Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nja, nå har jeg opplevd å få feilstavet etternavnet mitt selv om jeg har stavet det. Men er ikke greit å skrike til deg fordeom.

Ja, men når jeg sier bekreftende at jeg har fått med meg at det er T han sier, så syns jeg det er spesielt og skrike til meg at det ikke er E! :fnise: han var altså SÅ SINT, men ble hyggelig igjen etterpå. Tror han skjønte at han var litt noldus :fnise:

Hun selger pizza, liksom. Hvor nøye kan det være... At det går an å være så sinna:0

Ååååhåhå, det er ikke BARE pizza jeg selger. Du må aldri tro at det BAAARE er pizza! PIZZA er det VIKTIGSTE i folks liv, skulle man tro. Og det er HELT OK å drapstrue meg, true med politianmeldelse eller kalle meg stygge ting fordi *noe jeg ikke kan noe for*. Og GUD FORBY om noen spør om å snakke med sjefen, og svaret da er "ja, det er meg det!" - for det NEKTER de å tro på! :fnise: (jeg mener, hvem tror ærlig talt at daglig leder er på jobb en lørdag kveld? :fnise: )

Tror det er bra jeg skal ha to fridager nå! Denne helgen tok på :trist:

Ps: må føye til at jeg elsker jobben, altså, hadde ikke orket den om jeg ikke gjorde det. Men noen kunder...! Noen kunder!

:skratte:

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun selger pizza, liksom. Hvor nøye kan det være... At det går an å være så sinna:0

Jeg sa det ikke var greit å skrike, men jeg skjønnet frustrasjonen hans også. For det er ikke gøy når folk skriver feil hele tiden selv om man staver navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det ikke var greit å skrike, men jeg skjønnet frustrasjonen hans også. For det er ikke gøy når folk skriver feil hele tiden selv om man staver navnet.

Det var jeg som ba han om å stave det, han brydde seg ikke nevneverdig. Da jeg spurte om etternavnet sa han (laosssiatdetvar Nietszhe), og så sa han hva han skulle ha. Jeg spurte, fordi jeg ønsket å få det riktig.

Så det var absolutt INGEN grunn for han å skrike i det hele tatt. Det var JEG som ønsket å få det stavet. Og om man heter Nietszhe må man nesten regne med at det blir feilstavet en gang i blant. Det er snakk om pizza, liksom. Ikke passet ditt! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som ba han om å stave det, han brydde seg ikke nevneverdig. Da jeg spurte om etternavnet sa han (laosssiatdetvar Nietszhe), og så sa han hva han skulle ha. Jeg spurte, fordi jeg ønsket å få det riktig.

Så det var absolutt INGEN grunn for han å skrike i det hele tatt. Det var JEG som ønsket å få det stavet. Og om man heter Nietszhe må man nesten regne med at det blir feilstavet en gang i blant. Det er snakk om pizza, liksom. Ikke passet ditt! :)

Det var ikke kritikk til deg. Kjempe flott at du spør! Ville bare forklare hvorfor noen kan bli sinte. Jeg er i hvertfall superstressa når jeg ringer og da hører jeg feil. Derfor er jeg ofte en dum kunde:-p F.eks at jeg glemmer å si hei eller at jeg sier det så lavt at de ikke hører det. Mye mulig han hørte du sa E og ikke T. Men det blir jo bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke kritikk til deg. Kjempe flott at du spør! Ville bare forklare hvorfor noen kan bli sinte. Jeg er i hvertfall superstressa når jeg ringer og da hører jeg feil. Derfor er jeg ofte en dum kunde:-p F.eks at jeg glemmer å si hei eller at jeg sier det så lavt at de ikke hører det. Mye mulig han hørte du sa E og ikke T. Men det blir jo bare spekulasjoner.

Fordi de er rasshøl :fnise: Synonym: Kunde, innringer, klient

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke kritikk til deg. Kjempe flott at du spør! Ville bare forklare hvorfor noen kan bli sinte. Jeg er i hvertfall superstressa når jeg ringer og da hører jeg feil. Derfor er jeg ofte en dum kunde:-p F.eks at jeg glemmer å si hei eller at jeg sier det så lavt at de ikke hører det. Mye mulig han hørte du sa E og ikke T. Men det blir jo bare spekulasjoner.

Skjønte det, altså. Hehe, uansett hva jeg gjør så blir det feil da :daane:

Dessuten sa jeg "JA", og ikke "E" eller "T". Skjønner ikke hvor han fikk fra at jeg trodde han sa "e".... Derfor jeg reagerte på at han ble sint. Det er hverken T eller E i ordet JA :fnise: Om jeg hadde bekreftet md å svare bokstavnen jeg trodde han sa, kunne jeg også forstått hvordan han ble så sint, men... nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen kom en kunde inn i matbutikken jeg jobber i mens jeg satt i kassa. Jeg hadde akkurat sagt hei og begynt å slå inn varene til den eneste kunden som var i kasseområdet når hun kommer bort til meg. Hun skulle nemlig levere bare en ting som er bak kassen.

Meg-du må nok stelle deg bak henne i køen

Kunde-jammen jeg skal jo ha blablabla

Meg-ja, men det er fortsatt et køsystem, du må nok gå bak henne

Kunde-er det ingen andre som kan hjelpe meg da, jeg har middagen i ovnen

(Meg inni meg-KAN DU STELLE DEG I KØEN SOM ALLE ANDRE!?!?!)

Meg-hvis du steller deg bak henne så er det din tur om et lite minutt

Mens dama sto å ventet på at det skulle bli hennes tur sto hun å speidet etter noen som kunne åpne en ny kasse.

*newsflash* man åpner ikke en ny kasse når det to personer i kassen og ingen av de har fylt opp en liten handlekurv engang...

Hva er det som gjør at noen tror at de kommer foran i køen bare fordi de skal ha en ting, skal hente pakke, ta ut penger eller whatever?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du medlemskort hos oss"?

"NEI! OG DET SKAL JEG FAEN IKKE HA HELLER"!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gah.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg en dum kunde, spurte etter en E-pastill når jeg skulle ha E-resept. Aner ikke hvor jeg fikk det fra. Vel, tabletter kan vel ansees som pastiller for noen :laugh:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en kennel, der vi også har en butikk. Jeg jobber bare med hundene i kennelen og går til et kontor ved siden av butikken når jeg skal spise lunsj. Hvis det ikke er en ansatt der så står det at du skal ringe på ringeklokken utenfor.

Det et lunsjtid og jeg sitter på kontoret. Plutselig så kommer det en kunde inn. Hun går bort til hundegodiset og får øyet på meg.

Kunde: hm, disse ser gode ut, hvilken av dem tror du bikkja mi vil like best?

Meg: Beklager, men jeg jobber bare med hundene der borte *peker* hvis du vil ha hjelp så må du ringe på ringeklokken utenfor så kommer det en ansatt og hjelper deg :)

*kunden hisser seg opp*

Kunde: men du er jo ansatt her! Dette burde du kunne hjelpe meg med!

Meg: beklager, men som sagt så jobber jeg bare med hundene her. jeg kommer bare hit når jeg spiser lunsj. Ring på ringeklokka så kommer det en ansatt og hjelper deg.

*kunden blir ordentlig sint på meg*

Kunde: NEI! Dette her skal du kunne! Du er ansatt her så dette har du bare med å kunne hjelpe meg med!

Meg: som sagt så jobber jeg bare med hunden...

Kunde: makan til dårlig kundeservice!! *tramper ut av butikken*

Herregud da :P

Endret av Andreas_B
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

Jeg jobber i skobutikkk der vi får høre litt av hvert. Det kom en kunde innom som hadde kjøpt et par sko på Din sko i Orkanger, og gjerne ville bytte dem inn. Problemet er bare det at det fins ingen Din sko-butikk i Orkanger...

Kunden var forsåvidt så påståelig at hun veddet penger på at det finnes Din sko på orkanger. Kunden har alltid rett, sa du...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canario

Jeg var en sånn fin en her om dagen.

Skulle kjøpe persienner og dro på Princess.

Dame: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?

Meg: jeg skulle hatt noen persienner jeg!

Viser meg persiennene som er i tusen forskjellige bredder.

Dame: hvilken bredde skal du ha?

Meg : eeeh, jeg har ikke målt jeg..

Dame ler: åja, du er en sånn en du..

Meg: ja, de er ikke regulerbare eller noe da? Sånn at jeg bare skrur på et hjul eller noe?

Dame: Nei dessverre..

Meg: okei, da får jeg dra hjem å måle og komme tilbake.

To timer kommer jeg tilbake!

Dame: da har du fått målt?

Meg: Ja! * Viser lappen *

Dame : men her står det kun cm målene, hva er lengde og hva er bredde? Det er bredden du må vite..

Meg : Ehhh, det husker jeg ikke..

Dame:.....

Meg: hva er mest normalt da, 110 eller 125?

Dame: det spørs helt hvordan vindu det har...

Meg:.... Jeg bare prøver den her jeg så bytter den hvis det er galt...

Dame : gjør det du :)

Viste seg å være riktig så dro tilbake to dager etterpå å kjøpte to til. Situasjonen ble bare jævla teit og jeg fremstilte meg selv som så ekstremt dum at jeg må bare le. Er normalt ikke så korttenkt men var en sånn dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en sånn fin en her om dagen.

Skulle kjøpe persienner og dro på Princess.

Dame: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?

Meg: jeg skulle hatt noen persienner jeg!

Viser meg persiennene som er i tusen forskjellige bredder.

Dame: hvilken bredde skal du ha?

Meg : eeeh, jeg har ikke målt jeg..

Dame ler: åja, du er en sånn en du..

Meg: ja, de er ikke regulerbare eller noe da? Sånn at jeg bare skrur på et hjul eller noe?

Dame: Nei dessverre..

Meg: okei, da får jeg dra hjem å måle og komme tilbake.

To timer kommer jeg tilbake!

Dame: da har du fått målt?

Meg: Ja! * Viser lappen *

Dame : men her står det kun cm målene, hva er lengde og hva er bredde? Det er bredden du må vite..

Meg : Ehhh, det husker jeg ikke..

Dame:.....

Meg: hva er mest normalt da, 110 eller 125?

Dame: det spørs helt hvordan vindu det har...

Meg:.... Jeg bare prøver den her jeg så bytter den hvis det er galt...

Dame : gjør det du :)

Viste seg å være riktig så dro tilbake to dager etterpå å kjøpte to til. Situasjonen ble bare jævla teit og jeg fremstilte meg selv som så ekstremt dum at jeg må bare le. Er normalt ikke så korttenkt men var en sånn dag :fnise:

:fnise: lov å være sånn en gang i blant! Men rimelig spesielt av hun damen og si "du er en sånn en...".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Canario

:fnise: lov å være sånn en gang i blant! Men rimelig spesielt av hun damen og si "du er en sånn en...".

Hehe tok meg ikke så nær av det. Er garantert ikke den eneste som kommer inn for å kjøpe persienner eller gardiner uten å ha målt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig ille, overhodet. Men jeg jobber i dyrebutikk. Og det er skrekkelig hvor mange som ikke setter seg inn i dyrene eller fiskene de vil ha, kjenner jeg blir trist. Flere ganger i uken har jeg måttet nekte å selge dyr til noen fordi de rett og slett ikke har lest seg opp på hva dyret trenger. Vi godtar ikke impulskjøp av dyr. Og godt er det. Men det stopper de ikke fra å dra til neste butikk.

Også har vi mange kunder pr dag som skal kjøpe halsbånd til hund, men kanskje en gang i uka opplever jeg en kunde som faktisk har målt hunden sin først.

De fleste mener vi skal kunne alle størrelser i hodet til alle raser og alle variasjonene i rasen.

Som regel går samtalene slik:

Meg: Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?

Kunde: Ja, skulle hatt et halsbånd.

-Så finner vi ut av type halsbånd kunden ønsker før vi går over til størrelse-

Meg: Vet du størrelsen hunden din trenger?

Kunde: Nei, men han er xx kg.

Meg: Kilo hjelper meg ikke så mye, hals varierer veldig fra rase til rase, hvordan rase har du?

Kunde: Jeg har en rase som er blanding av chihuahua, tibbe, gordon setter og grand danois (for å sette det på spissen).

Og innen vi er kommet hit så ber jeg om ca størrelse på hunden ved at kunden viser størrelse på hund og diverse med hendene sine.

Tar vanvittig med tid, tar en kunde kanskje ett par minutter å måle før man handler halsbånd, og man slipper å bytte pga endt opp med feil størrelse i butikken.

Ville spart meg mye tid hver arbeidsdag, men, man kan vel drømme...



Anonymous poster hash: ea7d8...755
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i skobutikkk der vi får høre litt av hvert. Det kom en kunde innom som hadde kjøpt et par sko på Din sko i Orkanger, og gjerne ville bytte dem inn. Problemet er bare det at det fins ingen Din sko-butikk i Orkanger...

Kunden var forsåvidt så påståelig at hun veddet penger på at det finnes Din sko på orkanger. Kunden har alltid rett, sa du...??

Hadde en som ville vedde penger om hvordan reglene for ølsalgstidene var her forrige uke.

-Nei, det er ikke lov å slå inn øl etter at klokka i kassa har slått åtte.

-Nei, det hjelper ikke aldri så mye at du var inne i butikken og hadde ølen i handlevogna/kurven FØR åtte.

-Nei, jeg har ikke lov til å bruke sjefskortet til å override et ølkjøp etter åtte.

-Nei, ølsalgsloven sier ikke lenger at det er lov med "skjønn", den har endret seg flere ganger etter 1998 og det var i 2007 at alkoholsperrene ble tatt i bruk i kassesystemene, da loven endret seg slik at det ikke lenger var lov å bruke "skjønn".

-Nei, stengetiden for øl er ikke forskjellig fra butikk til butikk eller kommune til kommune, salget stenger tjue-null-null.

-Nei, det hjelper ingenting at du insisterer på at du kan ølsalgsloven bedre enn meg, jeg har tatt ølsalgsprøva, som må taes på kommunehuset til den kommunen man tilfeldighvis bor eller jobber i. Jeg vedder på at du IKKE har måttet ta den.

Og det hjelper ihvertfall ingenting å bli sint og begynne å kjefte på MEG, for da vil jeg ihvertfall ikke hjelpe deg!

Endret av Minya
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en som ville vedde penger om hvordan reglene for ølsalgstidene var her forrige uke.

-Nei, det er ikke lov å slå inn øl etter at klokka i kassa har slått åtte.

-Nei, det hjelper ikke aldri så mye at du var inne i butikken og hadde ølen i handlevogna/kurven FØR åtte.

-Nei, jeg har ikke lov til å bruke sjefskortet til å override et ølkjøp etter åtte.

-Nei, ølsalgsloven sier ikke lenger at det er lov med "skjønn", den har endret seg flere ganger etter 1998 og det var i 2007 at alkoholsperrene ble tatt i bruk i kassesystemene, da loven endret seg slik at det ikke lenger var lov å bruke "skjønn".

-Nei, stengetiden for øl er ikke forskjellig fra butikk til butikk eller kommune til kommune, salget stenger tjue-null-null.

-Nei, det hjelper ingenting at du insisterer på at du kan ølsalgsloven bedre enn meg, jeg har tatt ølsalgsprøva, som må taes på kommunehuset til den kommunen man tilfeldighvis bor eller jobber i. Jeg vedder på at du IKKE har måttet ta den.

Og det hjelper ihvertfall ingenting å bli sint og begynne å kjefte på MEG, for da vil jeg ihvertfall ikke hjelpe deg!

Ølsalget er faktisk forskjellig fra kommune til kommune. Det er satt en maks tid fra staten, men kommunene bestemmer om de skal starte senere eller stenge tidligere. Spesielt på litt anderledes dager kan det variere veldig fra kommune til kommune. I påsken hadde jeg en kunde som kom kjørende fra nabokommunen fordi ølsalget der var stengt:)

Men resten av det du sier er jeg såå enig i! Det er så mange som tror de kan reglene bedre enn oss som faktisk jobber med det, eller som tror at det ikke er sååå strengt.

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tråden! Jeg jobba selv på Rema i sin tid, men kan virkelig ikke huske å ha hatt så veldig mange jævlige kunder. Hvor i landet bor dere egentlig? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan staver du navnet ditt?"

"Rett fram"

Hadde jeg visst hvordan å stave navnet ditt hadde jeg ikke trengt å spørre :regler:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan staver du navnet ditt?"

"Rett fram"

Hadde jeg visst hvordan å stave navnet ditt hadde jeg ikke trengt å spørre :regler:

Merkelig navn, da, "Rett fram" :roll:

Anonymous poster hash: c1105...95b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...