Amananas Skrevet 9. mars 2015 #7441 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Jeg er ikke enig i oppførselen til kunden, men jeg synes dere kunne tatt ned plakaten. Har dere ikke tilbudet inne så ikke reklamer for det. Plakaten står fast i veggen langt inne i butikken, vi kan ikke drive å rive den ned fordi om det blir tomt for varen når det er en fast vare som vi alltid skal ha inne. Det er som en forstørret prislapp nesten. Det er heller ikke som om noen blir lokket inn i butikken på grunn av det, da den kun er synlig når du står akkurat foran den hylla, litt som en stor prislapp Det er heller ikke noe tilbud som vi reklamerer med, men fast pris på en fast vare som alltid har samme plassen. Forventer du også at matbutikker skal drive å rive ned store utendørs/ innendørsplakater på fastvarer når de går tom i 2-3 dager? Vi tar selvfølgelig alltid ned plakater som henger i inngangen til butikken og viser til kampanjer og tilbud vi er tom for. Endret 9. mars 2015 av Amananas 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 9. mars 2015 #7442 Del Skrevet 9. mars 2015 Litt praktisk kreativitet og problem solved 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 9. mars 2015 #7443 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Plakaten står fast i veggen langt inne i butikken, vi kan ikke drive å rive den ned fordi om det blir tomt for varen når det er en fast vare som vi alltid skal ha inne. Det er som en forstørret prislapp nesten. Det er heller ikke som om noen blir lokket inn i butikken på grunn av det, da den kun er synlig når du står akkurat foran den hylla, litt som en stor prislapp Det er heller ikke noe tilbud som vi reklamerer med, men fast pris på en fast vare som alltid har samme plassen. Forventer du også at matbutikker skal drive å rive ned store utendørs/ innendørsplakater på fastvarer når de går tom i 2-3 dager? Vi tar selvfølgelig alltid ned plakater som henger i inngangen til butikken og viser til kampanjer og tilbud vi er tom for. Jeg forventer at butikken tilpasser seg og tar ned plakater når de ikke har tilbudet. Nå var ikke tilfellet du nevnte særlig ille, siden plakaten var inne i butikken og ikke lokket folk inn, men det er klart det irriterer når det henger en tilbudsplakat oppe og så finnes ikke tilbudet. Men igjen, kunden kunne sagt takk for hjelpa og gått ut av butikken. Er det tomt så er det tomt, dukker ikke opp noen vare hvis man står der og er teit. EDIT: skal slutte å spore av nå Endret 9. mars 2015 av Blådiamant 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 9. mars 2015 #7444 Del Skrevet 9. mars 2015 Jeg forventer at butikken tilpasser seg og tar ned plakater når de ikke har tilbudet. Nå var ikke tilfellet du nevnte særlig ille, siden plakaten var inne i butikken og ikke lokket folk inn, men det er klart det irriterer når det henger en tilbudsplakat oppe og så finnes ikke tilbudet. Men igjen, kunden kunne sagt takk for hjelpa og gått ut av butikken. Er det tomt så er det tomt, dukker ikke opp noen vare hvis man står der og er teit. EDIT: skal slutte å spore av nå Er enig med deg når det gjelder tilbud, men nå kommer det jo frem at dette ikke er noe tilbud, men en fast vare til fast pris med fast plass. Altså på lik linje med at man skulle plukke ned prisen på maisen en dag det er tomt for mais, eller pølsene en dag det er tomt for pølser. Utfordringen her ligger vel kanskje i at kunden synes det er så billig at den oppfatter det som et tilbud (sannsynligvis også på grunn av plasseringen). Uansett er det bestandig interessant når man ikke har en vare, og kunden forventer at den på magisk vis dukker opp om de bare stirrer intenst nok eller stiller mange nok kontrollspørsmål! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7445 Del Skrevet 9. mars 2015 Enig med deg ananas. Snakk om å lage problemer ut av ingenting. Du sa jo dere fikk inn nye lys til uka. Det hender at ting blir utsolgt, men som regel kommer det fort tilbake igjen. Anonymous poster hash: 72fee...47a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppeluren Skrevet 9. mars 2015 #7446 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Jobber deltid i en Kiwi-butikk, og har egentlig blitt så vant til at folk legger igjen hjernen utenfor butikken at jeg glemmer slike "morsomme" kundehistorier... Men jeg klarer da å hoste opp et par stykker allikevel. Kunde: "Duuu?" (Hyler tvers igjennom hele butikken) "Har dere ferdig pizzadeig?" Jeg går til kunden som står rett foran de ferdige pizzadeigene, tar tak i en pakke og føler at jeg virkelig selger inn denne pizzadeigen ved å fortelle at det bare er å rulle den ut og legge på fyll. Da jeg er ferdig med den lille appellen min, står kunden bare og ser dumt på meg. "Var det noe mer du lurte på?" Sier jeg. "Sånn som du ser ut!" Smeller det fra kunden. "Unnskyld, hva sa du?!" Sier jeg, lettere forbauset. "Ingenting" svarer kunden, tar pizzadeigen og går. En annen kunde skulle ha en bestemt type knekkebrød. Kunde: "Du, dere har ikke disse knekkebrødene, men bare med blå etikett?" Jeg svarer at jeg er klar over at det eksisterer, men at de ikke inngår i Kiwi sitt sortiment. "Sortiment" var tydeligvis for avansert ord for henne, for hun sier da: "Men kan du ikke sjekke på lageret da?!" Så har vi generelt de mentalt blinde kundene som ikke ser varen selv om de snubler over den, og i forsøk på å redde sitt eget skinn hevder at varen har blitt plassert der det siste minuttet. Greit at vi jobber for å være effektive, men SÅ effektive er vi ikke at vi lager en eksponering på ett minutt. Kundene som ikke klarer å sjekke varen mot labelen på hylla er også kunder som setter tålmodigheten min på prøve. Hadde en kunde som spurte om prisen på hver eneste vare hun skulle ha. Og det var ikke en gammel dame med dårlig syn. Har også blitt drapstruet et par ganger, en gang fordi jeg ikke ville gi han varene gratis fordi han ikke hadde penger, en annen gang fordi jeg tok ei som stjelte. Det beste av alt er allikevel kunder som spør meg om jeg jobber i butikken. Neida, jeg er bare inne i en grønn periode, liksom. Kunder altså - man må bare elske dem... Endret 9. mars 2015 av Snuppeluren 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 9. mars 2015 #7447 Del Skrevet 9. mars 2015 Kundene som ikke klarer å sjekke varen mot labelen på hylla er også kunder som setter tålmodigheten min på prøve. Hadde en kunde som spurte om prisen på hver eneste vare hun skulle ha. Og det var ikke en gammel dame med dårlig syn. Det er ikke bare eldre mennesker som sliter med synet . Trist dersom du skulle blitt irritert på meg om jeg hadde spurt deg om ulike priser. Lite serviceinnstilt med andre ord. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 9. mars 2015 #7448 Del Skrevet 9. mars 2015 Kundene som ikke klarer å sjekke varen mot labelen på hylla er også kunder som setter tålmodigheten min på prøve. Jeg vet ikke om en eneste butikk som har priser/hylleetiketter på stell. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppeluren Skrevet 9. mars 2015 #7449 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er ikke bare eldre mennesker som sliter med synet . Trist dersom du skulle blitt irritert på meg om jeg hadde spurt deg om ulike priser. Lite serviceinnstilt med andre ord. Poenget var ingenting som tydet på sånn ellers at hun hadde problemer med synet.Jeg vet ikke om en eneste butikk som har priser/hylleetiketter på stell. Vel, jeg hadde jo ikke reagert hvis prisene ikke stod der. Men når jeg kan peke på labelen, da er det ikke butikken som ikke har lagt til rette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 9. mars 2015 #7450 Del Skrevet 9. mars 2015 Poenget var ingenting som tydet på sånn ellers at hun hadde problemer med synet. Vel, jeg hadde jo ikke reagert hvis prisene ikke stod der. Men når jeg kan peke på labelen, da er det ikke butikken som ikke har lagt til rette. Det er ikke alltid det er lett å se prisen på en vare dersom du sliter med synet. En god regel er å alltid være serviceinnstilt Du vet aldri hva en kunde kan slite med 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7451 Del Skrevet 9. mars 2015 Kunde: "Duuu?" (Hyler tvers igjennom hele butikken) "Har dere ferdig pizzadeig?" Jeg går til kunden som står rett foran de ferdige pizzadeigene, tar tak i en pakke og føler at jeg virkelig selger inn denne pizzadeigen ved å fortelle at det bare er å rulle den ut og legge på fyll. Da jeg er ferdig med den lille appellen min, står kunden bare og ser dumt på meg. "Var det noe mer du lurte på?" Sier jeg. "Sånn som du ser ut!" Smeller det fra kunden. "Unnskyld, hva sa du?!" Sier jeg, lettere forbauset. "Ingenting" svarer kunden, tar pizzadeigen og går. Man sier ikke sånn til folk?! Dog, det faktum at kunden etterspurte ferdig pizzadeig stående rett foran hyllen med, nettopp, ferdig pizzadeig, sier meg at vedkommende ikke var av de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 6bf2f...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppeluren Skrevet 9. mars 2015 #7452 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er ikke alltid det er lett å se prisen på en vare dersom du sliter med synet. En god regel er å alltid være serviceinnstilt Du vet aldri hva en kunde kan slite med Vet ikke hvor du får det fra at jeg ikke var serviceinnstilt overfor kunden? Litt profesjonalitet har jeg da opparbeidet meg. Men jeg må allikevel få lov til å _tenke_ mitt. Du minner meg forresten om nok en kundegruppe som irriterer meg; de som tror de vet bedre enn meg hvordan jeg skal gjøre jobben min... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppeluren Skrevet 9. mars 2015 #7453 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Man sier ikke sånn til folk?! Dog, det faktum at kunden etterspurte ferdig pizzadeig stående rett foran hyllen med, nettopp, ferdig pizzadeig, sier meg at vedkommende ikke var av de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 6bf2f...139 Jeg trodde heller ikke at man sa slikt til folk - det var før jeg begynte å jobbe i butikk. Utrolig hvor mye guff folk klarer å slenge på "uskyldige" butikkansatte. Endret 9. mars 2015 av Snuppeluren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 9. mars 2015 #7454 Del Skrevet 9. mars 2015 Vet ikke hvor du får det fra at jeg ikke var serviceinnstilt overfor kunden? Litt profesjonalitet har jeg da opparbeidet meg. Men jeg må allikevel få lov til å _tenke_ mitt. Du minner meg forresten om nok en kundegruppe som irriterer meg; de som tror de vet bedre enn meg hvordan jeg skal gjøre jobben min... Haha, har nok jobbet i servicebransjen selv i mange år Derfor jeg ikke kan fordra når folk ikke klarer å yte litt service. Sånne irriterte og irriterer meg. Uansett, nok avsporing nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 9. mars 2015 #7455 Del Skrevet 9. mars 2015 Jeg vet ikke om en eneste butikk som har priser/hylleetiketter på stell. Enig. Dessverre skyldes dette (i tillegg til sløve rutiner) den abnormale hyppigheten i prisendring. Hver dag endres varene noen øre/kroner, og de fleste butikkene har nye tilbud hver eller annenhver uke. Med flere tusen varer inne er det lett at prisendringer overses. Hilsen ei i butikk som er UTROLIG lei av at prisene endres bittelitt opp og ned hele tida:-((( Like plagsomt for kunde som for ansatt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppeluren Skrevet 9. mars 2015 #7456 Del Skrevet 9. mars 2015 Enig. Dessverre skyldes dette (i tillegg til sløve rutiner) den abnormale hyppigheten i prisendring. Hver dag endres varene noen øre/kroner, og de fleste butikkene har nye tilbud hver eller annenhver uke. Med flere tusen varer inne er det lett at prisendringer overses. Hilsen ei i butikk som er UTROLIG lei av at prisene endres bittelitt opp og ned hele tida:-((( Like plagsomt for kunde som for ansatt Det går digitalt i veldig mange butikker nå. Verre når labelen mangler, jeg skjønner det er frustrerende for kunden, men jeg har ikke sympati når de ikke "ser" den fordi de ikke fatter bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 9. mars 2015 #7457 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Det går digitalt i veldig mange butikker nå. Verre når labelen mangler, jeg skjønner det er frustrerende for kunden, men jeg har ikke sympati når de ikke "ser" den fordi de ikke fatter bedre. Digitalt her også - men teknologien svikter i blant Det hender titt og ofte at vi må samkjøre prisene manuelt på dataen på bakrommet. En og en pris... Meh. Kunde "hvorfor tar du ned prisen??? Er det du som fjerner alle prisene hele tiden??" Jeg "jeg tar den ned for å oppdatere den på dataen:-) snart oppe igjen:)" Kunde "ja men nå ser jeg jo ikke hva denne koster??" "Prisen var feil - jeg kommer straks med riktig pris" "Hæ kan du ikke bare si hva den koster?" "Jeg kan ikke prisen i hodet kommer m..." (Blir avbrutt) "Jasså ja nei det var dårlig ja..!" "Jeg er på vei for å sjekke det - ett øyeblikk!:)" "JA MEN HERREGUD da " Ja. Herregud da. Enig. Endret 9. mars 2015 av vestia 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 10. mars 2015 #7458 Del Skrevet 10. mars 2015 Digitalt her også - men teknologien svikter i blant Det hender titt og ofte at vi må samkjøre prisene manuelt på dataen på bakrommet. En og en pris... Meh. Kunde "hvorfor tar du ned prisen??? Er det du som fjerner alle prisene hele tiden??" Jeg "jeg tar den ned for å oppdatere den på dataen:-) snart oppe igjen:)" Kunde "ja men nå ser jeg jo ikke hva denne koster??" "Prisen var feil - jeg kommer straks med riktig pris" "Hæ kan du ikke bare si hva den koster?" "Jeg kan ikke prisen i hodet kommer m..." (Blir avbrutt) "Jasså ja nei det var dårlig ja..!" "Jeg er på vei for å sjekke det - ett øyeblikk!:)" "JA MEN HERREGUD da " Ja. Herregud da. Enig. Det synes jeg var sykt dårlig service!! Vi har jo allerede avklart her inne at alle som jobber i butikk er roboter, så det at du ikke har alle prisene i hele butikken i hodet til enhver tid er bare skammelig. Fy! Gå hjem på lageret og pugg! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 10. mars 2015 #7459 Del Skrevet 10. mars 2015 skulle ha melk og brød på butikken i dag, på vei til kassa hører jeg hun som jobber der rope at hun åpner en ny kasse.. det var ikke noe kø, bare 3 stykk i den andre kassa. så ser jeg ei dame med en handlevogn tar beina fatt å løper til kassa ,mens hu røsker med seg varer for å komme før meg til kassa 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 11. mars 2015 #7460 Del Skrevet 11. mars 2015 "Mannen min er på diett, hva kan han spise?" Ikke noe mer spesifikt enn det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå