flytt deg Jo Nesbø"?! 

Anonymkode: fc685...3df

:fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Kunde kommer inn i butikken, superstresset: "Hvor har dere den boken... den derre.... den har en jente på forsiden"

Meg: "ehm, jeg skjønner ikke helt hvilken du mener. Er den ny? Husker du tittelen eller forfatteren?"

Kunde: DU ER JO HELT DUM. *stormer ut*

Javel.

• Liker 11
Skrevet
På 11.8.2017 den 11.55, Blair Waldorf skrev:

Var på butikken her om dagen, og kunden foran meg i køen sa til hun i kassa, jeg skal ha en pakke med ballonger, hun i kassa sa hvor ballongene var, kunden gikk for å hente og kom tilbake sur som ei padde, at de ikke var slike ballonger han mente men sånne som man bruker når man skal pule, forstår du ingenting kjæring, sa han og stormet ut av butikken.

Jøje meg tenkte jeg, ble ganske satt ut.

Sjarmerende herre, dette. Beklager avsporingen, men finnes det egentlig butikker som har både ballonger og kondomer i sortimentet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...