Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi er 5-10 ansatte om dagen som starter med 10 av alt fra 200 og ned, likevel avslutter vi dagen med bare 1000-500-200 og 1 kr. Det blir for dyrt om vi skal kjøpe enda mer veksel. Absolutt alle som kommer for å "veksle" hos meg har ingen mynt, bare en 1kr til pose slik at de skal slippe å få 1kr tilbake selv. Det sier seg selv at det mattestykket ikke går opp. betaler man store summer på en liten sum så må man nesten forvente å få mye mynt altså. Jeg betaler alltid nøyaktig eller med kort, for jeg vet hvor vanskelig veksel faktisk kan være når alle bruker sedler.

Men dere må ha nok til å kunne ta imot 200 lapper, 500 lapper og 1000 lapper er en ting, men å slite med 200 lapper, da er det dere som har for lite veksel i kassa

Anonymous poster hash: 9edb6...098

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det jo tydelig at "10 av alt" ikke funker hos dere, og dere burde endre rutinene deres ut fra det. De fleste steder koster det heller ikke noe å veksle sedler, så i løpet av dagen burde en ansatt veksle alle 500 og 1000 til f.eks 50 og 100.

Vi har forsøkt :) Det blir for dyrt. Heldigvis har jeg lite vanskelige kunder, og jeg prøver selv å hjelpe så godt jeg kan ved å be dem betale med kort istedenfor. Vårt største problem med veksel er egentlig alle kundene som skal kjøpe en billig blomst, slik at de kan få en tier tilbake til handlevognene i matbutikken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Sykt upraktisk for oss at minibanken står rett utenfor butikken. Så og si alle kunder vil betale med 200-lapper, selv på små beløp som 30 kr.

Vi har også minibank i nærheten, går meg kraftig på nervene. Kunde kommer frem - legger på en tyggi - rekker meg en 500-lapp. Når jeg spør om de har mindre har de selvsagt ikke det, og du hører på hele stemmen deres at de ikke forteller sannheten. Vel, også så jeg ganske tydelig de andre lappene som stakk opp av lommeboka. Hvis de faktisk har mindre og ikke vil gi det fra seg er det jo bare å si det, synes det er så kleint når voksne folk står der og lyger meg rett opp i ansiktet :fnise:

Merker at vekslehelvete har begynt nå, og jeg bryr meg ikke om at folk blir fornærmet når jeg nekter de å "bestille" fritt av mynter og lapper når de skal ha penger igjen. Det har enkelte så sykt vanskelig for å forstå. "Jamen hadde jeg visst jeg ikke kunne veksle hadde jeg handlet en annen plass!"

Så si ifra før du gir meg pengene så jeg kan stoppe deg fra å drite deg ut?

Og hey, nå har turistene også begynt å poppe frem her og der :tommelsmil::sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne diskusjonen minner meg om en gang jeg var på restaurant og fikk 20kr i avslag fordi han heller ville ha myntene jeg hadde en 200lappen :P prisen på maten var vel 170kr eller noe :P så hadde jeg 150kr imynter :P jeg sa han kunne få 200lappen og 30kr i tips :P

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde handler en ting til si 10 kroner. Slenger på en 500-lapp: "Betaler med denne jeg så får jeg veksla!"

Virkelig, de/ dere som holder på sånn, det er så for jævlig irriterende! Gå et annet sted og veksle den forbanna 500-lappen deres! Når 20 kunder kommer inn i løpet av noen timer og skal gjøre det samme så gjør dere det svært vanskelig for oss! BUTIKKER ER IKKE TIL FOR Å VEKSLE PENGER! Vi har i utangspunktet kun veksel for å gi tilbake til de som handler. (Og de som kjøper en tyggis eller noe annet dritt kun for å få igjen veksel faller ikke inn i den kategorien).

Vi hadde faktisk et problem en stund med at andre BUTIKKER på senteret sendte sine ansatte bort til oss for å handle billige småting og så betale med 500- eller 1000- lapper når de manglet veksel selv :O Helt sinnsykt provoserende (10 ganger mer enn kundene faktisk). Til slutt måtte vi bare si fra at det der går ikke an, og be de om å gå og hente mindre penger. Så nå har det ikke hendt på en stund :)



Anonymous poster hash: f9f46...355
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde handler en ting til si 10 kroner. Slenger på en 500-lapp: "Betaler med denne jeg så får jeg veksla!" Virkelig, de/ dere som holder på sånn, det er så for jævlig irriterende! Gå et annet sted og veksle den forbanna 500-lappen deres! Når 20 kunder kommer inn i løpet av noen timer og skal gjøre det samme så gjør dere det svært vanskelig for oss! BUTIKKER ER IKKE TIL FOR Å VEKSLE PENGER! Vi har i utangspunktet kun veksel for å gi tilbake til de som handler. (Og de som kjøper en tyggis eller noe annet dritt kun for å få igjen veksel faller ikke inn i den kategorien). Vi hadde faktisk et problem en stund med at andre BUTIKKER på senteret sendte sine ansatte bort til oss for å handle billige småting og så betale med 500- eller 1000- lapper når de manglet veksel selv :O Helt sinnsykt provoserende (10 ganger mer enn kundene faktisk). Til slutt måtte vi bare si fra at det der går ikke an, og be de om å gå og hente mindre penger. Så nå har det ikke hendt på en stund :)Anonymous poster hash: f9f46...355

Er så glad for at vi har CashGuard. Plenty med veksel.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk bør du lese dyrevernsloven, og paragrafen om å sette dyr i hjelpesløs tilstand. Det er forbudt. Å binde en hund utfor butikk er å sette den i hjelpesløs tilstand, ergo forbudt samme om det er rett foran døren eller ei. Sjekk opp fakta før du kommer med ukorrekte påstander!

Kunne ønske alle dyreeiere leste loven de forplikter seg til å følge!

Anonymous poster hash: 142be...a1d

Tror faktisk det heller er du som legger litt mye i ordlyden i så fall..

"Som eksempler på forbudet i bokstav b mot å hensette dyr i hjelpeløs tilstand nevnte departementet bl.a. det «å holde dyr innestengt i bil hvor luftkvaliteten og/eller temperaturen medfører vesentlige påkjenninger», «dersom dyr overlates til seg selv innendørs eller ute i forbindelse med lengre fravær eller for å kvitte seg med dyret», «å slippe andres dyr fri slik at de overlates til seg selv» eller å «det å unnlate å gi nødvendig hjelp til dyr man selv har påført skade». (samme sted s. 103 andre sp. fjerde avsn.)"

Selvsagt kan man binde en hund utenfor en butikk og være inne i 10-15 min uten at det er å overlate dyret til seg selv i forbindelse med lengre fravær. Forresten, så heter det dyrevelferdsloven, dyrevernsloven er opphevet.

On topic:

Meg: Hei hei!

Kunde: Jeg bare kikker.

Meg: .......

Det er lov til å si hei tilbake når du blir hilst på. Jeg jobber i klesbutikk, og kundene som kommer for å levere tilbake noe er som regel underholdende.

Kunde: Jeg vil levere tilbake denne.

Meg: Ja, vil du finne noe annet eller få tilgodelapp?

Kunde: Jeg vil ha tilbake pengene.

Meg: Jeg kan dessverre ikke gi deg tilbake pengene så lenge du ikke har deponert.

Kunde: Jo, jeg har krav på å få tilbake pengene. Jeg har bytterett. Jeg får alltid tilbake pengene i andre butikker.

Meg: Det er en service de andre butikkene i så fall tilbyr, ikke noe du har krav på. Angrerett har du kun på varer kjøpt på nett eller utenfor utsalgssted.

Kunde: Hæ? Gjelder ikke kjøpsloven her?

Meg:..... Nei, forbrukerkjøpsloven gjelder her, og det finnes ingen hjemmel der som gir deg krav på pengene tilbake!

Anonymous poster hash: a1826...0b2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

*snipp*

Selvsagt kan man binde en hund utenfor en butikk og være inne i 10-15 min uten at det er å overlate dyret til seg selv i forbindelse med lengre fravær. Forresten, så heter det dyrevelferdsloven, dyrevernsloven er opphevet.

On topic:

Meg: Hei hei!

Kunde: Jeg bare kikker.

Meg: .......

Det er lov til å si hei tilbake når du blir hilst på. Jeg jobber i klesbutikk, og kundene som kommer for å levere tilbake noe er som regel underholdende.

Kunde: Jeg vil levere tilbake denne.

Meg: Ja, vil du finne noe annet eller få tilgodelapp?

Kunde: Jeg vil ha tilbake pengene.

Meg: Jeg kan dessverre ikke gi deg tilbake pengene så lenge du ikke har deponert.

Kunde: Jo, jeg har krav på å få tilbake pengene. Jeg har bytterett. Jeg får alltid tilbake pengene i andre butikker.

Meg: Det er en service de andre butikkene i så fall tilbyr, ikke noe du har krav på. Angrerett har du kun på varer kjøpt på nett eller utenfor utsalgssted.

Kunde: Hæ? Gjelder ikke kjøpsloven her?

Meg:..... Nei, forbrukerkjøpsloven gjelder her, og det finnes ingen hjemmel der som gir deg krav på pengene tilbake!

Anonymous poster hash: a1826...0b2

Vil ikke påstå at dette er en dum ting kunden sier og tror, men heller en helt vanlig misforståelse.

Det er tross alt svært få butikker igjen som ikke gir pengene tilbake dersom kvittering og vare er som det skal. Med all den netthandelen som foregår i dag, så vil jeg påstå at det høres helt logisk ut at angrerettloven også er gjeldende i butikk-butikker. Men det er nå min mening da :) (Og mange andre sin tørr jeg påstå)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke påstå at dette er en dum ting kunden sier og tror, men heller en helt vanlig misforståelse.

Det er tross alt svært få butikker igjen som ikke gir pengene tilbake dersom kvittering og vare er som det skal. Med all den netthandelen som foregår i dag, så vil jeg påstå at det høres helt logisk ut at angrerettloven også er gjeldende i butikk-butikker. Men det er nå min mening da :) (Og mange andre sin tørr jeg påstå)

Med så mange artikler i media om dette hver eneste jul, så vil jeg påstå at joda, dette er en dum ting kunder sier. Og dette er ikke noe nytt. Allerede når jeg begynte å jobbe i butikk for ca 10 år siden og netthandel ikke var like vanlig som idag trodde kunder at det hadde krav på alt mulig rart. Penger tilbake, retur på brukte varer, retur på varer uten byttelapp osv.

Det er på tide at folk lærer seg dette nå!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Hei hei!

Kunde: Jeg bare kikker.

Meg: .......

Det er lov til å si hei tilbake når du blir hilst på. Jeg jobber i klesbutikk, og kundene som kommer for å levere tilbake noe er som regel underholdende.

Kunde: Jeg vil levere tilbake denne.

Meg: Ja, vil du finne noe annet eller få tilgodelapp?

Kunde: Jeg vil ha tilbake pengene.

Meg: Jeg kan dessverre ikke gi deg tilbake pengene så lenge du ikke har deponert.

Kunde: Jo, jeg har krav på å få tilbake pengene. Jeg har bytterett. Jeg får alltid tilbake pengene i andre butikker.

Meg: Det er en service de andre butikkene i så fall tilbyr, ikke noe du har krav på. Angrerett har du kun på varer kjøpt på nett eller utenfor utsalgssted.

Kunde: Hæ? Gjelder ikke kjøpsloven her?

Meg:..... Nei, forbrukerkjøpsloven gjelder her, og det finnes ingen hjemmel der som gir deg krav på pengene tilbake!

Anonymous poster hash: a1826...0b2

Fnis :P "Hei, jeg har virkelig ikke peiling på lover og regler, men jeg er bombesikker på at jeg har rett likevel :p" Altså, jeg skjønner at kundene ikke har stålkontroll på forbrukerkjøpsloven eller for den saks skyld hvilken lov som gjelder, men da er det skikkelig snodig å gå rundt og tro at de har peiling.

Anonymous poster hash: 6cedd...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det heller er du som legger litt mye i ordlyden i så fall.. "Som eksempler på forbudet i bokstav b mot å hensette dyr i hjelpeløs tilstand nevnte departementet bl.a. det «å holde dyr innestengt i bil hvor luftkvaliteten og/eller temperaturen medfører vesentlige påkjenninger», «dersom dyr overlates til seg selv innendørs eller ute i forbindelse med lengre fravær eller for å kvitte seg med dyret», «å slippe andres dyr fri slik at de overlates til seg selv» eller å «det å unnlate å gi nødvendig hjelp til dyr man selv har påført skade». (samme sted s. 103 andre sp. fjerde avsn.)" Selvsagt kan man binde en hund utenfor en butikk og være inne i 10-15 min uten at det er å overlate dyret til seg selv i forbindelse med lengre fravær. Forresten, så heter det dyrevelferdsloven, dyrevernsloven er opphevet. Anonymous poster hash: a1826...0b2

Tror nok han som postet før meg egentlig tenkte på hundeloven § 5;

Forbud mot å gå fra bundet hund.

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Det er ikke å gå fra en hund i hjelpeløs tilstand, nei, men en skal være forsiktig med hvor en binder fast hunden sin.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Poenget var ingenting som tydet på sånn ellers at hun hadde problemer med synet

Litt off topic - men begge mine tanter på rett over 40 år fikk gradvis dårligere syn og måtte ha lesebriller. Det første de merket det på var at de ikke klarte å lese prisen på varene i butikken. Tror det er ganske vanlig etter man har tippet 40.



Anonymous poster hash: 382dd...93b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Litt off topic - men begge mine tanter på rett over 40 år fikk gradvis dårligere syn og måtte ha lesebriller. Det første de merket det på var at de ikke klarte å lese prisen på varene i butikken. Tror det er ganske vanlig etter man har tippet 40.

Anonymous poster hash: 382dd...93b

Unntak pga helse gjelder dessverre ikke i denne tråden. Kunder sier og gjør dumme ting, og her inne lader vi ansatte batteriene for å takle nok en arbeidsdag i helvete. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke påstå at dette er en dum ting kunden sier og tror, men heller en helt vanlig misforståelse.

Det er tross alt svært få butikker igjen som ikke gir pengene tilbake dersom kvittering og vare er som det skal. Med all den netthandelen som foregår i dag, så vil jeg påstå at det høres helt logisk ut at angrerettloven også er gjeldende i butikk-butikker. Men det er nå min mening da :) (Og mange andre sin tørr jeg påstå)

De fleste enkeltstående butikkene jeg vet om, som gjerne selger dyrere merker og ikke er i noen kjede, gir som regel ikke tilbake pengene uten at man har deponert.. Ikke alle som tilbyr deponering en gang. De fleste kjedebutikker gir der i mot pengene tilbake. Jeg synes hvertfall det er rimelig dumt å trekke frem et lovverk man ikke kan som argument. Hele poenget med angrerettloven er jo at kunden skal ha mulighet til fysisk å se varen før de bestemmer seg for å kjøpe den, noe de allerede har hatt mulighet til i butikk-butikker :)

Tror nok han som postet før meg egentlig tenkte på hundeloven § 5;

Forbud mot å gå fra bundet hund.

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Det er ikke å gå fra en hund i hjelpeløs tilstand, nei, men en skal være forsiktig med hvor en binder fast hunden sin.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Det kan godt hende, men som noen skrev tidligere i tråden her, så er det ikke generelt ulovlig å binde fast hunden sin. Dessuten vil jeg tro at den bestemmelsen du viste til like mye er til for å beskytte mennesker som hundene. Ikke binde de fast rett ved inngang til offentlig bygning og lekeplass, slik at hunden ikke lett kan angripe folk som går inn/ut av bygningen eller barn som leker på lekeplassen. Samtidig som mye folk som hele tiden går forbi en hund/barn som løper, skriker og leker på en lekeplass, sikkert kan virke stressende på mange hunder (uten at jeg vet noe mer om det, da jeg ikke eier en hund).

Anonymous poster hash: a1826...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M:"Kan du stave etternavnet ditt så jeg får det riktig?"

K: "N- I- T"

"Ja."

"T!!!"

"Ja."

"T!!! FOR THOMAS!!!!!"

"JA."

"Ikke E, men T for THOMAS!" (kunden skriker her inn i øret mitt...)

JEG ER IKKE TILBAKESTÅENDE, JEG HØRER HVA DU SIER OG BEKREFTER DET MED ORDET "JA!". NÅR DU SIER AT DU HETER JENSEN(eksempel) SÅ SETTER JEG IKKE INN EN JÆVLA F I NAVNET DITT, EI HELLER TROR JEG AT DU HETER BLOMMENVIK(eksempel). Jeg spurte om du kunne stave det slik at jeg fikk det HELT riktig. Ikke bli SINT på MEG fordi DU ikke hører etter, din fjompenisse!

Sukk. 26 timer på jobb i helgen tar litt på, gitt..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Ja, med en stor pizza og levering kommer det på 300 kr. Ønsker du å betale med kort eller kontant?"
"Er du siiiiiikker på den prisen?"

Nei. Jeg prøver å svindle deg her. Fankern at du fant det ut.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at kunden har betalt og skal pakke varene og dra, blir hun stående og glane litt på meg:

"Dette er IKKE mine poteter. Jeg skal ikke ha dem!"

"Åja ok. Men du har betalt for dem så jeg må..."

"Hva?! Jeg skal ikke ha dem!!"

"Nei det går bra det, får jeg dem hit så kan jeg slå retur p..."

"Hvorfor i alle dager har JEG betalt for disse potetene??"

"De lå på båndet sammen med varene di..."

"Men DE ER IKKE MINE!!!"

"Jeg hører du sier det. Får jeg dem hit til vekta så skal du få igjen pengene for dem :)"

"De kosta jo femogtredvekroner! Kan jeg få de pengene??"

"Ja hvis du bare gir meg va.."

"Pengene først! Dette var DIN Feil!"

"Hehe... Få den varen du nå. Det er litt kø.."

"Ja for du er så treig det da vettu! Slår inn feil varer til folk! Hva om jeg ikke oppdaga det!"

"De potetene lå jo MIDT I VARENE DINE, er du HELT SIKKER PÅ AT DU IKKE SKAL HA POTET?" (Ble litt streng og lei her gitt... Hun la på de jævla potetene selv, herregud.. Jeg så det jo tror jeg)

"Jeg får ta dem da!!! Makan til salgstriks!"

"Ok."

Eller denne:

"Er dette nye se og hør??"

(Jeg leser ikke se og hør, jobber ikke hver dag, og var der ikke klokken åtte i morges til å fylle inn blader. Så er ikke sikker..)

Så jeg svarer:

"Det står dato på bladet, ved logoen der:)"

"ER DEN DAGENS , SPURTE JEG!!"

"Eeer... Få hit bladet så kan jeg se for deg:)"

"Du må da vite hvilken dato det er?"

Seriøst kunder!!!! vi MÅ DA VITE ikke en jævla dritt?! Hater den setninga der! Du må da vite det, vet du ikke det, har du aldri hørt om det bla bla

Nei

Nei jeg studerer, er her ikke hver dag, vi er her ikke hele døgnet vi, vi drar hjem etter en stund, vi er ikke i hver eneste avdeling av butikken hver dag, så om du kommer til meg i kassa og spør om vi er tomme for kesam feks, så er det faktisk jævlig vanskelig for meg å vite det, siden det er 30 meter unna meg! Så jeg MÅ IKKE VITE DET!!!!

#utbrudd

"Kvittering..?:)"

"Nei! Jo! Eller nei.. Tja .... Aaaa... Vel.. Du kan vel... Kaste den! Eller nei jeg trenger den fordi noe av dette har jeg handlet for en annen, du skjønner, naboen min er ikke så god til bens så jeg handler litt for henne, men hun er litt nøye med pris og sånn da vettu, så må kanskje ha kvitteringen ja!"

Meg: "😨😲😵"

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M:"Kan du stave etternavnet ditt så jeg får det riktig?"

K: "N- I- T"

"Ja."

"T!!!"

"Ja."

"T!!! FOR THOMAS!!!!!"

"JA."

"Ikke E, men T for THOMAS!" (kunden skriker her inn i øret mitt...)

JEG ER IKKE TILBAKESTÅENDE, JEG HØRER HVA DU SIER OG BEKREFTER DET MED ORDET "JA!". NÅR DU SIER AT DU HETER JENSEN(eksempel) SÅ SETTER JEG IKKE INN EN JÆVLA F I NAVNET DITT, EI HELLER TROR JEG AT DU HETER BLOMMENVIK(eksempel). Jeg spurte om du kunne stave det slik at jeg fikk det HELT riktig. Ikke bli SINT på MEG fordi DU ikke hører etter, din fjompenisse!

Sukk. 26 timer på jobb i helgen tar litt på, gitt..

Nja, nå har jeg opplevd å få feilstavet etternavnet mitt selv om jeg har stavet det. Men er ikke greit å skrike til deg fordeom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nå har jeg opplevd å få feilstavet etternavnet mitt selv om jeg har stavet det. Men er ikke greit å skrike til deg fordeom.

Hun selger pizza, liksom. Hvor nøye kan det være... At det går an å være så sinna:0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...