Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Han burde bedt om å få blomster som ikke er så vonde å få slengt i fleisen...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde bedt om å få blomster som ikke er så vonde å få slengt i fleisen...

Det hadde nok vært lurt, men selv hadde jeg sørget for både torner og giftig eføy i den buketten. Kanskje pyntet med noen brennesler her og der, og skrevet et kort til dama om hva som var hensikten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: har du noe tips til buketter som passer å gi til noen når man har driti seg litt ut?

Jeg: tja, tenker du rosebukett eller vil du ha en sammensetning av litt forskjellig type blomster?

Kunde: nei det spiller ingen rolle, men det må være noe fint og gjerne litt dyrt. Rundt 600 kr tenker jeg.

Jeg: vet du hvilke farger mottakeren liker, så kan jeg gå ut ifra det?

Kunde: nei aner ikke. Det er til dama, skal fortelle henne i kveld at jeg har vært utro, så håper hun vil tilgi meg lettere hvis jeg har med en fin bukett hjem først.

Jeg: hehh, jaa.. :)

Visste ikke helt hva jeg skulle svare, ble litt satt ut over at han var så direkte..

Har faktisk hatt et par av dem selv, han ene kjøpte 100 røde roser. De sa ikke direkte at de hadde vært utro, men mer at de hadde gjort noe dumt osv :P

En dame kom en gang og ba om de styggeste blomstene vi hadde. Hun ville at de skulle symbolisere falskhet og hun ville at vi skulle spraye dem med Jif så de døde. Så skulle hun ha dem på full varme på badegulvet i en uke før hun skulle sende dem til søsteren sin. Hun skrev gå et kort hvor hun ba henne dra til helvete. Rimelig spesiell dame :P

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hatt et par av dem selv, han ene kjøpte 100 røde roser. De sa ikke direkte at de hadde vært utro, men mer at de hadde gjort noe dumt osv :P

En dame kom en gang og ba om de styggeste blomstene vi hadde. Hun ville at de skulle symbolisere falskhet og hun ville at vi skulle spraye dem med Jif så de døde. Så skulle hun ha dem på full varme på badegulvet i en uke før hun skulle sende dem til søsteren sin. Hun skrev gå et kort hvor hun ba henne dra til helvete. Rimelig spesiell dame :P

Haha seriøst? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har fått med seg at butikkene stenger 4 idag? Tok jo helt av, folk bare fortsatte å komme selv etter at vi hadde låst butikken!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen som har fått med seg at butikkene stenger 4 idag? Tok jo helt av, folk bare fortsatte å komme selv etter at vi hadde låst butikken!

Sånn er det da hver eneste jævla pinse XD

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Jobbet i et prototype firma som laget det meste innen stål/fin finish hvor vi laget alt fra offshore prototype ting til kunst.

Hadde en kunde som bestilte håndformede/sveiste og polerte blomsterpotter i alle mulige fasonger. Relativt dyre da de kom på ca 10 000 pr blomsterpotte, Gjorde tre jobber for han med et plettritt resultat men kom klager hver gang på feil mål(3 mm to ganger 5 mm en gang) for dårlig overlate finish osv. Den godtroende direktøren trodde på han og gav han tusenvis i avslag hver gang, og jeg ble til og med kalt opp på kontoret for å stilles til veggs, men sto på mitt.

Da neste jobb kom på 3 blomsterpotter til totalt 36 000 kr viste jeg hva som kom til å skje så jeg lagde en plan(sikkert litt teknisk :P)

Formet blomsterpottene på dagtid som jeg skulle men i et tykkere rustfritt materiale en det som var planlagt. På kveldstid(uten lønn) programmerte jeg en cnc maskin til 20 000 000 som dreier med 0.03 mm nøyaktighet og maskinerte alle blomsterpottene dønn på mål(type offshore presspasning). Polerte de ferdige blomsterpotten i en 4 trinns prosess til speil finish dagen etter. Dette gjorde jeg med alle 3 og tok bilde av alle mål(0.05 mm avik) med et måleinstrument beregnet til offshore industrien.

En dag etter de var levert kom kunden på jobben og hadde med seg den ene blomsterpotten for å kreve reklamasjon. Den var både skeiv, hadde riper og var over 5 mm oval noe han krevde halv pris på.(på alle 3 altså 18 000 kr)

Tok rolig opp telefonen og begynte bla gjennom bildene der jeg dokumenterte hele prosessen hvordan de var laget uten å si noe. Produktene han hadde fått hadde en reell pris på over 100 000 kr og var 100%. Bare maskinen jeg brukte koster 3000 kr/timen.

Sa bare: Tror dere har noe å snakke om så ikke plage meg mer til kunden foran direktøren, så gikk jeg. Så han aldri igjen :P

Endret av Stille leser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i butikken i går, så skulle personen foran kjøpe øl

Ansatt: har du leg?

Kunde: jada her :)
Ansatt ser lenge på det før hun spør hvor gammel han er
Kunde; hvor gammel jeg er? eeeh, jeg er født i 93 sant? så da er jeg ehh, har jeg hatt bursdag i år? nei det har jeg ikke.. da er jeg ehh, jeg kan ikke huske å ha fylt 22, så jeg tipper jeg er 21,kan det stemme?
Ansatt: jeg spurte bare på tull, men nå begynte jeg å tvile på hvor gammel du faktisk er
Kunde: men jeg er over 18,jeg lover
så kom en som jobba der som han hadde gått i klasse med å redda han.

måtte le litt :fnise: vet ikke folk hvor gamle de er?

Anonymous poster hash: 3aa17...180
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde; hvor gammel jeg er? eeeh, jeg er født i 93 sant? så da er jeg ehh, har jeg hatt bursdag i år? nei det har jeg ikke.. da er jeg ehh, jeg kan ikke huske å ha fylt 22, så jeg tipper jeg er 21,kan det stemme?

Ansatt: jeg spurte bare på tull, men nå begynte jeg å tvile på hvor gammel du faktisk er

...jeg har ved et par anledninger glemt det HELT. Fullstendig jernteppe. Og dritflaut! :ler:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk et halvt år og trodde jeg var et år yngre:P

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortalt historien før, men kort fortalt igjen, så var det en kunde jeg møtte på bussen på pinseaften som kom bort til meg for å klage over at vi stengte tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt historien før, men kort fortalt igjen, så var det en kunde jeg møtte på bussen på pinseaften som kom bort til meg for å klage over at vi stengte tidlig.

Det må jo være fordi pinsen ikke er en like stor høytid som påske og jul for eksempel, men folk vet jo at de har fri på mandag og må jo skjønne at det er en grunn til det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke tenkt over at det var pinse og at det kunne bety helligdager..men jeg følger butikken min på snapchat så de la heldigvis ut info om kortere åpningstid :)

Anonymous poster hash: a5d44...a73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er så teite atte hjelp .. Klage til ansatte som er ferdige på jobb tilogmed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er så teite atte hjelp .. Klage til ansatte som er ferdige på jobb tilogmed

Nå er det ikke verken de ansatte eller den enkelte butikk som bestemmer åpningstidene. De ansatte som jobber på disse dagene har bare jobbet sine vakter og når vakten er over vil de gjerne hjem.

Du kommer ingen vei med å klage til de ansatte på at butikken har stengt, verken på aften-dagene eller på vanlige dager. Du er bare en idiot.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg var klar over at alt stengte kl. 16 idag da jeg var i byen tidligere, men av en eller annen grunn tenkte jeg ikke på det på vei hjem og skulle bare innom Kiwi for å kjøpe tyggis. Kommer halvveis inn i butikken, før jeg blir stoppa av en fyr som sier "Unnskyld, men vi stenger nå." Flaut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke verken de ansatte eller den enkelte butikk som bestemmer åpningstidene. De ansatte som jobber på disse dagene har bare jobbet sine vakter og når vakten er over vil de gjerne hjem.

Du kommer ingen vei med å klage til de ansatte på at butikken har stengt, verken på aften-dagene eller på vanlige dager. Du er bare en idiot.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

Hva faen?

Les hva jeg skrev en gang til, du!!

Er selv ansatt i butikk, og har bidratt mye i denne tråden. Og så skriver jeg at folk som klager på ansatte er teite - hva er det som gjør meg til en idiot??

AB-tosk

Endret av vestia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...