Edie Skrevet 24. mai 2014 #5501 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) I dag har vært en skikkelig drittdag med mange dumme kunder. Et eksempel: en vare var restnotert, og kunden ble skikkelig sinna. Hva slags inkompetente folk bestilte varer hos oss? Prøvde å forklare at dette ikke er noe vi rår over, det er produsenten som er tom. Men da måtte jeg jo skjønne at vi bare kunne bestille FØR produsenten fikk produksjonsproblemer! Ja, jøss - for det kan jo jeg vite... Hun skulle aldri handle hos oss mer for makan til dårlig service hadde hun aldri vært borti. Endret 24. mai 2014 av Aricept 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 24. mai 2014 #5502 Del Skrevet 24. mai 2014 Butikken jeg jobber i stenger kl. 16 på lørdager. Ca. kl. 15:45 ringte telefonen og jeg svarte. Samtalen gikk omtrent som dette. Meg: *firmanavn* du snakker med Christiane. Kunde: Hvordan finner jeg dere når jeg kommer fra *stedsnavn*? Meg: *forklarer veien* Kunde: Da drar vi hjemmefra nå. Vi ringer om når vi nærmer oss om vi lurer på noe. Meg: Vi stenger kl. 16 i dag, så om dere fortsatt er i *stedsnavn* rekker dere nok ikke hit i tide. (Det er ca 20 minutters kjøring derfra til butikken og klokka var nesten 15:50.) Kunde: Men når dere vet at vi kommer kan dere vel vente??? (Svært irritert tonefall) Meg: Dessverre har vi ikke anledning til å være her etter stengetid i dag, både jeg og kollegaen min har planer etter arbeidstid. Om det er spesifikke produkter dere er interessert i kan vi gjerne legge en bunke med kataloger til dere i postkassa, så kan dere se på det i helgen og heller komme innom i åpningstiden en dag neste uke. Kunde: Men det står jo på hjemmesidene deres at dere kan ta i mot kunder utenfor åpningstid etter avtale. Meg: Det stemmer det. Hadde dere tatt kontakt tidligere i uken og bedt om en avtale etter stengetid i dag kunne vi sannsyndligvis fått det til. Kunde: Dette er for dårlig! *klikk* Jo jøss, når en kunde ringer 10-15 minutter før stengetid og varsler sin ankomst er det en selvfølge at de ansatte kansellerer alle planer de måtte ha og venter på at vedkommende skal dukke opp. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 25. mai 2014 #5503 Del Skrevet 25. mai 2014 OK! Jeg vet at blåbærne ligger i esker med løse lokk og at de lett faller av. MEN om du mister en eske blåblær, IKKE BARE KJØR OVER DEM MED VOGNA DI. Si ifra, jeg rydder opp, ingen sure miner. Gode gud. Godt å være tilbake i butikken, må jeg si........ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 25. mai 2014 #5504 Del Skrevet 25. mai 2014 Hadde nylig en kunde som sa han skulle klage til sjefen min om jeg sa hvor mye det var å betale. Altså den normale "da blir det 1458 kroner". "Du kan ikke drive å skrike ut i hele butikken så folk vet hvor mye jeg handler for". "Ehee, okei", svarte jeg. For det første snakker jeg så lavt at jeg kan love deg at hele butikken ikke hører det, og for det andre ... er dette aldri noe jeg har opplevd før. Jeg skjønner ikke, er det en slags "magisk grense" hvor det ikke er greit å si hva totalen blir? Hvor en bare skal holde kjeft og få kunden så raskt ut som mulig slik at ingen ser at vedkommende handlet for 1400 kroner i Lotto? Ingen bryr seg hvor mye du handler for, men greit, fra nå av skal jeg ikke si totalen når du er innom. Hadde også en annen kunde som ble forbannet fordi han ikke kunne betale med kredittkort i tippingen. Det kunne ikke han vite, og det burde vi hatt skilt om, visstnok. I mitt hode er det derimot logisk at Norsk tipping ikke godtar at folk tipper på kreditt... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 25. mai 2014 #5505 Del Skrevet 25. mai 2014 Hadde nylig en kunde som sa han skulle klage til sjefen min om jeg sa hvor mye det var å betale. Altså den normale "da blir det 1458 kroner". "Du kan ikke drive å skrike ut i hele butikken så folk vet hvor mye jeg handler for". "Ehee, okei", svarte jeg. Haha, hva høres best og trekker til seg mest oppmerksomhet? At du sier beløpet med normal stemme, eller at kunden kjefter tilbake igjen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 27. mai 2014 #5506 Del Skrevet 27. mai 2014 *snip* De kundene dine tar kaka iblant! Makan til frekke folk Har du ikke opplevd noe lignende før også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. mai 2014 #5507 Del Skrevet 27. mai 2014 Hadde nylig en kunde som sa han skulle klage til sjefen min om jeg sa hvor mye det var å betale. Altså den normale "da blir det 1458 kroner". "Du kan ikke drive å skrike ut i hele butikken så folk vet hvor mye jeg handler for". "Ehee, okei", svarte jeg. For det første snakker jeg så lavt at jeg kan love deg at hele butikken ikke hører det, og for det andre ... er dette aldri noe jeg har opplevd før. Jeg skjønner ikke, er det en slags "magisk grense" hvor det ikke er greit å si hva totalen blir? Hvor en bare skal holde kjeft og få kunden så raskt ut som mulig slik at ingen ser at vedkommende handlet for 1400 kroner i Lotto? Ingen bryr seg hvor mye du handler for, men greit, fra nå av skal jeg ikke si totalen når du er innom. Hadde også en annen kunde som ble forbannet fordi han ikke kunne betale med kredittkort i tippingen. Det kunne ikke han vite, og det burde vi hatt skilt om, visstnok. I mitt hode er det derimot logisk at Norsk tipping ikke godtar at folk tipper på kreditt... Den magiske grensa mi går på 500 i tippeavdelingen Hysj hysj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 27. mai 2014 #5508 Del Skrevet 27. mai 2014 Den magiske grensa mi går på 500 i tippeavdelingen Hysj hysj Såpass, med en så lav grense blir det ikke mange som får høre meg si totalsummen før de betaler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 27. mai 2014 #5509 Del Skrevet 27. mai 2014 Hadde nylig en kunde som sa han skulle klage til sjefen min om jeg sa hvor mye det var å betale. Altså den normale "da blir det 1458 kroner". "Du kan ikke drive å skrike ut i hele butikken så folk vet hvor mye jeg handler for". "Ehee, okei", svarte jeg. For det første snakker jeg så lavt at jeg kan love deg at hele butikken ikke hører det, og for det andre ... er dette aldri noe jeg har opplevd før. Jeg skjønner ikke, er det en slags "magisk grense" hvor det ikke er greit å si hva totalen blir? Hvor en bare skal holde kjeft og få kunden så raskt ut som mulig slik at ingen ser at vedkommende handlet for 1400 kroner i Lotto? Ingen bryr seg hvor mye du handler for, men greit, fra nå av skal jeg ikke si totalen når du er innom. Haha! Noen kunder blir sure fordi man sier summen, andre blir sure fordi man ikke sier det. Det samme gjelder ved å spørre om de vil ha pose (selvsagt vil de ha pose/ikke ha pose!) eller kvitteringen (ja den må eg ha!/den trenger jeg ikke til noen ting) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 28. mai 2014 #5510 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) I det siste har ikke kundene mine på noen av jobbene sagt så mye dumt, bortsett fra at de ringer for å holde av ting de aldri henter, og forteller hele privatlivet sitt på telefonen osv, meen.. det viktigste er at jeg hin dagen hadde min aller siste vakt i matvaren ettersom jeg har fått studierelevant deltidsjobb Så lykke til alle dere som fortsatt jobber i matvare - vit at jeg føler med dere! Endret 28. mai 2014 av oreokake 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bell Skrevet 28. mai 2014 #5511 Del Skrevet 28. mai 2014 Vil bare si at dere som jobber i matvarebutikker er mine hverdagshelter <3 Takk for at dere holder ut med sure og dumme kunder og sitter dag inn og da ut i helger og kvelder. :) Jeg jobba i butikk i 5 år selv og vet hvor slitsomt det kan være til tider. For en stund siden overhørte jeg en middelaldrende mann (i dress med en krevende framtoning) som klikka på en typisk 16 åring fordi han ikke kunne gi han tilberedingstips til blåskjell. "Det må du da vel vite du som jobber her!" Hallo, gutten står å pakker ut varer, han har sikkert aldri spist blåskjell i hele sitt liv en gang Makan på hva folk skal kreve! Også er det jo alltid klassikern med å snike med seg 15 varer i MAX 10 varer-kassa for så å bli SINTE når kassadama sier fra. Satt en gang ei jente der som var veldig oppmerksom og sier: "Unnskyld, men dette er en hurtigkasse, så hvis du har mer enn 10 varer så må du gå et annet sted" Kunden: "Herregud da, kan du ingenting om service? Dere kommer til å miste kunder hvis dere holder på slik"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 28. mai 2014 #5512 Del Skrevet 28. mai 2014 Har vært en del kunder i det siste som har vannet for mye/lite eller har satt blomsten de har kjøpt i solsteika hele dagen. Så kommer de til meg for å klage. Helt greit, vi har garanti på blomster. Innen så og så mange dager så får du bytte. Men at de står å lyver meg rett opp i ansiktet gjør ikke at jeg vil gi dem varen tilbake sånn egentlig. Jeg SER hva som er galt med blomsten. Men likevel så er det; "nei, denne har IKKE stått i sola", "Ja, jeg har vannet den NØYAKTIG slik den skal". De fleste prøver seg også på å ihjeldrukne blomsten rett før de kommer og klager, for å kanskje skjule at de har glemt å vanne den tidligere. "Ja, jeg vannet den litt før jeg dro bare sånn i tilfelle". Ja, mm.. De får ny blomst tilbake uansett, så hvorfor finne på alle mulige unnskyldninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 28. mai 2014 #5513 Del Skrevet 28. mai 2014 De kundene dine tar kaka iblant! Makan til frekke folk Har du ikke opplevd noe lignende før også? Joda, ikke første gang (og garantert ikke siste) jeg opplever noe lignende. Tror det har noe med at vi selger kapitalvarer, flere av merkene vi fører er i premium segmentet og kundene er ofte krevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 28. mai 2014 #5514 Del Skrevet 28. mai 2014 Butikken jeg jobber i stenger kl. 16 på lørdager. Ca. kl. 15:45 ringte telefonen og jeg svarte. Samtalen gikk omtrent som dette. Meg: *firmanavn* du snakker med Christiane. Kunde: Hvordan finner jeg dere når jeg kommer fra *stedsnavn*? Meg: *forklarer veien* Kunde: Da drar vi hjemmefra nå. Vi ringer om når vi nærmer oss om vi lurer på noe. Meg: Vi stenger kl. 16 i dag, så om dere fortsatt er i *stedsnavn* rekker dere nok ikke hit i tide. (Det er ca 20 minutters kjøring derfra til butikken og klokka var nesten 15:50.) Kunde: Men når dere vet at vi kommer kan dere vel vente??? (Svært irritert tonefall) Meg: Dessverre har vi ikke anledning til å være her etter stengetid i dag, både jeg og kollegaen min har planer etter arbeidstid. Om det er spesifikke produkter dere er interessert i kan vi gjerne legge en bunke med kataloger til dere i postkassa, så kan dere se på det i helgen og heller komme innom i åpningstiden en dag neste uke. Kunde: Men det står jo på hjemmesidene deres at dere kan ta i mot kunder utenfor åpningstid etter avtale. Meg: Det stemmer det. Hadde dere tatt kontakt tidligere i uken og bedt om en avtale etter stengetid i dag kunne vi sannsyndligvis fått det til. Kunde: Dette er for dårlig! *klikk* Jo jøss, når en kunde ringer 10-15 minutter før stengetid og varsler sin ankomst er det en selvfølge at de ansatte kansellerer alle planer de måtte ha og venter på at vedkommende skal dukke opp. Ingen selvfølge, men det er dårlig service. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. mai 2014 #5515 Del Skrevet 28. mai 2014 Ingen selvfølge, men det er dårlig service. Hadde ikke funket hos oss. Der går alarmen etter rimelig tid, og er vi ikke ute innen den tid hadde kunden værsegod fått betale den boten man får, og den er ikke liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 28. mai 2014 #5516 Del Skrevet 28. mai 2014 Ingen selvfølge, men det er dårlig service. Dette likte jeg ikke å lese... Jeg mener at god service er når man strekker seg langt for kunden - for eksempel har en god ordning på å hjelpe kunder etter stengetid etter avtale. Eller når man i stille stunder hjelper kunden å pakke varene og bærer dem med til bilen. Eller når man bruker tid på å hjelpe kunden med å finne akkurat de rikitge varene til en oppskrift man har anbefalt. Jeg har et liv utenfor jobben, like mye som kundene, og når jeg har fri, har jeg fri. Like mye som hun som sitter på kontoret og ikke har så mange kunder å håndtere, og kan skru av PCen når klokken er 16. Ja, jeg smiler og hilser til kunder som kjenner meg igjen når jeg er i "sivil" og handler, og om de spør om noe som er fort gjort, hjelper jeg dem gjerne. Men det er strengt tatt ikke dårlig service å ofre planer og avtaler for en kunde som ikke kan planlegge? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. mai 2014 #5517 Del Skrevet 28. mai 2014 Ingen selvfølge, men det er dårlig service. Ja, jøss! Det er skikkelig dårlig service å ikke kanselere egne planer. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 28. mai 2014 #5518 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Har selvsagt litt å si hva slags butikk dette er da. Er det snakk om en helaften med kunden stiller det seg litt annerledes Nå handler de nok et annet sted. Dårlig service har ført til tapt salg. "Nei, klokka er 16:00:01, pigg av utyske! Jeg har da et liv." er og blir dårlig service Endret 28. mai 2014 av kråkefjas 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. mai 2014 #5519 Del Skrevet 28. mai 2014 Har selvsagt litt å si hva slags butikk dette er da. Er det snakk om en helaften med kunden stiller det seg litt annerledes Nå handler de nok et annet sted. Dårlig service har ført til tapt salg. "Nei, klokka er 16:00:01, pigg av utyske! Jeg har da et liv." er og blir dårlig service Nå var det ikke det som var scenarioet her da. Vel, vel nok om det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 28. mai 2014 #5520 Del Skrevet 28. mai 2014 Har selvsagt litt å si hva slags butikk dette er da. Er det snakk om en helaften med kunden stiller det seg litt annerledes Nå handler de nok et annet sted. Dårlig service har ført til tapt salg. "Nei, klokka er 16:00:01, pigg av utyske! Jeg har da et liv." er og blir dårlig service Å ja det er jeg enig i - jeg låser døra 23 (når det stenger i min butikk), men ekspederer likevel kundene i butikken med et smil selv om klokken er 23:08 liksom. Selv om jeg går bort til dem og ber dem ta turen mot kassen, fordi jeg gjerne vil hjem før midnatt (med et smil, ikke sarkasme!!). Men kunden i christiane sitt eksempel ville jo ikke være fremme før ti over stengetid, og først DA begynne å handle. Da tar det gjerne lang tid. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå