Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

i blant skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder å jobbe med mennesker. Jeg dør mer og mer innvendig for hver dag som går med dumme kunder jeg er så uheldig å støte på. Synes knapt det finnes koselige kunder, det er liksom bare to kategorier: de som er tolererbare og de som jeg har lyst å spytte i trynet.

Mange er så fiendtlig innstilt og har sikkert fyrt seg opp skikkelig på forhånd. Befaler og forventer og takker faen ikke for noe. Hadde en kunde i dag som synes prisen på x var så dyr og "skal gå til konkurrenten må vite". Vi har lov å gi rabatter inntil en viss sum, og av en eller annen idiotisk grunn valgte jeg å slå av 1000kr for denne kødden her. "JA DA LIGNER DET NOE!" og så bam på med røret.

Altså, værsågod...?

Du har selvsagt de som er oppdratt riktig og klarer å oppføre seg, men urovekkende mange virker å være av den oppfatning av at de gjør meg en tjeneste ved å være kunde i vår bedrift. Naturligvis er vi avhengig av kunder og godt rykte, men jeg skulle ønske ansatte i blant fikk legge ned nekt på kunder og lire fra seg hva vi mener om slik oppførsel til kunden på en lite saklig, men høyst nødvendig, måte :rodmer:



Anonymous poster hash: ca201...9b5
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ølsalget er faktisk forskjellig fra kommune til kommune. Det er satt en maks tid fra staten, men kommunene bestemmer om de skal starte senere eller stenge tidligere. Spesielt på litt anderledes dager kan det variere veldig fra kommune til kommune. I påsken hadde jeg en kunde som kom kjørende fra nabokommunen fordi ølsalget der var stengt:)

Men resten av det du sier er jeg såå enig i! Det er så mange som tror de kan reglene bedre enn oss som faktisk jobber med det, eller som tror at det ikke er sååå strengt.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

Når ølsalget åpner eller stenger, er det for såvidt kommunene som bestemmer, (mener det varierer mellom 9-20, 8-20, 9-18 og 8-18) men poenget mitt var ihvertfall at når ølsalget stenger en spesifikk tid, så ER det stengt og vi som jobber i butikk har ikke lov til å gjøre noe med det.

Ikke vi som sitter i kassa, ikke sjefen, ikke butikkeieren, ingen av oss har lov til å override systemet for å selge en eneste øl, da det kan føre til inndragelse av salgsbevilgning og i verste fall også oppsigelse.

(Jeg ser at du er helt enig i det jeg først skrev, så dette var bare for å presisere :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tråden! Jeg jobba selv på Rema i sin tid, men kan virkelig ikke huske å ha hatt så veldig mange jævlige kunder. Hvor i landet bor dere egentlig? :fnise:

Jeg har jobbet i flere butikker, både i Oslo og i Drammen, og de verste kundene jeg noen sinne hadde var egentlig B-kjendisene på Vinderen. :fnise:

Er alltid rundt et dusin møkkasabber i alle butikker, sånne kunder som du gjerne sender på rundgang til kollegaene fordi du ikke vil være den som må klistre på deg flyvertinnesmilet for dem hver eneste gang, men jevnt over oppfører folk seg relativt ordentlig.

Men jeg har sagt det i mange år; Det skulle vært obligatorisk for alle mennesker over 18 år å jobbe ett år i butikk, utelukkende for å lære seg ren og skjær folkeskikk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan staver du navnet ditt?"

"Rett fram"

Hadde jeg visst hvordan å stave navnet ditt hadde jeg ikke trengt å spørre :regler:

En kompis av meg sa det samme når han bestilte pizza hjem til seg når vi var en liten gruppe på besøk. Når pizzabudet kom så hadde han en pizza til " Hr Rett Fram".

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er titt og ofte innom veggene på Facebook-sidene til dagligvarekjedene. Bet meg merke i én kar i dag, han hadde visst vært og handlet på en butikk. Han hadde blitt bedt om å gå når klokken var 21.02, selv om han skulle handle etter å ha pantet flasker. Det verste av alt var at dette skjedde til tross for at han var innom dørene før klokken 21.00!!! :glare: Skulle visst aldri handle i kjeden igjen!!!

FOLK ALTSÅ!!!!! :plystre:



Anonymous poster hash: 8ca24...a48
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er titt og ofte innom veggene på Facebook-sidene til dagligvarekjedene. Bet meg merke i én kar i dag, han hadde visst vært og handlet på en butikk. Han hadde blitt bedt om å gå når klokken var 21.02, selv om han skulle handle etter å ha pantet flasker. Det verste av alt var at dette skjedde til tross for at han var innom dørene før klokken 21.00!!! :glare: Skulle visst aldri handle i kjeden igjen!!!

FOLK ALTSÅ!!!!! :plystre:

Anonymous poster hash: 8ca24...a48

Nei, du skjønner at vi som er i butikken og skal låse den klokka 21.00, vi tusler bare inn i ladestasjonen vår når døren er låst vi, nemlig. For vi er jo en del av inventaret vi og ikke mennesker som gjerne vil hjem etter en lang dag på jobb.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er titt og ofte innom veggene på Facebook-sidene til dagligvarekjedene. Bet meg merke i én kar i dag, han hadde visst vært og handlet på en butikk. Han hadde blitt bedt om å gå når klokken var 21.02, selv om han skulle handle etter å ha pantet flasker. Det verste av alt var at dette skjedde til tross for at han var innom dørene før klokken 21.00!!! :glare: Skulle visst aldri handle i kjeden igjen!!!

FOLK ALTSÅ!!!!! :plystre:

Anonymous poster hash: 8ca24...a48

Jeg kommenterte at han kanskje burde komme innenfor åpningstidene neste gang :-D Det var forresten kiwi sin facebookside hvis noen lurte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tråden! Jeg jobba selv på Rema i sin tid, men kan virkelig ikke huske å ha hatt så veldig mange jævlige kunder. Hvor i landet bor dere egentlig? :fnise:

Er du sikker på at du ikke har fortrengt dem? Disse kundene er nemlig overalt, i alle aldre og fasonger. De sniker seg innpå deg, og BAM! Dagen er ødelagt! Du har fått skylda for utgåtte varer, dårlige grønnsaker, melk som lekker, poser som revner, aviser med mye reklame, vekslepengemangel, pest og kolera og alt som verre er!

(...)

Jeg står og fyller inn varer, og en kunde oppsøker meg (hurra). Ikke noe hei eller noe, neida, her prikker vi de ansatte hardt på ryggen...

"Hva koster disse kleenexene???"

"Skal vi se.. Tjuefem står det der:)"

"Når jeg kan få dem til 11 kroner på Nille!" Fnyser hun

(Så GÅ PÅ NILLE DA FORFAEN??) tenker jeg og bare snur meg bort og fortsetter med varene.

"Ja syns du det er greit med over dobbelt så høy pris da???"

"Ja. Egentlig. Produsenten trenger jo overskudd så.. "

"Fælt så oppkjeftig du var!"

"Ok."

Hehe.. <3kunder<3 de spør om ting, men liker ikke svaret. Hardt liv.

Jeg gidder ikke stå og diskutere pris, kjenner absolutt igjen denne kundetypen... Typiske utsagn er feks "Alt er så dyrt i denne DRITTBUTIKKEN hvorfor er det det, hvorfor kan jeg få det billigere andre steder, hvorfor setter DU/DERE prisen så høyt bla bla bla..." Sånn er de alle.

1) varesortiment i hele butikken

2) breddeutvalg fra dette merket

3) tilbud og etterspørsel

4) avanse

5) åpningstider

6) lønnsnivå i butikk

7) butikkens størrelse

Osv osv osv... Alt dette påvirker pris. Ingen kunder kan en jævla dritt om økonomi, men tror likevel at vi i kassa er dumme som brød.

Som her;

"Kom disse rosene i dag??"

"Det er jeg litt usikker på! Vent litt så s..."

"Pøh det må da DU VITE!"

"Jeg skal spørre hun so.."

"Ja hvor lenge må jeg vente på det da tro??"

ALtså HERREFAEN! Jeg kom hit klokka tre! Tror folk at vi er her 24/7 eller noe? Ingen studerer ved siden av? Ingen jobber 15-23, alle jobber 7-23 og har fylt inn alle varene selv og har full kontroll på alt og alle til en hver jævla tid?

Er så lei av MAI!!! Dritt stress drittmåned når man jobber i butikk!!!! D:

(Ja. Jeg skal si opp.)

  • Liker 31
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag kjeft av en kunde som har ventet på noe han har bestilt til butikken, jeg har full forståelse for hvorfor han er sint, hadde jeg måtte ventet i 5 måneder på noe som jeg kunne fått iløpet av en uke på nett, så hadde jeg også blitt rimelig oppgitt.

Han var så sint, jeg ble helt satt ut, kunne ikke annet enn å gi an avslag på lignende produkt eller avslag på varen om den noengang kom. Han ba meg regelrett dra til helvete, så gikk han ut.

Kunden som sto bak han, etter han dro, kom opp til meg, tok en sjokolade ut av handleposen sin også ga hun meg en klem og sa at han skulle jeg ikke høre på, at jeg var en kjempeflott ansatt som hun stortrivdes å handle hos.

Ble mer satt ut av henne enn den sinte, aldri opplevd det før...

(ga henne 30% på hele handelen hennes)

  • Liker 48
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var en hyggelig kunde som ringte

kunde: hei, jeg trur jeg glemte busskorte mitt i butikken deres i dag
ansatt: hva heter du da?
Kunde: navn Navnesen
ansatt: skal vi se, ja da ligger det her
Kunde: ååhh tusen takk, da redda dere hele livet mitt, du er best, super kundeservice, du er en engel

disse busskortene koster 500kr, så skjønner at det er viktig å få tilbake når man mister..



Anonymous poster hash: 3aa17...180
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde nå som spurte etter en spesiell saus. Han brukte et navn jeg IKKE har hørt før, så jeg sa at "beklager, den har vi ikke". (etter to år på jobben føler jeg at jeg har god styring på menyen vår). Da fikk jeg "HÆÆÆÆÆÆ? DET STÅR JO PÅ NETTSIDEN DERES HER!"

Så jeg prøver å hjelpe til så godt jeg kan, da....

Meg: "Åja, kanskje jeg tar feil da. Hvor er det du leser menyen vår? På nettsiden eller papir?"
Kunde: "JA DU MÅ TA FEIL, du kan jo ingenting du..."

Meg: "Ja, jeg kan se hva jeg får gjort. Bare gi meg to sekunder til å....."

Kunde: "Vi er ganske sultne, så kan du ikke bare fikse det etterpå?"

Meg: "jeg må sende ut riktig bestilling, dessuten om jeg tar det nå vet jeg at det blir riktig slik at du ikke blir misfornøyd eller noe an...."

Kunde: "Herregud a!"

Meg: "ja, jeg prøver bare å hjelpe til...?"

Kunde: Bare dropp det.

Okei, skal ikke hjelpe til neste gang......

I tillegg ville han ikke gi meg etternavnet sitt, han var ekstremt nedlatende og trodde jeg var tilbakestående. Dust. Viste seg at han bare brukte et annet navn enn det vi er vant med, så... Det ordnet seg. Men håper han tråkker på en legokloss i natt :fnise:

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en videosjappe i flere år, hadde mange rare kunder! Husker spesielt en dame i 40-årene som kom stormende inn og slengte en bluray på disken

Hun: dere har ødelagt dvd-spilleren min!!!

Jeg: hvordan da, funket ikke filmen?

Hun: dere har lagt inn VIRUS på filmen!

Jeg: Men har du Bluray-spiller da?

Hun: JEG HAR VIDEOSPILLER

Jeg: Hvis du har vanlig dvd-spiller så er det derfor det ikke funket, dette er en bluray, så...

Hun: HVORFOR HAR DERE LAGT INN VURUS PÅ FILMEN!!!?

Jeg: Vi har nok ikke det, men du trenger en annen film for å kunne spille den av på...

Hun: Altså, jeg kan vare ikke FORSTÅ at dere har mage til å legge inn...

Jeg: VI HAR IKKE LAGT INN VIRUS, HER TA DENNE: GRATIS.

..sprakk "litt" der på slutten, men orket virkelig ikke mer av henne :P Hadde vært på jobb i hele kvelden og skole tidligere på dagen...så ja. Men hun var grusom. Og dum! Virus liksom?!

Og haha...så var det en annen gang at det kom inn en person som var skikkelig full og bare : HVA ER DET FEMTE BUDET?!

Jeg: eehh, du skal ikke lyve?

Han: du skal ikke DREPE!

Jeg: åja, hehe?

Han: Og det har jeg gjort! Med mine egne hender! De misbrukte min viten og min matematikk og...

Jeg: æææ, du skal ikke ha litt brus eller noe?

Etterhvert fikk jeg hjelp av noen kunder med å få han ut, så freaka jeg ut og ringte politiets "hjelpen kan vente".

Glad videosjappe-livet er over, men det hadde sine gode dager også, hehe :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble såååå irritert da jeg var i matbutikken i dag (som kunde). Det hører med til historien at dette var ca. kl. 17:30, i en matbutikk tilknyttet et tettbebodd boligområde, dagen før en helligdag.

Vi var fem stykker i kø. En mann, en dame med datter ca. 10 år, en ung mann, meg, og en mann til. Mannen hadde veldig mye varer, og jeg ble stående å kikke på de foran meg mens varene ble slått inn. Observerte damen med datter diskutere veldig nøye hvilken type tyggis de skulle ha. Da mannen var ferdig med varene sine var de blitt enige om en type tyggis.

Det var da damens og datterens tur. Tyggispakken lå på båndet. Handlingen gikk omtrent som dette:

Kassemann: *scanne vare* "Det blir..."

Damen går til blomstervarene ved inngangsdøren. Kassemann ser forvirret ut. Damen står og kikker på blomster, tar en og går mot kassen, snur og setter fra seg blomsten igjen, går mot kassen, snur og kikker mer på blomstene, før hun går til kassen igjen.

Kassemann: "Ja, da ble det..."

Damen: "Ja, også skal jeg ha en sånn 17. mai-blomst!"

Kassemann: "Jeg må ha blomsten hit sånn at jeg kan scanne den."

Damen: "Nei, men jeg skal jo ha en sånn 17. mai-blomst. Den med sløyfe."

Kassemann: "Ja, men jeg må scanne varen for at du skal få betale og kjøpe den."

Damen til datter: "Gå og hent blomst!"

Datter går til blomstene og ser forvirret ut. Hun strekker seg mot tre forskjellige blomster til følgende utsagn fra moren:

Damen: "Nei, ikke den! Nei, 17. mai-blomsten! Den med sløyfe! I rødt papir! Nei, ikke den!"

Datter: "Jeg skjønner ikke hvilken blomst det er du vil ha!"

Damen går deretter til blomstene, plukker opp en bukett og holder den foran kassen. Kassemannen strekker frem hånden. Damen ser på han, før hun gir han buketten, som han scanner.

Og FØKKINGS ENDELIG betaler damen og går.

Endret av olinari
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Telefonsamtale med kunde tidligere denne uka:

Meg: <bedrift> du snakker med Christiane.

Kunde: Kan du gi meg et pristilbud på <varenavn>?

Meg: Selvsagt. Bare hold linja et lite øyeblikk, så skal jeg finne prisen for deg. *finner frem katalog og finner prisen på varen* Den kan vi selge deg for XXX kroner.

Kunde: Så du kan ikke matche <konkurrent> sin pris? De har kampanje med 35% rabatt.

Meg: Dessverre. Vi har ikke kampanje for øyeblikket, så jeg kan maks gi 20% på listepris og det har du fått.

Kunde: Men jeg har handlet hos dere mange ganger før og dere har hatt gode priser. Er du sikker på at dere ikke kan matche <konkurrent>?

Meg: Vi prøver så godt vi kan å ha gode priser, men jeg klarer dessverre ikke å gi 35% rabatt på <vare> når det ikke er kampanje.

Kunde: Er du ny?

Meg: Nei, jeg har jobbet her i flere år.

Kunde: Men du må jo være ny siden du ikke kjenner igjen en stamkunde og matcher den prisen for meg. Dere pleier å gjøre det. Kan jeg få snakke med noen andre?

Meg: Jeg er som sagt ikke ny, men et øyeblikk så setter jeg deg over til <kollega>.

*setter over kunden til kollegaen min og flirer mens jeg lytter til at samtalen mer eller mindre gjentar seg*

:fnise::rolleyes::murvegg::roll:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

"Jeg vil gjerne reklamere på denne shortsen og leverer også inn tskjorten siden jeg kjøpte det for at de matchet hverandrei fargen"

Ehm..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lørdag ettermiddag rundt klokken 17.00 fikk jeg kjeft for at vi var utsolgt for festdrakter i en bestemt størrelse. Vi hadde nemlig sendt ut en kundeavis for 2 uker siden hvor det sto at vi hadde festdrakter til 17. mai.

Jeg ble så irritert at jeg opplyste kunden om at hun burde vært tidligere ute.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang jeg og ei venninne av meg sto i kø på en kafe for å betale softisen vår. En dame sto foran oss i køen og brukte veldig lang tid på å se på litt fin sjokolade i sånne gjennomsiktige poser. Til slutt spør kassedamen om jeg og venninna mi kunne komme foran i køen siden vi hadde is som smeltet mens vi sto der og ventet(det var sånn is man måtte veie for å finne prisen på).

Damen: "Nei!" sier hun sint før hun liksom plutselig kommer til seg selv igjen og spør hvorfor?

Kassadamen: "Siden du ikke har bestemt deg for hva du vil ha, og isen deres smelter i køen".

Nei, men nå hadde hun bestemt seg da. Hun tok ned en pose med sjokolade og spurte hva den kostet. Kassadamen sa en pris, som viste seg å være feil(usikker på hvorfor hun sa feil pris). Da damen skal betale og får høre at den kostet mer allikevel, blir hun sur.

Damen: "Ja, men nå har du allerede sagt en pris, så det er det jeg skal betale!"

Kassadamen: "Beklager, men det er ikke slik vi ..." begynner hun før damen river til seg kortet som står i bankterminalen og marsjerer sin vei.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen folk tar sånn på vei over at noen gjør en feil. Syntes synd i kassadamen som sto der og så ut som om hun ville synke ned i et hull i bakken. Det var jo flere folk i køen som hadde vært vitne til opptrinnet.



Anonymous poster hash: 92489...cd7
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i flere butikker, både i Oslo og i Drammen, og de verste kundene jeg noen sinne hadde var egentlig B-kjendisene på Vinderen. :fnise:

Er alltid rundt et dusin møkkasabber i alle butikker, sånne kunder som du gjerne sender på rundgang til kollegaene fordi du ikke vil være den som må klistre på deg flyvertinnesmilet for dem hver eneste gang, men jevnt over oppfører folk seg relativt ordentlig.

Men jeg har sagt det i mange år; Det skulle vært obligatorisk for alle mennesker over 18 år å jobbe ett år i butikk, utelukkende for å lære seg ren og skjær folkeskikk.

De verste kundene mine var også b-kjendiser! Jeg er mildt sagt ikke veldig oppdatert på kjendiseri og reality-tv, så jeg visste knapt hvem noen av dem var. De ble bare desto mer frustrerte da jeg helt åpenbart ikke ante hvem de var eller at jeg snakket med en "kjendis" i det hele tatt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om dette er tråden for de store overdrivelser .. :fnise: :fnise:



Anonymous poster hash: 90141...614
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...