Populært innlegg Miss.Silver Skrevet 15. desember 2016 Populært innlegg #10521 Skrevet 15. desember 2016 (endret) Jobber i restaurantbransjen; Hadde to gjester til middag, de endret både forrettene og hovedrettene til glutenfrie da de glutenfrie-rettene våre ikke var gode nok for dem. Prøver å få alle kunder fornøyde, så sa selvsagt at det ikke var noe problem, men rettene ville da bli noe annerledes enn det som stod på menyen; annen type saus, uten krutonger etc. De brukte en EVIGHET på å ramse opp slik de villa ha rettene (hadde andre bord som ville bestille også), da de var veldig kresne og gluten-allergikere. Da de var forsynte, spurte jeg om kaffe og ga dem dessertmenyen. De kom over vår sjokoladefondant (som FYI; inneholder mye gluten), de ville gjerne ha en sjokoladefondant hver. Jeg beklaget og så at den var umulig å få glutenfri. Da fikk jeg tilbake at "litt gluten går bra." Du'h Endret 8. februar 2017 av Miss.Silver 56
Miss.Silver Skrevet 15. desember 2016 #10522 Skrevet 15. desember 2016 (endret) . Endret 15. desember 2016 av Miss.Silver
Mari Y Skrevet 15. desember 2016 #10523 Skrevet 15. desember 2016 Verste er dem som er grinete og sure, eller sniker i køen. DET er dumskap
MarianneE Skrevet 15. desember 2016 #10524 Skrevet 15. desember 2016 4 timer siden, Miss.Silver skrev: Jobber i restaurantbransjen; Hadde to gjester til middag, de endret både forrettene og hovedrettene til glutenfrie da de glutenfrie-rettene våre ikke var gode nok for dem. Prøver å få alle kunder fornøyde, så aa selvsagt at det ikke var noe problem, men rettene ville da bli noe annerledes enn det som stod på menyen; annen type saus, uten krutonger etc. De brukte en EVIGHET på å ramse opp slik de villa ha rettene (hadde andre bord som ville bestille også), da de var veldig kresne og gluten-allergikere. Da de var forsynte, spurte jeg om kaffe og ga dem dessertmenyen. De kom over vår sjokoladefondant (som FYI; inneholder mye gluten), de ville gjerne ha en sjokoladefondant hver. Jeg beklaget og så at den var umulig å få glutenfri. Da fikk jeg tilbake at litt gluten går bra. Du'h Asså... som cøliaker synes jeg del 1 er innafor . Noen av oss blir syke i uker av å få i seg gluten . Ville vært like "vanskelig" selv. Men det med fondanten... Det er ikke greit. "Litt gluten" er bare idioti. 7
Miss.Silver Skrevet 15. desember 2016 #10525 Skrevet 15. desember 2016 (endret) " Asså... som cøliaker synes jeg del 1 er innafor . Noen av oss blir syke i uker av å få i seg gluten . Ville vært like "vanskelig" selv. Men det med fondanten... Det er ikke greit. "Litt gluten" er bare idioti. " .... Glemte å sitere! *posten rett over* .... Kjenner flere og hatt flere kunder som har cøliaki, mente ingenting negativt med det jeg skrev. Er jo egentlig mer ironien bak hele historien i seg selv, at de to damene skulle bruke sååååå lang tid på å gjøre forrettene og hovedrettene glutenfrie da de var allergiske og ble meget dårlig av gluteninntak, men når det kom til desserten så gikk det greit. Ikke det faktumet at cøliaki er slitsomt og negativt (vet ikke helt hvordan du tolket det). Endret 15. desember 2016 av Miss.Silver 15
The Kitten Skrevet 15. desember 2016 #10526 Skrevet 15. desember 2016 Kunde tar ett steg inn i butikken før han spør "Har dere ingen sko i 42?" Meg: Jo, det har vi. Hva slags type sko er du ute etter? Kunde: Noen i 42 Meg: Alle herreskoene våre føres i den størrelsen. Hva slags type sko er du ute etter? Sneakers? Dressko? Vintersko? Kunde: Noen i 42 Okidoki du! Det er ikke slik at hver modell kommer i hver sin størrelse. 14
The Kitten Skrevet 16. desember 2016 #10527 Skrevet 16. desember 2016 Kom på en til. Kunden kommer med noen barnesko som var så utslitt at det så vidt var mulig å kjenne dem igjen. Kunde: Jeg kjøpte disse til sønnen min i høst, og se hvordan de ser ut nå! Meg: Jeg ser at de er veldig slitt, men hva nøyaktig er problemet? Kunde: Borrelåsen er ødelagt, som du sikkert ser. Meg: (Ser at gutten tydeigvis har revet i borrelåsen) ja, jeg ser det Kunde: Ja, så jeg vil reklamere på de Meg: Har du kvitterigen? Kunde: Den trenger jeg ikke for å reklamere. Jeg kjenner rettighetene mine Meg: Jeg trenger kvittringen for å vite når de faktisk er kjøpt, og for å vite hvor mye du betalte for de Kunde: Jobber ikke du her? Burde du ikke vite hvor gamle de er? Meg: Vi får inn mange modeller som ser veldig like ut, og disse er så slitt at det ikke er lett å si hvor gamle de er. Betalte du med kort? I så fall vil kontoutskriften hjelpe meg. Kunde: Jeg betalt kontant Meg: Greit, men da må jeg forholde meg til det skoen koster nå, som er 149 kr Kunde: Men jeg betalte 299 for de Meg: Det forstår jeg, men uten noe bevis så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å gi deg den prisen de går inn for nå. Kunde: Men jeg sier jo at jeg betalte 299, hvorfor får jeg ikke refundert hele beløpet Meg: Fordi du verken har kvittering eller kontoutskrift å vise meg. Selv om jeg tror deg, så har jeg ikke lov til å bare ta de inn til full pris. Dessuten så er de så slitt og ukjenkjennelige at det ikke er en selvfølge at noen vil ta de inn. Som sagt er det beste jeg kan gjøre å gi deg den prisen de går inn til nå. Hvis ikke det er godt nok, kan du komme og snakke med butikksjefen i morgen. Eventuelt kan jeg forklare henne situasjonen, og så kan hun ringe deg hvis jeg får nummeret ditt. Kunde: Jeg får få det de går inn til nå, men dette er skikkelig dårlig service altså. Mmm,ok. Du hadde ikke rett på noe i utgangspunktet engang. 24
allesote Skrevet 16. desember 2016 #10528 Skrevet 16. desember 2016 18 timer siden, The Kitten skrev: Kunde tar ett steg inn i butikken før han spør "Har dere ingen sko i 42?" Meg: Jo, det har vi. Hva slags type sko er du ute etter? Kunde: Noen i 42 Meg: Alle herreskoene våre føres i den størrelsen. Hva slags type sko er du ute etter? Sneakers? Dressko? Vintersko? Kunde: Noen i 42 Okidoki du! Det er ikke slik at hver modell kommer i hver sin størrelse. Vis han de dyreste! 3
MarianneE Skrevet 17. desember 2016 #10529 Skrevet 17. desember 2016 På 15.12.2016 den 8.45, Miss.Silver skrev: " Asså... som cøliaker synes jeg del 1 er innafor . Noen av oss blir syke i uker av å få i seg gluten . Ville vært like "vanskelig" selv. Men det med fondanten... Det er ikke greit. "Litt gluten" er bare idioti. " .... Glemte å sitere! *posten rett over* .... Kjenner flere og hatt flere kunder som har cøliaki, mente ingenting negativt med det jeg skrev. Er jo egentlig mer ironien bak hele historien i seg selv, at de to damene skulle bruke sååååå lang tid på å gjøre forrettene og hovedrettene glutenfrie da de var allergiske og ble meget dårlig av gluteninntak, men når det kom til desserten så gikk det greit. Ikke det faktumet at cøliaki er slitsomt og negativt (vet ikke helt hvordan du tolket det). Du og jeg tolket det ganske likt. ☺
MarianneE Skrevet 17. desember 2016 #10530 Skrevet 17. desember 2016 Butikken jeg jobber i legger ned den 22.12. Det henger plakater med info om at vi skal stenge, selger ut lager, ingen nye varer osv. Allikevel har jeg ofte denne samtalen; -Når får dere inn nye varer? Å, skal dere stenge, når får dere inn nye varer da? Får dere ikke inn noe nytt? Å nei, nei nei... Da kommer jeg tilbake når dere får inn noen nyheter" Til slutt har jeg bare avsluttet med "Det må du gjerne gjøre" og himlet med øynene når de har gått. 16
blabla- Skrevet 18. desember 2016 #10531 Skrevet 18. desember 2016 På 12/14/2016 den 15.37, Orbis skrev: Kjenner meg så sykt godt igjen i dette. Noen mennesker evner virkelig ikke å bruke en kortterminal. Er de samme kundene vi har problemer med når de skal betale drivstoff på pumpene, de bare setter ikke kortet, taster koden og napper det ut igjen uten et blikk på skjermen. Hvilket fører til at kortet ikke blir registrert og drivstoffet de da fyller ikke blir betalt. Så når vi senere ringer dem så får vi høre "ja men jeg satt jo kortet i terminalen" Enig. Men det er rart hvordan jeg kan stå å irritere meg over sånne ting på jobb, og så hender det seg at jeg er like vimsete selv. Når jeg ikke er på jobb. Sliter med angst, og hvis jeg er stressa når jeg skal betale kan jeg finne på å taste feil kode mange ganger fordi jeg skjelver så på hånden. Eller dra ut kortet for tidlig, det er alltid like flaut. For jeg vet at den ansatte tenker "@#&%dummekunde%¤+@$" inni seg. Høhø... Beste kortterminal-opplevelsen jeg har hatt var en søt gammel dame som stakk kortet sitt oppi KVITTERINGSMASKINEN og ventet tålmodig på å få slå inn koden sin på den. 7
Gjest ti10 Skrevet 18. desember 2016 #10532 Skrevet 18. desember 2016 5 minutter siden, blabla- skrev: Enig. Men det er rart hvordan jeg kan stå å irritere meg over sånne ting på jobb, og så hender det seg at jeg er like vimsete selv. Når jeg ikke er på jobb. Sliter med angst, og hvis jeg er stressa når jeg skal betale kan jeg finne på å taste feil kode mange ganger fordi jeg skjelver så på hånden. Eller dra ut kortet for tidlig, det er alltid like flaut. For jeg vet at den ansatte tenker "@#&%dummekunde%¤+@$" inni seg. Høhø... Beste kortterminal-opplevelsen jeg har hatt var en søt gammel dame som stakk kortet sitt oppi KVITTERINGSMASKINEN og ventet tålmodig på å få slå inn koden sin på den. Hadde en lignende opplevelse med utendørs kortterminal. Kunden stappet kortet med makt opp i den sprekken der kvitteringen skal komme ut og der satt det fast....Prøvde først med tang, men endte med at jeg måtte åpne terminalen for å få kortet ut
Gjest AvocadoMelon Skrevet 18. desember 2016 #10533 Skrevet 18. desember 2016 På 14.12.2016 den 22.04, AnonymBruker skrev: Ikke butikk men like fullt kunder. Hele Bergen var lammet i morgentimene idag, grunnet en kjør sakte aksjon. Jeg kom nærmere 3 timer for seint på jobb, det samme gjorde nær sagt alle mine kolleger bortsett fra han ene som bor i nabohuset til bedriften. Han svarer imidlertid ikke telefoner da han er kundebehandler på mail. Standard meldinger idag var: Vi har et møte idag, kl XX men sitter fast i kø. Har forsøkt å ringe i timesvis for å si at vi er forsinket men ingen tar tlff. dette går virkelig ikke an. -Javel din jæ*** dust, hva får deg til å tro at vi ikke sitter i den samme køen? Dagen fortsatte med tlf fra folk som klagde på at det var vanskelig å komme i gjennom på tlf. Da vi forklarte at vi åpnet 3 timer senere pga trafikk kaoset, ble vi fortalt at vi burde hatt folk på jobb uansett. Så ok, da skulle jeg dritt i å være hjemme i natt jeg da for at jeg skulle være klar til å ta imot tlf fra folk som skulle fortelle at de ikke kunne komme til avtale fordi de sto i kø. Anonymkode: 56352...0d1 Folk tror jo at dere er roboter. At dere bare står på vent hele natta på bakrommet for så å skru dere på igjen når dere begynner på jobb.. Elsker når kunder kommer innom å snakker med en av oss ansatte tidlig på morgenen også blir de overrasket over å ikke finne samme ansatte på jobb ved stengetid! (butikken er åpen i 16 timer)
altflyter Skrevet 19. desember 2016 #10534 Skrevet 19. desember 2016 I går var jeg en av de dumme kundene Jeg hadde ikke sovet natt til i går (av ulike grunner), så jeg var passe trøtt i trynet da jeg stod i kø på rema kl syv om morgenen for å kjøpe skruf slim fresh white (snus). Ting gikk litt å stå, siden jeg var så trøtt at jeg nesten kollapset, så jeg så på han som satt i kassen og sa: "sluf skrim frusj". Han så spørrende på meg, og jeg så spørrende tilbake på ham før han snudde seg forsiktig og fant snusen jeg ba om og sa "er det denne du mener?" Jeg ble sprutrød i ansiktet da det gikk opp for meg hva jeg hadde sagt. Jeg klarte å stotre fram "bittelitt lite søvn i natt" og så brøt vi ut i latter begge to... Jeg måtte selvsagt si meg særs imponert over at han faktisk skjønte hva jeg skulle ha 39
Gjest Holititten Skrevet 19. desember 2016 #10535 Skrevet 19. desember 2016 4 timer siden, altflyter skrev: I går var jeg en av de dumme kundene Jeg hadde ikke sovet natt til i går (av ulike grunner), så jeg var passe trøtt i trynet da jeg stod i kø på rema kl syv om morgenen for å kjøpe skruf slim fresh white (snus). Ting gikk litt å stå, siden jeg var så trøtt at jeg nesten kollapset, så jeg så på han som satt i kassen og sa: "sluf skrim frusj". Han så spørrende på meg, og jeg så spørrende tilbake på ham før han snudde seg forsiktig og fant snusen jeg ba om og sa "er det denne du mener?" Jeg ble sprutrød i ansiktet da det gikk opp for meg hva jeg hadde sagt. Jeg klarte å stotre fram "bittelitt lite søvn i natt" og så brøt vi ut i latter begge to... Jeg måtte selvsagt si meg særs imponert over at han faktisk skjønte hva jeg skulle ha Hahahah, nå fikk jeg meg en god latter! Det var bra han tok det med godt mot. Heldigvis er den snusen en av de mer populære, så vidt jeg vet, så litt kalkulert gjetting ble det sikkert.
altflyter Skrevet 19. desember 2016 #10536 Skrevet 19. desember 2016 3 timer siden, Holititten skrev: Hahahah, nå fikk jeg meg en god latter! Det var bra han tok det med godt mot. Heldigvis er den snusen en av de mer populære, så vidt jeg vet, så litt kalkulert gjetting ble det sikkert. Hehe. Ja ble ganske lettet over at han også lo, for jeg følte meg passe dum Har jobbet i butikk i mange år i mine yngre dager, så prøver å være en god kunde, men akkurat i går, så ble det bare rot
Gjest En dråpe i havet Skrevet 19. desember 2016 #10537 Skrevet 19. desember 2016 Var på rema 1000 i går og mens jeg sto i køen så jeg at hun fremfor meg i køen var en av de som jobbet der. Hun hadde på seg vanlige klær så jeg forstod at hun ikke var på jobb da. Vi fikk etterhvert øyekontakt og da sa jeg noe jeg syntes hørtes veldig artig ut i mitt hode der og da. " Hei kan ikke du bare åpne en ny kasse for meg " Jeg forsto fort at spøken ikke falt i smak hos henne grunnet den øyeblikkelige himlingen med øynene, det seriøse blikket og hennes 2 minutter lange forklaring på hvorfor hun ikke kunne åpne en ny kasse nå. Jeg har selv jobbet i butikk før og har opplevd akkurat dette spørsmålet selv etter jobb. Hadde bare glemt av at det er noe av det siste du vil høre når du er på vei ut av butikken
lillesky Skrevet 21. desember 2016 #10538 Skrevet 21. desember 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. /lillesky (mod)
Gjest accident Skrevet 21. desember 2016 #10539 Skrevet 21. desember 2016 På 15.12.2016 den 1.38, devy79 skrev: Hehehehe holy macaroni ;P tror jeg dør 😂 Jepp... Dette var nok toppen av kransekaka på det jeg opplevde der også
The Kitten Skrevet 22. desember 2016 #10540 Skrevet 22. desember 2016 På 12/16/2016 den 16.11, acetosella skrev: Vis han de dyreste! Haha, jeg gjorde det en gang en fyr hadde dårlig tid og insisterte på å bli betjent før de kundene jeg allerede holdt på med. Så til noe som skjedde onsdag. Dette er egentlig ikke dumt, men litt merkelig. Det kom to unge arabere inn og sier "marhaba" eller "hei" på arabisk. Deretter snakker de flytende norsk til meg. Hvorfor hilser de på arabisk? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå